رَهی نو

فاصله اصفهان تا طبس

تعداد بازدید: ۱۶۶۷۸ ۱۸ دی ۱۴۰۱

طبس در استان خراسان جنوبی و در فلات مرکزی ایران قرار دارد. این شهر کوچک دارای پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی است. طبس یک اقلیم کویری و بیابانی دارد و به همین دلیل شب‌های آن بسیار سرد و روزهای آن بسیار گرم است. معادن عظیم زغال‌سنگ در طبس وجود دارد که حاکی از آن است که در گذشته دریاچه‌های بزرگ و جنگل‌های فراوانی داشته است. این شهر جاذبه‌های تاریخی، کوه‌ها و سنگ‌های رسوبی حیرت‌انگیز و چشمه‌های آبگرم فراوانی دارد که سبب شده تا مکانی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت به شمار آید.

 

برخی از دیدنی‌های شهر طبس شامل باغ گلشن طبس، کال جنی، چشمه مرتضی علی، روستای ناییند، کویر حلوان، سرزمین سیاه طبس، آبگرم دیگ رستم، تخت عروس، دشت کویر ایران، روستای ازمیغان، غار حلوان، کاروانسرای خان و غیره هستند. اگر شما هم قصد تماشای جاهای دیدنی طبس را دارید و می‌خواهید از شهر اصفهان به این شهر سفر کنید، با ما همراه باشید. در این مطلب از رهی نو سعی داریم جزئیات فاصله اصفهان تا طبس و جاذبه‌های دیدنی مسیر را بررسی کنیم.

 

فاصله اصفهان تا طبس از نظر مسافت و زمان

برای اینکه فاصله اصفهان تا طبس را طی کنید، از مرکز شهر اصفهان سه مسیر مختلف پیش روی شماست. در ادامه این سه مسیر را بررسی می‌کنیم تا هرکدام را که خواستید برای سفر خود انتخاب کنید. در مسیر شماره 1 باید از خیابان کاوه وارد بزرگراه شهید چمران و بزرگراه اردستانی شوید. در ادامه از بزرگراه شهرک صنعتی جی وارد جاده اصفهان نایین شوید. پس از رسیدن به شهر نایین، باید به سمت انارک حرکت کنید. در ادامه از چوپانان، فرخی و خور عبور کنید تا به شهر طبس برسید. این مسیر حدود 6 ساعت و 51 دقیقه زمان لازم دارد.

 

فاصله اصفهان تا طبس

 

مسیر شماره 2 برای پیمودن مسافت اصفهان تا طبس تا شهر نایین با مسیر شماره 1 مشترک است. پس از رسیدن به نایین، باید به سمت اردکان حرکت کنید. سپس خود را به جاده اردکان خرانق برسانید. بعد از اینکه به شهر خرانق رسیدید، جاده یزد طبس را ادامه دهید تا به مقصد برسید. با انتخاب این مسیر باید 7 ساعت و 16 دقیقه رانندگی کنید.

 

در مسیر سوم می‌توانید از خیابان کاوه و آزادراه معلم حرکت کنید و در جاده اصفهان میمه، پیش از رسیدن به مورچه‌خورت وارد آزادراه امیرکبیر شوید. در نزدیکی همزا باید به جاده قدیم اصفهان نطنز بروید و پیش از رسیدن به کارخانه فولاد نطنز، از این مسیر خارج شوید و به سمت موغار بروید. در ادامه کمی در جاده مهاباد اردستان حرکت کنید و پس از رسیدن به جاده مهاباد زواره، وارد آن شوید. پس از رسیدن به زواره، به سمت انارک حرکت کنید. در ادامه نیز همانند مسیر شماره 1 پیش بروید تا به شهر طبس برسید. مسیر شماره 3 به 7 ساعت و 54 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

فاصله اصفهان تا طبس چند کیلومتر است

همان‌طور که در قسمت قبلی توضیح داده شد، برای پیمودن فاصله اصفهان تا طبس سه مسیر مختلف وجود دارد. مسیر شماره 1، 594 کیلومتر، مسیر شماره 2، 617 کیلومتر و مسیر شماره 3، 681 کیلومتر است. شما می‌توانید باتوجه‌به شهرهایی که در مسیر وجود دارد و یا مسافت، مسیر خود را انتخاب کنید.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا طبس

در این قسمت قصد داریم روش‌های سفر از اصفهان به طبس را برسی کنیم.

 

مسافت اصفهان تا طبس با اتوبوس

اگر حوصله رانندگی را ندارید یا به هر دلیل می‌خواهید فاصله اصفهان تا طبس را با اتوبوس طی کنید، باید بگوییم که اتوبوس مستقیم از اصفهان به طبس وجود ندارد. شما می‌توانید بلیط اتوبوس مشهد را تهیه کنید و در شهر طبس پیاده شوید. البته این را هم بگوییم که مسیر اتوبوس اصفهان به مشهد، از مسیر سمنان و شاهرود حرکت می‌کند. اما برخی از آن‌ها نیز از مسیر طبس به سمت مشهد می‌روند. پس حتما در زمان خرید بلیط به این نکته توجه کنید.

 

مسافت اصفهان تا طبس با قطار

درصورتی‌که قطار را برای پیمودن این مسیر در نظر دارید، باید بگوییم مسیر مستقیمی از اصفهان به طبس وجود ندارد و شما می‌توانید ابتدا با قطار از اصفهان به مشهد یا شاهرود بروید و سپس از آن شهرها به سمت طبس حرکت کنید.

 

مسافت اصفهان تا طبس با هواپیما

شهر طبس فقط به شهر تهران پرواز دارد و فقط از تهران می‌توان با هواپیما به شهر طبس سفر کرد. به همین دلیل اگر حتما می‌خواهید با هواپیما به طبس بروید، ابتدا باید خود را به فرودگاه مهرآباد تهران برسانید و از آنجا با هواپیما به طبس بروید.

 

مسافت اصفهان تا طبس با خودروی شخصی

همان‌طور که بخش‌های قبلی گفته شد، سه مسیر برای پیمودن فاصله اصفهان تا طبس وجود دارد. زمانی که با خودروی شخصی می‌خواهید این مسافت را طی کنید، دست شما باز است و هرکدام از مسیرهایی که خواستید را می‌توانید انتخاب کنید.

 

جاذبه های مسیر اصفهان طبس

در مسیر شماره 1 ابتدا به شهر نایین خواهید رسید. این شهر تاریخی دیدنی‌های زیادی دارد که تماشای آن‌ها خالی‌ازلطف نیست. نارین قلعه، آب‌انبار معصوم خانی، خانه پیرنیا، بازار تاریخی، غار اژدها، کوه بنوید، آتشکده سپرو، آسیاب آبی ریگاره، حیات وحش عباس آباد، کارگاه عبابافی و غیره تنها تعدادی از جاهای دیدنی این شهر هستند.

 

اصفهان تا طبس


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای مشاهده جاهای دیدنی ایران بر روی لینک کلیک کنید.


شهر خور نیز در فاصله اصفهان تا طبس و در مسیر شماره 1 و 3 واقع شده است. این شهر کویری نیز جاهای دیدنی زیادی دارد. آبشار نمک و دهکده گردشگری پتاس، دریاچه نمک، روستای گرمه، روستای بیاضه، ارگ بیاضه، کویر نمک سیاه و مقبره امامزاده ابراهیم برخی از این مناطق دیدنی شهر خور است.

 

در مسیر شماره 2 به شهر اردکان خواهید رسید. این شهر تاریخی هم جاهای دیدنی مختلفی همچون خانه تقدیری، مسجد جامع، کاروانسرا و برج ارجنان، کوچه ضیایی، کویر مغستان، پارک ملی سیاه کوه، زیارتگاه چک چک و غیره را دارد که بد نیست در فاصله اصفهان تا طبس، سری به این شهر نیز بزنید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را برای کسانی که قصد دارند از اصفهان به طبس سفر کنند، بیان کنیم. پس از خواندن این مقاله از رهی نو با مواردی همچون فاصله اصفهان تا طبس، راه‌های رسیدن به شهر طبس و جاذبه‌های مسیر آشنا شده‌اید که امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی باشند.

 

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به اصفهان و اطراف اصفهان سفر کنید و از بین هتل های اصفهان یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات هتل های چهار ستاره اصفهان و هتل های پنج ستاره اصفهان را مانند هتل عباسی اصفهان و هتل پارسیان کوثر اصفهان را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. شما در رهی نو می توانید بهترین هتل های اصفهان را با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...