رَهی نو

فاصله تهران تا رامسر

تعداد بازدید: ۶۷۶۳۲ ۴ آبان ۱۴۰۰

مسیر تهران رامسر یکی از جذاب‌ترین راه‌های ایران است. البته در صورتی که به قصد تفریح به رامسر نمی‌روید، ممکن است مسافرت با هواپیما انتخاب بهتری باشد. اما برای یک مسافرت تفریحی، توصیه می‌کنیم حتماً از جاده زیبای چالوس عبور کنید؛ آن هم نه به سادگی! جاده چالوس جایی است که باید حداقل یک بعد از ظهر خود را در آن بگذرانید و آهسته این مسیر را طی کنید.

در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  قصد داریم فاصله تهران تا رامسر را بررسی کنیم. اهمیتی ندارد که قصد دارید این مسیر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کنید و سریع به مقصد برسید یا می‌خواهید به صورت کاملاً تفریحی و با بازدید از دیدنی‌های مسیر به رامسر برسید. ما تمام راه‌های موجود بین این دو شهر را بررسی می‌کنیم.

فاصله تهران تا رامسر

فاصله تهران تا رامسر از نظر مسافت و زمان  

رامسر غربی‌ترین شهر استان مازندران و یکی از زیباترین شهرهای این استان است. از آنجایی که فاصله رامسر تا تهران نسبت به سایر شهرهای شمالی و به خصوص شهرهای استان گیلان، کمتر است، بسیاری از افراد این شهر را به ‌عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند؛ به‌ خصوص اگر قصد داشته باشند مدت کوتاهی در شمال کشور بمانند. بعد از رامسر وارد استان گیلان می‌شویم و اولین شهرستان پیش روی ما چابکسر است. در ادامه دو مسیر موجود بین تهران و رامسر را به‌صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

 

فاصله تهران تا رامسر

 

فاصله تهران تا رامسر چند کیلومتر است؟

فاصله بین تهران تا رامسر ۲۳۰ کیلومتر است؛ اگر یک جاده هموار پیش روی ما بود می‌توانستیم طی دو الی سه ساعت از تهران به رامسر برسیم. اما برای رسیدن از تهران به رامسر دو راه داریم: یک راه کوتاه اما پرپیچ و خم و یک راه طولانی اما اتوبانی با رانندگی آسان. اینکه کدام مسیر را انتخاب می‌کنید به شما بستگی دارد.

بهترین مسیر تهران تا رامسر

برای طی کردن فاصله تهران تا رامسر از جاده چالوس باید از یکی از بزرگراه‌های همت، آزادگان یا خرازی وارد آزادراه تهران-شمال شوید. جاده چالوس جاده‌ای است که کرج را به چالوس متصل می‌کند و به جاده ۵۹ نیز شهرت دارد. آزادراه تهران-شمال به جاده چالوس منتهی می‌شود. اگر این مسیر پر پیچ و خم انتخاب شما باشد، می‌توانید ۲۲۸ کیلومتر را در ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه طی کنید؛ البته در صورتی که به ترافیک برنخورید.

مسیر دوم از آزادراه قزوین رشت عبور می‌کند. برای ورود به این مسیر باید از بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری وارد اتوبان تهران-کرج شوید و بعد از آن هم به آزادراه کرج-قزوین برسید. بعد از رسیدن به قزوین باید وارد آزادراه قزوین-زنجان شوید. در میانه مسیر به پلی می‌رسید که یک سمت آن به آزادراه قزوین-رشت می‌رود و سمت دیگر آزادراه قزوین-زنجان را ادامه می‌دهد.

شما باید وارد آزادراه قزوین-رشت شوید. بعد از آن مسیر را تا امامزاده هاشم ادامه دهید و از آنجا وارد جاده قدیم قزوین-رشت شوید. سپس باید از جاده سیاهکل-سنگر به سمت لاهیجان بروید؛ از کمربندی لنگرود عبور کنید، رودسر و چابکسر را پشت سر بگذارید و در نهایت به رامسر می‌رسید. فاصله تهران تا رامسر از این راه ۴۱۳ کیلومتر می‌شود و طی کردن آن بدون احتساب ترافیک، حدود ۵ ساعت طول می‌کشد.

شهر های بین مسیر تهران تا رامسر

شهرهایی که در این مسیر پیش رو دارید شامل  قزوین، رودبار، رستم آباد، امامزاده هاشم، لاهیجان، لنگرود، رودسر و چابکسر  می‌شود.

بهترین مسیر تهران تا رامسر

روش‌های سفر از تهران تا رامسر

برای طی کردن فاصله تهران تا رامسر می‌توانید از تمام مسیرهای جاده‌ای و هوایی استفاده کنید. مسیر هوایی سریع‌ترین راه و مسیر جاده چالوس با خودروی شخصی زیباترین مسیر است.

مسافت تهران تا رامسر با اتوبوس

اتوبوس‌ها معمولاً مسیر آزادراه تهران شمال را برای تهران رامسر انتخاب می‌کنند. اما باز هم برای اطمینان بهتر است پیش از رزرو بلیط درباره مسیر آن‌ها سؤال کنید تا مطمئن باشید از راهی که شما می‌خواهید، به رامسر می‌رسند. اتوبوس‌های تهران-رامسر معمولاً بعد از ظهر تا شب حرکت می‌کنند و تعداد سرویس‌های صبح محدود است. همچنین اکثر سرویس‌های این شهر از پایانه غربی تهران حرکت می‌کنند.

مسافت تهران تا رامسر با خودروی شخصی

فاصله تهران تا رامسر با خودروی شخصی به راهی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد و زمانی که برای طی کردن این مسیر نیاز دارید، به میزان ترافیک وابسته است. در ایام تعطیل جاده چالوس به شدت پرترافیک و شلوغ می‌شود؛ ممکن است مجبور باشید این مسیر ۴ ساعته را طی ۱۰ الی ۱۲ ساعت طی کنید. حجم ترافیک آزادراه قزوین-رشت معمولاً کمتر است و به دلیل زیادی تعداد باندهای اتوبان، حتی اگر ترافیک هم باشد، روان پیش می‌رود. اما باز هم در روزهای شلوغ، باید زمان بیشتری برای طی کردن فاصله تهران تا رامسر صرف کنید.

مسافت تهران تا رامسر با قطار

رامسر ایستگاه قطار ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به این شهر، ایستگاه قائم‌شهر است. در بهترین حالت برای طی کردن فاصله قائمشهر تا رامسر به ۴ ساعت زمان نیاز خواهید داشت و قطار هم فاصله بین تهران تا قائم‌شهر را در ۷ ساعت طی می‌کند! این طولانی‌ترین مسیری است که می‌توانید برای رسیدن به رامسر انتخاب کنید.

مسافت تهران تا رامسر با قطار

مسافت تهران تا رامسر با هواپیما

سریع‌ترین و البته پرهزینه‌ترین مسیر برای رفتن از تهران به رامسر، مسیر هوایی است این مسیر تنها یک ساعت طول می‌کشد و یک پرواز مستقیم است. این فرودگاه داخلی است و در حال حاضر تنها مسیر تهران-رامسر، اصفهان-رامسر و مشهد-رامسر از این فرودگاه طی می‌شود.

جاذبه‌های مسیر تهران رامسر

مسیر تهران رامسر تا بعد از قزوین بیابان است و جاذبه‌ای ندارد. اما بعد از ورود به منطقه شمالی کشور و عبور از تونل سنگر در مسیر جاده چالوس و منجیل در مسیر اتوبان قزوین-رشت، سرسبزی بی‌نظیر مسیرهای شمالی مشخص می‌شود. در مسیر بین تهران تا رامسر جنگل‌ها، رودها و بافت زیبای شمال کشور با شما همراه هستند و می‌توانید در هر نقطه‌ای برای استراحت و پیک نیک توقف کنید و از هوای مطلوب و طبیعت بکر منطقه لذت ببرید.

 

جاذبه_های مسیر تهران رامسر

 

با هم فاصله تهران تا رامسر را طی کردیم و از طبیعت زیبای مسیر لذت بردیم.  شما برای رفتن به رامسر کدام وسیله نقلیه را ترجیح می‌دهید؟ به نظرتان بعد از رسیدن به رامسر از کدام جاذبه‌های دیدنی این منطقه باید دیدن کرد؟ در نهایت باید گفت اگر قصد دارید به این مقصد محبوب و پرطرفدار سفر کنید، بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید تا از زیبایی مسیر لذت بیشتری ببرید.  همچنین شما برای اقامت در این شهر می‌توانید از سایت رهی نو بهترین هتل‌های رامسر مانند  هتل بزرگ پارسیان رامسر را رزرو کنید و اقامتی بی‌نقص داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سهیلا ۱۴۰۲/۸/۲۱

رامسر از زیباترین شهرهای شمال است و اون خیابون معروف روبروی هتل رامسر بسیار خیابان زیبایی است که همواره خاطره انگیز است

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

سهیلای عزیز از ابراز احساستون و ثبت آن در رهی نو سپاسگزاریم براتون بهترین ها رو آرزومندیم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...