رَهی نو

فاصله تهران تا سنندج

تعداد بازدید: ۷۲۵۱۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

یکی از زیباترین شهرهای توریستی در غرب ایران، شهر زیبای سنندج است؛ در اینجا با مردم مهمان‌نواز کردنشین همنشین هستید. جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در این شهر همراه با مهمان‌نوازی اقوام کردنشین در سنندج، این شهر را تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری کرده است. مسیری را در پیش گرفتید که با گرمتر شدن هوا گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. سنندج مرکز استان کردستان و دومین شهر بزرگ کردنشین در ایران است. با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید تا با هم فاصله تهران تا سنندج را بپیماییم.

شهر زیبای سنندج در میان کوه‌های آبیدر در رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. ارتفاع این شهر از سطح دریای آزاد بین 1450 تا 1538 متر است. در اکثر فصول گرم سال این شهر کردنشین، آب‌ و هوای معتدل دارد. خالی از لطف نیست اگر بدانید نام این شهر در ابتدا به معنای “سنه دژ” یعنی دژ پای کوه بوده و کم‌کم به نام سنندج تغییر پیدا کرده است. مسیری که در پیش گرفتید، یکی از بهترین آثار و ابنیه تاریخی ایران را در دل خود جای داده است. پس پیش به سوی تماشای جاذبه‌های دیدنی مسیر تهران تا سنندج!

فاصله تهران تا سنندج

بهترین مسیرهای تهران تا سنندج 

برای رسیدن از تهران به سنندج، مسیرهای مختلفی در پیش دارید، اما به طور معمول این شهر در 488 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است که از نظر زمانی حدود 5 ساعت و 38 دقیقه در راه هستید. این مسیر و مسافت، زمانی که با توقف‌های کوتاه و استراحت‌های میان راه همراه باشد، قطعاً برایتان دلنشین‌تر خواهد بود. در هر صورت اگر تخته گاز از تهران به سمت سنندج حرکت کنید، حدود پنج ساعت و نیم در راه هستید.

فاصله تهران تا سنندج

 

فاصله تهران تا سنندج چند کیلومتر است؟

برای رسیدن به سنندج سه مسیر مختلف پیش رو دارید. مسیر اول که کوتاه‌تر و سرراست‌تر بوده و شما را زودتر به مقصد می‌رساند، از رباط‌کریم، نوبران و همدان می‌گذرد و در نهایت به سنندج می‌رسد. این فاصله حدود 490 کیلومتر است و پنج ساعت و نیم زمان می‌برد. مسیر دوم از جاده سنندج دیواندره است.

به این ترتیب بعد از گذر از آزادراه تهران کرج، به جاده قیدار به بیجار و در نهایت سنندج می‌رسید. با این مسیر حدود 568 کیلومتر تا سنندج فاصله دارید و حدوداً 7 ساعته به مقصد می‌رسید. مسیر سوم نیز از آزادراه تهران ساوه می‌گذرد که وارد جاده همدان بیجار شده و در نهایت مسیری مانند مسیر دوم را در پیش خواهید گرفت. این مسیر هم حدوداً 578 کیلومتر است.

روش‌های سفر از تهران تا سنندج

برای دسترسی به این شهر زیبا راه‌های مختلفی در پیش دارید. هم می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید و هم با هواپیما خودتان را به سنندج برسانید. اگر راه زمینی را پیش گرفتید، بهتر است ماشین شخصی را انتخاب کنید که هر کجای مسیر که خواستید، بتوانید توقفی داشته و از مسیر نهایت لذت را ببرید.

ضمن اینکه با انتخاب مسیری که از شهرهای استان شمالی کردستان به سنندج می‌رسد، می‌توانید از جاده بوکان و سقز، گذشته و در نهایت به سنندج برسید. در صورتی که خودروی شخصی همراه ندارید، می‌توانید برای جابه‌جایی از تاکسی، اتوبوس‌های شهری، خودرو شخصی یا سرویس‌های آنلاین کرایه خودرو استفاده کنید. این شهر هنوز مجهز به اتوبوس تندرو نشده است.

مسافت تهران تا سنندج با اتوبوس 

برای سفر به سنندج با اتوبوس از ترمینال غرب تهران حرکت کرده و به ترمینال سنندج می‌رسید. سنندج دارای دو ترمینال مسافربری است که یکی در شرق و دیگری در شمال غرب شهر قرار گرفته است. ترمینال شمالی همان ترمینال معروف سقز در سنندج است.

مسافت تهران تا سنندج با خودروی شخصی

بهترین مسیری که برای رسیدن به سنندج با خودروی شخصی وجود دارد، مسیر تهران به ساوه است. از این مسیر از همدان و قروه هم گذشته و در نهایت به سنندج می‌رسید. با استفاده از خودروی شخصی، اگر اهل دل و لذت بردن از مسیر باشید، می‌توانید زیبایی‌های شهرهایی که در مسیرتان وجود دارند را مشاهده کنید.

مسافت تهران تا سنندج با هواپیما

برای سفر به سنندج، هواپیما راحت‌تر و سریع‌تر است. فرودگاه سنندج در جنوب شرقی شهر و ابتدای جاده سنندج کرمانشاه قرار دارد. به صورت روزانه پرواز از تهران به این فرودگاه وجود دارد. با وجودی که فرودگاه کمی از مرکز شهر فاصله دارد اما به‌ راحتی با استفاده از تاکسی‌های فرودگاه می‌توانید خودتان را به مرکز شهر برسانید. همچنین می‌توانید برای اقامت در سنندج به سایت رهی نو مراجعه کنید و از بهترین هتل های سنندج  مانند هتل شادی سنندج را رزرو کرده تا در این شهر اقامتی بی‌نقص داشته باشید. 

مسافت تهران تا سنندج با هواپیما

مسافت تهران تا سنندج با قطار

در حال حاضر ایستگاه راه‌آهن سنندج در حال بهره‌برداری است و سفر به این روش فعلاً امکان‌پذیر نیست. با این حال، یکی از پروژه‌های قدیمی حمل‌ و نقل عمومی پروژه احداث راه‌آهن در این شهر است. این مسیر از همدان ادامه پیدا کرده و به سنندج می‌رسد.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر تهران سنندج

فارغ از اینکه در سنندج چه زیبایی‌ها و دیدنی‌هایی انتظارتان را می‌کشد، مسافتی که در پیش دارید، پر از جاذبه‌های دیدنی است. اگر مسیر جاده همدان را انتخاب کنید، به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران قدم خواهید گذاشت. از بناهای تاریخی تا جاذبه‌های فوق‌العاده زیبای طبیعی در اینجا می‌تواند برای چند ساعتی هم که شده، شما را از ادامه راه باز نگه دارد. پیشنهاد می‌کنیم چند ساعتی در همدان بمانید و از جاهای دیدنی همچون غار علیصدر، آرامگاه باباطاهر و دیدنی‌های دیگر در این شهر لذت ببرید. در ساوه هم استراحت کوتاهی داشته باشید و با انارهای خوشمزه ساوه جانی تازه بگیرید.

جاذبه‌های مسیر تهران سنندج

کلام آخر

با هم سری به دیدنی‌ترین شهر ایران یعنی سنندج با مردم خونگرم و اقوام مهمان‌نوازش زدیم. شما چه مسیری را برای رسیدن از تهران تا سنندج طی می‌کنید؟ برایمان از جاذبه‌های دیدنی مسیر تهران تا سنندج بنویسید و تجربه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
وجیهه ۱۴۰۲/۹/۱

ابتدا نام سنندج سنه دژ بوده چه جالب

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲

وجیهه عزیز ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مقاله رو مطالعه نمودید

سارا ۱۴۰۱/۸/۲۵

مختصر وبسیار مفید....ممنون از مطلب تون

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۲۹

سارای عزیز، خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده

جاوید ۱۴۰۱/۷/۵

خوب بود،مختصرومفیدزیاد اب وتاب الکی نداده بودیدکه هم سردرگم وهم وقت گیرباشه،ممنون

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

جاوید عزیز بسیار خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده . از اینکه نظر خودتونو با ما به اشتراک گذاشتید ممنونیم .

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...