رَهی نو

هتل پارسیان آزادی، میزبان رئیس جمهور آذربایجان

هتل پارسیان آزادی، میزبان رئیس جمهور آذربایجان

جناب آقای الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان به منظور شرکت در اجلاس سه جانبه ایران،‌ آذربایجان و روسیه به هتل پارسیان آزادی تهران رفت. رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در بدو ورود به هتل مورد استقبال مدیرعامل هتل پارسیان آزادی و مدیر اجرایی ایشان قرار گرفت و با اهدای گل ورودشان گرامی داشته شد. نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان قرار است امروز چهارشنبه 1 نوامبر (10 آبان ماه)  برگزار شود.

 

این دومین نشست مشترک رؤسای جمهور سه کشور خواهد بود که اولین آن مرداد ماه سال گذشته در باکو برگزار شد. در حاشیه نشست مرداد ماه 95، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان دیدار داشت که طی آن 6 سند همکاری در زمینه‌های اجرای طرح دالان حمل و نقل شمال - جنوب، همکاری در حوزه گردشگری، تفاهم‌نامه میان بانک‌های مرکزی دو کشور و سایر موضوعات اقتصادی به امضا رسید. با توجه به رشد قابل توجه همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در یک سال اخیر، انگیزه بسیار خوبی جهت توسعه بیشتر مناسبات دو طرف ایجاد شده که موجب گسترش رویکرد مثبت تهران و باکو در مسائل مختلف می‌شود.

 

یکی از مهم‌ترین موضوعات این نشست پیگیری منافع مشترک سه کشور از طرح «کریدور شمال - جنوب» است. در نشست مرداد ماه سال 95 تأکید بر اجرای طرح مذکور و ایجاد زیرساخت‌های آن از مسائل اصلی بود. به نظر می‌رسد که در نشست تهران نیز بر ایجاد زمینه برای ادامه کریدور شمال - جنوب تاکید شود. آذربایجان در راستای سیاست عملگرایانه خود تلاش می‌کند که به قطب پیوند دهنده شرق و غرب تبدیل شود و کریدور شمال - جنوب که اتصال کشورهای حاشیه خلیج فارس و شبه قاره از طریق ایران به آذربایجان و از این کشور به روسیه، شمال و شرق اروپا را ممکن می‌سازد، نقش محوری در زمینه بازرگانی و ترانزیت به جمهوری آذربایجان می‌دهد. به همین دلیل تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد مناطق آزاد برای تکمیل طرح شمال - جنوب برای دولت باکو بسیار اهمیت دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...