رَهی نو

بلندترین آبشار ایران؛ معرفی 12 نمونه از آبشارهای بلند ایران + تصویر

تعداد بازدید: ۶۸۶ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

یکی از محبوب‌ترین شگفتی‌های طبیعی ایران، آبشارها هستند. هر از آبشارهای ایران با ارتفاع مختلف، جاذبه‌های گردشگری خاص خود را دارند. بسیاری از مردم جهت تفریح و استراحت، سفر به یکی از آبشارهای ایران را انتخاب می‌کنند. براساس آمارها بیش از 300 آبشار در شهرهای مختلف ایران وجود دارد. تفاوتی نمی‌کند در شمال کشور زندگی کنید یا جنوب، در شرق یا غرب؛ احتمالاً در نزدیکی محل زندگی خود، آبشارهایی وجود دارد. 

با وجود تنوع بالا در آبشارهای ایران، در این مقاله قصد داریم تا بلندترین آبشارهای ایران را به شما معرفی نماییم؛ لذا درصورتی‌که شما هم یکی از طرف‌داران این شگفتی طبیعی هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

بلندترین آبشار ایران

بلندترین آبشار ایران در لرستان

نام آبشار: برنجه
استان: لرستان
ارتفاع تقریبی: 300 متر
آبشار برنجه یکی از بلندترین آبشارهای پلکانی جهان است. آبشار برنجه با ارتفاعی حدود 300 متر، در منطقه شول آباد در ارتفاعات کوه برنجه در استان لرستان قرار دارد. این منطقه به دلیل آب‌وهوای مطبوع، پوشش گیاهی زیبا و رنگارنگ، و جلوه‌های بهشتی در فصل بهار و تابستان، یکی از مناطق طبیعی زیبای این استان است. کوه برنجه نیز با ارتفاع بیش از ۳۵۰۰ متر و وجود جنگل‌ها و جانوران متنوع، زیبایی خاصی به منطقه می‌بخشد.

آبشار برنجه در تمامی طول سال آب روانی دارد، اما در فصول دیگر به جز اواخر زمستان و بهار، مقدار آب آن کمتر است. این آبشار می‌تواند به‌عنوان یکی از آبشارهای فصلی لرستان در نظر گرفته شود. بیشترین آب‌دهی برنجه در اوایل فروردین تا اواسط خرداد است و سپس به تدریج حجم آب آن کاهش می‌یابد. منطقه حاشیه رودخانه زز نیز دارای پوشش گیاهی متنوعی است که درختان گردو، انجیر وحشی، انگور وحشی، گلابی کوهی، زال زالک و تمشک جمع شده‌اند.

همچنین در این منطقه گیاهان دارویی و حیواناتی مانند خرس، گراز، گرگ، خرگوش، کبک و کلاغ نیز وجود دارند. رودخانه زز همچنین یکی از سرشاخه‌های سد دز است و مکانی مناسب برای تفریحات خانوادگی در فصل گرما به وجود آورده است. سرسبزی و زیبایی‌های طبیعی اطراف این آبشار باعث  شده تا هر ساله خصوصاً در فصل بهار، مزدم از سراسر کشور به این استان سفر کرده و ساعات خود را در کنار این آبشار زیبا سپری کنند.

ابشار برنجه لرستان

جیرفتِ کرمان؛ محل دومین آبشار بلند ایران

نام آبشار: وروار
استان: کرمان
ارتفاع تقریبی: 170 متر
آبشار وروار در استان کرمان واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی محبوب این استان است. با وجود بارش کم در این منطقه، کرمان به دلیل جاذبه‌های تاریخی و سوغاتی‌های خوشمزه، جاذبه‌ای برای گردشگران است. آبشار وروار، یکی از معروف‌ترین و بلندترین آبشارهای ایران بوده و با زیبایی طبیعی و خنکی آب خود، برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی جاذبه بسیار زیادی دارد. 

منطقه اطراف آبشار وروار شامل گیاهان دارویی و درختان متنوعی است که مکانی جذاب برای طب سنتی نیز هست. با اینکه رفتن به این منطقه سختی‌هایی را به همراه دارد، زیبایی و بکر بودن آن هر طبیعت‌گردی را مشتاق سفر به جیرفت می‌کند. آبشار وروار در قسمت جنوبی استان کرمان قرار دارد و با کوه‌های استوار و بلندش مقصد مورد علاقه کوهنوردان است. هرچند که استان کرمان به‌طورکلی به عنوان یک منطقه گرم و خشک شناخته می‌شود، اما در منطقه اطراف این آبشار، چندین رودخانه و باغ مرکبات و گیاهان دارویی نیز وجود دارد.

ارتفاع آبشار وروار حدود ۱۷۰ متر است و با دیدن زیبایی‌های طبیعی و مناظر بکر اطراف این آبشار، حتماً خستگی‌ها به فراموشی خواهید سپرد. پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که قصد سفر به کرمان را دارید، دیدار از آبشار وروار را از دست ندهید. همچنین می‌توانید هتل پارس کرمان را به‌عنوان یکی از هتل‌های باکیفیت این استان، برای اقامت خود انتخاب کنید.

آبشار وروار کرمان

سومین آبشار بلند ایران در استان البرز

نام آبشار: نشترود
استان: البرز
ارتفاع تقریبی: 110 متر
آبشار نشترود، یکی از بلندترین آبشارهای ایران، در ضلع غربی روستای نشترود واقع شده است. این آبشار با ارتفاع ۱۱۰ متر از یک صخره بلند سقوط می‌کند و به دلیل ارتفاع زیاد، جزو جاذبه‌های دیدنی کرج محسوب می‌شود. آبشار نشترود در فصل‌های بهار و تابستان بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند. 

این منطقه همچنین به دلیل قله کهار، جبال البرز و مناظر زیبای اطراف، به‌عنوان یک منطقه گردشگری شناخته می‌شود. روستای نشترود با جمعیت 188 نفر در نزدیکی این آبشار واقع شده است. محصولات مشهور این منطقه شامل هلو، گلابی، فندق، آلو، آلبالو، گیلاس و سایر میوه‌های محلی است. 

همچنین نان‌های محلی نیز با نام‌های لواش محلی، نان دستی و کال نونک در این روستا تهیه می‌شوند. روستای نشترود همچنین دارای چشمه‌های آب سرد و مناطق دیدنی دیگری مانند پل خواب، سیرا، هرین، ورزن، لیلستان و آیگان است. وسعت این روستا ۵۲۶۷ هکتار است و جاذبه‌های دیگر آن شامل قله خونکار با بلندای ۳۸۰۰ متر است. پیشنهاد می‌کنیم اگر ساکن تهران یا شهرهای اطراف کرج هستید، حتماً سری به این آبشار زیبا بزنید و تجربه خود را از طریق بخش «نظرات» با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

آبشار نشترود کرج

چهارمین آبشار بلند ایران در گیلان

نام آبشار: لاتون
استان: گیلان
ارتفاع تقریبی: 105 متر
آبشار لاتون، با ارتفاع ۱۰۵ متر، یکی از بلندترین آبشارهای ایران محسوب می‌شود. این آبشار در محلی کوهستانی با جنگلی انبوه و گیاهان سبز قرار دارد و از فاصله ۵۰۰ متری قابل مشاهده است. این آبشار به‌عنوان یکی از آبشارهای بلند جهان شناخته می‌شود و دارای چهارفصل زیبا است. ارتفاع آبریز اصلی و فوقانی آبشار ۱۰۵ متر و عرض آن پنج‌متر است.

آبشار لاتون از کوه اسپیناس سرچشمه می‌گیرد و به رودخانه لوندویل متصل می‌شود که در نهایت وارد دریای خزر می‌شود. حجم آب این آبشار در فصول مختلف سال متغیر است. آب‌وهوای لاتون مشابه سایر مناطق شمالی کشور و گیلان است، با زمستان‌های سرد و تابستانی شرجی؛ بنابراین، برای بازدید از آبشار لاتون، بهتر است فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید.

این آبشار در نزدیکی شهر آستارا قرار داشته و بسیاری از افراد در سفر به شهر زیبای آستارا، از ابشار لاتون نیز دیدن می‌کنند. همچنین شما می‌توانید در سفر به این شهر، هتل اسپیناس آستارا را برای اقامت انتخاب کنید. این هتل 4 ستاره یکی از بهترین هتل‌های گیلان بوده و دسترسی بسیار مناسبی را به‌تمامی جاذبه‌های گردشگری شهر به شما می‌دهد.

آبشار لاتون در استان گیلان

پنجمین آبشار بلند در جیرفت کرمان

نام آبشار: سرانکوه یا سرنکوه
استان: کرمان
ارتفاع تقریبی: 100 متر
همان گونه که پیش‌تر گفته شد، شهر جیرفت در استان کرمان، دارای آبشارهای متنوعی است. ازجمله این موارد، آبشار سرنکوه است که به‌عنوان  یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا در این استان شناخته می‌شود. این آبشار که همچنین با نام آبشار سرانکوه شناخته می‌شود، در رشته‌کوه جبال بارز واقع شده است. ارتفاع زیاد سرنکوه باعث شده تا این آبشار به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای خاورمیانه معروف شود. 

برای دسترسی به این آبشار زیبا، باید حدود یک ساعت پیاده‌روی کرد. همچنین درصورتی‌که قبلاً سابقه کوهنوردی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به سرانکوه، حتماً از یک مربی کمک بگیرید. بهترین زمان سفر به این آبشار زیبا، ماه‌های اردیبهشت و خرداد است؛ چراکه در این زمان، در این منطقه گردشگری، دشت گل‌های شقایق و نرگس رشد کرده و به عنوان یک جاذبه گردشگری زیبا و چشمگیر شناخته می‌شود. 
 

آبشار سرنکوه جیرفت

چهار محال و بختیاری؛ محل ششمین آبشار بلند در ایران

نام آبشار: دره عشق
استان: چهار محال و بختیاری
ارتفاع تقریبی: 100 متر
دره عشق در استان چهار محال و بختیاری واقع شده و یکی از زیباترین مناظر طبیعی این استان است. این دره دارای رودخانه‌ای است که بلندترین رود ایران است و فعالیت‌های تفریحی مانند رفتینگ و ماهیگیری را امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین شالیزارها و باغ‌های انار زیبایی به این منطقه وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

دره عشق بر اساس یک افسانه به این نام شناخته می‌شود، اما این افسانه سندی معتبر ندارد. دره عشق در نزدیکی شهرستان کیار واقع شده و می‌توانید مناظر طبیعی خیره‌کننده، آبشارها، شالیزارها، باغ‌های انار و روستاهای تاریخی را در اینجا مشاهده کنید. 

دره عشق با ارتفاع حدود 100 متر و چشمه‌های گوگردی خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف در این استان شناخته می‌شود. همچنین این آبشار زیبا با تعداد زیادی روستای تاریخی احاطه شده است. به‌طورکلی دره عشق، فرصت‌های تفریحی زیادی را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد

بسیاری از مردم همراه با خانواده‌شان غذا و نوشیدنی‌های خود را به این دره زیبا می‌برند و لحظاتی را در طبیعت دلپذیر این منطقه سپری می‌کنند. همچنین، دره عشق فرصتی برای کوهنوردی و ماهیگیری فراهم می‌کند. شما می‌توانید به کوه‌های بلند دره صعود کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. یا اگر علاقه‌مند به ماهیگیری هستید، این دره فرصت مناسبی برای ماهیگیری و لذت‌بردن از سکوت طبیعت در اختیار شما قرار می‌دهد.

رفتینگ نیز یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در دره عشق است. تصور کنید که در قایق کوچکی بنشینید و با جریان آب رودخانه سفر کنید. این تجربه به‌تنهایی جذاب است، و اگر در رودخانه‌های دره عشق باشید که پر از فراز و فرود هستند، قطعاً لذتی بیشتر خواهید برد.

بهترین زمان برای بازدید از دره عشق دو فصل بهار و پاییز است. در این فصول، آب‌وهوا، ملایم و طبیعت زیباتر از همیشه است. این دره دارای آب‌وهوای کوهستانی معتدل است و در تابستان نیز خنک است؛ اما برای تجربه رفتینگ، پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید؛ چراکه در این زمان، سطح آب دره بالاتر بوده و تفریحات آبی هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

آبشار دره عشق چهار محال و بختیاری

هفتمین آبشار بلند در کرمانشاه

 نام آبشار: پیران
استان: کرمانشاه
ارتفاع تقریبی: 98 متر
آبشار پیران یا ریژآو در استان کرمانشاه و منطقه سر پل ذهاب واقع شده است. پیران با ارتفاع حدود 98 متر، به‌عنوان یکی از آبشارهای پلکانی خاورمیانه شناخته می‌شود. آبشار پیران با طبیعت شگفت‌انگیز و صخره‌های جذابش در فهرست میراث طبیعی کشور نیز ثبت شده است و از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه است. 

دسترسی به آبشار پیران از طریق روستاهای پیران و ریژآو امکان‌پذیر است. هر دو مسیر با صخره‌های بلند و موانع طبیعی در مسافتی حدود ۴۵ کیلومتر قرار دارند. جهت دیدن آبشار پیران، می‌توانید به سمت روستای پیران در شمال شهرستان سر پل ذهاب سفر کنید و پس از پارک خودرو در پارکینگ نزدیک به آبشار، دو کیلومتر باقی‌مانده را پیاده طی کنید. 

مسیر دیگر از منطقه ریژآو شروع شده و از طبیعت شگفت‌انگیز ریژاو و روستای ژالکه عبور کرده و به بالای آبشار پیران می‌رسد. جالب است بدانید که طبقه پایین آبشار که زیر درختان قرار دارد از بالا قابل مشاهده نیست و تنها دو طبقه بالایی آبشار را از بالا می‌توان دید.

میانگین دمای سالانه این منطقه حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و بارش سالانه تقریباً ۶۸ میلی‌متر است. بهترین زمان برای بازدید از آبشار پیران بهار و تابستان است، زیرا در این فصل‌ها دما ملایم‌تر و بارش کمتری خواهد بود.
در این زمان‌ها، طبیعت زیبا و بکر اطراف منطقه در بهترین وضعیت خود قرار داشته و این فرصت مناسبی برای تفریح، عکاسی و لذت بردن از چشم‌اندازهای طبیعی به گردشگران می‌دهد. از طرفی، در طول شش ماه دوم سال که هوا سرد و همراه با برف و باران است، عموماً زمان مناسبی برای سفر یا بازدید از این منطقه نیست.

همچنین در اطراف آبشار پیران، با رعایت اصول حفظ محیط‌زیست، می‌توانید چادر بزنید و یک پیک‌نیک خانوادگی در طبیعت زیبای کرمانشاه برگزار کنید و از صدای آب لذت ببرید. درصورتی‌که قصد سفر به این آبشار زیبا را دارید، پیشنهاد ما به شما، اقامت در هتل لاله بیستون کرمانشاه است. این هتل با کیفیت بالای خدمات، انواع رستوران، استخر، باشگاه ورزشی و اتاق‎‌ها و سوئیت‌های متفاوت، بهترین گزینه برای مسافرین به کرمانشاه شناخته می‌شود. 

آبشار پیران کرمانشاه

هشتمین آبشار بلند ایران در دزفول

نام آبشار: شِوی
استان: خوزستان
ارتفاع تقریبی: 97 متر
آبشار شوی یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود. ارتفاع تقریبی این آبشار 97 متر بوده و در استان خوزستان و در نزدیکی مرز استان لرستان قرار دارد. دسترسی به آبشار دزفول نیز نسبتاً دشوار است، اما این باعث می‌شود که حریم طبیعی آبشار حفظ شده و طبیعت بکر آن حفظ شود. اهمیت آبشار شوی آن‌قدر بالاست که در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است. در نزدیکی آبشار، دهستانی با همین نام قرار دارد.

این آبشار جزء جاذبه‌های طبیعی استان خوزستان بوده و همچنین به‌عنوان یک جاذبه گردشگری طبیعی شناخته می‌شود که هر ساله طرف‌داران بسیاری را به این استان زیبا می‌کشاند. میزان اهمیت این آبشار به حدی است که در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید؛ لذا این آبشار در حال حاضر به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استان خوزستان، حتماً سری به این آبشار زیبا بزنید.

آبشار شوی دزفول

نهمین آبشار بلند ایران در خرم‌آباد

نام آبشار: نوژیان
استان: لرستان
ارتفاع تقریبی: 95 متر
آبشار نوژیان در استان لرستان واقع شده است و با ارتفاع بلند و عرض زیاد خود، جذابیت بسیاری دارد. این آبشار از کوه تاف سرچشمه می‌گیرد و به دلیل آب پرخروش خود، همچنین با نام "آبشار تاف" نیز شناخته می‌شود. در نزدیکی این آبشار، روستایی به نام نوژیان قرار دارد و دلیل نام‌گذاری این آبشار نیز، نام همین روستا است. بازدید از آبشار نوژیان و سفر به منطقه‌ اطراف آن که حاوی جاذبه‌های دیدنی است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح در لرستان است.

بهترین زمان برای بازدید از این آبشار زیبا،  دو فصل بهار و تابستان است. در این دو فصل، آبشار به دلیل تأمین آب از چشمه‌های طبیعی بالادست، پرآب‌تر است. اما در اواخر تابستان، به‌ویژه در ایام خشک‌سالی، میزان آب و زیبایی آبشار کاهش می‌یابد؛ لذا بهتر است برای لذت‌بردن بیشتر از زیبایی‌های طبیعی این آبشار، به زمان سفر خود دقت داشته باشید.

آبشار-نوژیان-لرستان

دهمین آبشار بلند در منطقه حفاظت شده سبز کوه

نام آبشار: تنگ زندان
استان: چهار محال و بختیاری
ارتفاع تقریبی: 80 متر
استان چهار محال و بختیاری در ایران با عنوان "بام ایران" شناخته می‌شود. این استان دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی است از جمله آبشارها، چشمه‌ها، روستاهای پلکانی، پارک‌های جنگلی و تالاب‌ها. یکی از جاذبه‌های طبیعی این استان آبشار تنگ زندان است که در دره مشهور و خارق‌العاده‌ای قرار دارد. 

آبشار تنگ زندان با ارتفاع 80 متر در کنار دیگر آبشارها در این منطقه قرار گرفته است. منطقه حفاظت‌شده سبز کوه با مساحت بیش از ۵۴ هزار هکتار در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد و جاذبه‌های طبیعی فراوانی از جمله آبشارها و گیاهان سرسبز را در بر می‌گیرد. آبشار تنگ زندان یا کردی کن در دره عمیقی قرار دارد و دسترسی به آن دشوار است. وقتی از بالای آبشار به پایین آن نگاه می‌کنید، با برخورد آب به سطح زمین، آب به حالت پودری در می‌آید و ناپدید می‌شود.

به جز این آبشار زیبا، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سبز کوه شامل تنوع زیستی می‌گردد. در این منطقه انواع ماهی‌ها، گیاهان، پرندگان و حیوانات وجود دارند که به زیبایی طبیعی این منطقه افزوده‌اند. در نهایت لازم است بدانید که بهترین زمان سفر به آبشار فصل بهار است چرا که دمای هوا در این زمان بسیار معتدل بوده و شما می‌توانید لذت کافی را از مناظر طبیعی ببرید.

آبشار تنگ زندان چهار محال و بختیاری

یازدهمین آبشار بلند ایران در یاسوج

نام آبشار: مارگون
استان: فارس
ارتفاع تقریبی: 70 متر
آبشار مارگون با ارتفاع ۷۰ متر و عرض ۱۰۰ متر، یکی از زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران است. این آبشار در منطقه سپیدان استان فارس واقع شده و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی معروف در این منطقه شناخته می‌شود. مارگون به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای چشمه‌ای جهان نیز شناخته می‌شود.

این آبشار در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز و ۵۵ کیلومتری سپیدان قرار دارد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مارگون، تأمین آب آن از تعداد زیادی چشمه‌ است، به‌طوری‌که هیچ رودخانه‌ای به آن آب‌رسانی نمی‌کند. به همین دلیل به آبشار مارگون چشمه‌ای نیز می‌گویند.

در فصول بهار و تابستان، گردشگران زیادی از سراسر کشور به این آبشار سفر می‌کنند. آن‌ها از طبیعت آرامش بخش، چشم‌نوازی مناظر، و صدای آب دلنشین آبشار لذت می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به استان فارس و شهر شیراز را دارید، حتماً سری به این آبشار زیبا بزنید. 

اگر قصد داشته باشید در شیراز ساکن شوید و هر روز یکی از مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگر را ببینید، پیشنهاد ما به شما هتل پارسیان شیراز است. این هتل با امکانات متنوع و کیفیت بی‌نظیر خود، به‌عنوان یکی از گزینه‌های ایدئال جهت داشتن اقامتی راحت در این شهر شناخته می‌شود.

آبشار مارگون

دوازدهمین آبشار بلند ایران در الیگودرز

نام آبشار: آب سفید
استان: لرستان
ارتفاع تقریبی: 70 متر
آخرین آبشار بلند ایران در شهر الیگودرز استان لرستان قرار دارد. این آبشار با طول تقریبی 70 متر، یکی از آبشارهای زیبا و پرآب ایران شناخته می‌شود. زیبایی این آبشار به‌قدری است که به آن، لقب عروس زیبای آبشارهای ایران را داده‌اند.  این آبشار زیبا پس از جاری‌شدن از کوه، به رود رودبار وارد شده و در نهایت به رود دز می‌پیوندد. نام محلی این آبشار «او سفید» بوده و با طبیعت بکر اطراف خود طرف‌داران بسیار زیادی دارد. بهترین فصل سفر به این آبشار زیبا، بهار است؛ اما به دلیل مطبوع بودن هوا شما می‌توانید در تابستان نیز به این منطقه گردشگری سفر کنید و از طبیعت بکر و هوای نسبتاً خن آن، بهره لازم را ببرید.

ابشار آب سفید

کلام پایانی

کشور ایران با تنوع آب‌وهوایی زیاد خود، دارای منظر بسیار زیبا و طبیعت بکر برای سفر است. یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران، آبشارهای بسیار زیبا و متفاوت در شهرهای مختلف است. در این مقاله سعی داشتیم تا بلندترین آبشارهای ایران را به شما معرفی کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. همچنین درصورتی‌که تجربه سفر به یکی از آبشارهای معرفی شده در این مقاله یا هر آبشار دیگری در ایران را دارید، خوشحال می‌شویم خاطره سفر خود را از طریق بخش «نظرات» با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بلندترین آبشار ایران چه نام دارد؟

آبشار برنجه در استان لرستان، بلندترین آبشار شناخته شده در ایران است.

کدام استان ایران دارای بیشترین تعداد آبشار است؟

استان لرستان در بخش غربی کشور ایران، دارای بیشترین تعداد آبشار است.

آبشار مارگون در کدام شهر قرار دارد؟

این آبشار زیبا در استان فارس و شهر یاسوج قرار دارد.

کدام آبشار ایران برای رفتینگ مناسب است؟

آبشار دره عشق در استان چهار محال و بختیاری، یکی از بهترین و مناسب‌ترین محل‌ها برای رفتینگ و انجام سایر تفریحات آبی است.

چگونه می‌توانم یک اتاق در هتل لاله بیستون کرمانشاه با تخفیف رزرو کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو و یا تماس با شماره 021-72993000 ، اتاق دلخواه خود را در این هتل زیبا با تخفیف‌های ویژه رزرو نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نوروزی ۱۴۰۲/۶/۲۷

آبشار برنجه یکی از بلندترین آبشارهای پلکانی جهان است از این بابت که ایران همواره در هر زمینه ای حرفی برای گفتن در جهان دارد جای بسی تحسین دارد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۶/۲۸

نوروزی گرامی بله همینطور است که میفرمایید ایران همواره حرفی برای گفتن دارد سپاس از یادآوری شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...