رَهی نو

معرفی صفر تا صد بهترین تله کابین‌های ایران

تعداد بازدید: ۵۹۲ ۳۱ تیر ۱۴۰۲

یکی از تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز در ایران، تله کابین سواری است. در سال‌های اخیر محبوبیت این تفریح بسیار افزایش‌یافته و به همین دلیل، تعداد تله‌ کابین‌های بسیاری در ایران ساخته شده‌اند. برخی از این تله کابین‌ها در جنگل هستند، برخی بر فراز دریا و برخی هم در یک مسیر طولانی بر فراز دره‌ها و کوه‌ها عبور می‌کنند. البته ناگفته نماند که برخی تله‌ کابین‌ها نیز در کویر ساخته شده‌اند و طرف‌داران خاص خود را دارند. اگر شما هم علاقه دارید تا این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید، با ما همراه باشید تا صفر تا صد بهترین تله کابین‌های ایران را با هم بررسی کنیم.



معرفی بهترین تله کابین ایران


بهترین تله کابین ایران کجاست؟


تله کابین‌های زیادی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که به شما امکان می‌دهند تا مناظر بکر طبیعت را از زاویه‌ای منحصربه‌فرد، تماشا کنید. هر کدام از تله کابین‌های ایران، ویژگی خاص خود را دارند به همین دلیل، انتخاب بهترین تله کابین ایران کار سختی است. بیایید با معروف‌ترین تله کابین‌های ایران در نقاط مختلف آشنا شویم.


بهترین تله کابین‌های شمال ایران


تله کابین‌های شمال ایران، از جمله بهترین و مدرن‌ترین تفریحات شناخته می‌شوند. مناظری که با تله کابین می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، هر بیننده‌ای را مسحور خود خواهد کرد. در شمال کشور به دلیل وجود دریا و جنگل، تله کابین‌های زیادی ساخته شده که طرفداران بسیاری دارند. در شهرهای مختلف شمالی ازجمله رامسر، نمک آبرود، آستارا، چالوس و... انواع تله کابین‌ها با طول و چشم انداز متفاوت، وجود دارد. در ادامه این مقاله ما چند نمونه از زیباترین و بهترین تله کابین‌های شمال ایران را با شما بررسی خواهیم نمود.

 

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر یکی از معروف‌ترین تله کابین‌های ایران به‌حساب می‌آید. هنگامی که در کابین نشسته‌اید، منظره زیبای کوه، جنگل و دریای خزر را در یک قاب می‌بینید. مسیر حرکت این تله کابین، 2 کیلومتر است و 12 دقیقه به طول می‌انجامد. این سفر کوتاه، به حدی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است که احتمالاً متوجه گذر زمان نمی‌شوید. 
به هر طرف که نگاه کنید، چیز جالب و خیره‌کننده‌ای می‌بینید. تله کابین رامسر دارای 54 کابین است که هر کابین به تعداد 4 نفر ظرفیت دارد. کابین‌ها کاملاً امن هستند؛ زیرا با کابل‌های فولادی به دکل‌ها متصل شده‌اند؛ بنابراین نیازی نیست از این بابت نگرانی داشته باشید. مجموعه تله کابین رامسر، دارای امکانات متعددی است از جمله مراکز خرید، رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، فروشگاه صنایع‌دستی، سرویس بهداشتی، محل برگزاری همایش، شهربازی و مرکز گریم و عکاسی.

 

تله کابین رامسر

 


بهترین هتل برای طرف‌داران تله کابین رامسر

 

برای این که بتوانید از سفرتان به رامسر نهایت لذت را ببرید، می‌توانید یک هتل لوکس و باکیفیت را برای خود رزرو کنید. پیشنهاد ما به شما، هتل بزرگ پارسیان رامسر است. بیایید نگاه دقیق‌تری به این هتل بیندازیم. هتل پارسیان رامسر، یک هتل چهارستاره خوش‌نام و محبوب در میان مسافران است. در معماری این هتل از سبک‌های معماری اروپایی استفاده شده و شما می‌توانید محل اقامت خود را از بین دو ساختمان هتل انتخاب کنید. یکی از این ساختمان‌ها در سال 1342 و دیگری در سال 1312 ساخته شده است. 
اتاق‌های ساختمان قدیمی، دارای دکوراسیون سنتی هستند. این در حالی است که اتاق‌های ساختمان جدید، حال و هوای مدرن دارند؛ بنابراین هر سلیقه‌ای که داشته باشید، این هتل شما را راضی خواهد کرد. هتل پارسیان رامسر، تنها یک جای خواب نیست؛ بلکه به تفریح مهمانان نیز توجه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید در مدت اقامت خود از استخر، سونا، جکوزی و حمام سنتی هتل، استفاده کنید. از نظر مسافران، موقعیت مکانی هتل برای دسترسی به جاذبه‌های شهر، عالی است.


تله کابین حیران


تله کابین حیران یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر توریستی آستارا به حساب می‌آید که در سفر به این شهر، حتما باید آن را امتحان کنید. این تله کابین دارای 30 کابین 6 نفره معمولی و 3 کابین وی آی پی است. مسیر 1.5 کیلومتری تله کابین حیران از میان جنگل فندقلو عبور می‌کند. 
جالب است بدانید یک سر این تله کابین در استان گیلان و سر دیگر در استان اردبیل قرار دارد. هنگامی که در کابین هستید، از سویی منظره جنگل و کوه و از سوی دیگر چشم‌انداز زیبای گردنه حیران و مرز ایران و آذربایجان را مشاهده می‌کنید. 
هوای این ناحیه حتی در تابستان، خنک بوده و توصیه می‌شود لباس گرم به همراه داشته باشید. آش دوغ اردبیل یکی از غذاهای محلی منطقه حیران است که در این منطقه به فروش می‌رسد و خوردن آن در طبیعت، لذت زیادی دارد؛ بنابراین بعد از تله کابین سواری، حتماً آن را امتحان کنید.

 

تله کابین حیران


تله کابین احرار گیلان

 

تله کابین احرار که به نام تله کابین لاهیجان نیز معروف است، از جمله تفریحات هیجان‌انگیز شهرستان لاهیجان به حساب می‌آید. این تله کابین 33 کابین 6 نفره دارد. هنگام طی مسیر 20 دقیقه‌ای رفت‌وبرگشت، منظره شیطان کوه و قله تاج‌خروس را مشاهده می‌کنید. همچنین از بالای مزارع کشت چای عبور خواهید کرد. 
به دلیل شرایط خاص آب‌وهوایی منطقه، در بسیاری از روزها هوا ابری و مه‌آلود است. تله کابین سواری در چنین روزهایی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. شاید حتی نیاز باشد در صف بایستید؛ اما مطمئن باشید که ارزش دارد و پشیمان نخواهید شد. در نزدیکی تله کابین احرار گیلان، امکانات مختلفی وجود دارد تا تفریح شما کامل شود از جمله شهربازی، کافی و رستوران. فصل بهار به‌خصوص اردیبهشت‌ماه، هنگامی که منطقه از درختان سرسبز پر می‌شود، بهترین زمان بازدید از تله کابین احرار گیلان است.
 

تله کابین نمک آبرود

 

تله کابین نمک آبرود، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دهکده نمک آبرود مازندران به حساب می‌آید. اگر از ارتفاع می‌ترسید، نیازی نیست نگران باشید؛ زیرا در ساخت این مجموعه، تدابیر امنیتی ویژه اندیشیده شده و تاکنون هیچ‌گونه اتفاق ناگواری رخ نداده است. 
در تله کابین نمک آبرود، دو خط فعال هستند. طول خط اول، 1200 متر و طول خط دوم، 1700 متر است. بعد از بازدید از مراتع مرتفع و سرسبز، می‌توانید به شهربازی رو به روی تله کابین بروید و از سرگرمی‌های آن استفاده کنید. جذابیت جاذبه‌ها و تفریحات منطقه، شما را تا ساعت‌ها مشغول خود می‌کنند. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف نیز، محل مناسبی برای خوردن انواع غذاها و نوشیدنی‌ها هستند و می‌توانید بعد از تفریح، سری به آن‌ها بزنید.

 

تله کابین نمک آبرود


تله کابین توچال تهران

 

بسیاری از مسافران، تله کابین توچال تهران را بهترین و معروف‌ترین تله کابین ایران می‌دانند. مجموعه تفریحی تله کابین توچال در نزدیکی شمال پایتخت قرار گرفته است. پروژه ساخت این تله کابین در سال 1353 با همکاری شرکت پوما آغاز شد و چهار سال بعد به پایان رسید. تله کابین توچال، دارای 3 خط، 7 ایستگاه، 1 خط تله اسکی و 3 خط تله سیژ است. 
ایستگاه اول این تله کابین از سطح دریا، 1900 متر ارتفاع دارد. در ایستگاه‌های بعدی، به‌تدریج ارتفاع افزایش پیدا می‌کند و در ایستگاه هفتم به 3680 متر از سطح دریا می‌رسد. طول سه خط تله کابین توچال تهران، روی هم رفته 7.5 کیلومتر است که یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین در جهان به حساب می‌آید.
امکانات مجموعه تله کابین توچال تهران، بسیار زیاد است و در هر بار بازدید، می‌توانید گزینه جدیدی را امتحان کنید. محبوب‌ترین تفریحات که در این مجموعه عبارت‌اند از تیراندازی، سورتمه، بانجی جامپینگ و اسکی. علاوه بر این، شما از منطقه توچال به چشم‌انداز بی‌نظیری از پایتخت دسترسی خواهید داشت و می‌توانید عکس‌های جذابی بگیرید. 



تله کابین توچال تهران

 

بهترین هتل برای طرف‌داران تله کابین توچال


اگر مسافر هستید و می‌خواهید سفر لاکچری‌تان تکمیل شود، هتل اسپیناس پالاس تهران را برای مدت اقامت خود انتخاب کنید. این هتل پنج‌ستاره لوکس، در شمال شهر تهران قرار دارد؛ بنابراین دسترسی خوبی به تله کابین توچال خواهید داشت. اتاق‌های این هتل، از تمامی امکانات رفاهی مدرن برخوردار هستند. اقامت در هتل اسپیناس پالاس، حس حضور در یک کاخ رویایی را دارد. توجه به جزئیات در طراحی چیدمان و دکوراسیون باعث شده تا زیبایی این هتل، بیشتر به چشم آید.

 

بهترین تله کابین‌های جنوب ایران


به هر گوشه از کشور پهناور ایران که نگاه کنید، زیبایی خاصی می‌بینید که در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شود. جالب است بدانید، جنوب ایران نیز چندین تله کابین دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید از مناظر فوق‌العاده زیبای جنوب لذت ببرید. تجربه تله کابین‌های جنوب، در مقایسه با تله کابین‌های شمال کشور، بسیار متفاوت است. در ادامه، با میکامال، یکی از بهترین تله کابین‌های جنوب ایران، آشنا می‌شویم.


تله کابین میکامال کیش


مسافران کیش در سفر به این جزیره، معمولاً تفریحات آبی لاکچری در سواحل را انجام می‌دهند. بااین‌حال، یکی از تفریحاتی که نباید از آن غافل شوید، تله کابین سواری است. توصیه می‌کنیم در سفر به کیش، حتماً تله کابین میکامال را امتحان کنید. این تله کابین، تقریبا 3 کیلومتر طول دارد و مدت زمان سفر شما، نیم ساعت خواهد بود. تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس از بالا، حس غرور را در شما برمی‌انگیزد. 




تله کابین میکامال کیش


بهترین هتل برای طرفداران تله کابین میکامال


هتل داریوش کیش، یکی از هتل‌های پنج‌ستاره و لوکس جزیره کیش است که امکانات رفاهی، با بالاترین سطح کیفیت را در اختیار مهمان قرار می‌دهد. در طراحی این هتل، از عناصر معماری باستانی تخت‌جمشید الهام گرفته شده است. هنگام ورود، احساس می‌کنید که به یک کاخ پادشاهی قدیمی، قدم گذاشته‌اید. این هتل، از نوع B&B است؛ به این معنا که اقامت شما همراه با سرو صبحانه خواهد بود. در انتخاب اتاق، دو گزینه پیش روی شماست؛ اتاق با منظره رو به باغ و اتاق با منظره رو به دریا. مهمان‌داران هتل، در پذیرایی از شما سنگ‌تمام می‌گذارند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما اقامتی آرام و بدون دغدغه داشته باشید.


بهترین تله کابین‌های مرکز ایران


امروزه یکی از تفریحات در شهرهای مرکزی ایران، تله کابین سواری است. در این شهرها نه از دریا خبری است و نه جنگل‌های وسیعی وجود دارد. به همین دلیل نیز بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به سراغ تفریحات مدرنی همچون تله‌ کابین سواری بروند. در ادامه، با بهترین تله کابین مرکز ایران آشنا می‌شویم.



تله کابین صفه اصفهان


جاذبه‌های اصفهان، تنها به بناهای تاریخی خلاصه نمی‌شود. یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که در اصفهان می‌توانید انجام دهید، تله کابین سواری در صفه است. تله کابین صفه دارای دو خط مجزا است. طول خط اول 1850 متر و طول خط دوم 800 متر است. از ایستگاه اول، ده دقیقه تا گردنه باد در راه هستید. مسیر دیگر، به قله تاریخی شاه دژ می‌رسد که در قله کوه صف قرار دارد. سایر امکاناتی که در تله کابین صفه اصفهان وجود دارد، عبارت‌اند از: شهربازی، بولینگ، پل معلق، کارتینگ و زیپ‌لاین.


تله کابین صفه اصفهان

 


کلام پایانی


ما در این مقاله از سایت رهی نو، بهترین تله کابین‌های ایران را به شما معرفی کردیم. تله کابین، یکی از تفریحات نابی است که تنها در برخی شهرهای کشور امکان تجربه کردن آن وجود دارد. بسیاری از افراد، تنها برای تجربه این تفریح، به سفر می‌روند. 
تله کابین‌ها، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا را از زاویه‌ای متفاوت به شما نشان می‌دهند. برخی از آن‌ها از میان ابرها و جنگل‌ها عبور می‌کنند و شما را به اعماق دل طبیعت می‌برند. برخی دیگر از تله‌کابین‌ها نیز بر فراز دریا حرکت کرده و چشم‌انداز دریا را به شکل دیگری به شما نشان می‌دهد. توصیه ما این است که حتماً، تله کابین‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم را امتحان کنید و اگر دوست داشتید تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان این مقاله از طریق بخش «نظرات» به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول


هتل اسپیناس پالاس را چگونه رزرو کنیم؟


شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو و یا تماس با شماره 021-72993000، یک اتاق یا سوئیت را برای خود رزرو نمایید.


بهترین تله کابین ایران کدام است؟


هر یک از افراد براساس سلیقه خود، یکی از تله کابین‌های ایران را به عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌کنند اما به طور کلی، تله کابین‌هایی که در این مقاله معرفی شد، در دسته بهترین و زیباترین تله کابین های ایران قرار دارند.


زیباترین مسیرهای تله کابین کجاست؟


تله کابین احرار گیلان و تله کابین نمک‌آبرود، زیباترین مسیرها را دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهاجر ۱۴۰۲/۶/۲۸

هفته پیش تله کابین حیران رو سوار شدیم جای همتون خالی هوا نم بارون همراه با مه عجب عکسایی هم انداختیم ایران زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۴

مهاجر عزیز بسیار سپاسگزاریم از تجربه لذتبخشی که در اختیار ما گذاشتید امیدواریم همیشه خاطرات خوشی در سفرهاتون داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...