رَهی نو

فاصله اصفهان تا چابهار

تعداد بازدید: ۱۹۷۸۱ ۱ مرداد ۱۴۰۱

چابهار، از مهم‌ترین شهرهای بندری ایران و همینطور تنها بندر اقیانوسی ایران است که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان و در کرانه‌ی اقیانوس هند و دریای مکران قرار دارد. این شهر رویایی و پرجاذبه که به علت آب‌وهوای همیشه بهاری‌اش با نام چابهار شناخته می‌شود، مقصدی بی‌نظیر برای سفر مخصوصا برای طبیعت‌گردان در تمامی طول سال است.

از جاذبه‌های این بندر می‌توان به تالاب لیپار چابهار با اکوسیستم جانوری فوق‌العاده‌ و رنگ صورتی عجیبش، ساحل فیتوپلانکتون‌ها، بندر بریس، سواحل مکران، کوه‌های مریخی یا کوه‌های مینیاتوری و جنگل حرا اشاره کرد که تنها تعدادی از جاذبه‌های این شهر هستند. در ادامه این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو از فاصله اصفهان تا چابهار، راه‌های رسیدن به این شهر و جاذبه‌های مسیر آن صحبت می‌کنیم.

بهترین مسیر اصفهان تا چابهار

هرستان چابهار، در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران واقع شده و در کنار آب‌های دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته ‌است. بندر چابهار از نظر جغرافیایی هم‌عرض بندر میامی در فلوریدای آمریکا است و به همین دلیل شرایط آب‌وهوایی کاملا مشابهی با این بندر دارد.

فاصله اصفهان تا چابهار

این شهرستان از سمت شمال با شهرستان‌های ایرانشهر و نیکشهر، از سمت جنوب با دریای عمان، از شرق با کشور پاکستان و از غرب با استان‌هاى کرمان و هرمزگان همسایه است. بندر چابهار با استان تهران فاصله‌ای 1961 کیلومتری و با استان اصفهان فاصله‌‌ای به طول 1510 کیلومتر دارد. برای دسترسی به بندر چابهار از استان اصفهان، راه‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر کدام می‌پردازیم.

فاصله اصفهان تا چابهار چند کیلومتر است؟

برای رسیدن به بندر زیبای چابهار از استان اصفهان، سه مسیر پیش رو دارید. مسیر اول به طول 1510 کیلومتر، از بزرگراه یزد – میبد و بزرگراه کرمان – یزد می‌گذرد و بعد از رد کردن آزادراه رفسنجان – کرمان به شهر کرمان و با گذر از جاده بم – ایرانشهر و ایرانشهر – نیکشهر – چابهار به بندر چابهار می‌رسد. این مسیر کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان اصفهان است و مسافت زمانی آن حدود 16 ساعت و 42 دقیقه است.

مسیر دوم به طول 1591 کیلومتر، از جاده اردکان – نایین، طبس – یزد، جاده چادرملو و جاده راور -طرز، می‌گذرد و بعد از رد کردن آزادراه کرمان – ماهان - بم، به مسیر اول می‌پیوندد. مسافت زمانی این مسیر حدود 18 ساعت و 42 دقیقه است.

مسیر سوم با طول 1957 کیلومتر، از شهرستان نائین، آزادراه خلیج فارس، جاده طبس – خور، طبس – دیهوک، بیرجند – دیهوک و جاده سربیشه – نهبندان می‌گذرد و در استان ایرانشهر به مسیر اول می‌پیوندد، فاصله زمانی آن نیز حدود 22 ساعت و 5 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله 1510 - 1950 کیلومتری بین استان اصفهان و شهرستان چابهار، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

روش‌های سفر از اصفهان تا چابهار

برای رسیدن به بندر چابهار از استان اصفهان، راه‌های متعددی در پیش دارید؛ می‌توانید با خودرو شخصی خود سفر کنید یا حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنید که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

مسافت اصفهان تا چابهار با اتوبوس

در بین تمامی وسایل نقلیه عمومی، اتوبوس همچنان راحت‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌هاست. علاوه بر ازران‌تر بودن بلیط آن نسبت دیگر وسایل حمل‌ونقل، در هر ساعت از شبانه‌روز نیز به سمت هر شهری که بخواهید، حرکت دارد. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه در استان اصفهان به سمت بندر چابهار آماده حرکت هستند. در این مسیر حدود 1503 کیلومتری، به مدت 19 ساعت در راه خواهید بود.

مسافت اصفهان تا چابهار با خودروی شخصی

بسیاری از افراد همچنان سفر با اتومبیل شخصی خود را به دلیل راحتی آن به دیگر وسایل نقلیه عمومی ترجیح می‌دهند. از دیگر دلایل آن، مسیر سفر و دیدن جاذبه‌های واقع در آن است. از استان اصفهان به سمت بندر چابهار، سه مسیر در پیش رو دارید: مسیر اول از بزرگراه یزد – میبد، بزرگراه کرمان – یزد، جاده بم – ایرانشهر و ایرانشهر – نیکشهر – چابهار به طول 1510 کیلومتر، مسیر دوم از جاده اردکان – نایین، طبس – یزد، جاده چادرملو و جاده راور -طرز به طول 1591 کیلومتر و مسیر سوم از شهرستان نائین، آزادراه خلیج فارس، جاده طبس – خور، طبس – دیهوک، بیرجند – دیهوک و جاده سربیشه – نهبندان به طول 1957 کیلومتر.

مسافت اصفهان تا چابهار با هواپیما

فرودگاه چابهار، در شهرستان کنارک و در 30 کیلومتری بندر چابهار واقع شده و دارای دو ترمینال است. فاصله هوایی بین فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان و فرودگاه چابهار، حدود 1200 کیلومتر و مسافت زمانی آن نیز حدود 1 ساعت و 40 دقیقه است که این میزان ممکن است با توجه به شرایط آب‌وهوا یا مسیرهای هوایی متفاوت باشد.

مسافت اصفهان تا چابهار با قطار

با توجه به این موضوع که بندر چابهار دارای ایستگاه قطار نیست، با استفاده از مسیر ریلی نمی‌توان به صورت مستقیم از استان اصفهان به سمت این شهر رفت. برای رسیدن به بندر چابهار با استفاده از قطار باید ایستگاه یکی از شهرهای مجاور آن مانند بندر عباس یا زاهدان را انتخاب کرد.

 

مسافت اصفهان تا چابهار

 

ایستگاه قطار بندر عباس نزدیک‌ترین گزینه به چابهار بوده و می‌توان با استفاده از قطار از اصفهان به این شهر رسید. از بندر عباس نیز با استفاده از تاکسی‌ یا اتوبوس می‌توان به سمت چابهار رفت. لازم به ذکر است که این مسیر بین بندر عباس و بندر چابهار یکی از زیباترین جاده‌های ایران است.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان چابهار

در مسیر تقریبا طولانی بین استان اصفهان و بندر چابهار، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی زیبا و بی‌نظیر، از شهرها و روستاهای متعددی عبور می‌کنید و با جاذبه‌های گردشگری بسیاری روبرو خواهید شد که اندکی توقف برای تماشای آن‌ها مطمئنا سفر شما را به تجربه‌ای خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

شهر نائین با جاذبه‌هایی مانند نائین‌قلعه و آسیاب آبی ریگاره، کویر شهر آفتاب و تالاب پساب یزد، مهریز و جاذبه‌های واقع در آن مانند باغ جهانی پهلوان پور، سرو کهنسال مهریز و قلعه مهرپادین، خانه ابوالحسن‌خان و یخدان تاریخی شهرستان انار، باغ شاهزاده ماهان، قلعه بمپور، روستای زیبای اوگین و قلعه نیکشهر از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

برای اقامت در هتل لیپار چابهار کلیک کنید

کلام پایانی 

شما در سفرتان از شهر اصفهان به سمت بندر چابهار، کدام مسیر را طی کردید و برای دیدن کدام جاذبه‌های این مسیر زمانی را اختصاص دادید؟ از تجربه خود برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسینی نژاد ۱۴۰۲/۸/۱۳

تالاب لیپار چابهار با رنگ عجیبش از جاذبه های طبیعی این شهر زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۴

حسینی عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...