رَهی نو

معرفی زیباترین دشت های ایران + عکس

تعداد بازدید: ۱۰۹۴ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

زیباترین دشت‌ های ایران

دشت‌ها، از جاذبه‌های طبیعی زیبا و دل‌چسبی هستند که در دل طبیعت پنهان شده‌اند. این پهنه‌های طبیعی کره زمین، انواع مختلف و منحصربه‌فردی دارند و برای رسیدن به آن‌ها باید مسیرهای کوهستانی را طی کرد یا راهی کویر شد. بعضی از دشت‌ها دسترسی ساده‌تر و بعضی دیگر دشوارتر و زمان‌برتر هستند. دشت‌های ایران نیز هر یک ویژگی‌ها و زیبایی‌های خود را دارند و مکان‌هایی خاص هستند. گفتنی است، یکی از فصل‌هایی که دشت‌ها به رنگ‌ها و بوی‌های متفاوت تبدیل می‌شوند، بهار است. در فصل بهار، دشت‌های ایران به زیباترین حالت خود در می‌آیند. این مقاصد، چشم‌نوازترین جاذبه‌ها برای دیدن زیباترین دشت‌های ایران هستند. هرکدام از دشت‌‎ها، در نوع خود بی‌نظیر بوده و با نزدیک شدن به فصل بهار و تابستان ، سفر به دشت‌ها و مناطق سرسبز طبیعت، رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

زیباترین-دشت‌-های-ایران

گردشگران در این زمان از سال، مقاصد ویژه‎ای را برای سفر انتخاب می‌کنند که زیباترین دشت‌های ایران یکی از آن‌ها است. در بین جاذبه‎های طبیعی مانند: جنگل‌ها، کوه‌ها، دریا و دریاچه‌ها، دشت‌ها به دلیل داشتن چشم‌اندازهای زیبا و منحصربه‌فرد، مورد توجه اکثر افراد قرار می‌گیرند و سفرهای بسیاری به این مناطق انجام می‌شود. زیباترین دشت‌ های ایران، جزو مکان‎های استثنایی هستند که تمامی حس‌ها را در بر می‌گیرند. شما می‌توانید با قدم زدن در آن‌ها، از طبیعت بکر و آرامش بی‌نظیرشان لذت ببرید و سفرهای خاطره‌انگیز به این مقاصد را تجربه کنید.

دشت نرگس فارس

دشت نرگس در شهرستان کازرون استان فارس، یکی از بهترین نقاط گردشگری و طبیعت گردی این استان است. این دشت با وسعت ۶۵ هکتار با نام دشت نرگس، جزو زیباترین دشت های ایران شناخته شده و هر ساله در فصل زمستان، به‌ویژه بهمن و اسفند، به یک باغ نرگس زنده تبدیل می‌شود. این منطقه زیبا و بی‌نظیر، میزبان گل‌های نرگس فراوانی است که عطری بهشتی در هوا منتشر می‌کنند.  در این استان، نرگس‌زارهای مختلفی وجود دارند که کیفیت و ماندگاری بالا، از مشخصه‌های برجسته گل نرگس این منطقه به شمار می‌آید. دشت نرگس نوآباد یکی از این نرگس‌زارها بوده که به عنوان یک جاذبه گردشگری و مقصد طبیعت دوستان محسوب می‌شود. 

دشت-نرگس-فارس

گل‌های زیبای این دشت، با رنگ‎های خاص و بوی دل‌انگیزشان، علاوه‌بر اینکه هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند، به استان‌های مختلف مانند اصفهان، تبریز و... نیز صادر می‌شوند. برای رفتن به  یکی از زیباترین دشت های ایران در استان فارس، می‌توانید از جاده فیروزآباد به جم استفاده کنید و به خروجی جاده "گله دار به دارالمیزان" بروید و سپس به سمت روستای نوآباد ادامه دهید. این مسیر زیبا و دل‌نشین به شما امکان می‌دهد تمام زیبایی‌های دشت نرگس را تجربه کنید و لحظاتی به یادماندنی را در این پهنه طبیعی سپری کنید.

دشت هویج تهران

دشت هویج یا گُرچال، یکی از جاذبه‌های پرطرفدار در نزدیکی تهران است که با نام گهچال و یا گیاه‌چال نیز شناخته می‌شود. این دشت در بالای روستای افجه و در منطقه گلندوک و لواسان واقع قرار دارد و دارای طبیعت بسیار زیبا و آب‌وهوای دل‌چسب است. در این منطقه می‌توانید از طبیعت زیبا لذت ببرید، به گشت‌وگذار در دشت بپردازید و در کوه‌های اطراف کوهنوردی کنید.  برخی اطلاعات تاریخی می‌گویند، در زمان شاهان صفوی دشت هویج یک شکارگاه پررونق بوده و به دریاچه و دشت لار می‌رسیده است.

دشت-هویج-تهران

این منطقه از نظر تاریخی دارای آثار کاروانسراهای صفوی و دیگر شواهد تاریخی است. اگرچه در تابستان، به دلیل نبود درختان و سایه، سفر به این دشت توصیه نمی‌شود، اما در تمام فصول دیگر به جز تابستان، دیدن دشت هویج به عنوان یکی از زیباترین دشت های ایران در نزدیکی تهران، پیشنهاد می‌شود. همان‌طور که گفته شد، دشت هویج یکی از مناطق زیبا و دل‌نشین اطراف تهران است که همچنان جاذبه‌ای برای گردشگران و طبیعت‌دوستان محسوب می‌شود.

افراد بسیاری به خصوص در تعطیلات پایان هفته، به سمت تهران آمده تا به این نقطه سفر کنند. این منطقه به دلیل طبیعت خیره‌کننده و آب‌وهوای بی‌نظیرش، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای گردش به شمار می‌آید. پس گردشگران می‌توانند بعد از پایان سفرشان در تهران هتل رزور کنند و برای چند روزی استراحت کنند. پیشنهاد ما به شما، هتل پارسیان آزادی تهران است چراکه؛ این اقامتگاه نیز در منطقه‌ایی خوش آب و هوا قرار دارد و می‌تواند تجربه‌ی به‌یادماندنی در کنار عزیزانتان باشد.

دشت مغان اردبیل

دشت مغان، یکی از زیباترین دشت‌های ایران، در غرب دریاچه مازندران و سواحل جنوبی رودارس، در شمالی‌ترین بخش استان اردبیل واقع شده است. این دشت با چشم‌اندازی بی‌نظیر، خاک حاصلخیز و آب‌وهوای مطلوب، به عنوان یکی از بهترین جاها برای کشاورزی و زیباترین دشت های ایران شناخته می‌شود. همچنین، زمستان‌ها گروهی از پرندگان مهاجر برای گذراندن فصل سرما به این منطقه می‌آیند که این امر آن را به یک نقطه ارزشمند از نظر زیست محیطی میان سایر دشت‌ها و مناطق طبیعی کشور می‌سازد.  تنها یک سوم دشت مغان در شمال اردبیل واقع شده و دو سه آن در کشور جمهوری آذربایجان است.

دشت-مغان-اردبیل

این منطقه جذاب، از سه ناحیه‌ جلگه‌ای، کوهپایه‌ای و کوهستانی تشکیل شده و با مرزهای جمهوری آذربایجان، مشکین شهر و ارسباران همسایه است. دشت مغان با چشم‌انداز طبیعی زیبا و امکانات کشاورزی برتر، از جمله جاذبه‌های دیدنی استان اردبیل به‌شمار می‌آید و می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد طبیعت‌گردی و گردشگری منحصربه‌فرد در ایران معرفی شود.

لازم به ذکر است، بهترین زمان برای سفر به این دشت، بهار و تابستان بوده؛ چراکه اردبیل در زمستان و پاییز آب و هوای سردی دارد. همچنین، کشاورزی، دامداری و باغداری از جمله شغل‌های اصلی مردم این منطقه است و محصولات گوناگونی مانند: ذرت بذری، ذرت دانه‌ای، گندم، یونجه، پنبه، چغندر قند، سویا، کلزا و هندوانه در این دشت تولید می‌شوند. باغات متعدد شلیل، هلو و آلو در بخش‌های مختلف دشت رونق دارند. 

دشت لار مازندران

دشت لار یا پارک ملی لار، یکی از مناطق زیباترین دشت های ایران، در منطقه البرز مرکزی و نزدیک به دامنه جنوب غربی کوه سربه‌فلک‌کشیده دماوند قرار دارد. این دشت با مساحت حدود ۷۳۵۰۰ هکتار، که ۳۱۰۰۰ هکتار از آن به عنوان پارک ملی شناخته می‌شود، چشم‌اندازهای بکر و تماشایی از طبیعت را به ما ارائه می‌دهد. این منطقه در مرز استان‌های مازندران و تهران قرار گرفته و دارای دو نوع اکوسیستم کوهستانی مرتفع و آبی است که جانداران و گیاهان گوناگونی را در خود جای داده است.  پیشنهاد می‌کنیم، اگر به شمال ایران سفر کرده‌اید یا در مازندران زندگی می‌کنید، سری به هتل بزرگ پارسیان رامسر بزنید و در یکی از رستوران‌های آن غذا میل کنید. همچنین می‌توانید در این هتل اقامت داشته باشید و از جاذبه‌های گردشگری شهر رامسر نیز بهره ببرید.

دشت-لار-مازندران

دشت لار، زیستگاه برخی از جانداران و گیاهان ارزشمندی است که فقط در ایران پیدا می‌شوند و این موضوع اهمیت بالایی دارد. به منظور بازدید از پارک ملی لار، باید مجوز لازم را از اداره حفاظت محیط زیست کسب کنید و با توجه به وضعیت هوا و جو، بهتر است زمان بازدید را با دقت انتخاب کنید. دی و بهمن به عنوان سردترین ماه‌های سال و تیر و مرداد به عنوان گرم‌ترین ماه‌ها در این منطقه شناخته می‌شوند. 

به طور کلی، همه فصول سال می‌توانید به این دشت زیبای ایران سربزنید؛ اما بهترین زمان بازدید خردادماه است چرا که در این فصل شقایق‌ها قابل مشاهده‌اند. در این دشت زیبا، جاذبه‌هایی همچون رود و دریاچه لار وجود دارند که سبب شده این منطقه به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و طبیعت‌گردی در ایران شناخته شود و هر ساله گردشگران فراوانی برای بازدید از این مکان به دشت لار سفر می‌کنند.

دشت دریاسر مازندران

دشت دریاسر یکی از زیباترین دشت های ایران در استان مازندران است. این دشت در میان جنگل‌های بکر و زیبای البرز شمالی قرار دارد و با تنوع طبیعی خود، چشم‌اندازها و جذابیت‌های بی‌نظیری را به گردشگران ارائه می‌دهد. مسیر رسیدن به دشت دریاسر از طریق روستای عسل محله واقع در جاده دوهزار تنکابن به سمت جنوب انجام می‌شود. این مسیر به عنوان یکی از بهترین مسیرهای طبیعت‌گردی ایران شناخته می‌شود و جذابیت بالایی دارد. با طی کردن مسیر عسل محله به دشت دریاسر، گردشگران می‌توانند از زیبایی‌های متنوع و بکر این منطقه لذت ببرند. دشت دریاسر با پوشش گل‌های بابونه و چشمه‌های جوشان، از زیباترین دشت‎های این منطقه است که رودخانه‌های جاری و زلال نیز به منظره دشت جلوه‌ای زیبا اضافه می‌کنند. 

دشت-دریاسر-مازندران

کوهستان و آسمان پاک و پرستاره‌ی شب از دیگر زیبایی‌های این منطقه است که باعث شده دشت دریاسر به یک بهشت طبیعی تبدیل شود. این مکان، در فصل زمستان دارای آب و هوای سرد و برفی است؛ اما در اردیبهشت ماه، زیبایی‌های طبیعت این دشت به اوج خود می‌رسد. پس، بهترین زمان برای بازدید از این منطقه بهار و تابستان بوده؛ زیرا در این فصول هوای مطبوع و دل‌چسبی در دشت حاکم است. باوجود مسیر دسترسی نسبتاً سخت به این منطقه، دریاسر یکی از بهترین مقاصد گردشگری و طبیعت‌گردی به شمار می‌آید و برای آرامش و استراحت مناسب است.

دشت ناز مازندران

دشت ناز، یکی دیگر از زیباترین دشت‌های ایران در شمال کشور است. این دشت با وسعت حدود ۵۶ هکتار در فاصله ۲۹ کیلومتری از شهر ساری قرار دارد. این دشت به عنوان یک منطقه محافظت‌شده، محل زیست و پناهگاه گونه‌ی نادر گوزن زرد بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. این دشت دارای پوشش گیاهی هیرکانی و حدود ۴۴۷ گونه گیاهی است که باعث می‌شود این منطقه به یکی از مهمترین مناطق اکوسیستمی ایران تبدیل شود.  از جمله جانوران دیگری که در این ناحیه حاضر هستند، می‌توان به شوکا، مرال، قرقاول و گربه وحشی اشاره کرد که نظر طبیعت‌گردان و بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند.

دشت-ناز-مازندران

به دلیل اهمیت حفاظتی این منطقه، پناهگاهی حصارکشی شده است و هر کسی برای دیدن و بازدید از این پناهگاه نیاز به مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست دارد که به منظور حفظ و حراست از گونه‌های زیستی این منطقه و ارزش‌های طبیعی آن ایجاد شده است.  دشت ناز بیشترین بارندگی‌ها را در تمام فصول سال دارد و بهترین زمان برای سفر به این منطقه بهار و تابستان است. با توجه به محدودیت‌های بازدید در زمان جفت‌گیری حیوانات و شرایط آب‌وهوایی، این دو فصل به عنوان زمان مناسب توصیه می‌شوند. ناز با پناهگاه گوزن زرد و همچنین زیبایی‌های بکر و منظره‌های دل‌چسب، یکی از مقاصد طبیعت‌گردی و گردشگری محبوب در استان مازندران است. همچنین، فرصت خوبی برای تماشای گونه‌های حیات وحش و لذت بردن از طبیعتی جذاب محسوب می‌شود.

دشت کالپوش سمنان

دشت کالپوش یکی از زیباترین منطقه سرسبز و جنگلی استان سمنان است که علاوه‌بر زیبایی که دارد، برای کشاورزی و جنگل‌داری نیز مناسب است. این دشت به خاطر مزرعه‌های آفتابگردان و زیبایی شقایق‌های چشم‌نوازش شناخته می‎شود و در میان افراد معروف است. فصل بهار زمان اوج زیبایی شقایق‌ها در این دشت است و مزرعه‌های آفتابگردان نیز در ماه شهریور جذابیت خاص خود را دارند. لازم است بدانید، دشت کالپوش در شمال شرق روستای سوداغلی قرار دارد و امکان دسترسی با خودرو تا نزدیک جاذبه وجود دارد.

دشت-کالپوش-سمنان

این دشت، هر ساله باعث جذب گردشگران و علاقمندان طبیعت‌گردی می‌شود و از جمله جاذبه‌های محبوب و پربازدید در استان سمنان به‌شمار می‌آید. آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر، سفر به این منطقه را به تجربه‌ای فوق‌العاده تبدیل می‌کند. این ناحیه دارای ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است و به وسعتی چشمگیر دارد. هر زاویه‌ از این دشت، شما را به تماشای مناظر زیبای طبیعت دعوت می‌کند.

دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری

دشت لاله‌های واژگون در ارتفاعات اشترانکوه، جزو زیباترین دشت های ایران و یکی از مخازن ژنتیکی کشور شناخته می‌شود. این دشت به وسعت حدود 2900 هکتار، به صورت پراکنده بوده و با داشتن مناظر بی‌مثال و زیبایی‌های خیره‌کننده، مقصد جذابی برای گردشگران و طبیعت‌گردان به حساب می‌آید.  دشت لاله‌های واژگون در فصل بهار و با شروع به آب شدن برف‌ها، با رنگ‌های زرد و سرخ از لاله‌ها پوشیده می‌شود و منظره‌ای بی‌نظیر و خیره‌کننده ایجاد می‌کند. این لاله‌ها که به ندرت در جای‌های دیگر مشاهده می‌شوند، زیبایی خاصی به دشت لاله‌های واژگون الیگودرز می‌بخشند.

دشت-لاله-های-واژگون-چهارمحال-و-بختیاری

برای جشنواره‌ی لاله‌های واژگون که هر ساله در این منطقه برگزار می‌شود، علاقه‌مندان و گردشگران زیادی جذب می‌شوند. ناگفته نماند، گون، دافنه، کوما، لاله و تنگز از جمله گونه‌های گیاهی این دشت هستند. همچنین کبک، کبک دری، کل، بز، خرس قهواه‌ای، زاغ نوک زرد و نوک قرمز جزو جانوران ساکن در این منطقه زیبا و خاص به شمار می‌آیند.

دشت هلن چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری، جواهری در دل فلات مرکزی ایران، به عنوان بام ایران معروف بوده و دارای طبیعتی فراوان و محسورکننده است. با گذر از پیچ‌وخم‌های کوهستانی، می‌توان به دشتی به وسعت 40000 هکتار به نام دشت هلن رسید. این‎‌جا، یک منطقه حفاظت‌شده است که در گذشته به عنوان منطقه‌ای آزاد شناخته می‌شد.  قدیمی‌ترها افسانه‌ها و داستان‌هایی می‌گویند که این جنگل، مملو از درختان بلوط بوده که تقریباً هیچ‌کس جرات نداشته به آن‌ها نزدیک شود، اما امروزه با وجود ردپای لوله‌های نفت و جاده‌ها، به راحتی می‌توان به این جنگل‌ها دسترسی پیدا کرد.

دشت-هلن-چهارمحال-و-بختیاری

در ابتدای حرکت به دشت هلن، تنوع فراوانی از گیاهان و گونه‌های مرتعی را مشاهده می‌کنید. گل‌زارهای بزرگ و شگفت‌انگیز همچنان به چشم می‌خورند و تا پایان بهار، زیبایی‌های طبیعت در این منطقه بی‌نظیر است. از اوایل بهار تا اواخر اردیبهشت، دامنه‌های سبز و زیبای هلن، چشمه‌ها و رودخانه‌های پرآب و دلنواز را در دل خود جای داده‌اند. برای طبیعت‌گردها، بهترین فصل برای سفر به این منطقه، بهار و تابستان است و لحظات شگفت‌انگیزی را تجربه خواهند کرد.

دشت بزرگ خوزستان

منطقه نمونه گردشگری دشت بزرگ، بسیار جذاب بوده و جزو زیباترین دشت های ایران است. این دشت در محدوده منطقه حفاظت شده به نام «شالو مونگشت» قرار دارد و از جمله جاهای طبیعی و زیبایی است که می‌توان در خوزستان دید. این منطقه با چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش، کوه‌های اطراف و طبیعت بکر و دلپذیر، مکانی مثال زدنی برای آرامش و استراحت به شمار می‌آید.  در دشت بزرگ خوزستان، انواع گیاهان نادر و زیبا را می‌توان یافت که باعث زیبایی و ثبات بخشیدن به منظره‌ها می‌شوند. بلوط، انار، زبان‌گنجشک، آویشن و‌کرفس وحشی از جمله گونه‌های گیاهی اینجا هستند که جلب توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود می‌کشند. همچنین، دشت بزرگ محیطی بسیار مناسب برای جانوران وحشی دارد. 

دشت-بزرگ-خوزستان.

از پلنگ، خرس قهوه‌ای، سنجاب ایرانی، تیرمار و خدنگ کوچک تا سنجابک درختی و پرندگان شکاری، این منطقه خانه‌ی طبیعت‌دوستان بزرگ و کوچک است. آخر هفته‌ها و تعطیلات، گردشگران بسیاری به این دشت جذاب سفر می‌کنند تا به مشاهده این زیبایی‌ها و آرامش طبیعتی لذت ببرند و خاطراتی خوشی را با خود به خانه ببرند.  دشت بزرگ یکی از جاذبه‌های استثنایی استان خوزستان است که به راحتی می‌توانید از همهمه و شلوغی شهر فرار کنید و در آغوش طبیعت زیبا و دلنشین این منطقه، لحظاتی خاص و پربار را سپری کنید.

این منطقه همواره با طبیعت بی‌نظیر خود، مسافران و علاقه‌مندان گردشگری را می‌انگیزد و میزبان سفرهای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است. ناگفته نماند، جنوب کشورمان زیبایی‌های خاص خود را دارد و شما می‌توانید از چندین شهر گذر کرده و از جاذبه‌های گردشگری بازدید کنید. پس بهتر است هتل رزور کنید و با خیال راحت به گردش خود ادامه دهید. یکی از بهترین هتل‌های جنوب ایران، هتل پارس اهواز نام دارد. اگر در مسیرتان به شهر اهواز رسیدید، این هتل انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

دشت ترازو هرمزگان

طبیعت فراوان و خیره‌کننده استان هرمزگان، در دشت ترازو به نمایش درآمده و گردشگران را به دنیایی از زیبایی‌ها و رنگ‌ها با خود می‌برد. این دشت وسیع با نام ترازو در غرب استان هرمزگان و در نزدیکی شهرستان بستک واقع شده است. این منطقه با نخلستان‌های پهناور، زمین‌های کشاورزی زیر کشت جو و گندم و آب‌انبارها و برکه‌های متعدد، زمینه‌ای مناسب برای تجربه‌ی یک سفر دلپذیر و خاطره‌انگیز را فراهم می‌کند. در فصل‌های بارشی، دشت به‌طور جادویی تغییر می‌کند و مرتعی از گیاهان ریشه‌داران رده قارچ‌ها که به آن اکال می‌گویند، به وجود می‌آید.

دشت-ترازو-هرمزگان

این تجربه به‌واقعیت چشم‌پوشی ناپذیریست که هر بیننده‌ای را مبهوت می‌کند و از زیبایی‌های خلقت لذت‌بخشی را به او ارائه می‌دهد. علاوه بر این، درختان سمر و کنار تنومندی نیز از جمله ثروت‌های طبیعی دشت ترازو هستند که زیر سایه‌ی آن‌ها گردشگران می‌توانند محلی آرام و مراتع انسانی را تجربه کنند. این درختان با تنوع گونه‌های خود، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را در اطراف به ارمغان می‌آورند و هر گامی را در این منطقه همراه با لذت و هیجان پیمودن را تضمین می‌کنند.  گردشگرانی که می‌خواهند به زیباترین دشت های ایران سربزنند، حتما به این دشت سفر کنند تا به دنیایی متفاوت از رنگ‌ها، آرامش و زیبایی‌های طبیعی پی ببرند.

دشت شقایق گیلان

جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که با عبور از آن، مناظر بی‌نظیری از جنگل‌ها، دشت‌ها، دره‌ها و کوهستان‌ها به چشم می‎خورند. با رانندگی در این جاده پرپیچ‌وخم، به دشتی نسبتا وسیع و هموار که در گردنه الماس و منطقه ییلاقی کرمون (نزدیک مرز دو استان گیلان و اردبیل) قرار دارد، خواهید رسید. در فصل بهار و به‌خصوص خرداد ماه، دشت شقایق اسالم با رنگ‌های جذابش خودنمایی می‌کند و زیبایی‌های فراوانش، گردشگران و علاقه‌مندان بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کند. شقایق‌های نازک و حساس در این دشت خاص رنگ‌های خیره‌کننده‌ای به منظره‌ها می‌بخشند.

دشت-شقایق-گیلان

هوای خنک و مطبوع و همچنین طبیعت پاک و زیبای دشت شقایق اسالم، یک تجربه‌ی آرامش‌بخش و ماندگار در خاطرات هر سفربازی را به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است، از اوایل اردیبهشت تا اوایل تیر ماه، بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت این منطقه است. گوش‌ سپردن به صدای پرندگان، نوشیدن آب از چشمه‌های جوشان و لذت بردن از هوای مه‌آلود، مراحلی از تجربه‌ی بی‌نظیر حضور در دشت شقایق اسالم هستند. با پرسه زدن در این منطقه پر از زیبایی‌ها و طبیعت بکر، روحیه‌ی آدم رونق می‌گیرد و خستگی و استرس روزمره به‌طور جادویی کاهش پیدا می‌کند. 

دشت شقایق گالیکش گلستان

گالیکش، جایی زیبا و جذاب در شرقی‌ترین بخش استان گلستان است. این منطقه زیبا در جنوب روستای پادلدل قرار دارد و یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است. طبیعت دست‌نخورده و مناظر طبیعی بی‌نظیر گالیکش باعث شده تا این مکان یکی از رویشگاه‌های شقایق وحشی در ایران باشد. همچنین، آب و هوای کوهستانی و معتدل گالیکش، از بهترین ویژگی‌های این منطقه است. جاذبه‌های طبیعی متعددی که در اینجا قرار دارد، از جمله دلایل علاقه‌مندی به این منطقه است.

دشت-شقایق-گالیکش-گلستان

اواسط اردیبهشت تا دهه اول خرداد، بهترین زمان برای بازدید از دشت شقایق گالیکش است. با رانندگی از جنوب شرقی شهر گالیکش و وارد شدن به جاده گالیکش به کالپوش، شما به این دشت شگفت‌انگیز دسترسی پیدا می‌کنید. در مسیر این جاده، زیبایی‌های طبیعی چشم‌نواز و دیدنی‌های فراوان شما را در انتظار خواهد بود. گردشگران و بازدیدکنندگان با رفتن به یکی از زیباترین دشت های ایران، در معجونی از طبیعت بکر و هیجان‌انگیز فرو می‌روند. 

دشت ارغوان مشهد

اگر در مشهد ساکن هستید یا در فصل بهار به این شهر سفر می‌کنید، حتماً یکی از بهترین برنامه‌هایتان بازدید از دشت ارغوان مشهد باشد. این دشت فوق‌العاده زیبا در حدود 5 کیلومتری طرقبه و در مسیر طرقدر به روستای کلاته آهن واقع شده است. همه‌چیز در دشت ارغوان مشهد به جذابیت و طراوت بهاری مزه می‌دهد و هر کسی را که به این منطقه سفر می‌کند، شگفت‌زده می‌کند. لازم به ذکر است، اگر قصد سفر به شهر مقدس را دارید، هتل قصر طلایی مشهد را برای چند روزی رزرو کرده و از اقامت و خدمات باکیفیت این هتل لوکس بهره‌مند شوید. سپس به سمت یکی از دشت‌های جذاب بروید و از طبیعت آن‎جا استفاده کنید.

دشت-ارغوان-مشهد

در فصل بهار، دشت ارغوان با طبیعت رنگارنگ و شاداب خود، همه‌ را به سوی خود می‌کشد. در میان اواسط فروردین و اوایل اردیبهشت، طبیعت این دشت زیبا به‌صورت معجزه‌آسا تغییراتی عجیب می‌کند و با هر قدمی که بر می‌دارید، شما را در سحر و جادوی طبیعت فرو می‌برد. آب‌وهوای کوهستانی و معتدل این منطقه، همه را به خود جلب می‌کند و هیچ کس نمی‌تواند از زیبایی‌های طبیعی اینجا که در اواسط بهار به اوج خود می‌رسد، بی‌تفاوت باشد.

چشم‌اندازهای جالب و دلنشین، برکه‌های فصلی و چشمه‌های زیبا در این دشت دیدنی، تماشاگران را شگفت‌زده می‌کنند و همه را به دنیایی از آرامش و زیبایی دعوت می‌کنند. دشت ارغوان مشهد، یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر مذهبی است که در فصل بهار تبدیل به تفرجگاهی پرطراوت و خاص می‌شود. شما نیز می‌توانید، از انرژی و زندگی پربار این طبیعت بهره‌مند شوید و همزمان با آرامش خاص این دشت معطر، خاطراتی به‌یادماندنی را ثبت کنید.

سخن آخر

همان‎طور که گفته شد، دشت‌های ایران با طبیعت‌ها و جاذبه‌های فراوان خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کنند و از نظر جذابیت‌های طبیعی و تاریخی، از جمله بهترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شوند. پس، می‌توان نتیجه گرفت که ایران به دلیل دشت‌های زیبا و گوناگون، یک کشور منحصر به‌فرد در بخش‎های طبیعی و گردشگری شمرده می‎شود. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، این دشت‌ها با طبیعت‌های خیره‌کننده و تاریخچه‌های بی‌نظیر خود، تجربه‌ بی‌نظیری را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

سوالات متداول

دشت‌ها چه جاذبه‌های طبیعی و زیبایی دارند؟ 

دشت‌ها، به‌عنوان پهنه‌های طبیعی کره زمین، انواع مختلف و منحصربه‌فردی دارند که از طبیعت بکر و زیبا بهره‌برداری می‌کنند.

کدام فصل بهترین زمان برای سفر به دشت‌ها است؟

دشت‌ها در فصل بهار به زیباترین حالت خود درآمده و با رنگ‌ها و بوی‌های متفاوت، جذابیت و زیبایی خود را افزایش می‌دهند.

دشت هویج یا گُرچال کجا است؟

دشت هویج در نزدیکی تهران و در بالای روستای افجه، در منطقه گلندوک و لواسان واقع شده است و دارای طبیعت بسیار زیبا و آب‌وهوای دل‌چسب است.

دشت مغان اردبیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

این دشت با چشم‌اندازی بی‌نظیر، خاک حاصلخیز و آب‌وهوای مطلوب، به عنوان یکی از بهترین جاها برای کشاورزی و زیباترین دشت‌های ایران شناخته می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از دشت دریاسر مازندران؟

بهار و تابستان به عنوان بهترین زمان برای بازدید از دشت دریاسر به‌شمار می‌آیند؛ زیرا در این فصول هوای مطبوع و دل‌چسبی در دشت حاکم است و زیبایی‌های طبیعت به اوج خود می‌رسند.

چه جانورانی در دشت ناز مازندران زندگی می‌کنند؟

دشت ناز به عنوان محل زیست شوکا، مرال، قرقاول و گربه وحشی شناخته می‌شود که باعث جذب نظر طبیعت‌گردان و بازدیدکنندگان این منطقه می‌شوند.

کدام منطقه‌ها در دشت شقایق اسالم جذاب‌تر هستند؟

منطقه ییلاقی کرمون و گردنه الماس از جمله مناطق جذاب دشت شقایق اسالم هستند که دیدنی‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

چگونه می‌توانم هتل مدنظر را با تخفیف رزرو کنم؟ 

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو و یا تماس با شماره 021-72993000 ، اتاق دلخواه خود را در این هتل زیبا با تخفیف‌های ویژه رزرو نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
زرین ۱۴۰۲/۷/۴

از زیباترین دشتهای ایران که رفتم دریاسر مازندران بود انگار که بهشت زیرپات هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۵

زرین عزیز بسیار عالی از ثبت تجربتون در سایت رهی نو سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...