رَهی نو

هتل های شهرضا

اطلاعات مفید برای سفر و اقامت شهرضا

شهرضا، شهرستانی در هفتاد کیلومتری شهر اصفهان است که در ایران باستان به نام «قمشه» مشهور بود و با عبور رضا شاه در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی نام آن به شهرضا تغییر کرد. این شهرستان و دشت های سرسبز آن در زمان هخامنشیان و ساسانیان یکی از شکارگاه های پادشاهان بوده و شکار گورخر در آن مرسوم بود. داستان مشهور مرگ بهرام پادشاه ساسانی در پی شکار گورخر، در باتلاق های شرقی این شهرستان رخ داده است. 

سفر و اقامت در شهرضا


در زمان صفویه به دلیل نزدیکی به اصفهان که پایتخت سلسله صفوی بود، این مکان یکی از تفرجگاه های مهم پادشاهان به شمار می رفت. متأسفانه در زمان حمله افغان ها این شهر آسیب فروانی دید و زمینه ساز تصرف اصفهان به دست افغان ها شد. پس از آن در دوره قاجار مجددا مورد بازسازی و آبادی قرار گرفت.
شهرضا از شهرهای کوهستانی بوده و دارای آب و هوای سرد و خشک است . از لحاظ اکوسیستم ، شهرضا محیط زیست حیوانات نادری از جمله جغد شاخدار،عقاب طلایی، فاخته، گورکن، بوتیمار، پلنگ ایرانی،تیهو، خرچنگ آب های شیرین، سیاه گوش و شغال طلایی است. مناطقی از شهرضا به دلیل زندگی جانوران در حال انقراض، منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع است.
 

اقامت در هتل های شهرضا

این شهرستان که در نزدیکی اصفهان قرار دارد ، چند مسافرخانه و یک هتل دو ستاره برای اقامت مسافران در اخیتار دارد . اما در ایام نوروز که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند مدارس جهت میزبانی از آنها تجهیز و آماده است . 

هتل منتظران : هتل دو ستاره منتظران شهرضا، کاروانسرایی چهار صد ساله است که از سال ۸۳ مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته است . هزینه اقامت در هتل های شهرضا برای کودکان زیر هشت سال رایگان بوده و امکانات هتل شامل رستوران، اینترنت، پارکینگ، آسانسور، صندوق امانات، صبحانه و تلویزیون است.

 

دیدنی ها و جاذبه های شهرضا

جاذبه های گردشگری شهرضا


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...