رَهی نو

فاصله تهران تا شاهرود

تعداد بازدید: ۴۶۷۷۷ ۲۱ تیر ۱۴۰۱

شهر شاهرود با نام قدیمی حنچره، مرکز شهرستان شاهرود است و در شمال شرقی استان سمنان قرار دارد، همینطور از شهرهای بزرگ کشور است و در حد فاصل شهرهای تهران، گرگان، دامغان و سبزوار واقع شده است. شاهرود با این که در استان خشک و کویری سمنان واقع شده، زیباترین شهرستان سمنان و بهشتی برای طبیعت‌گردان است. راه‌های دسترسی به شهر شاهرود، به دلیل قرارگیری این شهر در حد فاصل دیگر شهرهای مهم و در میانه راه آن‌ها، بسیار است که در ادامه به معرفی مسیرهای تهران به سمت شاهرود، فاصله تهران تا شاهرود و روش‌های سفر به شاهرود می‌پردازیم.

فاصله تهران تا شاهرود

فاصله تهران تا شاهرود از نظر مسافت و زمان

همانطور که پیش‌تر گفته شد، شهر شاهرود مرکز شهرستان شاهرود است و در استان سمنان واقع شده است. این شهرستان از سمت شمال به شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد، مینودشت و آزادشهر در استان گلستان، از جنوب به استان‌های اصفهان و یزد، از غرب به شهرستان دامغان و از شرق به استان خراسان رضوی و شهرستان میامی محدود است. این شهر که در میانه راه تهران – مشهد قرار گرفته، فاصله‌ای 412 کیلومتری از تهران و 511 کیلومتری از شهر مشهد دارد و بسیار نیز پرتردد است.

 

فاصله تهران تا شاهرود

 

فاصله تهران تا شاهرود چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا شاهرود بر روی نقشه 336 کیلومتر است. برای رسیدن به شهرستان شاهرود از استان تهران، دو مسیر در پیش رو دارید. مسیر اول به طول 405 کیلومتر، از شهرستان پاکدشت و بزرگراه امام‌رضا می‌گذرد؛ مسیر دوم از سمت شمال شرق استان تهران، شهرستان بومهن و جاده‌ فیروزکوه - تهران و بزرگراه امام‌رضا می‌گذرد و 411 کیلومتر است. این فاصله 400 کیلومتری بین تهران و شهرستان شاهرود، نسبت به اینکه با چه وسیله‌ای و از چه راهی قصد سفر دارید، متفاوت است.

 

روش‌های سفر از تهران تا شاهرود

برای رسیدن به شهرستان شاهرود از استان تهران، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

 

مسافت تهران تا شاهرود با اتوبوس

اتوبوس، راحت‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله نقلیه عمومی است و برای هر زمانی از شبانه‌روز، بلیط آن به راحتی تهیه می‌شود. اغلب مسافران به شهر شاهرود، به دلیل زیبایی‌های این مسیر، سفر با اتوبوس را انتخاب می‌کنند.
همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه جنوب تهران به سمت شهرستان شاهرود حرکت می‌کنند. این فاصله تقریبا 409 کیلومتر است و در 5 ساعت و 5 دقیقه طی می‌شود؛ که البته این عدد با توجه به توقف‌های اتوبوس در استراحتگاه‌های واقع در مسیر، می‌تواند بیشتر باشد.

 

مسافت تهران تا شاهرود با قطار

هر شرکت ریلی را که برای سفر خود انتخاب کنید، مسافرت با قطار ایمن‌تر، راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر است و همینطور حرکت بر روی مسیر ریلی هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد که بسیاری از افراد به همین دلیل سفر با قطار را به دیگر وسایل حمل‌‌ونقل ترجیح می‌دهند. قطار از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت شاهرود، از ایستگاه‌های پیشوا، گرمسار، سمنان و دامغان عبور می‌کند و به ایستگاه شاهرود می‌رسد. فاصله زمانی این مسیر، حدود 5 ساعت و 30 دقیقه خواهد بود.

 

مسافت تهران تا شاهرود

 

مسافت تهران تا شاهرود با هواپیما

فرودگاه شهر شاهرود در مجاورت جاده این شهر به شهر مشهد احداث شده است، یکی از سه فرودگاه استان سمنان محسوب می‌شود و مسیرهای پروازی آن در حال حاضر فقط به شهرهای تهران و مشهد و کیش است. طبق اعلام سایت رسمی فرودگاه شاهرود، هر هفته پروازهایی به این شهر‌ها انجام می‌شود که البته این برنامه پروازی، منظم نیست. مسیر هوایی تهران به سمت شاهرود، در حدود 30 دقیقه طی خواهد شد.

 

مسافت تهران تا شاهرود با خودروی شخصی

با وجود وسایل نقلیه عمومی، بسیاری از افراد همچنان سفر با ماشین شخصی خود را ترجیح می‌دهند. از استان تهران به سمت شهرستان شاهرود، با توجه به محل قرارگیری و ترجیح خودتان، می‌توانید یکی از مسیر‌هایی که از سمت شمال شرقی و یا از سمت جنوب تهران می‌گذرد را انتخاب کنید. فاصله زمانی تهران به شاهرود، در حدود 5 ساعت خواهد بود.

 

جاذبه‌های مسیر تهران شاهرود

نیمی از جذابیت هر سفری، به مسیر آن است. در مسیر حرکت از سمت استان تهران به شهرستان شاهرود نیز جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی وجود دارند که اندکی توقف برای دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست و جذابیت سفر شما را دوچندان می‌کند.

 

در مسیر شمالی، آبشار کمرد، آبشار آینه‌ورزان و تله‌کابین سیبلند، در مسیر جنوبی، غار نمکی گرمسار، کوه اژدها که در جاده تهران – گرمسار قابل مشاهده است و قلعه تاریخی پاده قرار دارند. از جایی که دو مسیر شمالی و جنوبی به یکدیگر می‌پیوندند، از استان سمنان عبور می‌کنید و بعد از آن، کاروانسرای قوشه، قلعه دولت‌آباد، شهرستان دامغان با جاذبه‌هایی مانند تاریخانه دامغان، مسجد حاج شکرالله و تپه باستانی حصار و در نهایت برج و کاروانسرای مهمان‌دوست قرار دارند.

 

در این مقاله سعی کردیم تا روش‌های سفر و راه‌ها و مسیرهای تهران به شاهرود را با جاذبه‌های آن‌ها، معرفی کنیم تا اگر قصد دارید به شهر شاهرود سفر کنید ولی هنوز مطمئن نیستید که چگونه و از چه طریقی، راهنمای شما باشد. از تجربه خودتان در سفر به شهر شاهرود برای ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شهریار ۱۴۰۲/۸/۱۴

شاهرود خاطره انگیز برای من دوست دوران دانشجویی که باهم خوابگاه بودیم دوبار رفتم خونشون شاهرود خیلی خوش گذشت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۵

شهریار عزیز ممنون از بیان خاطره تون در سایت رهی نو. بله همواره در دوارن دانشجویی خاطره های به یاد ماندنی ساخته میشه

اسماعیل پارسا ۱۴۰۱/۸/۱۸

اطلاعات فشرده .،مفید وکاریردی خوبی داده شده .. بسیار ممنون 🌹🙏🌹

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۲۱

اسماعیل پارسا عزیز بسیار خوشحالیم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شده 🙏

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...