رَهی نو

فاصله اصفهان تا ایلام

تعداد بازدید: ۸۸۲۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

شهر زیبا و خوش‌ آب‌وهوای ایلام که با جاذبه‌های طبیعی زیبا و بی‌نطیرش به عروس زاگرس یا شهر کوهستان‌های سبز معروف است، مرکز استان ایلام است و در دامنه غربی سلسله‌ کوه‌های زاگرس قرار دارد. چشم‌اندازهای فوق‌العاده و طبیعت بکر و دست‌نخورده ایلام، این شهر را به یکی از مقاصد مهم گردشگران، مخصوصا گردشگران طبیعت بدل کرده است. این شهر علاوه بر طبیعت زیبا، به علت پیشینه تاریخی‌اش، دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی است. کوه قلاقیران و کوه اهوران، تنگ کافرین و طبیعت بکر حیرت‌انگیزش، روستای بانقلان، قلعه اسماعیل خان و قلعه والی تنها تعدادی از جاذبه‌های تماشایی استان ایلام هستند. در ادامه قصد داریم تا از فاصله اصفهان تا ایلام، راه‌های رسیدن به این شهر و جاذبه‌های واقع در مسیر بیشتر آشنا شویم.

 

فاصله اصفهان تا ایلام از نظر مسافت و زمان

شهر ایلام در حصاری از کوه‌ها و مناطق جنگلی واقع شده است. این استان از سمت شمال با شهر کرمانشاه، از جنوب با خوزستان و از شرق با استان لرستان همسایه است. این شهر همینطور 420 کیلومتر خط مرزی با کشور عراق دارد. فاصله شهر ایلام تا استان اصفهان حدود 640 کیلومتر است که با سرعت متوسط 70 متر بر ثانیه، 7 ساعت طول خواهد کشید.

 

فاصله اصفهان تا ایلام

 

فاصله اصفهان تا ایلام چند کیلومتر است

از استان اصفهان به سمت شهر ایلام، سه مسیر پیش رو دارید. مسیر اول به طول 654 کیلومتر، مسیر اصلی است و از کمربندی داران - الیگودرز، آزادراه دورود - ازنا و بزرگراه کوهدشت – خرم‌آباد می‌گذرد. این مسیر کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان اصفهان است و مسافت زمانی آن حدود 9 ساعت است.

 

مسیر دوم به طول 739 کیلومتر، پس از بزرگراه دورود – خرم‌آباد از مسیر اول جدا می‌شود، از جاده کبودر آهنگ – سوباشی و آزادراه بیجار – همدان می‌گذرد و پس از گذر از شهرهای بروجرد و نهاوند، از بزرگراه کرمانشاه – همدان و ایلام – خرم‌آباد – اهواز عبور می‌کند. مسافت زمانی این مسیر نیز حدود 9 ساعت و 31 دقیقه است.

 

مسیر سوم با طول 724 کیلومتر، از جاده میمه - اصفهان، محلات – خمین و بزرگراه شهید سلیمانی می‌گذرد و بعد از گذر از جاده الیگودرز - خمین، به مسیر اول می‌پیوندد و فاصله زمانی آن نیز حدود 9 ساعت و 35 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله تقریبا 650 الی 740 کیلومتری بین استان اصفهان و شهرستان اسلام، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا ایلام

برای رسیدن به شهرستان ایلام از استان اصفهان، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی استفاده کنید. متاسفانه استان ایلام یکی از استان‌هاییست که فعلا به شبکه راه‌آهن سراسری متصل نیست. بنابراین به غیر از قطار، می‌توانید با هواپیما و یا اتوبوس سفر کنید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

 

مسافت اصفهان تا ایلام با اتوبوس

در بین وسایل نقلیه عمومی، راحت‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌ها اتوبوس است. نه تنها بلیط آن به نسبت دیگر وسایل حمل‌ونقل ازران‌تر است، بلکه در هر ساعت از شبانه‌روز نیز به سمت هر شهری که بخواهید، حرکت دارد. البته اتوبوس معایبی هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساعات طولانی سفر است. برای رسیدن به استان ایلام، همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه در استان اصفهان به سمت پایانه این شهر، سرویس مهران شهر ایلام آماده حرکت هستند. مسافت این مسیر 641 کیلومتر است و در مدت حدود 9 ساعت طی می‌شود.

 

مسافت اصفهان تا ایلام با خودروی شخصی

با وجود تمامی وسایل نقلیه عمومی که سفر را راحت می‌کنند، مسافرت با خودروی شخصی همچنان طرفداران بی‌شماری دارد. بیشتر افراد دوست دارند با وسیله‌ای که متعلق به خودشان است سفر کنند و برای زمان و نوع مسیر خودشان برنامه‌ریزی کنند. از دلایل دیگر آن، مسیر سفر و دیدن جاذبه‌های واقع در این مسیر است. از استان اصفهان به سمت شهر ایلام، می‌توانید یکی از این سه مسیر را انتخاب کنید: مسیر اول از کمربندی داران - الیگودرز، آزادراه دورود - ازنا و بزرگراه کوهدشت – خرم‌آباد به طول 654 کیلومتر، مسیر دوم از ، جاده کبودر آهنگ – سوباشی و آزادراه بیجار – همدان به طول 739 کیلومتر و مسیر سوم از جاده میمه - اصفهان، محلات – خمین و بزرگراه شهید سلیمانی به طول 724 کیلومتر.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ایلام | جاذبه ها و تفریحات ایلام با عکس و آدرس


مسافت اصفهان تا ایلام

 

مسافت اصفهان تا ایلام با هواپیما

مانند دیگر روش‌ها، سفر با هواپیما هم مزایا و معایب خودش را دارد. هواپیما یکی از راحت‌ترین وسایل نقلیه است و سفر با آن، در کمترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد. همچنین هواپیما در بین دیگر وسایل حمل‌ونقل گران‌ترین است و در زمان‌های پرواز، مانند اتوبوس انعطاف‌پذیری ندارد و بلیط آن برای هر روزی که بخواهید ممکن است پیدا نشود. .فرودگاه شهدای ایلام، فرودگاه اصلی و تنها فرودگاه فعال در این استان است. این فرودگاه در جنوب شرقی شهر ایلام واقع شده و پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می‌شود. مسیر هوایی اصفهان به سمت فرودگاه شهدای ایلام، در حدود 35 دقیقه طی خواهد شد.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان ایلام

در مسیر اصفهان تا شهر ایلام، جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارند که توقف در این مسیر برای دیدن این جاذبه‌ها خالی از لطف نیست و تجربه سفر شما را نیز غنی‌تر خواهند کرد. چشمه شاهی، روستای بزرگ و سرسبز دربند، تپه باستانی زاغه، غار طبیعی و باستانی اشگفت یافته در رشته‌کوه‌های زاگرس، منطقه چگنی و پل تاریخی کشکان متعلق به دوره آل حسنویه در قرن چهارم هجری همه از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

 

در این مقاله، سعی کردیم تا به معرفی روش‌ها و مسیرهای سفر از استان اصفهان به شهر ایلام بپردازیم تا اگر قصد سفر دارید، در انتخاب آن‌ها به شما کمک کند. اگر تجربه‌ای در سفر خود به شهر ایلام و جاذبه‌های واقع در این مسیر را دارید، حتما برای ما بنویسید.

اگر قصد سفر و اقامت به ایلام را دارید می توانید بهترین تا ارزان ترین هتل های ایلام را در رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نادر ۱۴۰۲/۸/۱۰

ایلام هم به نوبه خود شهر جذابی است و من از اصفهان به ایلام رفتم که در مسیر بسیار جاهای دیدنی داره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۳

نادر جان خیلی هم عالی و خوشحالیم که این مسیر رو تجربه سفرداشتید و با ما به اشتراک گذاشتید شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...