رَهی نو

ابراز رضایت ریاست جمهوری ارمنستان، عراق و مولداوی از اقامت در هتل پارسیان آزادی

ابراز رضایت ریاست جمهوری ارمنستان، عراق و مولداوی از اقامت در هتل پارسیان آزادی

ریاست جمهوری ارمنستان، رئیس جمهور عراق و رئیس جمهور مولداوی هریک با نوشتن یادداشتی از پذیرایی هتل پارسیان آزادی ابراز رضایت کردند. این مقامات بلندپایه که در مراسم تحلیف دوازدهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بودند با هیئت همراه در هتل پارسیان آزادی اقامت داشتند. گفتنی است مدیریت و مجموعه کارکنان هتل با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و سالن‌های هتل، تمام زمینه‌ها را برای دیدارهای پیش‌بینی نشده این مقامات دیپلماتیک فراهم کردند به گونه‌ای که این مقامات بلندپایه با ارائه یادداشتی از میزبانی هتل ابراز رضایت نمودند.

با شرکت گسترده این مقامات عالی رتبه بود که  بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه حضور مقامات و نمایندگان کشورها و نهادهای مختلف بین‌المللی در مراسم تحلیف رئیس جمهور را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور خواند. وی با اشاره به برخی از کارشکنی‌ها و تلاش‌ها برای حضور نیافتن مقامات کشورها در ایران، تصریح کرد: یکی دیگر از پیام‌های این رویداد این بود که نشان داد دوران دیکته کردن خواست برخی از کشورهای خاص به کشورها و دولت‌های دیگر سپری شده و هر کشوری بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرد. رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اظهار داشت: ما نباید سطح مقامات را مورد توجه قرار دهیم، بلکه کسانی که حضور داشتند نمایندگان کشورهای خود بودند و با توجه به تعطیلی تابستانی در اغلب کشورها، این حضور و استقبال از شرکت در این مراسم در این برهه از تعطیلات تابستانی دارای اهمیت است.

 

در حاشیه مراسم تحلیف رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه و سایر مقامات کشورمان هر یک بیش از 30 ملاقات با سران کشورها داشتند که انجام این تعداد ملاقات در مدت یک روز، بی‌نظیر است و اگر قرار بود این تعداد ملاقات در شرایط دیگری برای مسئولان کشور تنظیم شود، به بیش از یک سال زمان و صرف هزینه‌های فراوان نیاز بود، اما مراسم تحلیف این فرصت را فراهم کرد که این دیدارها با کمترین هزینه و در کمترین زمان انجام شود. مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی و با حضور شخصیت‌ها و مقامات داخلی و خارجی برگزار گردید. این مراسم دو روز پس از مراسم تنفیذ برگزار شد. برای دومین بار پس از انقلاب  از مقامات کشورهای خارجی برای شرکت در این مراسم دعوت می شود.

 

در این مراسم بیش از ۱۰۵ هیئت خارجی که ۸ هیئت آن در سطح سران و بقیه از وزرا و یا روسای مجالس بوده‌اند، شرکت کردند. در این مراسم سران و مقامات کشورهای ارمنستان، عراق، کره شمالی، مولداوی، زیمبابوه، افغانستان، لستو، بلاروس، کره جنوبی، مالزی، سریلانکا، لبنان، ماداگاسکار، مالی، قبرس، اسپانیا، تانزانیا، زنگبار، پاکستان، صربستان، آذربایجان، کامرون، مرسکسور، ازبکستان، غنا، ترکمنستان، کوبا، سوریه، سوازیلند، عمان، روسیه، اوگاندا، اوکراین، گرجستان، چین، چک، اتریش، مجارستان، ساحل عاجل، بوسنی و هرزگوین، غنا، گامبیا، گینه، تونس، نیجر، قرقیزستان، ونزوئلا، سائوتومه و پرنسیپ، توگو، ایرلند، واتیکان، نامیبیا، لوکزامبورگ، گابن، دماغه سبز، اکوادور، سورینام، مغولستان، فرانسه، دانمارک، نروژ، گویان، اندونزی، ترکیه، ویتنام، بولیوی، هلند، تایلند، آفریقای جنوبی، اروگوئه، آلمان، سیرالئون، اسلواکی، گامبیا، لتونی، مونتنه گرو، کویت، عمان، قطر، سنگال، شیلی، نیجریه و مالت، لهستان، انگلیس، ایتالیا، یونان، بلغارستان، مجارستان، دانمارک، رومانی، آذربایجان، نامیبیا، سنگال، لتونی، فنلاند، پرتغال و اندونزی، همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، رئیس جمهور سابق کومور و رئیس جمهور اسبق اوکراین حضور داشتند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...