رَهی نو

زیباترین باغ گل ها در ایران + تصویر

تعداد بازدید: ۱۳۱۰ ۲۴ تیر ۱۴۰۲

یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرهای مختلف ایران، باغ گل ها هستند که علاوه بر فراهم آوردن حال خوش برای بازدیدکنندگان، از آلودگی هوا نیز کم می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی زیباترین و معروف‌ترین باغ گل ایران یعنی باغ گل‌های اصفهان، باغ گل‌های شیراز و ... بپردازیم. پس تا پایان این مطلب از سایت رهی نو با ما همراه باشید.



زیباترین باغ گل ها در ایران


باغ گل ها مشهد

 

از زیباترین باغ گل‌های ایران، باغ گل های مشهد است که نزدیک به 3 هزار هکتار مساحت دارد. طراحی این باغ گل به این شکل است که از نمای بالا به شکل گلبرگ‌های گل است. این گل‌ها دارای هسته و گلبرگ هستند که البته هر گلبرگ مجموعه خاص خود را داراست که عبارتند از: گل‌های صخره‌ای، گل‌های فصلی، باغ رز، باغ گیاهان پوششی، گل‌های برکه‌ای و گل‌های دارویی.
از دیگر بخش‌های باغ گل ها مشهد، برکه آن است که با داشتن گل‌های نیلوفر، جذابیت آن را بیشتر کرده است. در این برکه انواع نیلوفر آبی از جمله نیلوفر زرد است که برگ‌هایی به شکل قلب و به رنگ زرد دارد. نیلوفر آبی پیگمه، نیلوفر آبی روشن و نیلوفر آبی صورتی سوئدی از انواع دیگر گل‌های این برکه هستند.
از دیگر بخش‌های این باغ گل می‌توان به آمفی‌تئاتر، آب‌نما، گلخانه آموزشی برای دانشجویان و محوطه مخصوص بازی کودکان اشاره کرد.


آدرس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم 71 و 73.



باغ گل ها مشهد


باغ گل ها کرمانشاه

 

یکی دیگر از باغ گل‌های ایران، باغ گل ها کرمانشاه است. برای سپری کردن اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعت، باغ گل ها کرمانشاه یکی از گزینه‌های بسیار عالی است. این باغ در سال 1393 به مساحت 5 هکتار افتتاح شد. طراحی این باغ به شکلی است که فضاهایی مانند باغ ایرانی، باغ ایتالیایی، باغ انگلیسی، باغ فرانسوی و ژاپنی برای آن در نظر گرفته‌اند که در فصل بهار بازدیدکنندگان از زیبایی و شکوه این باغ لذت می‌برند.
باغ گل ها کرمانشاه چهار هزار گونه گل دارد که اغلب بذرهای آن هلندی است و کیفیت و تنوع بالایی دارد. از انواع گل‌ها در این باغ می‌توان به گیاهان دارویی، انواع کاکتوس، گیاهان پیازی، گیاهان زینتی و آپارتمانی اشاره کرد. برکه‌ها، آکواریوم، تپه‌های چمنی، آبراه، باغ صخره‌ای از دیگر امکانات باغ گل ها کرمانشاه است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

درصورتی که قصد سفر به شهر کرمانشاه و لذت بردن از مکان‌های تفریحی این شهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، هتل لاله بیستون کرمانشاه را به عنوان یکی از بهترین هتل‌های این شهر، برای اقامت انتخاب کنید.


آدرس: کرمانشاه، میدان آزادگان، انتهای مسیر کمربندی غربی شهر، روبروی بیمارستان سینا.



باغ گل ها کرمانشاه

 

باغ گل ها اصفهان

 

بیشتر افراد اصفهان را با آثار تاریخی می‌شناسند. اما در کنار چنین جاذبه‌هایی باغ گل‌هایی دارند که با داشتن گل‌های کم‌نظیر، توانسته این شهر را به یکی از نقاط گردشگری مهم ایران تبدیل کند. باغ گل ها اصفهان امکانات دیگری از جمله مراکز تفریحی، آموزشی و پژوهشی را در کنار عناصر معماری سنتی دارا است. 
باغ گل ها اصفهان گیاهان متنوعی مانند باغ گل‌های ایرانی، باغ رز، باغ گیاهان دارویی و باغ گل صخره‌ای دارد که البته اینها بخشی از 395 گونه گیاهی است که در باغ گل ها اصفهان دیده می‌شود.
در این باغ علاوه بر گل‌های متنوع، یک برکه به مساحت 3500 متر مربع نیز وجود دارد تا هم بتواند هوا را لطیف کند و هم اینکه گیاهان آبزی در آن پرورش پیدا کنند. از دیگر زیبایی‌های این باغ گل، آب‌نمایی است که در جهت شرقی باغ صخره‌ای قرار داشته و از ارتفاع 4 متری آب را به داخل برکه می‌ریزد.
در هنگام تأسیس این باغ گل، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همین‌طور کاهش مصرف آب، از آبیاری تحت فشار استفاده شده است. همین‌طور برای ایجاد روشنایی در باغ گل ها اصفهان، از پایه‌های بلند به همراه پروژکتور بکار رفته است.


آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی.



باغ گل ها اصفهان


باغ گل ها شیراز

 

باغ گل های شیراز، باغی است پر از درختان کهن‌سال گردو، انگور، انار، سرو، کاج و ... که موجب زیبایی آن شده است. این باغ در سال 1398 ساخته شد. باغ گل‌های شیراز دارای گل‌های زینتی متنوعی است که به دلیل تازه تأسیس بودن، جوان بوده و برای زیباتر شدن، به زمان نیاز دارد. از گل‌های این باغ می‌توان به یاس و رز اشاره کرد که جزء مهم‌ترین پوشش گیاهی این مکان محسوب می‌شود.


آدرس: شیراز، معالی آباد، بلوار بهشت، محله منصورآباد.



باغ گل ها شیراز

 

باغ گل ها تهران


اگر قصد دارید اوقات فراغت خود را در باغ گل های تهران سپری کنید، دست شما برای انتخاب باز است. باغ گل‌های زیادی در تهران وجود دارد که هر کدامشان ویژگی‌های خاصی دارد. از انواع باغ گل ها تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

باغ گل ایرانی تهران

 

اگر به دنبال باغی سرسبز و زیبا در ده ونک تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم باغ ایرانی را از دست ندهید. فضاسازی زیبا، انواع گل‌های رز با رنگ‌های متنوع و همین‌طور لاله‌های رنگارنگ باعث شده تا جذابیت بسیار زیادی به چشم بیننده هدیه کند. زیبایی و شگفتی این باغ را می‌توانید از هنگام ورودتان مشاهده کنید. 
اگر اهل استان تهران نیستید و می‌خواهید از جاذبه‌های گردشگری مانند باغ گل ها تهران استفاده کنید، می‌توانید هتل اسپیناس پالاس تهران را برای اقامت خود انتخاب کنید. اسپیناس پالاس یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین هتل‌های تهران بوده و هرآنچه برای یک اقامت بی‌نظیر و لاکچری نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین این هتل دسترسی خوبی به تمامی نقاط شهر تهران از جمله باغ گل ایرانی دارد.


آدرس: ده ونک، خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری.



 باغ گل ایرانی تهران

 

باغ گیاه‌شناسی ملی

 

یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در خاورمیانه، باغ گیاه‌شناسی ملی در تهران است. این باغ گل‌ها با دارا بودن 145 هزار هکتار جزء 10 باغ بزرگ دنیا به شمار می‌آید. باغ گیاه‌شناسی ملی در سال 1348 به همت طراحان داخلی و خارجی افتتاح شد و محل آن در دامنه جنوبی رشته کوه البرز و در بخش چیتگر است.
از بخش‌های مختلف این باغ می‌توان به رویشگاه ایرانی- تورانی، رویشگاه هیرکانی، رویشگاه البرز، رویشگاه زاگرس، رویشگاه‌های جهان، باغ سیستماتیک، باغ پیاز ایرانی، باغ میوه‌های بومی، آربراتوم، باغ رز، باغ صخره‌ای، باغ گیاهان دارویی و صنعتی و جنگل و گردشگاه اشاره کرد. یک دریاچه، شش رودخانه و دو آبشار از دیگر جاذبه‌های باغ گیاه‌شناسی ملی به شمار می‌رود.


آدرس: تهران، بزرگراه تهران کرج، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی.



باغ گیاه‌شناسی ملی

 

سخن پایانی


هر نقطه‌ای از ایران جذابیت‌های گردشگری خاص خودش را دارد. به شهرهای مختلف سفر کنید و از طبیعت بکر آنها لذت ببرید. باغ گل ها یکی از جاذبه‌های ایران است که خوشبختانه در بسیاری از شهرهای بزرگ وجود دارد. این باغ گل‌ها زیبایی نفس‌گیری دارد که پیشنهاد می‌کنیم لذت دیدن آنها را از دست ندهید.
باغ گل های اصفهان، شیراز، تهران و کرج از جمله باغ گل‌های معروف ایران هستند. کرمانشاه از جمله شهرهایی است که علاوه بر باغ گل زیبایی که دارد، طبیعت آن هم چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. چنانچه قصد سفر به کرمانشاه را دارید، می‌توانید هتل لاله بیستون کرمانشاه را رزرو کنید.

 

پرسش‌های متداول

 

آیا باغ گل ها در فصل زمستان باز است؟ 


باغ گل ها در فصل زمستان دایر نیستند، اما این امکان وجود دارد که از گلخانه باغ‌ها بازدید کنید.

 

هتل‌هایی که به باغ گل ها اصفهان نزدیک هستند، کدامند؟ 


هتل سپاهان، هتل ونوس، هتل خواجو، هتل ماهان، هتل صفوی و هتل ملک.

 

اصفهان به غیر از باغ گل‌ها چه جاذبه‌های گردشگری دارند؟ 


از دیگر جاذبه‌های گردشگری می‌توان به کاخ هشت‌بهشت، عمارت عالی‌قاپو و چهل‌ستون اشاره کرد که در نزدیکی خیابان چهارباغ قرار دارند.

 

چگونه می‌توانم هتل لاله بیستون کرمانشاه را رزرو کنم؟


شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو و یا تماس با شماره 72993000-021، هر یک از اتاق‌های این هتل مجلل را رزرو نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمانه ۱۴۰۲/۷/۴

تهران چندتا باغ گل داره ؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۵

سمانه عزیز بزرگترین باغ گلها که در مقاله اشاره شده است باغ گل ایرانی و باغ گیاه شناسی ملی که آدرس آنها در مقاله ذکر شده

محمود ۱۴۰۲/۶/۲۸

یک سوال همه باغ گلها رو اینجا ذکر کردید ایا شهر دیگه ای هست که باغ گل داشته باشه؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۴

محمود گرامی شهرهایی که باغ گل های بزرگ و معروف دارند ذکر شده ممکن در شهرهای دیگه ای هم باغ گلهای کوچکی وجود داشته باشد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...