رَهی نو

فاصله تهران تا دامغان

تعداد بازدید: ۴۱۹۵۲ ۳ آبان ۱۴۰۰

شناسایی روش‌های مختلف مسافرت به یک شهر و مدت زمانی که هرکدام از آن‌ها طول می‌کشد، به ما کمک می‌کند با توجه به شرایط بهترین روش را انتخاب کنیم و از مسیر سفر لذت ببریم یا سریع به مقصد برسیم. در این مقاله قصد داریم فاصله تهران تا دامغان را بررسی کنیم و درباره راه‌هایی که از طریق آن‌ها از تهران به دامغان می‌رسید صحبت خواهیم کرد.

فاصله تهران تا دامغان

فاصله تهران تا دامغان از نظر مسافت و زمان

دامغان یکی از شهرهای استان تهران است و از شمال غربی استان تهران باید به سمت آن بروید. مسیرهای شمال به جنوب و غرب به شرق ایران در شهر دامغان باهم تلاقی دارند. برای سنجش زمانی که برای رفتن از تهران به دامغان نیاز دارید، باید به مسیر انتخابی، وسیله‌ای که با آن سفر می‌کنید و توقف‌های مسیر توجه داشته باشید. اما به طور متوسط فاصله تهران تا دامغان حدود ۳۵۰ کیلومتر است که طی کردن آن حدود ۴ ساعت طول می‌کشد.

 

فاصله تهران تا دامغان

 

در قسمت‌های بعدی به صورت جزئی‌تر فاصله تهران تا دامغان را از راه‌های مختلف و با وسایل نقلیه گوناگون بررسی خواهیم کرد.

 

فاصله تهران تا دامغان چند کیلومتر است؟

برای اینکه از تهران به دامغان بروید سه مسیر وجود دارد که کوتاه‌ترین آن‌ها ۳۳۶ کیلومتر و طولانی‌ترین هم ۳۹۶ کیلومتر است. هر سه مسیر بین تهران و دامغان از سمنان عبور می‌کند؛ در واقع شما برای رسیدن به سمنان سه راه مختلف دارید که می‌توانید با توجه به موقعیت کنونی خود، نزدیک‌ترین راه را انتخاب کنید. اما بین سمنان تا دامغان یک مسیر وجود دارد.

سه مسیر بین تهران و دامغان عبارتند از:

  • از طریق یکی از بزرگراه‌های بعثت، آزادگان، بسیج یا خاوران وارد بزرگراه امام رضا شوید. این بزرگراه تهران را به مشهد وصل می‌کند و سمنان و دامغان در مسیر آن قرار دارند. طول این مسیر ۳۳۶ کیلومتر است.
  • از بزرگراه محلاتی وارد بزرگراه بسیج شوید و به بزرگراه یاسینی برسید. بعد از آن وارد جاده دماوند خواهید شد. از کمربندی بومهن عبور کنید و وارد جاده فیروزکوه شوید. مسیر خود را در جاده فیروزکوه-شیرگاه-قائم‌شهر ادامه دهید. در میانه جاده باید دور بزنید و وارد جاده فیروزکوه سمنان شوید. بعد از آن به سمنان می‌رسید و می‌توانید مسیر خود را از بزرگراه امام رضا به سمت مقصد ادامه دهید. این مسیر طولانی‌ترین راه بین تهران و دامغان است و ۳۹۲ کیلومتر است.
  • برای طی کردن مسیر سوم باید از بزرگراه چراغی وارد بزرگراه کاظمی شوید و به آزادراه خلیج‌فارس برسید. سپس از آزادراه خارج شوید و به سمت بزرگراه رباط کریم-حسن آباد بروید. این بزرگراه به جاده چرمشهر منتهی می‌شود که از طریق آن می‌توانید به آزادراه حرم تا حرم دسترسی پیدا کنید. مسیر این آزادراه به اتوبان امام رضا منتهی می‌شود. فاصله تهران تا دامغان از مسیر سوم ۳۴۶ کیلومتر است.

 

روش‌های سفر از تهران تا دامغان

امکان مسافرت از تهران به دامغان با ماشین شخصی، اتوبوس و قطار وجود دارد. همچنین می‌توانید از تاکسی‌های بین شهری برای طی کردن این مسافت استفاده کنید. در ادامه انواع روش‌های مسافرت از تهران به دامغان را توضیح می‌دهیم.

 

مسافت تهران تا دامغان با اتوبوس

اتوبوس‌ها معمولاً از مسیر اتوبان امام رضا به سمت دامغان می‌روند. شما می‌توانید مستقیماً سوار اتوبوس‌هایی با مقصد دامغان شوید یا از اتوبوس‌هایی که به سمت شاهرود یا سبزوار می‌روند استفاده کنید. اتوبوس‌ها معمولاً فاصله تهران تا دامغان را در ۴ تا ۴.۵ ساعت طی می‌کنند.

انواع اتوبوس‌های معمولی، ولوو، اسکانیا و VIP در مسیر تهران- دامغان کار می‌کنند و می‌توانید با توجه به هزینه و سطح رفاهی که دارند،‌ سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید. این اتوبوس‌ها به صورت منظم و بیش از پنج بار در روز از تهران به سمت دامغان در رفت و برگشت هستند. البته تعداد سرویس‌ها به روز حرکت و حجم مسافران نیز بستگی دارد.

 

مسافت تهران تا دامغان با خودروی شخصی

در قسمت‌های قبلی درباره مسیرهای بین تهران تا دامغان صحبت کردیم. اگر قصد مسافرت با خودروی شخصی را داشته باشید، می‌توانید هرکدام از مسیرهایی که توضیح دادیم را انتخاب کنید که از بین تمام آن‌ها، ورود به اتوبان امام رضا از بدو خروج از تهران، ساده‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر است. اما مسیر دوم با وجود طولانی‌تر بودن، جاذبه‌های بیشتری دارد؛ زیرا از مناطق سرسبز دماوند و فیروزکوه عبور می‌کند.

 

مسافت تهران تا دامغان با هواپیما

در شهر دامغان هیچ فرودگاهی وجود ندارد. به همین دلیل مسافرت از تهران به این شهر با هواپیما ممکن نیست و نزدیک‌ترین فرودگاه‌های نزدیک به این شهر در سبزوار و سمنان قرار دارند. فاصله ۲۲۰ کیلومتری تهران تا سمنان هم به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را با هواپیما طی کرد. پس مسیرهای زمینی و ریلی تنها راه دسترسی از تهران به دامغان هستند. اما اگر قصد دارید از شهرهای دورتر به دامغان سفر کنید، می‌توانید تا سمنان را با هواپیما بروید و بعد از آن مسیر ۱۱۴ کیلومتری باقی‌مانده را به صورت زمینی بروید.

 

مسافت تهران تا دامغان با قطار

قطارهایی که در مسیرهای ریلی تهران، اصفهان، مشهد و سمنان هستند از دامغان عبور می‌کنند. طی کردن فاصله تهران تا دامغان با قطار به ۶ ساعت زمان نیاز دارد؛ قطارها معمولاً علاوه بر دامغان در شهرهای سمنان، پیشوا و گرمسار هم توقف می‌کنند.

 

جاذبه‌های مسیر تهران دامغان

اگر اتوبان امام رضا و آزادراه حرم تا حرم را انتخاب کرده باشید، در مسیر خود شوره‌زارها، بیابان و گله‌های شتر را می‌بینید. بیابان و بافت گیاهی منحصربه‌فرد آن‌ها جاذبه‌ای است که در مسیرهای اتوبانی تهران تا دامغان قرار دارد.

اگر مسیر دماوند، فیروزکوه را انتخاب کرده باشید، از منطقه‌ای سرسبز عبور می‌کنید. بسیاری از تهرانی‌ها برای تفریحات آخر هفته و یک روزه، به سمت این مناطق می‌روند. پس باید انتظار مسیری سرسبز را داشته باشید. اگر زمان دارید، توصیه می‌شود از جاذبه‌های گردشگری دماوند و فیروزکوه هم بازدید کنید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران دامغان

 

سنجش فاصله تهران تا دامغان یکی از اولین کارهایی است که پیش از حرکت باید انجام دهید. احساسی که در مسیر سفر تجربه می‌کنید، جزو متغیرترین احساساتی است که حتی یک اتفاق کوچک می‌تواند آن را تغییر دهد. شما برای طی این مسیر کدام راه را ترجیح می‌دهید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
jamile ۱۴۰۲/۸/۲۱

اا فاصله تهران تا دامغان پس خیلی نیست 396کیلومتر فاصله زیادی نیست خوب میشه رفت یک سفر یک شبه یک معلم دامغانی داشتم رفته شهرشون زندگی میکنه میخوام برم ببینمش

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

جمیله عزیز ممنون از مطالعه مقاله خوشحالیم که مورد استفاده تون قرارگرفت و امیدواریم سفر خوبی در پیش داشته باشید و از خدمات رهی نو نیز میتوانید بهره مند شوید

مجید ۱۴۰۲/۴/۲۹

دامغان یکی از شهرهای استان سمنان است و از شرق استان تهران باید به سمت آن بروید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱

مجید عزیز ممنون از راهنماییتون از اینکه در سایت رهی نو نظرتون رو ابراز نمودید سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...