رَهی نو

فاصله تهران تا ارومیه

تعداد بازدید: ۱۱۴۴۲۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

ارومیه به دلیل آب‌ و هوا و مناطق دیدنی جذابی که دارد، محبوبیت زیادی در بین گردشگران داشته و مقصد افراد بسیاری برای گذراندن تعطیلات است. این شهر پر از جاذبه‌های گردشگری بوده و جزو 19 شهر تاریخی ایران به شمار می‌رود که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. پس بی‌دلیل نیست که بسیاری افراد قصد سفر به این شهر را داشته باشند. برای سفر به این منطقه زیبا هم که پر از مردمان مهمان‌ نواز و دوست‌ داشتنی است، راه‌های فراوانی وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

فاصله تهران تا ارومیه

فاصله تهران تا ارومیه از نظر مسافت و زمان

از نظر مسافت و زمان، فاصله تهران تا ارومیه به نوع مسیر و وسیله نقلیه انتخابی شما برای سفر بستگی دارد. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید با اتوبوس، ماشین شخصی یا هواپیما به این شهر زیبا سفر کنید. اما سفر با ماشین شخصی، پیشنهاد ماست تا بتوانید از زیبایی‌های مسیر هم لذت ببرید.

فاصله تهران تا ارومیه


بیشتر بخوانید:  جاهای دیدنی ارومیه 


فاصله تهران تا ارومیه چند کیلومتر است؟

مسیری که در پیش رو دارید بسیار زیباست و جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد. کوتاه‌ترین فاصله زمینی تهران تا ارومیه هم 764 کیلومتر است که مدت‌ زمان آن بستگی به این دارد که آیا بخواهید برای دیدنی‌های مسیر زمان صرف کنید یا نه، بخواهید این مسیر را تخت گاز بروید.

روش‌های سفر از تهران تا ارومیه

انتخاب روش سفر به شهر ارومیه در مدت‌ زمان سفر و هزینه شما تأثیر می‌گذارد. در ادامه مدت‌ زمان سفر را با 4 نوع وسیله نقلیه بیان می‌کنیم.

مسافت تهران تا ارومیه با اتوبوس

سه مسیر زمینی برای رسیدن به ارومیه وجود دارد و از پایانه بیهقی و پایانه آزادی می‌توانید بلیط تهران - ارومیه را تهیه کنید.

  • در مسیر اول، از شهرهای تهران، قزوین، زنجان و تبریز گذشته و به ارومیه می‌رسید. مسافت آن 764 کیلومتر و مدت‌ زمان طی‌کردن این مسیر 8 ساعت و 25 دقیقه است.
  • در مسیر دوم، از شهرهای تهران، ساوه، همدان، کردستان، مهاباد و نقده عبور کرده و به شهر ارومیه ختم پیدا می‌کند. مسافت آن 816 کیلومتر است که در مدت‌ زمان 10 ساعت و 20 دقیقه می‌توانید طی کنید.
  • مسیر سوم نیز از تهران شروع شده و از ساوه، همدان، زنجان و تبریز گذر کرده و به ارومیه می‌رسد. مدت‌ زمان رسیدن به ارومیه از این مسیر 919 کیلومتری، تقریباً 10 ساعت و 54 دقیقه است.

مسافت تهران تا ارومیه با خودروی شخصی

با خودروی شخصی شما می‌توانید تعداد توقف‌ها و مدت‌ زمان مسافرت جاده‌ای را بر اساس برنامه خود تنظیم کنید. در هر حال برای رسیدن به ارومیه می‌توانید یکی از 3 مسیر بالا را انتخاب کنید. مدت‌ زمان رسیدن به مقصد با خودروی شخصی همانند اتوبوس است، اما باید مدت‌ زمان توقف‌ها و ترافیک جاده را برای تخمین زمان رسیدن به ارومیه در نظر گرفت.

مسافت تهران تا ارومیه با هواپیما

مدت‌زمان رسیدن به ارومیه از طریق هواپیما، تقریباً 1 ساعت است. این زمان به شرایط آب‌ و هوایی و مدت‌ زمان انتظار در فرودگاه بستگی دارد.

جاذبه‌های مسیر تهران ارومیه

اگر مسیر اول را برای رسیدن به ارومیه انتخاب کرده‌اید در بین راه از شهر‌های جذابی عبور خواهید کرد. پیشنهاد ما به شما این است که برای استراحت در میان راه و تقویت انرژی، سری به شهرهای زیر بزنید، استراحت کنید و حتی از مکان‌های جذاب این شهر یا روستاها دیدن کنید.

در مسیر اول ابتدا از قزوین عبور خواهید کرد و این شهر آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. از آثار تاریخی آن  می‌توان به سر در عالی‌قاپو قزوین و کاخ چهلستون قزوین اشاره کرد. بعد از قزوین به شهر خوش آب‌ و هوای زنجان می‌رسید. اگر بخواهید در این شهر گشت‌ و گذاری داشته باشید و در مکان‌های طبیعی استراحت کنید، می‌توانید به غارهای کتله‌خور، آبشار شارشار، منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و غار خرمنه‌سر سر بزنید. از زنجان که عبور کنید به شهر تبریز رسیده و شما می‌توانید از مکان‌های تاریخی مانند مسجد کبود یا مسجد جهانشاه و جاذبه‌های طبیعی مانند روستای کندوان و پارک ائل گلی دیدن کنید. از تبریز خارج می‌شوید و بعد از گذر از دریاچه ارومیه به شهر ارومیه خواهید رسید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران ارومیه

 

در مسیر دوم، به اولین شهری که خواهید رسید، ساوه است که مکان‌های تاریخی بسیار زیبایی همانند قلعه دختر ساوه و شهر زیرزمینی آوه برای بازدید دارد. جذابیت‌های طبیعی این شهر هم بسیار زیاد است. بعد از ساوه، شهر همدان را برای استراحت کردن در پیش رو خواهید داشت. دیدن غار علیصدر، طولانی‌ترین غار ایران، یکی از بزرگترین علل جذب توریست‌ها به این شهر است. از همدان که عبور کنید به کردستان خواهید رسید. زیبایی‌های طبیعی مانند روستای معروف اورامانات از جاذبه‌های این شهر است. بعد از عبور از مهاباد و نقده به شهر ارومیه خواهید رسید.

روستای اورامانات

 

در مسیر سوم، دیدنی‌ها و جذابیت‌های این مسیر، با قسمتی از مسیر شماره اول و دوم مشترک است. شما با توجه به زمان و انتخاب کردن شهرهای مسیر برای بازدید، یکی از این مسیرها را می‌توانید انتخاب کنید.

جاذبه های دیدنی ارومیه

 این شهر مناظر دیدنی زیادی  دارد که از زیبایی هر کدام از آنها شگفت‌زده میشوید.  

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه بین دو استان آذربایجانی شرقی و غربی و در ۱۷ کیلومتری شرق ارومیه (شمال غرب ایران) قرار گرفته است. البته امروزه این دریاچه شبیه کویر ارومیه شده است. از نام های دیگر این دریاچه می‌توان به چی چست، کبودان و رضائیه اشاره کرد. این دریاچه  بزرگ ترین سطح آبی کشور، شورترین دریاچه دائمی ایران، دومین دریاچه آب شور دنیا و یکی از دریاچه های فوق اشباع از نمک دنیا می باشد.

دریاچه ارومیه

کوه دالامپه 

این کوه از زیباترین نقاط ایران است و یخچال هایی چندین هزار ساله دارد. دالامپر در مرز ایران، عراق و ترکیه قرار دارد و در واقع نقطه صفر مرزی بوده  به طوری که قله کوه دالامپر به هر سه کشور تعلق دارد. از دریاچه های این کوه می‌توان دالامپر، دیمهک، مامه شیخ را نام برد. همچنین  آبشار بزرگی با نام سوله دوکل یا آبشار مه آلود قرار دارد که از فروریختن آب حاصل از ذوب شدن برف های کوه دالامپر ایجاد می‌شود. به علاوه از قله این کوه می‌توان خاک هر سه کشور ایران، عراق و ترکیه را دید. کوه دالامپر به علت آب و هوای کوهستانی در تابستان می تواند جوابگوی مسافران و گردشگران باشد.

کوه دالامپه 

آبشار شملکان

این آبشار در کنار روستای شلمکان در نزدیکی ارومیه قرار دارد. آبشار شملکان در ۴ کیلومتری جنوب ارومیه واقع شده و دسترسی به آن از دو روستای بند یا از دامنه‌های روستای سیر، امکان پذیر  است.

آبشار شملکان

دره شهدا 

این دره طبیعت بسیار زیبایی به خصوص در فصل بهار دارد. نام این دره قاسملو بوده است که بعدا به احترام شهدا به دره شهدا تغییر نام داده است. دره شهدا در مسیر جاده ارومیه – مهاباد قرار دارد.

دره شهدا 

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو در ۳۵ کیلومتری غرب شهر ارومیه قرار دارد و در زمستان افراد را برای  اسکی به سوی خود فرا می خواند.

پیست اسکی خوشاکو

کلام پایانی

امیدواریم با خواندن این متن بتوانید برای انتخاب مسیر در پیش روی خود راحت تصمیم بگیرید. همچنین برای اقامت در ارومیه می‌توانید به سایت رهی نو مراجعه کنید و از لیست بهترین هتل‌های ارومیه هتلی مانند هتل آنا ارومیه   را رزرو کرده و از اقامت خود در این هتل‌ها لذت ببرید.  خوشحال می‌شویم تجربیات خود را در رابطه با این سفر با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میثم ۱۴۰۲/۹/۱

قلعه دختر ساوه و شهر زیرزمینی آوه خیلی جالبن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲

میثم عزیز چه خوب که نظرتون رو ثبت کردید امیدواریم که دوستان دیگر نیز از دیدن آن بهره مند شوند

علیر ضا آسکانی ۱۴۰۲/۷/۱۵

میخام به ترکیه بروم

گلدشت ۱۴۰۱/۷/۱۲

ارومیه عالیه مخصوصا نقل هاش و عرق بیدمشک

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

سلام دوست عزیز ممنونم که نظرتون رو درباره شهر ارومیه باهامون درمیون گذاشتین

وحید صالحی ۱۴۰۱/۶/۱۰

ارومیه عزیز

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۲

وحید عزیز باعث افتخاره که مطلب شهر زیبای ارومیه مورد پسند شما قرار گرفته 😍

Asd ۱۴۰۱/۴/۲۲

اطلاعات مسافت اشتباه است

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

Asd عزیز در صورت اشتباه بودن لطفا اطلاعات درست را بفرمایید تا اصلاح گردد.باتشکر

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...