رَهی نو

فاصله تهران تا ساری

تعداد بازدید: ۴۱۲۵۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

یکی از دیدنی‌ترین مسیرهایی که می‌توانید برای سفر به شمال ایران در پیش بگیرید، فاصله تهران تا ساری است. در این مطلب از رهی نو می‌خواهیم دل به جاده هراز یا فیروزکوه بزنیم و به مقصد ساری برانیم و از دیدنی‌های مسیر لذت ببریم،  پس همراه سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو باشید. کوله‌بار سفرتان را جمع‌وجور کنید، چای خوش‌ عطر و تنقلات مسیر را آماده کرده و دل را به جاده بزنید. این شما و این مسیر تهران تا ساری!

فاصله تهران تا ساری

بهترین مسیرهای  تهران تا ساری 

از نظر مسافت و راه، شما از طریق سه مسیر می‌توانید خودتان را از تهران به ساری برسانید. مسیر اولی که می‌خواهیم معرفی کنیم، مسیر معمول‌تری است که برای سفر تا ساری در پیش می‌گیرند. این مسافت از جاده هراز می‌گذرد. مسافتی 255 کیلومتری دارد که شما را طی بازه زمانی چهار ساعت و نیمه به مقصد یعنی شهر ساری می‌رساند. به این ترتیب، از تهران آغاز کرده و مسیر پردیس را در پیش گرفته و بعد از گذر از بومهن و آبعلی و گزنک به جاده هراز می‌رسید. راه را تا رسیدن به آمل، ادامه دهید و در نهایت بعد از گذر از شهرهای بابل، قائم‌شهر به ساری می‌رسید.

 

فاصله تهران تا ساری

 

مسیر دوم، مسیر جذاب‌تری است که از جاده زیبای فیروزکوه می‌گذرد. این مسیر، مسافتی حدود 277 کیلومتر دارد که حدود 4 ساعت به مقصد می‌رسید. یعنی نیم ساعت زودتر از مسیر جاده هراز به ساری خواهید رسید. این مسیر جذابیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند سفر را برایتان شیرین‌تر کند؛ به‌ خصوص اگر همسفران اهل دلی داشته باشید که خاطره‌ساز لحظه‌های نابی شوند. در این مسیر از سمت همت شرق، مقصد را به سمت فیروزکوه ادامه دهید؛ بعد از گذر از شهرهای پردیس، دماوند، فیروزکوه، پل سفید، شیرگاه و قائم شهر، به ساری می‌رسید.

مسیر سومی که پیش رو دارید، از مسیر بزرگراه امام رضا گذشته و بعد از مامازند، شریف‌آباد و ایوانک به آبسرد می‌رسید. بعد از آن وارد جاده فیروزکوه شده و ادامه مسیر را مانند مسیر بالا طی خواهید کرد. این مسیر طولانی‌تر است و با مسافت 318 کیلومتری حدود 5 ساعت شما را در جاده نگه می‌دارد.

فاصله تهران تا ساری چند کیلومتر است

اگر مسیر جاده فیروز کوه یعنی مسیر دوم را پیش بگیرید، مسافتی 277 کیلومتری پیش رو دارید. این مسیر از شهرهای جاجرود، پردیس، بومهن، دماوند، فیروزکوه، ورسک، پل سفید، زیرآب، شیرگاه و قائم شهر می‌گذرد. در صورتی که قصد سفر به استان مازندران و در نهایت ساری را دارید، می‌توانید با بازدید از جاذبه‌های پیش رو، مسیر جذاب‌تری را برای خود رقم بزنید. در صورتی که مسیر هراز را پیش بگیرید، 255 کیلومتر تا ساری فاصله دارید. در این مسیر از شهرهای سعید آباد، پردیس، بومهن، رودهن، آبعلی، گزنک، وانا، بایجان، محمدآباد، هلومسر، درازان، بابل، قائم شهر عبور کرده و در نهایت به ساری می‌رسید.


بیشتر بخوانید:   جاهای دیدنی ساری


روش‌های سفر از تهران تا ساری

برای سفر به ساری از تهران، به سه روش می‌توانید این مسیر را پیش بگیرید. در صورتی که خودروی شخصی را انتخاب کنید، با وجود رانندگی در مسافتی طولانی، در عوض هرکجا بخواهید می‌توانید توقف کرده و از زیبایی مسیر لذت ببرید. در صورتی که می‌خواهید به راحت‌ترین شکل ممکن سفر را بگذرانید، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید تا سریع‌تر به مقصد برسید. در صورتی که می‌خواهید سفری به صرفه داشته باشید و خودتان استراحت کنید، اتوبوس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر به سفر در دل کوه و تماشای زیبایی‌های طبیعت از دل قطار علاقه‌مند هستید، گزینه قطار را هم می‌توانید انتخاب کنید.

مسافت تهران تا ساری با اتوبوس

اتوبوس معمولاً جاده هراز را برای رسیدن به ساری انتخاب می‌کند. به این ترتیب، مسافتی برابر با 255 کیلومتری را در 4 الی 5 ساعت طی می‌کند. با وجودی که اتوبوس در مسیر توقف دارد، اما دیگر نمی‌توانید هرکجا که هوس توقف کردید، بایستید و چایی بنوشید و خستگی‌تان را برطرف کنید. برای سفر به ساری با اتوبوس بایستی به پایانه مسافربری شرق رفته و از آنجا بلیط تهیه کنید.

مسافت تهران تا ساری با خودروی شخصی

اگر خودروی شخصی را انتخاب کنید، از هر سه مسیری که در بالا به آن اشاره کردیم می‌توانید به ساری برسید. به‌ علاوه، هرکجا که بخواهید می‌توانید توقف کرده و از خودتان پذیرایی کنید. داشتن همسفران خوب و خوش مشرب نیز می‌تواند جذابیت مسیر را برایتان بیشتر کند.

مسافت تهران تا ساری با هواپیما

اگر عزیز ناتوان یا سالخورده همراه دارید، انتخاب هواپیما می‌تواند هوشمندانه باشد. فاصله تهران تا ساری با هواپیما تنها یک ساعت است که از فرودگاه مهرآباد پرواز کرده و در فرودگاه ساری، فرود می‌آیید.

مسافت تهران تا ساری با قطار

در صورتی که می‌خواهید از جذابیت‌های مسیر فیروزکوه با آن پل معروف و جذابیت‌های فراوانی که پیش رویتان است، در پشت شیشه‌های قطار لذت ببرید، قطار نیز می‌تواند وسیله حمل‌ و نقل به‌ صرفه و جذابی برای سفر به ساری باشد. به این ترتیب، از ایستگاه راه‌آهن تهران تا ایستگاه راه‌آهن ساری حدود 7 ساعت در راه هستید. شهرهای پیش رویتان از تهران، ورامین، پیشوا، گرمسار، کبوتر دره، سیمین دشت، زرین دشت، فیروزکوه، پل زیبای ورسک، سرخ‌آباد، سواد کوه، پل سفید، زیرآب، شیرگاه، قائم شهر و در نهایت ساری می‌گذرد.

شهرها و جاذبه‌های مسیر تهران ساری

در صوت انتخاب جاده هراز می‌توانید از منطقه حفاظت شده جاجرود دیدن کنید؛ سری به سد لتیان بزنید و به آمل که رسیدید، به تماشای روستای نوا بروید و با دشت آزو عکس بیندازید. همچنین از روستای فوق‌العاده دیدنی الیمستان دیدن کنید و در نهایت با جنگل‌گردی در جنگل‌های هیرکانی، ادامه راه را تا ساری طی کنید.

اما مسیر جذاب‌تر که از فیروزکوه می‌گذرد، پس از جاجرود شما را به امامزاده عبدالله می‌رساند. در نزدیکی روستای هرانده از غار بورنیک دیدن کنید. سپس به پل سفید که رسیدید، به روستای شورآب رفته و از آبشار سرخه فیروزکوه دیدن کنید. جالب است بدانید روزگاری در بازه جنگ جهانی دوم این آبشار برای روس‌ها کاربرد درمانی داشته که از آن برای رفع بیماری‌های پوستی استفاده می‌کردند. مسیر را ادامه دهید تا به پل زیبای ورسک برسید. بعد از آن دریاچه زیبای شورمست انتظارتان را می‌کشد.

 

جاذبه‌های مسیر تهران ساری

کلام پایانی

جاذبه‌هایی که در مسیر فیروزکوه تا ساری در پیش دارید، بی‌نهایت است. در صورتی که قصد سفر به ساری را دارید، شما کدام مسیر را برای داشتن یک سفر به‌یادماندنی انتخاب می‌کنید؟


رزرو هتل های ساری 


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...