رَهی نو

استقبال از نخست وزیر عراق در هتل پارسیان آزادی

استقبال از نخست وزیر عراق در هتل پارسیان آزادی

حیدر العبادی،‌ نخست وزیر عراق با استقبال رسمی نماینده مدیر عامل هتل و اهدای گل به گرمی، مورد استقبال قرار گرفت. نخست وزیر جدید عراق چهره شناخته شده‌ای در میان سیاستمداران عراقی به حساب می‌آید. وی پس از مدت‌ها زندگی در انگلستان، با ساقط شدن رژیم صدام به عراق بازگشت.

آخرین مسند وی معاونت رئیس مجلس عراق بود. پس از ماه‌ها بن‌بست سیاسی در عراق، انتخاب عبادی به عنوان چهره‌ای معتدل، امید به ثبات سیاسی را به جامعه عراق بازگرداند. فوری‌ترین وظیفه عبادی جلوگیری از رشد داعش در عراق است که بخش وسیعی از شمال و غرب این کشور را به اشغال خود درآورده است. وی بارها اعلام کرده وجود داعش نه تنها برای عراق بلکه برای منطقه و حتی غرب یک فاجعه به حساب می‌آید. عبادی معتقد است بغداد قدرت دفاع در برابر داعش را دارد اما در این مسیر به کمک خارجی نیز برای بیرون راندن این گروهک تروریستی نیاز دارد.  

قرار است حیدر العبادی امروز با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران درباره گسترش روابط ایران و عراق، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو کند. حیدر العبادی پیش از تهران به ترکیه و عربستان سفر کرده بود. سفر عبادی به تهران پس از تنش‌های اخیر بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق در مورد همه پرسی استقلال اقلیم کردستان و نیزدرگیری طرفین بر سر کنترل استان کرکوک صورت می‌گیرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...