رَهی نو

سد میجران کجاست؟ معرفی جاذبه گردشگری سد میجران

تعداد بازدید: ۲۸۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۲

آشنایی با سد میجران

جاذبه‌های گردشگری مازندران به حدی زیاد است که با هربار سفر به این استان جادویی، با طبیعتی بکر و دست‌نیافتنی روبرو خواهید شد. سد میجران یکی از مناطقی است که به گوش کمتری کسی خورده است. سد میجران در رامسر که خود عروس شهرهای شمالی معروف است، قرار دارد. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو قصد داریم تا یک در دیگر از جاذبه‌های سحرآمیز این شهر را به شما باز کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی سد میجران 

سد میجران در دل کوه‌های دالخالی و اربه کله قرار گرفته است. این سد در سال 1382 به منظور تامین آب زراعی منطقه و همینطور تامین آب نوشیدنی شهرهای کتالم، رامسر و سادات شهر ساخته شده است. حجم آب سد میجران بالغ بر 7 میلیون متر مکعب است که آب این سد از رودخانه نسارود تامین می‌شود. زمانی که از بالا به این رودخانه نگاه می‌‎کنید، یک مسیر پر پیچ و خم را مشاهده می‌کنید که تا حدود بسیار زیادی به جنگل‌های آمازون شباهت دارد و یک تصویر رویایی به چشمان شما هدیه می‌کند.

سد میجران کجاست؟ 

 

سد-میجران-کجاست

سد میجران در مسیر رامسر به تنکابن و بر روی رودخانه نسارود قرار گرفته است. برای رفتن به سد میجران باید وارد جاده جنت رودبار که یک جاده فرعی و البته آسفالت است، شوید. این جاده را تا روستای نمک دره برانید. بعد از طی کردن یک مسیر 10 کیلومتری به سمت راست در جاده‌ای به طرف جنوب مارکوه بروید و با طی مسیری کوتاه با چشم‌انداز پشت این دریاچه که یک منطقه بکر و دست‌نیافتنی است، روبرو می‌شوید. اگر این مسیر را ادامه دهید، به روستای طالش سرا می‌رسید. در انتهای این روستا با یک دوراهی روبرو می‌شوید که یکی از این راه‌ها به سد میجران می‌رسد.
نکته بسیار مهم در مورد سد میجران این است که عموم مردم امکان بازدید این سد را ندارند ولی می‌توانند از جنگل‌ها و مناظر اطراف آن دیدن کنند. اطراف رودخانه سد میجران، به دلیل شرایط خطرناک آب، با حصار محافظت شده است و به همین دلیل امکان ماهیگیری در این سد به شکل صد در صد وجود ندارد.

فاصله سد میجران با شهر و دیدنی‌ها 

 

فاصله-سد-مجران-با-دیدنی-ها

روستای طالش سرا یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک سد میجران به‌شمار می‌آید که در انتهای مسیر خود، دو راهی دارد. با پیمودن یکی از این دوراهی‌ها به روستای کوچک کلاچکه می‌رسید. با جنگل‌پیمایی از این روستا می‌توانید رودخانه زیبای نسارود را ببینید.
اگر در اطراف روستای کلچیکی هستید، با داشتن لوازم کوه‌نوردی می‌توانید جنگل‌های دالخانی را طی کرده و از جنگل‌نوردی در این منطقه لذت ببرید. جنگل‌های دالخانی جزو زیباترین وبکرترین جنگل‌های ایران محسوب می‌شود که به دالان بهشت هم معروف است. این جنگل، یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک سد میجران است. جنگل دالخانی به دلیل اینکه ارتفاع آن به تدریج افزایش یافته، محل مناسبی برای جنگل‌نوردی به‌شمار می‌آید. زیبایی و آب و هوای بسیار خوش آن در کنار مه غلیظی که در این جنگل وجود دارد، مکان بسیار آرامش‌بخشی را به گردشگران هدیه می‌کند.
اگر به دنبال جاذبه‌ها و دیدنی‌های اطراف سد میجران هستید، باید به شما بگوییم که در میان جنگل، به جز رودخانه و جنگل‌های بی‌نظیر آن نمی‌توان به دنبال چیز دیگری گشت. سد میجران با داشتن طبیعت بکر و دست‌نیافتنی خود، چنان بیننده را مسحور خود می‌کند که نمی‌توان به موضوع دیگری فکر کرد. با داشتن کوله کوهنوردی و کفش مناسب می‌توانید پا در این جنگل رویایی و جادویی بگذارید و ریه‌های خود را از هوای دل‌انگیز آن پر کنید. آرامشی که در این مکان وجود دارد، در کمتر جایی می‌توان بدست آورد. اما اگر به عکاسی علاقمند هستید، می‌توانید تمامی زیبایی‌های این جنگل بکر و همینطور سد میجران را در دوربین خود ذخیره کنید.
آبشار سیاسرت، آبشار سوتراش، آبشار ممشلم، آبشار کوهسار، موزه مارتیروس، قلعه مارکوه و دریاچه قو از جاذبه‌های دیدنی اطراف سد میجران هستند. درصورتیکه به این منطقه سفر می‌کنید، خوب است که گریزی به این جاذبه‌های گردشگری هم داشته باشید.

بهترین زمان سفر به سد میجران 


بهترین-زمان-سفر-به-سد-میجران

طبیعتا گشت‌وگذار و طبیعت‌گردی در هر فصلی از سال، زیبایی‌های خاص خود را دارد که سد میجران نیز از این قضیه مستثنی نیست. تصویری که رودخانه نسارود، جنگل‌های اطراف آن و همینطور سد میجران باهم می‌سازند، یک منظره بی‌بدیل و زیبا را به بیننده عرضه می‌کند. بودن در سد میجران در فصول بهار و تابستان با داشتن درختان سرسبز و بودن زیر سایه درختان زیبایی خاص خود را دارد و فصل پاییز نیز با داشتن برگ‌های رنگارنگ و رویایی و همینطور زمستان با پوشش برف، چشم‌انداز زیبایی را به مخاطب هدیه می‌کند. با همه این تفاصیل اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به سد میجران را به شما بگوییم، پیشنهاد ما به شما فصول بهار و تابستان است؛ زیرا نه از سرمای پاییز خبری است و نه برف زمستان شما را مانع از گشت‌وگذار از طبیعت بکر و دست‌نیافتنی این منطقه خواهد کرد.

اقامت در نزدیکی سد میجران 

 

اقامت-در-نزدیکی-سد-میجران

اگر می‌خواهید چند روزی را در این منطقه بی‌بدیل باشید و یا دسترسی مناسبی به این منطقه داشته باشید، می‌توانید از ویلاهای اجاره‌ای نزدیک این سد استفاده کنید. همینطور اگر اهل کمپ زدن در طبیعت باشید، می‌توانید با داشتن تجهیزات لازم، در دل جنگل چادر بزنید و یک شب بی‌مثال را برای خود بسازید. اما اگر می‌خواهید دسترسی بهتری به امکانات شهر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در هتل پارسیان رامسر که در نزدیکی این منطقه قرار دارد، اقامت داشته باشید.
کلام آخر 
شهرهای شمالی ایران به دلیل داشتن پوشش گیاهی مختلف و آب و هوای خاص خود، جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری زیادی دارد که هر فردی با دیدن و بودن در این مناطق به آرامش خاصی می‌رسد. شهر رامسر و جاذبه‌های دیدنی اطراف آن از جمله سد میجران از این قضیه مستثنی نیست. پیشنهاد می‌کنیم با یک شب اقامت دراین طبیعت بکر و زیبا، خاطره‌ای دل‌انگیز و بی مثال را برای خود بسازید.

سوالات متداول
 

سد میجران کجاست؟

سد میجران در فاصله 20 کیلومتری رامسر و بر روی رودخانه نسارود قرار گرفته است.

چه زمانی برای رفتن به سد میجران مناسب‌تر است؟

 بهترین زمان سفر به سد میجران فصول بهار و تابستان است.

آیا می‌توان از سد میجران بازدید کرد؟

خیر، امکان بازدید از سد میجران برای عموم مردم وجود ندارد.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...