رَهی نو

فاصله تهران تا اراک

تعداد بازدید: ۱۰۵۷۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

امروز می‌خواهیم راهی یکی از شهرهای صنعتی ایران، یعنی اراک شویم. شهری که در فاصله کمی از تهران قرار داشته و مسیر آن پر از جاذبه‌های دیدنی و خاص است. همچنین فاصله تهران تا اراک آنقدری نیست که شما در طول سفر دچار خستگی و کسالت شوید.

شما می‌توانید هر زمان که اراده کنید، به‌‌سرعت به این منطقه برسید و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن همانند حمام چهارفصل و  تالاب میقان دیدن کنید و لذت ببرید. با ماهمراه باشید تا مسیرهای این سفر را به شما معرفی کنیم.

فاصله تهران تا اراک

بهترین مسیرها از تهران تا اراک 

اگر از تهران تصمیم گرفته‌اید به اراک سفر کنید، بهتر است قبل از سفر، انواع مسیرهای سفر به این شهر و مدت‌ زمان هرکدام را بدانید و سپس براساس مدت‌ زمان و هزینه، تصمیم به انتخاب وسیله نقلیه بگیرند.

فاصله تهران تا اراک

فاصله تهران تا اراک چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا اراک 278 کیلومتر است، اما مدت زمانی که برای رسیدن به مقصد می‌گذرانید به‌ وسیله نقلیه و جاده‌ای که برای سفر انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

 

روش‌های سفر از تهران تا اراک

شما به‌ وسیله اتوبوس، خودروی شخصی، قطار و هواپیما می‌توانید به این شهر سفر کنید. در ادامه مدت زمانی که با هرکدام از این وسایل نقلیه در مسیر خواهید بود را برای شما بیان خواهیم کرد.

مسافت تهران تا اراک با اتوبوس

از تهران تا اراک، دو جاده برای رسیدن به مقصد وجود دارد. جاده اول از طریق اتوبان تهران - قم بوده و حدود 279 کیلومتر است. مدت‌ زمان رسیدن به اراک از طریق این جاده، 3 ساعت و 15 دقیقه است.

مسیر دوم از آزادراه تهران - ساوه می‌گذرد و مسافت این مسیر حدود 285 کیلومتر است. مدت‌ زمان طی‌کردن این جاده با اتوبوس حدود 3 ساعت و 30 دقیقه است. البته درصورت ترافیک جاده به‌‌خصوص در روزهای تعطیل باید احتمال طولانی‌تر شدن این مدت‌ زمان را بدهید. مسیر برگشت یعنی فاصله اراک تا تهران نیز به همین صورت است و می‌توانید یکی از این دو مسیر را انتخاب کنید.

مسافت تهران تا اراک با خودروی شخصی

سفر با خودروی شخصی یکی از بهترین روش‌ها به‌شمار می‌آید؛ چرا که در هر زمان و مکانی می‌توانید توقف کرده و از دیدن جاهای مختلف لذت ببرید. اگر قصد سفر به اراک با خودروی شخصی خود را دارید، باید یکی از دو مسیر جاده‌ای تهران تا اراک را انتخاب کنید. اگر در بین راه توقف زیادی نداشته و از ترافیک جاده‌ای خبری نباشد، مدت‌ زمان طی‌کردن هرکدام از مسیرها به شرح زیر است. از مسیر آزادراه تهران - ساوه، شما 3 ساعت و 18 دقیقه در راه خواهید بود. اما از مسیر آزادراه تهران - قم بعد از 3 ساعت به مقصد خواهید رسید.

مسافت تهران تا اراک با خودروی شخصی

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری اراک

مسافت تهران تا اراک با هواپیما

هواپیما سریع‌ترین و راحت‌ترین وسیله برای طی‌کردن مسیر بین تهران تا اراک است. شما با هواپیما تنها 30 دقیقه در راه هستید.

مسافت تهران تا اراک با قطار

به‌وسیله قطار، شما در عرض 3 ساعت مسیر تهران تا اراک را طی خواهید کرد. در این مورد کافیست از راه‌آهن تهران به سمت اراک بلیط بگیرید و به این شهر صنعتی سفر کنید.

شهر هاو جاذبه‌های مسیر تهران اراک

اگر از آزادراه تهران - قم به سمت اراک حرکت کنید، بعد از 1 ساعت و 55 دقیقه به جمکران رسیده و می‌توانید از جمکران و مکان‌های دیدنی شهر قم بازدید کنید. اما اگر انتخاب شما آزادراه تهران - ساوه است، به شما پیشنهاد می‌کنیم به شهر ساوه و مکان‌های دیدنی آن هم سر بزنید.

قلعه دختر ساوه و شهر زیرزمینی آوه از جمله مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های شهر ساوه است. در انتهای آزادراه تهران - قم به جاده ساوه - سلفچگان می‌رسید. این جاده ادامه آزادراه تهران - ساوه است. بنابراین بعد از رسیدن به قم، مسیر رسیدن به اراک از هر دو آزادراه یکی می‌شود. در این مسیرها شما از چندین شهر عبور خواهید کرد. بنابراین، دیدن جاذبه‌های این شهرها خالی از لطف نیست.

 

جاذبه‌های مسیر تهران اراک 

 

در ابتدا شما از شهر سلفچگان عبور می‌کنید. سلفچگان یکی از شهرهای استان قم به شمار آمده و جاذبه‌های دیدنی آن شامل دره قاهان، دریاچه و سد سنجگان در کنار مزارع سرسبز و منطقه حفاظت شده پلنگ دره می‌شود. در ادامه، یکی از روستاهایی که در مسیر خود از کنار آن خواهید گذشت، روستای دیزیجان است.

یکی از جذابیت‌های این روستا، میل سنگی امامزاده جعفر راهجرد بوده که به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است. با گذشتن از این روستاها شما به استان مرکزی می‌رسید. 25 کیلومتر باقی‌ مانده تا اراک، شما از منطقه حفاظت شده هفتاد قله عبور خواهید کرد. بعد از دیدن این منطقه جذاب به اراک خواهید رسید و با دیدن مکان‌های گردشگری این شهر یک خاطره دلنشین برای خود رقم بزنید.

کلام پایانی

در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو درمورد فاصله تهران تا اراک و اینکه چند مسیر برای رفتن به سمت اراک وجود دارد، اطلاعاتی به شما ارائه دادیم. باتوجه به مسیرهای مختلفی وجود دارد، ترجیح شما برای سفر به اراک کدام مسیر است؟چنانچه سفری به شهر صنعتی اراک داشته‌اید، لطفاً در بخش دیدگاه‌ها خاطرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شادی ۱۴۰۲/۹/۱

این دو مکانی که گفتید حمام چهارفصل و تالاب میقان رو ندیدم ولی باید جالب باشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲

شادی عزیز ممنون از توجه تون امیدواریم که در اولین فرصت بتونید سفری داشته و از خدمات رهی نو نیز بهره مند شوید

حمید ۱۴۰۱/۵/۴

اوووووک عالی

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...