رَهی نو

فاصله تهران تا گرمسار

تعداد بازدید: ۹۱۲۶۴ ۳ آبان ۱۴۰۰

گرمسار یکی از شهرستان‌های استان زیبای سمنان است. در این سفر با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید. می‌خواهیم مسافت کوتاه تهران تا گرمسار را با چای تازه دم و شیرینی خوشمزه در جاده تهران گرمسار طی کنیم.  اگر قصد رفتن به فیروزکوه را دارید، احتمالاً یکی از شهرهایی که در مسیرتان قرار دارد، گرمسار است. فیروزکوه در ضلع شمالی گرمسار قرار گرفته است.  البته تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد گرمسار، شما را مجاب می‌کند که تنها حوالی فصل بهار، به خصوص در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، به اینجا سفر کنید و سری به دیدنی‌های طبیعی‌اش بزنید. 

فاصله تهران تا گرمسار

فاصله تهران تا گرمسار از نظر مسافت و زمان 

مسیر تهران تا گرمسار را از دو طریق می‌توانید طی کنید. مسیر اولی که پیش رویتان است، 114 کیلومتر است که طی بازه زمانی نهایتاً یک ساعت و نیمه شما را به مقصد می‌رساند. این مسیر از سمت بزرگراه امام رضا می‌گذرد. مسیر دومی که می‌توانید انتخاب کنید، 168 کیلومتری است که از سمت آزادراه خلیج‌فارس می‌گذرد. این مسیر طولانی حدود یک ساعت به فاصله شما تا گرمسار اضافه می‌کند و طی بازه حدوداً دو ساعته شما را به گرمسار می‌رساند.

فاصله تهران تا گرمسار

 

بهترین مسیر تهران تا گرمسار 

برای طی مسافت تهران تا گرمسار پیشنهاد می‌کنم مسیر اول را انتخاب کنید. به این ترتیب از هر جای تهران که هستید خودتان را به بزرگراه نواب صفوی برسانید، سپس از طریق بزرگراه امام رضا به پاکدشت، سپس به ایوانکی و در نهایت به گرمسار برسید. این مسیر کوتاه و سرراست است و تنها 114 کیلومتر راه تا گرمسار دارد. مسیر دوم تنها راه‌تان را دورتر می‌کند و پس از بزرگراه نواب صفوی، از سمت آزادراه خلیج فارس می‌گذرد. از این مسیر وارد بزرگراه رباط کریم حسن آباد شده و سپس از طریق آزادراه حرم تا حرم، مسیر را تا رسیدن به گرمسار ادامه دهید. این مسیر 168 کیلومتر است که دو ساعت از شما زمان می‌برد.

روش‌های سفر از تهران تا گرمسار

برای سفر به گرمسار، از سه روش اتوبوس، قطار و خودروی شخصی می‌توانید استفاده کنید. اگر ماشین دارید و مشکلی با رانندگی در جاده ندارید، سفر با خودروی شخصی برایتان راحت‌تر است، چرا که از هر مسیری که بخواهید می‌توانید بروید و هرکجا که بخواهید می‌توانید توقف کنید. 

مسافت تهران تا گرمسار با اتوبوس 

در صورتی که اتوبوس را انتخاب کنید، بایستی از ترمینال‌های تهران به مقصد گرمسار بلیط تهیه کنید. هر روز اتوبوس‌های تهران گرمسار به این شهر سرویس دارند. 

مسافت تهران تا گرمسار با خودروی شخصی

در صورتی که با خودروی شخصی به این شهر می‌روید، می‌توانید از آزادراه خلیج‌فارس یا بزرگراه امام رضا حرکت کرده و به شهر گرمسار برسید. در مسیر می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی نیز بازدید کنید یا هر کجا که خواستید توقف کرده و چایی بنوشید یا سوغاتی تهیه کنید. 

مسافت تهران تا گرمسار با قطار 

سفر با قطار می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین و دلنشین‌ترین تجربه‌هایتان باشد. برای سفر به گرمسار با قطار، به ایستگاه راه آهن تهران رفته و به مقصد ایستگاه راه آهن گرمسار بلیط تهیه کنید. ایستگاه گرمسار در کنار جاده اصلی تهران مشهد قرار گرفته است. با قطار شما تنها دو ساعت در راه هستید. قطار در یک ایستگاه، یعنی ایستگاه پیشوا توقف خواهد کرد. از گرمسار تا مشهد یا سمنان نیز می‌توانید با قطار ادامه دهید. در صورتی که قصد دارید مسیر جذاب و تونل بهشتی شمال کشور را نیز با قطار طی کنید، از ایستگاه گرمسار عبور خواهید کرد. این مسیر از ایستگاه‌های فیروزکوه، قائم‌شهر، ساری و گلوگاه می‌گذرد و به گرگان می‌رسد. 

مسافت تهران تا گرمسار با هواپیما 

در حال حاضر، امکان سفر هوایی به گرمسار وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید از فرودگاه تهران به مقصد فرودگاه سمنان رفته و از آنجا به سمت گرمسار برگردید. با این تفاسیر، سفر زمینی شاید برایتان به‌صرفه‌تر و راحت‌تر باشد. بنابراین پیشنهاد ما، سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس و حتی قطار است. 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر تهران گرمسار

مسیری که پیش رو داریم، کوتاه است. فاصله تهران تا گرمسار آنقدر کوتاه است که حتی می‌تواند میزبان آخر هفته‌های شما باشد. جذابیت این مسیر بیشتر به جاذبه‌های موجود داخل هر دو شهر تهران و گرمسار برمی‌گردد. با این وجود اگر قصد دارید سفرتان را به یک گردشگری جذاب تبدیل ‌کنید، می‌توانید از تهران شروع کنید. در مسیرتان به شهر ری رفته و آنجا از برج طغرل، برج خاموشان، دژ رشکان دیدن کنید.  همچنین شما می‌توانید برای اقامت در گرمسار با مراجعه به سایت رهی نو بهترین و ارزان‌ترین هتل‌های گرمسار را مانند هتل شهر آفتاب گرمسار سمنان رزرو کنید و اقامتی عالی را در آنجا سپری کنید. 

در جاده امین آباد نیز برج نقاره‌خانه قرار دارد. از خاور شهر، مامازند، ایوانک بگذرید. از سمت آزاد راه حرم تا حرم که به گرمسار حرکت کنید، تونل نمکی گرمسار نیز در مسیرتان قرار دارد. در مسیر آزاد راه قم گرمسار، در یک جاده انحرافی، معدن نمک گرمسار قرار گرفته است. شکل و شمایلی که از این معدن نمکی به همراه حوضچه‌هایی با آب‌های کم عمق سبز رنگ ایجاد کرده، این منطقه را تبدیل به جاذبه دیدنی در گرمسار کرده است. گنبدهای نمکی رنگارنگ شما را به تالاب و تونل‌های تو در تویی هدایت می‌کند و در هر کدام ستون‌های بزرگ نمکی، توجه‌تان را جلب می‌کند.

 

جاذبه‌های مسیر تهران گرمسار

 

در صورتی که از سمت ورامین به سمت گرمسار حرکت کنید، می‌توانید به تالاب عشق‌آباد رفته و قایق‌سواری کنید و همزمان از روستای باصفای عشق‌آباد نیز دیدن کنید. آتشکده بهرام نیز در روستای قلعه نو در مسیر ورامین قرار دارد. 

اگر عاشق کویرگردی و تماشای آسمان شب هستید، می‌توانید در جنوب گرمسار به کویر ریگ جن بروید و از تپه‌های شنی کوتاه و بلند و ستاره‌های زیبای آسمان شبش دیدن کنید. در گرمسار نیز کاروانسرا و اقامتگاه‌های بومی زیادی است که انتظارتان را می‌کشد. در نهایت با کوله‌باری از سوغاتی‌های این شهر که صنایع‌دستی، خربزه‌های شیرین و انار و رب انارهای خوشمزه است، به تهران برگردید.

 

کویر ریگ جن از جاذبه‌های مسیر تهران گرمسار

کلام پایانی

حالا شما برایمان بنویسید. آیا تجربه سفر به شهر گرمسار از مسیر تهران را دارید یا بار اول‌تان است که قصد دارید این مسیر یک ساعته را طی کنید؟ چه جاذبه‌های دیدنی به جز غار نمکی معروف، در این مسیر می‌شناسید که ما در اینجا نام نبردیم؟ تجربه سفرتان به این شهر را بنویسید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین ۱۴۰۲/۱۰/۴

منطقه گرمسار باغات پسته و انار دیدنی هم داره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۵

حسین عزیز بله این محصولات هم وجود داره در این منطقه گرمسیر

efiroz ۱۴۰۲/۸/۲۲

اسم روستای عشق آباد رو زیاد شنیدیم ولی متاسفانه هنوز نرفتم ببینم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۳

فیروز عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو شاد و پیروز باشید

امین مریدیان ۱۴۰۱/۱۰/۳۰

بی نظیر

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...