رَهی نو

معرفی بهترین رستوران‌های گیلان

تعداد بازدید: ۱۳۷۹ ۶ تیر ۱۴۰۱

سفر به گیلان برای همه ما خاطره‌‌انگیز بوده و هست. از سواحل زیبای بندر انزلی و جنگل زیبای پونل گرفته تا ماسوله زیبا، بازار رشت و ارتفاعات سرولات، می‌توان گفت جای‌جای گیلان مملو از زیبایی و آرامش است. گیلان پرآب‌ترین استان ایران است و به لطف سخاوت پروردگار، علاوه بر طبیعت زیبا، سرزمین مزه‌ها و غذاهای بی‌نظیر نیز به شمار می‌آید.

 

به همین دلیل یکی از تفریحات سفر به گیلان، شکم‌گردی است. حیف است به گیلان سفر کنید و به رستوران‌های گیلان سری نزنید. رستوران‌های گیلان نه‌تنها از نظر فضا و امکانات بی‌نظیر هستند، بلکه به دلیل تنوع غذایی و سرو غذاهای محلی، حتی مشکل‌پسندترین مشتریان را نیز راضی می‌کنند. سرو دسرهای محلی مانند زیتون پرورده و انواع ترشی‌های خوشمزه محلی در کنار پلوی محلی، هر کسی را وسوسه می‌کند که حداقل یک بار سری به بهترین رستوران‌های گیلان بزند. پس بیایید ما نیز بدون فوت وقت، نگاهی به رستوران‌های خوب گیلان بیاندازیم.


بیشتر بخوانید: معرفی جاهای دیدنی گیلان + آدرس و تصویر


بهترین رستوران‌های گیلان را بشناسیم

به دلیل گردشگرپذیر بودن گیلان، تعداد رستوران‌ها در این استان به نسبت زیاد است. همین امر باعث سخت شدن انتخاب می‌شود. به همین دلیل ما در اینجا رستوران‌های معروف گیلان را به شما معرفی می‌کنیم تا بار دیگر که به این خطه سرسبز سفر کردید، راحت‌تر بتوانید رستوران دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

رستوران محرم (حاج محرم) رشت

اگر به خوردن کته کباب علاقه دارید، در صورتی که گذرتان به رشت افتاد، حتماً سری به رستوران محرم رشت بزنید. این رستوران علاوه بر اینکه فضا و امکانات مناسبی دارد، به عرضه غذاهای بی‌نظیر گیلانی و ایرانی نیز مشهور است. در اینجا کیفیت غذاها به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب، بسیار مناسب است. رستوران حاج محرم در رشت یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های این شهر است و در بلوار امام خمینی روبروی دانشکده دندانپزشکی قرار دارد.
 

رستوران های معروف گیلان

 

رستوران شورکولی رشت

رستوران شورکولی رشت یکی از رستوران‌های خوب گیلان است. در این رستوران می‌توان انواع غذاهای دریای، کباب‌ها و خورشت‌ها را با بالاترین کیفیت پیدا کرد. در کنار اینها در اینجا انواع غذاها و پیش غذاهای گیلانی با کیفیت و طعم و مزه مناسب عرضه می‌شود. رستوران شورکولی رشت، محیط زیبا و با صفایی دارد. این رستوران بی‌نظیر در گلسار، ابتدای بلوار توحید رشت قرار دارد.

 

رستوران خونه باغ یارماشالله

اگر گذرتان به بندر انزلی افتاد حتماً سری به رستوران خونه باغ یارماشالله بزنید. این رستوران علاوه بر اینکه یکی از بهترین رستوران‌های گیلان است، معماری بسیار زیبا و دلنشینی دارد و شما را مهمان فضای خانه‌های قدیمی ایرانی می‌‎کند.
رستوران خونه باغ یارماشالله، محل مناسبی برای تجربه مزه غذاهای بی‌نظیر گیلانی است. این رستوران در بندر انزلی، غازیان، آتش‌نشانی، خیابان سنائی قرار دارد.

 

رستوران برادران روحی ماسوله

تجربه سفر به گیلان بدون رفتن به ماسوله لطفی ندارد. اگر به ماسوله زیبا سفر کردید حتماً چلو شامی ماسوله رستوران برادران روحی را امتحان کنید. این رستوران کوچک با محیط سنتی و زیبای خود، سالیانه پذیرای گردشگران زیادی است که به دنبال تجربه مزه غذاهای گیلانی هستند.
 

رستوران های خوب گیلان

 

رستوران پرستو صومعه‌ سرا

رستوران پرستو یکی از رستوران‌های معروف گیلان است که یکی از دلایل این معروفیت، پلو کبابی‌های خوشمزه آن است. در این رستوران می‌توانید انواع کباب‌های ایرانی و محلی از جمله کباب ترش را با بالاترین کیفیت پیدا کنید.
این رستوران در صومعه سرا بالاتر از میدان انتظام روبروی بیمارستان امام خمینی قرار دارد و علاوه بر غذاهای بی‌نظیر، شما را مهمان سرو انواع مخلفات درجه یک گیلانی می‌کند.

 

رستوران کباب متری افشین کیاشهر

اگر به خوردن کباب علاقه دارید، حتماً کباب متری‌های گیلان را امتحان کنید. رستوران کباب متری کیاشهر یکی از بهترین رستوران‌های گیلان برای سرو کباب متری است. در این رستوران همه مراحل پخت کباب از جمله برش گوشت و مزه‌دار کردن آن، جلوی چشم مشتری انجام می‌شود. کباب متری افشین در کیاشهر، دستک قرار دارد.

 

رستوران ضیافت لنگرود

رستوران ضیافت لنگرود، یکی از رستوران‌های خوب گیلان است. این رستوران فضایی مدرن و امکانات بسیار مناسبی دارد. در رستوران ضیافت لنگرود انواع غذاهای سنتی ایرانی و گیلانی در کنار مخلفات متنوع گیلانی با کیفیت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند. این رستوران در لنگرود، میدان معلم ابتدای جاده لیلاکوه قرار دارد.

 

رستوران خاور خانم چابکسر

رستوران خاور خانم در ارتفاعات زیبای سرولات قرار دارد. این رستوران به دلیل سرو غذاهای باکیفیت با طعم و مزه محلی مشهور است. خاور خانم یکی از زنان کارآفرین گیلانی است که چندین سال است تجربه چشیدن مزه غذاهای اصیل و محلی گیلانی را به مهمانانش هدیه می‌دهد. در رستوران خاور خانم می‌توانید علاوه بر سرو غذاهای خوشمزه و با کیفیت، از دیدن منظره ارتفاعات سرولات لذت ببرید. رستوران خاور خانم در چابکسر، جاده رامسر، خروجی سرولات قرار دارد.

 

رستوران باغ آرامش خاله مرضیه

اگر گذرتان به سرولات و روستای لیمه سرا افتاد، حتماً سری به رستوران باغ آرامش خاله مرضیه که چند صد متر بالاتر از رستوران خاور خانم است بزنید. این رستوران سنتی از مجموعه‌ای از آلاچیق‌ها تشکیل شده که در میان انواع درختان میوه و گل‌های مختلف محصور شده‌اند.

 

در کنار این همه زیبایی، خاله مرضیه با گشاده‌رویی و غذاهای لذیذ و خوشمزه محلی هر روزه از مهمانانش پذیرایی می‌کند. اما فضا و طبیعت این رستوران آنقدر بی‌نظیر است که نمی‌توان از تجربه آن غافل شد. کیفیت و مزه غذاهای این رستوران بسیار عالی است. در ضمن در اینجا خاله مرضیه چای ذغالی را به رایگان برای مهمانانش سرو می‌کند.


هتل های رشت + عکس و آدرس | رزرو هتل در رشت با تخفیف ویژه


تجربه خوشمزگی در رستوران بهترین هتل‌های گیلان

اگر به دنبال تجربه سرو غذا در بهترین رستوران‌های گیلان هستید، رستوران‌های هتل‌های گیلان، بهترین گزینه هستند. پس بیایید با هم نگاهی به بهترین رستوران‌های هتل‌های گیلان بیندازیم.

 

رستوران شکم‌الملوک هتل کادوس رشت

رستوران شکلم‌الملوک جزئی از هتل پنج ستاره کادوس رشت است. این رستوران محیط بسیار خاطره‌انگیز و امکانات رفاهی مناسبی دارد. منظره بی‌نظیر رستوران هتل کادوس، تجربه سرو غذا در این رستوران را دلپذیرتر می‌کند. این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی، فرنگی و گیلانی را ارائه می‌دهد. غذاهای رستوران هتل کادوس کیفیت بسیار مناسب و مزه بی‌نظیری دارند. هتل کادوس در رشت، بلوار انزلی قرار دارد.

 

رستوران هتل پامچال رشت

هتل پامچال رشت یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین هتل‌های رشت است. این هتل در سال 1343 ساخته شده و در سال 1395 بازسازی شده است. رستوران هتل پامچال رشت یکی از رستوران‌های خوب گیلان است. این رستوران فضایی بسیار تمیز، گرم و دلنشین دارد. منوی غذای این رستوران تنوع زیادی دارد و غذاهای آن از کیفیت مناسبی برخوردارند. رستوران هتل پامچال رشت در بلوار امام خمینی قرار دارد و به دلیل نزدیکی به مرکز شهر، محل مناسبی برای سرو غذا بعد از گشت و گذار در رشت است.
 

بهترین رستوران های گیلان

 

رستوران هتل سفید کنار بندر انزلی

هتل سفید کنار بندر انزلی یکی از هتل‌های قدیمی بندر انزلی است که در سال 1393 بازسازی شده است. هتل سفید کنار در کنار ساحل دریای خزر قرار دارد. رستوران هتل سفید کنار علاوه بر داشتن چشم‌انداز زیبای ساحل، فضای دنج و دلنشینی دارد. منوی غذایی این رستوران متنوع است و کیفیت غذاهای آن به عقیده مشتریان این هتل، عالی است. به علاوه برخورد خوب پرسنل این هتل و رستوران، یکی دیگر از نقاط قوت آن است. رستوران هتل سفید کنار در بندر انزلی، کیلومتر 6 جاده آستارا قرار دارد.

 

رستوران مریم هتل معین فومن

هتل معین فومن در میان مزارع چای و زمین‌های شالی قرار دارد. رستوران مریم هتل معین فومن یکی از رستوران‌های لاکچری گیلان است که از بسیاری از جهات سرآمد است.
رستوران مریم هتل معین فضایی بسیار مناسب و پرسنلی بسیار خوب دارد. در رستوران مریم هتل معین انواع غذاهای سنتی و محلی ارائه می‌شود. توصیه می‌شود اگر اهل خوردن مرغ شکم‌پر هستید، حتماً سری به این رستوران بزنید. سالادبار این رستوران حتی بی‌اشتهاترین افراد را با مخلفات خوشمزه‌اش سر ذوق می‌آورد. رستوران مریم هتل معین در فومن، کیلومتر 4 جاده ماسوله، روبروی مدرسه امام رضا قرار دارد.

 

رستوران هتل آهوان چابکسر

هتل آهوان چابکسر و یا مجتمع اقامتی آهوان، یکی از بزرگترین مجتمع‌های اقامتی و تفریحی گیلان است. این مجتمع وسیع 18 هکتاری در کنار دریا و در دامنه کوه قرار دارد. مجتمع آهوان دارای امکانات زیادی از جمله پیست دوچرخه سواری، استخر شنا، پیست اسکیت، سینمای روباز و غیره است.
در این مجتمع دو رستوران بزرگ و یک رستوران تابستانی با چشم‌انداز رو به دریا به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند. مجتمع آهوان در کیلومتر 8 جاده چابکسر به رودسر قرار دارد.

 

سخن آخر

گیلان سرزمین طعم‌ها و مزه‌ها است و بهترین رستوران‌های گیلان، مکان مناسبی برای تجربه این مزه‌ها هستند. ما در این مطلب از رهی نو سعی کردیم رستوران‌های معروف گیلان را به شما معرفی کنیم. امیدواریم دفعه بعدی که به گیلان سفر کردید، حتماً سری به یکی از این رستوران‌ها بزنید.

 


رزرو هتل های 4 ستاره گیلان با تخفیف بهمراه عکس


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیما زهدی ۱۴۰۲/۸/۱۵

رستوران های گیلان با غذاهای سنتی گیلان عالیه من هر کدومش رو رفتم خوب بود غذاهاش دمشون گرم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۶

سیمای عزیز بسیار عالی ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...