رَهی نو

پارک کوهساران ؛ بام زیبای اهواز | رهی نو

تعداد بازدید: ۴۵ ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

آیا شده که در فصول سرد سال، دلتان هوای بودن در یک محیط گرم کند؟ پیشنهاد ما به شما شهرهای گرمسیری مانند اهواز است. جاذبه‌های تفریحی و دیدنی این شهر به‌قدری است که به یک قطب گردشگری در جنوب ایران تبدیل شده است. یکی از این مکان‌های تفریحی، پارک کوهساران است که مردم این شهر، آن را با نام بام اهواز می‌شناسند. 
در میان گرمای سوزان خوزستان، اهواز با پارک‌های سرسبز و خنک خود، پناهگاهی برای مردم این استان است. در این میان، پارک زیبای کوهساران با چشم‌انداز بی‌نظیر و امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های اهواز شناخته می‌شود. این پارک به‌اندازه‌ای جذاب است که مردم شهر اهواز آن را به‌عنوان پاتوق خود در شب‌های گرم تابستان انتخاب می‌کنند. خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری از این مکان تفریحی به‌دست بیاورید.

معرفی بام اهواز

یکی از جاذبه‌های گردشگری اهواز، پارک کوهساران یا پارک سنگی است که در دهه 70 دراین شهر افتتاح شد. به‌دلیل قرار گرفتن این پارک در مرتفع‌ترین نقطه این شهر، مردم اهواز به آن بام اهواز هم می‌گویند. زمانی‌که در این پارک هستید، تمامی شهر زیر پای شماست. 
پارک زیبای کوهساران در شرق اهواز و بر بلندای تپه‌ای باستانی واقع شده است. قدمت این تپه به دوران عیلامیان باز می‌گردد و آثاری ازجمله قلعه باستانی و گورستان‌های قدیمی در آن یافت می‌شود. این پارک در سال 1373 احداث و به بهره‌بردای رسید. از آن زمان تاکنون، این پارک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری اهواز شناخته می‌شود و هرساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است. اگر شهر اهواز و جاذبه‌های گردشگری آن را برای سفر خود انتخاب می‌کنید، بهتر است که یکی از هتل‌های اهواز مانند هتل پارس اهواز را برای رزرو خود انتخاب کنید.

معرفی بام اهواز

پارک زیبای کوهساران کجاست؟

پارک سنگی در بخش شرقی اهواز و بر روی یک تپه قدیمی قرار دارد. برای رفتن به این پارک باید وارد بلوار نواب صفوی شده و سپس وارد خیابان شهید کریم باوی بشوید. این پارک در پشت حصیرآباد واقع شده است.

پارک زیبای کوهساران کجاست

امکانات تفریحی بام اهواز

پارک سنگی با وسعت 22 هکتار، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی را برای تمام سنین ارائه می‌دهد. ازجمله این امکانات می‌توان به فضای سبز، آلاچیق، باربیکیو، زمین بازی کودکان، امکانات ورزشی، بوفه، رستوران و سرویس بهداشتی اشاره کرد.
یکی دیگر از تفریحاتی که در این پارک برای گردشگران درنظر گرفته شده، دریاچه مصنوعی است. شما می‌توانید در کنار این دریاچه نشسته و از تماشای منظره زیبای آن لذت ببرید.  همچنین در این دریاچه، قایق‌هایی نیز قرار داده شده تا افرادی که به این تفریح علاقمندند، با پرداخت هزینه آن، به قایق‌سواری بپردازند.
آیا تابه‌حال تجربه راپل سواری را داشته‌اید؟ اگر جوابتان خیر است، می‌توانید این تجربه را در پارک سنگی اهواز به‌دست بیاورید. راپل‌سواری یا فرود از طناب، یک تفریح هیجان‌انگیز است که در آن فرد با استفاده از طناب و تجهیزات مخصوص از ارتفاعات پایین می‌آید. شما با راپل‌سواری در پارک سنگی از ارتفاعات آن به‌سمت پایین حرکت می‌کنید و تمامی این پارک را در عرض چند دقیقه با هیجان خاص خود از نظر خواهید گذراند.

امکانات تفریحی بام اهواز

هتل های نزدیک به پارک سنگی اهواز

هتل‌های مختلفی در این شهر قرار دارند، اما بهترین راه این است که هتلی را انتخاب کنید که به این جاذبه گردشگری نزدیکی بیشتری داشته باشد. هتل نادری اهواز، هتل پارس اهواز، هتل ایران و هتل پرشیا اهواز، از جمله هتل‌هایی هستند که با امکانات رفاهی مناسب می‌توانند یک سفر خاطره‌انگیز از این شهر برای شما رقم بزنند.

جاذبه های گردشگری اطراف بام اهواز

علاوه‌بر امکانات تفریحی و رفاهی داخل پارک، جاذبه‌های گردشگری متعددی در اطراف این پارک وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. در ادامه این مکان‌های تفریحی را به شما معرفی می‌کنیم.

جاذبه های گردشگری اطراف بام اهواز

موزه باستان شناسی شوش

این موزه که در نزدیکی بام اهواز واقع شده، یکی از غنی‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی ایران است و آثار باستانی ارزشمندی از دوران عیلامیان و هخامنشیان در آن نگهداری می‌شود.

پل معروف سیاه اهواز

این پل تاریخی که بر روی رودخانه کارون احداث شده، یکی از نمادهای شهر اهواز است و قدمت آن به دوره پهلوی اول باز می‌گردد.  پل سیاه اهواز در طول تاریخ نقش مهمی در توسعه شهر اهواز ایفا کرده است. این پل علاوه ‌بر اینکه مسیر ارتباطی مهمی بین دو بخش شرقی و غربی اهواز است، به عنوان نماد تاریخی و فرهنگی این شهر نیز شناخته می‌شود. با اینکه بیش از 90 سال از عمر این پل می‌گذرد، اما همچنان پابرجا بوده و از آن به‌عنوان یک پل ریلی استفاده میشود.

پل طبیعت اهواز

پل طبیعت که با نام پل معلق کیانپارس نیز شناخته می‌شود، پلی پیاده‌رو است که بر روی رودخانه کارون قرار دارد. این پل از میان دو پارک ساحلی و لاله عبور می‌کند و منظره‌ای زیبا از رودخانه و شهر اهواز را به نمایش می‌گذارد. این پل در شب نیز با نورپردازی خاصی که دارد، منظره زیبایی را به‌وجود آورده و به یکی از جاذبه‌های گردشگری شبانه اهواز تبدیل شده است.

بازار سنتی عبدالحمید

این بازار در مرکز شهر اهواز واقع شده و یکی از بازارهای قدیمی این شهر محسوب می‌شود. این بازار به‌قدری معروف و محبوب و در عین حال متنوع است که علاوه‌بر مردم اهواز، بسیاری از گردشگران نیز خرید خود را از آنجا انجام می‌دهند.

شهربازی پاداد اهواز

شهربازی پاداد یکی از شهربازی‌های بزرگ و محبوب در شهر اهواز است که در سال 1373 افتتاح شده است. این شهربازی در زمینی به مساحت 22 هکتار واقع شده است. از بازی‌ها و تفریحات این مجموعه می‌توان به کشتی صبا، کارتینگ، چرخ و فلک، ترن هوایی، تاب زنجیری، بازی‌های کامپیوتری و سینما چند بعدی اشاره کرد.

رستوران های نزدیک بام اهواز

قطعاً یکی از مواردی که سفر را به کام آدمی شیرین می‌کند، چشیدن طعم غذاهای محلی و بومی است. سفر به اهواز نیز از این قضیه مستثنی نیست. در نزدیکی بام اهواز، رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارد که شما در زمان رفتن به آن می‌توانید خود را به صرف یک وعده غذا و یا یک نوشیدنی گرم دعوت کنید. در ادامه این مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
کافه غروب خورشید: در فاصله 1.8 کیلومتری 
تل برگر: در فاصله 2.1 کیلومتری
رستوران دریایی بابل: در فاصله 2.2 کیلومتری
رستوران قصر ضیافت: در فاصله 2.5 کیلومتری

رستوران های نزدیک بام اهواز

سخن پایانی

پارک سنگی یا کوهساران با چشم‌انداز بی‌نظیر، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و جاذبه‌های گردشگری متعدد، به‌عنوان یکی از بهترین تفرجگاه‌های اهواز شناخته می‌شود. اگر به‌دنبال مکانی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح در کنار خانواده و دوستان هستید، این پارک، انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود.
امیدواریم که این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو در مورد پارک سنگی یا کوهساران اهواز به شما اطلاعات لازم را داده باشد. چنانچه سفری به این پارک داشته‌اید، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌های سایت، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد پارک زیبای کوهساران

آدرس پارک کوهساران کجاست؟

این پارک در شرق اهواز، بلوار نواب صفوی و در خیابان باوی واقع شده است.

این پارک در چه سالی افتتاح شد؟

پارک معروف کوهساران در سال 1373 به بهره‌برداری رسید.

جاذبه‌های گردشگری اهواز در نزدیکی این پارک کدامند؟

پل سیاه، بازار عبدالحمید، موزه باستان‌شناسی شوش و شهربازی پاداد

آیا ورود به پارک سنگی، نیازمند پرداخت ورودی است؟

خیر، بازدید از این پارک رایگان بوده و نیازی به پرداخت ورودی نیست.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...