رَهی نو

شب پرشکوه غذاهای اتریشی در هتل پارسیان آزادی در تاریخ 96/11/3 لغایت 96/11/8

شب پرشکوه غذاهای اتریشی در هتل پارسیان آزادی در تاریخ 96/11/3 لغایت 96/11/8

دومین جشنواره از سلسله جشنواره‌های غذایی ملل در سالن زرین هتل پارسیان آزادی افتتاح گردید. این جشنواره با حضور سفیر اتریش، تایلند و معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، مدیرعامل شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان و مدیران عامل هتل‌های پارسیان و نیز مدیرعامل هتل پارسیان آزادی جناب آقای پرویزی و نوآورانی در صنعت غذا چون: مدیر عامل فیدیلیو و چهره‌های سرشناسی چون لیلا اوتادی، آزاده صمدی و نفیسه روشن و قهرمان هادی ساعی برگزار شد. در این مراسم کلیپی زیبا از دیدنی‌های دو کشور ایران و اتریش که توسط هتل پارسیان آزادی تهیه شده بود پخش شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

در این مراسم مدیرعامل هتل پارسیان آزادی در سخنانی با خوش آمد گویی به حضار عنوان داشت: سال ۲۰۱۸، سال دوستی ایران و اتریش، دوستی سرزمین شعر و کشور موسیقی است. اتریش کشور موسیقی و ایران سرزمین شعر است و هر دو کشور مهد تاریخند. ایران سرزمین حافظ، سعدی، مولانا، فردوسی، نظامی و خیام است و اتریش کشور موزارت، هایدن و بتهوون است. کشور شوبرت و بروکنر، کشور  سلسله اشتراوس. تاریخ موسیقی اتریش از اشخاص پیشرو و صاحب نامی بهره می‌برد. وی افزود: افتخار ما اینست که در صنعتی جهانی حضور داریم که با زیبایی‌های بی‌نهایت روح انسانی عجین شده است، صنعتی که در آن احترام و زیبایی به آدمی پیشکش می‌شود. قدمت مفهوم غذا به حضور انسان بر کره خاکی بازمی‌گردد اما معنای امروزین آن مرکب از خلاقیت، مهارت و خلق زیبایی و خوش طعمی است.

 

او اشاره کرد که براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری توریسم غذا به‌طور ویژه‌ای اهمیت یافته و این امر تنها به این دلیل نیست که غذا و نوشیدنی از اهمیت محوری برای هر تجربه توریستی برخوردار است، بلکه به این خاطر است که مفهوم توریسم غذا با اعمال فرهنگی پیرامون آن متکامل و متحول شده و شامل آشنایی با ارزش‌های دیگر قلمروهای مختلف، چشم‌انداز آن‌ها، تاریخ، ارزش‌ها و میراث فرهنگی نیز می‌شود.
 «اشتفان شولتز»  سفیر اتریش در ایران نیز شامگاه دوشنبه در آئین گشایش جشنواره غذای اتریش عنوان داشت: اتریش با همه امکانات خود در برابر چالش‌های ایجاد شده ایستاده است و وظیفه خود را برای حفظ و نگاه داشتن توافق هسته‌ای ایران با گروه پنج به علاوه یک، انجام خواهد داد. سفیر اتریش در تهران تصریح کرد: از نقاط قوت بین ایران و اتریش روابط گسترده و علاقه‌های مشترک دو ملت است که از هفت قرن پیش شکل  گرفته است. وی در حین سخنانش از فرشی نفیس از تبریز با نقشی اتریشی پرده برداشت.

 

«محمد حسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران نیز با تأکید بر روابط خوب دو کشور گفت: ایران و اتریش در یکصد و شصتمین سال روابط دیپلماتیک خود هستند. معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران افزود: تعامل و ارتباط فرهنگی، علمی و دانشگاهی از برجسته‌ترین بخش‌های مناسبات دو کشور ایران و اتریش را تشکیل می‌دهد که این مهم بر تحکیم روابط اقتصادی دو کشور نیز موثر بوده است. مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در حاشیه مراسم گفت: کشور اتریش دانش و مهارت بالایی در بخش غذا و نوشیدنی در صنعت هتلداری دارد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب اشتراک و انتقال این تجربیات به صنعت هتلداری کشور و بهبود سطح خدمات بین‌المللی خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...