رَهی نو

مرداب هسل کجاست | مسیر دسترسی، راهنمای سفر + تصاویر

تعداد بازدید: ۲۴۶۷ ۴ دی ۱۴۰۰

در 10 کیلومتری شهر چالوس و در دل جنگل‌های مشل موزی قسمتی از بهشت برین نهفته است. بهشتی که همه ساله از سراسر ایران و جهان مسافرانی را به سمت خود می‌خواند.

مرداب هسل یا مشل، بهشتی است که در این مقاله از رهی نو، به عمق زیبایی آن سفر می‌کنیم تا با یکی از زیباترین جاذبه‌های استان مازندران زیبا آشنا شویم. این مرداب به سبب زیبایی‌های منحصربه‌فردی که طی دوران مختلف از خود به نمایش گذاشته است، توانسته در دل بسیاری از مردم بومی و گردشگران جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. به طوری که مسافران این تالاب، همواره در پی آن بوده‌اند که در سریع‌ترین زمان ممکن به آن بازگشته و خود را به یک آرامش دل‌انگیز دعوت کنند.

 

بهترین فصل برای بازدید از مرداب هسل

تالاب کنیچال یا همان مرداب هسل همواره زیباست! این تالاب به قدری زیبا و چشم‌نواز است که شما در هر فصلی از سال که به آن سفر کنید شما را مجذوب خود خواهد کرد. اگر به دنبال آرامشی وصف‌نشدنی هستید، در هر فصلی از سال که قصد سفر داشتید، مازندران و تالاب هسل را جزو یکی از گزینه‌های خود در نظر داشته باشید. تالاب هسل در هر فصلی از سال، تابلویی از رنگ‌های متفاوت را مقابل دیدگان مسافران خود قرار می‌دهد. بنابراین، اگر به دنبال تماشای یک مرداب سرسبز، در دل درختان سربه فلک کشیده ممرز، انگور جنگلی، شمشاد و راش هستید، بهار بهترین فصل برای مسافرت شماست. اما اگر زیبایی‌های پاییز را بیشتر می‌پسندید و به دنبال دریافت انرژی از رنگ‌های زیبای این فصل هستید، می‌توانید در فصل پاییز به مرداب هسل سفر کرده و این مرداب زیبا را غرق در رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی و صورتی بیابید؛ بنابراین می‌توان گفت پاییز مرداب هسل بسیار زیباست، آن را از دست ندهید!

 

پاییز مرداب هسل

 

در حالت کلی مازندران و چالوس در بسیاری از روزهای زمستان هوای نسبتاً معتدلی دارند، بنابراین اگر به دنبال سفر در فصل زمستان هستید می‌توانید روی شهر چالوس حساب باز کنید. مرداب هسل در زمستان نیز زیبایی خاص خود را دارد، در این فصل نیز تالاب معمولاً به رنگ قرمز و نارنجی است و هوای مطبوع آن در دل‌ها نفوذ می‌کند. با وجود تمام زیبایی که تالاب هسل را در برگرفته، فصل تابستان را برای سفر به این منطقه توصیه نمی‌کنیم، چرا که معمولاً این منطقه در فصل تابستان هوایی گرم و مرطوب داشته و به سبب آنکه آب تالاب در کمترین حد خود است، شاید از میزان دلربایی آن کاسته شده باشد. پس سعی کنید در بهترین زمان ممکن روانه این تالاب جذاب شوید.

 

مسیریابی مرداب هسل

مرداب هسل یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران و شهر چالوس است. مسیر دسترسی به مرداب هسل به این صورت است که ابتدا بایستی 10 کیلومتر قبل از شهر چالوس، به سمت روستای سینوا برانید و پس از پیمودن مسیر، در دوراهی پیش رو، مسیر سمت راستتان را انتخاب کنید. این مسیر فرعی شما را به تالاب هسل می‌رساند. بایستی اتومبیل خود را در نزدیکی مرداب پارک کنید و حدود 45 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به تالاب زیبای هسل برسید. اگر از تهران به مرداب هسل سفر می‌کنید، بهتر است بدانید که فاصله مرداب هسل تا تهران حدود 146 کیلومتر است؛ یعنی تنها با 1 ساعت و 30 دقیقه رانندگی، می‌توانید یک آخر هفته زیبا و آرامش‌بخش را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. چطور است که آخر همین هفته را برای رفتن به مرداب هسل برنامه‌ریزی کنید؟

 

فاصله مرداب هسل تا تهران

 

رستوران‌های نزدیک به مرداب هسل کدامند؟

هنگامی که به مرداب هسل سفر کردید، برای رفتن به رستوران‌هایی که در نزدیکی مرداب هستند، لحظه‌ای تعلل نکنید. در اطراف این مرداب زیبا، رستوران‌هایی هستند که از دل مردم خون گرم مازندران برخاسته‌اند. شما می‌توانید در رستوران‌های این منطقه طعم واقعی زندگی را بچشید. تنها کافیست یکی از گزینه‌ها را برای صرف غذا انتخاب کنید.

اولین گزینه برای شما، کافه کلبه عمو رمضان است. این کافه در حدود 3 کیلومتری مرداب، در میان جنگل هیرکانی و با چشم‌اندازی بی‌نظیر از چالوس و دریای کاسپین، آرام گرفته است. هنگامی که به کافه کلبه عمو رمضان رفتید، دوربین‌تان را برای ثبت لحظات بی‌نظیر خود آماده کنید. رستوران داش کامل، یکی دیگر از غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین راهی خوب در جاده چالوس است که می‌توانید پس از مرداب هسل به آنجا رفته و از غذاهای خوشمزه این رستوران میل کنید.
کافه شهر باران نیز گزینه دیگری است که در حدود 4 کیلومتری مرداب واقع شده و به شما این امکان را می‌دهد که پس از گشت و گذار در منطقه زیبای چالوس برای صرف غذا به آنجا بروید. در نهایت شما می‌توانید با خیالی آسوده به تماشای هسل بنشینید و پس از آن که غرق در آرامش شدید، برای کامل کردن حال خوبتان به یکی از رستوران‌های خوب اطراف هسل بروید.

 

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به مرداب هسل

مرداب هسل در دل جنگل‌های مه‌آلود مازندران تنها نیست و آبشار فین و آبشار آب شرشر نیز در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند. این دو آبشار در فاصله حدود 5 تا 7 کیلومتری تالاب صورتی، قرار گرفته‌اند. اگر برای تماشای بعد دیگری از زیبایی آماده هستید، آبشارهای فین و شر شر منتظرتان هستند. شما می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری از سفرتان به این منطقه بکر در خاطراتتان ثبت کنید.

 

مرداب هسل یا مرداب صورتی

 

پوشش گیاهی و جانوری مرداب هسل

شاید به جرات بتوان گفت، مرداب هسل از پوشش گیاهی غنی برخوردار است. به دلیل آب و هوای مرداب هسل که در بسیاری از روزهای سال بسیار مطبوع است، درختانی همچون: راش، ممرز، انگور جنگلی، شمشاد و انجیر از دل خاک برافراشته و زیبایی وصف‌ناپذیری به این منطقه بخشیده‌اند. این پوشش گیاهی، در گذشته فضای مناسبی را برای هم زیستی حیوانات بسیاری فراهم آورده بود، اما در حال حاضر به دلیل احداث جاده در نزدیکی مرداب دیگر خبری از پوشش جانوری متنوع نیست. 

همچنین مرداب هسل، زیستگاه مناسبی برای دوزیستان است و قورباغه‌ها، وزغ‌ها و زالوهای فراوانی را در دل خود سکنی داده است. حیوانات مرداب هسل نیز در کنار پوشش گیاهی این منطقه، زیبایی و طبیعت منحصربه‌فردی را به این تالاب بخشیده‌اند. در این مرداب معمولاً هیچ‌گونه ماهی دیده نمی‌شود، همچنین شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این مرداب در گذشته آبشخورها یوزپلنگ‌ها و پلنگ‌ها بوده است.

 

هتل‌های نزدیک به مرداب هسل

مرداب هسل در حدود 10 کیلومتری چالوس قرار دارد، از همین رو شما به راحتی می‌توانید در هتل‌های شهر چالوس اقامت کنید. چالوس به سبب زیبایی، بکر بودن، آب و هوای مطبوع و مردمانی خون‌گرم همواره تعداد زیادی از مسافران را به سوی خود فرا می‌خواند؛ از همین رو هتل‌های بسیار لوکس، مجلل و زیبایی در این شهر بنا شده‌اند. از جمله هتل‌های زیبای چالوس که در نزدیکی مرداب هسل نیز هستند می‌توان به هتل پارسیان خزر چالوس، هتل کاخ امیران چالوس و هتل نارین چالوس اشاره کرد.

مرداب هسل، جاذبه‌ای است که نباید دیدن آن را از دست داد. این منطقه سرشار از زیبایی است و آرامش وصف‌ناپذیری را به شما می‌بخشد. آدرس مرداب هسل نیز بسیار سرراست است و به راحتی می‌توانید از تهران به دیدن این جاذبه طبیعی بروید. برای اینکه یک اقامت راحت، به صرفه و ایمن هم داشته باشید می‌توانید از رهی نو برای رزرو آنلاین هتل در چالوس استفاده کنید. ما در رهی نو شرایط ویژه‌ای را برایتان فراهم آورده‌ایم، تنها کافیست چالوس را سرچ کنید تا تمامی هتل‌های این منطقه و شرایط آن‌ها را مشاهده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
گرشاسب رافعی ۱۴۰۲/۸/۱۸

مرداب هسل همانطور که گفتید پاییز دلربایی داره و رنگهای بسیار زیبایی ترکیب میشوند

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۰

گرشاسب عزیز مرداب هسل از مرداب های زیبای ایران هست ممنون از توجه تون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...