رَهی نو

فاصله تهران تا خرم آباد

تعداد بازدید: ۴۰۰۲۲ ۳ مرداد ۱۴۰۱

مرکز استان لرستان، شهر خرم‌آباد، بزرگ‌ترین شهر لرنشین و بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران است. شهر خرم‌آباد در میان دره‌های زاگرس قرار گرفته و با داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای، ششمین مرکز استان پربارش در ایران محسوب می‌شود.

آثار تاریخی باقی‌مانده در این شهر نشان‌دهنده‌‌ اهمیت آن به عنوان یکی از شهرهای مهم غربی ایران در تاریخ به خصوص دوران ساسانیان است. خرم‌آباد جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی از جمله قلعه فلک‌افلاک، مناره آجری و دریاچه کیو است. در ادامه به معرفی مسیرهای تهران به سمت خرم‌آباد، فاصله تهران تا خرم‌آباد و روش‌های سفر به این شهر از سمت تهران می‌پردازیم.

فاصله تهران تا خرم آباد

فاصله تهران تا خرم آباد از نظر مسافت و زمان

شهر کوهستانی خرم‌آباد در ارتفاع 1300 متری از سطح دریا، در میان دره‌های زاگرس واقع شده و در دامنه جنوبی سفیدکوه قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا شهر بروجرد 110 کیلومتر، تا تهران 490 کیلومتر و تا اهواز 390 کیلومتر است. این شهر به دلیل قرارگیری در شاهراه تهران – خوزستان، دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. در ادامه، سعی داریم تا با فاصله این شهرستان تا شهر تهران، بهترین راه‌های دسترسی به آن و همینطور با جاذبه‌هایی که در این مسیر واقع شده‌اند، آشنا شویم.

 

فاصله تهران تا خرم آباد


هتل در خرم ‌آباد | رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های خرم ‌آباد


فاصله تهران تا خرم آباد چند کیلومتر است

برای رسیدن به شهر خرم‌آباد از استان تهران، سه مسیر پیش روی خود دارید. مسیر اول به طول 487 کیلومتر، از آزادراه خلیج فارس، بزرگراه قم – اراک و بزرگراه اراک – بروجرد – خرم‌آباد می‌گذرد، کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان تهران است و مسافت زمانی آن حدود 5 ساعت و 41 دقیقه است.

 

مسیر دوم به طول 491 کیلومتر، از آزادراه شهید قاسم سلیمانی می‌گذرد و در بزرگراه قم - اراک به مسیر اول می‌پیوندد. مسافت زمانی این مسیر حدود 5 ساعت و 41 دقیقه است.

 

مسیر سوم با طول 549 کیلومتر، از آزادراه شهید قاسم سلیمانی می‌گذرد و در آزادراه ساوه – همدان از مسیر دوم جدا می‌شود، بعد از آن جاده همدان – قهاوند و بزرگراه همدان – ملایر است و بعد از بزرگ‌راه ملایر – بروجرد به مسیر دوم می‌پیوندد و فاصله زمانی آن نیز حدود 6 ساعت و 33 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله تقریبا 490 تا 550 کیلومتری بین استان تهران و شهر خرم‌آباد، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های سفر از تهران تا خرم آباد

برای رسیدن به شهر خرم‌آباد از استان تهران، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید که در ادامه ویژگی‌ها و خصوصیات هرکدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

مسافت تهران تا خرم آباد با اتوبوس

در میان دیگر وسایل حمل‌ونقل، راحت‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌ها، اتوبوس است. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه جنوب یا پایانه بیهقی تهران به سمت شهر خرم‌آباد حرکت می‌کنند، این مسیر با اتوبوس حدود 7 ساعت طول می‌کشد که البته این عدد با توجه به توقف‌های اتوبوس در طول مسیر می‌تواند متفاوت باشد.

 

مسافت تهران تا خرم آباد با قطار

با توجه به این که شهر خرم‌آباد هم‌‌اکنون به راه‌آهن سراسری ایران متصل نیست، می‌توانید از تهران با قطار به شهر درود و از آنجا به سمت خرم‌آباد بروید که حدود هشت و نیم ساعت در مسیر خواهید بود.

 

مسافت تهران تا خرم آباد با هواپیما

فرودگاه بین‌المللی شهر خرم‌آباد، یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است که در طول جنگ جهانی دوم، جهت پرواز هواپیماهای ملخی طراحی شد. در سال‌های اخیر روند توسعه و پیشرفت فرودگاه خرم‌آباد سرعت بیشتری گرفته است. فاصله این مسیر هوایی از تهران به سمت شهر خرم‌آباد و بالعکس، حدود 45 تا 50 دقیقه خواهد بود.


بیشتر بخوانید: لیست بهترین رستوران‌های خرم آباد + آدرس و عکس


مسافت تهران تا خرم آّباد


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی خرم ‌آباد | جاذبه ها و تفریحات خرم ‌آباد با عکس و آدرس


مسافت تهران تا خرم آباد با خودروی شخصی

با وجود انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی، بسیاری از افراد به دلایلی همچنان سفر با وسیله نقلیه شخصی خود را به دیگر وسایل حمل‌ونقل ترجیح می‌دهند. از استان تهران به سمت شهر خرم‌آباد، می‌توانید یکی از این سه مسیر را انتخاب کنید: مسیر اول از آزادراه خلیج فارس، بزرگراه قم – اراک و بزرگراه اراک – بروجرد – خرم‌آباد به طول 487 کیلومتر، مسیر دوم از آزادراه شهید قاسم سلیمانی و یزرگ‌راه قم – اراک به طول 491 کیلومتر و مسیر سوم از آزادراه شهید قاسم سلیمانی، جاده همدان – قهاوند و بزرگ‌راه همدان – ملایر به طول 549 کیلومتر.

 

جاذبه‌های مسیر تهران خرم آباد

از اولین جاذبه‌هایی که در مسیر اول از تهران به خرم‌آباد در پیش دارید، شهرک سینمایی دفاع مقدس در مسیر آزادراه مسافت تهران – قم است. قلعه‌ی زاربلاغ متعلق به دوران ماد، شهرک سینمایی نور، پل دو آب  شازند، سد خاکی دهکرد، زیارتگاه داربلوط از دیگر جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند. آبشار دولت آباد در مسیر دوم و آبشار نوباران در مسیر سوم، از دیگر جاذبه‌های واقع در فاصله تهران تا خرم‌آباد هستند.

 

در این مقاله سعی کردیم تا روش‌های سفر و راه‌ها و مسیرهای تهران به شهر خرم‌آباد با جاذبه‌های آن‌ها، معرفی کنیم تا اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید ولی هنوز مطمئن نیستید که چگونه و از چه طریقی، بتوانید مناسب‌تریم انتخاب برای خودتان را داشته باشید. شما نیز از تجربه خودتان در سفر به شهر خرم‌آباد برای ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
توران ۱۴۰۲/۸/۱۳

خرم آباد شهر بسیار زیبایی است و این سالها خیلی هم بهش رسیدگی شده علیرغم برخی شهرهای دیگه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۴

توران عزیز ممنون از نظری که دادید امیدواریم دوستانی که به این شهر سفر نکردند براشون فرصتی مهیا شده و به این شهر زیبا سفری داشته باشند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...