رَهی نو

درخشش «شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان» در میان برندهای پیشتاز ایران

درخشش «شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان» در میان برندهای پیشتاز ایران

یکی از حوزه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی به عنوان رهیافت کشور برای تحقق اهداف اقتصادی تقویت تولید ملی است. از این رو تقویت تولید ملی از جایگاه ویژه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برخوردار است که لازمه آن به فعلیت رساندن ظرفیت‌های تولیدی است. با توجه به جایگاه برند و برندسازی در تحقق ظرفیت‌های بالقوه کشور و حضور تولیدات ملی در بازارهای داخلی و بین‌المللی و ضرورت ارتقای فرهنگ برندسازی در میان بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی کشور، جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به منظور برطرف کردن این خلاء اقدام به انتخاب «برندهای پیشتاز بازار ایران» نموده است.

این جشنواره که درحال حاضر یکی از معتبرترین جوایزی است که در عرصه تجلیل از برترین وموفق‌ترین شرکت‌های ایرانی برگزار و از مدیران این شرکت‌ها وسازمان‌ها تجلیل به عمل می‌آورد «شرکت هتل‌های پارسیان» را در سال 95 به عنوان یکی از برندهای پیشتاز ایران برگزید. در این سنجش بسیار معتبر و ارزشمند برند «هتل‌های بین‌المللی پارسیان» که براساس نظرسنجی بیشترین سهم بازار را کسب نموده بود، امتیاز لازم را از بخش ارزیابی مستندات نیز  به دست آورد و به عنوان برند پیشتاز در این بخش انتخاب گردید. این برگ زرین در حالی به بار نشست که شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان 22 هتل پنج، چهار و سه ستاره را درسطح کشور اداره می‌کند و در صنعت هتلداری همواره به عنوان گروهی پیشتاز در عرصه خدمت رسانی به گردشگران درخشیده است.

اما جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران نیز فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده و تلاش نموده تا احترام به صنعتگر ایرانی وثروت آفرین ملی را سر لوحه کارخود قرار دهد. حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، امورخارجه، معاون اجرایی رئیس جمهور، مشاور عالی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رؤسای کمیسیون‌های صنایع و معادن، انرژی، برنامه و بودجه در این جشنواره نشان از جایگاه ویژه این مراسم دارد. ازسوی دیگر شرکت سازمان‌ها در این جشنواره نشانگر این بوده که سازمان‌های ایرانی نیز دوست دارند در فضای متفاوت دیده شوند و مورد احترام قرار گیرند. تلاش این سازمان‌ها افزایش توان رقابتی خود و عرضه آن‌ها درچنین فضایی است.

مدل انتخاب «برندهای پیشتاز بازار ایران» برمبنای شرایط صنعتی و اقتصادی و همچنین مقتضیات کشور و مبتنی بر رویکردهای درون زائی و برون گرایی اقتصاد مقاومتی می‌باشد. این مدل از مدل‌های معتبر بین‌المللی بهره گرفته و در چارچوب محدودیت‌های موجود در بازار ایران از یک روش علمی برای انتخاب «برندهای پیشتاز بازار ایران» استفاده می‌نماید که در ادامه مراحل و فرایند شناسایی و انتخاب «برندهای پیشتاز بازار ایران» تشریح شده است.

 

 انتخاب برندهای پیشتاز بازار ایران

پیشتاز بازار، نام تجاری، کالا، خدمات یا شرکتی است که بیشترین درصد از سهم بازار را داشته باشد و در زمینه‌های وفاداری مشتری، تصویر ذهنی مشتری، قیمت، سود و جایگاه بازار تسلط داشته باشد.

مرحله 1: گروه بندی صنایع در جهت انتخاب برندهای پیشتاز
گروه بندی صنایع براساس گروه‌های FMCG (کالاهای مصرفی پرگردش) که شامل کالاهای مصرفی (صنایع غذایی، شوینده، بهداشتی و آرایشی و...)، کالاهای بادوام (لوازم خانگی، خودرو و...) و خدمات (بانک، بیمه، صنعت گردشگری و هتلداری و... ) می‌باشد.

مرحله 2: تحقیقات میدانی
مبنای انتخاب پیشتازان بازار در این مرحله براساس جمع‌آوری اطلاعات از طریق تحقیقات بازار (سهم از ذهن مشتری) در هر یک از حوزه‌های مذکور می‌باشد. برندهایی مد نظر است که محصولاتشان تولید داخلی بوده و حداقل در 5 استان حضور داشته باشند.

 مرحله 3:
در این مرحله ارزش ویژه برندهای منتخب با استفاده از مدل آکر شامل چهار بعد زیر اندازهگیری می‌شود.
v    سنجش آگاهی از برند؛
v    سنجش کیفیت درک شده برند؛
v    سنجش تداعیات برند؛
v    سنجش وفاداری به برند؛
 
مرحله 4 : بررسی مستندات برندهای منتخب
از برندهای منتخب دعوت رسمی به عمل می‌آید تا فرآیند ثبت نام جشنواره را انجام داده و همراه مدارک و مستندات مورد نیاز (فرم ثبت نام) به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

1 - هدف و ماموریت سازمان و برند 
2 - شعار اصلی سازمان (چه پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند؟)
3 - فعالیت‌های صورت گرفته در راستای توسعه نام و نشان تجاری در میان مشتریان هدف 
4 - فعالیت‌های صورت گرفته در راستای بهبود کیفیت محصولات/خدمات به منظور ایجاد تمایز و افزایش سهم بازار در مقایسه با رقبا
5 - فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تحولات تکنولوژی به منظور تقویت سهم بازار در سه سال گذشته

و در نهایت برند «هتل‌های بین‌المللی پارسیان» که براساس نظرسنجی بیشترین سهم بازار را کسب نموده و نیز امتیاز لازم را از بخش ارزیابی مستندات به دست آورد به عنوان برند پیشتاز در این بخش انتخاب گردیده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...