رَهی نو

جاهای دیدنی سرعین

لیست دیدنی های سرعین

لیست مناطق دیدنی و گردشگری سرعین

زمانی‌که وارد سرعین می‌شوید، اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد، این است که جاهای دیدنی سرعین کجاست؟  سرعین شهری در استان اردبیل است که به‌دلیل چشمه‌های آب گرم آن شهرت بین‌المللی دارد.

چشمه‌های آبگرم حاصل جوشیدن آب در اعماق زمین در نزدیکی ماگما هستند که بعد از جوشیدن به دلیل اختلاف حجم آب و بخار آب به سمت سطح زمین حرکت می‌کنند و در این بین کمی از گرمای خود را از دست می‌دهند. زمانی‌که این آب‌ها به سطح زمین می‌رسند، دمای مطبوعی برای شنا و آبتنی دارند.

چشمه‌های آب گرم به دلیل آنکه حاوی مواد کلسیمی و سلیسی و گوگرد هستند، در درمان بیماری‌های پوستی، مفصلی و عصبی تاثیر بسیار زیادی دارند. سرعین ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد که این موضوع باعث شده که هوا در تمام فصل‌های سال در این شهر سرد و خنک باشد.

وجه تسمیه این شهر نیز به همین جهت است. مناطق دیدنی  سرعین مقصد گردشگری تابستانی مردم سرتاسر ایران و جهان است. به جرات می‌توان گفت که سرعین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی در ایران است و سهم عمده‌ای در احیای گردشگری دارد.  

سرعین 30 کیلومتر از اردبیل فاصله دارد. با خودروی شخصی و اتوبوس می‌توان از شهر اردبیل به شهر سرعین رفت. مسافران و گردشگران مسیرهای متعددی برای رفتن به جاهای دیدنی سرعین انتخاب می‌کنند که هرکدام مملو از طبیعت سرسبز و بسیار زیبا است.

جاهای دیدنی و تفریحی سرعین

1. لیست آب گرم های سرعین

سرعین به آبگرم‌های بسیار متنوع خود شهرت دارد؛ به‌طوری‌که هر شخصی به محض ورود  به این شهر خوش آب و هوا، به‌دنبال آبگرم‌های آن می‌رود. در ادامه به  معرفی آبگرم‌های سرعین خواهیم پرداخت.

آبگرم سبلان
کسب درآمد از گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در گوشه گوشه شهر سرعین استخرهای سرپوشیده‌ای برای شنا و آبتنی وجود دارد. یکی از این استخرها مجتمع سبلان است. این مجموعه 8 استخر برای مردان و زنان دارد و مجهز به سونای خشک و سونای بخار و حوض آب سرد و جکوزی است.  این مجتمع دارای امکانات بوفه و رستوران نیز می‌باشد. کیفیت استخر از نظر تجهیزات و امکانات و نظافت آب درحد بهترین استخر‌های تهران است.

آبگرم گاومیش گلی

استخر گاومیش گلی استخری روباز است و دارای مواد معدنی کلسیوم و سدیمی فراوانی است که به کاهش دردهای رماتیسمی کمک می‌کند. با افزایش مواد معدنی در آب شناوری بدن در آب بیشتر شده و در طب سنتی معتقدند این شناوری به بازسازی سیستم ایمنی و عصبی بدن کمک زیادی می‌کند. از این رو مسافرت و گردشگری درمانی به سرعین نیز بسیار رواج دارد.

آبگرم پنج خواهر

استخر پنج خواهر استخری بزرگ است که آب آن از پنج چشمه جوشان و چشمه گاومیش گلی تامین می‌شود. آبگرم پنج خواهر دارای مواد معدنی فراوان و حرارت مناسب برای بهبود دردهای عصبی و مفصلی است.

2. روستای آلوارس

روستای سردسیر آلوارس 12 کیلومتر با شهر سرعین فاصله دارد. سرشیر، خامه، عسل، گوشت بز، گوسفند و گاو در این روستا با آنچه در شهر تجربه کرده‌اید، فاصله‌ای زمین تا آسمان دارد. در این روستا همه چیز طعم متفاوتی دارد. گویی طبیعت طعم‌هایش را در آنجا اغراق آمیز عرضه می‌کند. طبیعت روستای آلورارس در بهار و تابستان آکنده از گل‌های زیبا است.

3. دره گلستان سرعین

دره گلستان، دره‌ای با چشمه‌های پرآب و یخچال‌های طبیعی است که یکی دیگر از مکان های دیدنی سرعین به‌شمار می‌رود. گلستان دره‌ای آکنده از گل است که در آن می‌توان کبک و قوچ را در کنار برکه‌های آن مشاهده کرد. این دره در فاصله 19 کیلومتری سرعین قرار دارد.

3. آبشار ورگه سران

آبشار ورگه سران از آب چهل چشمه و چند چشمه دیگر تغذیه می‌شود. این آبشار زیبا یکی از مناطق دیدنی در شمال غربی ایران است. گردشگران زیادی در طول سال و به‌خصوص در تابستان به کنار این آبشار می‌روند و از طبیعت آنجا لذت می‌برند.

4. روستای ویند کلخوران سرعین

این روستا که در فاصله 5 کیلومتری سرعین قرار دارد، روستایی تاریخی است که می‌توان در آن حفاری‌های روی سنگ و غار تراشی‌های کهن را یافت. این روستا دارای غار زیبایی نیز می‌باشد که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

5. پیست اسکی سرعین

اگر قصد دارید تا جاهای تفریحی سرعین را زیر پا بگذارید، پیست اسکی سرعین یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در این سفر می‌توانید داشته باشید.این پیست اسکی در هشت ماه سال آماده میزبانی از گردشگران است که تا پای پیست آسفالت شده و مسافران می‌توانند با ماشین شخصی به‌راحتی به این پیست بروند.

پیست اسکی سرعین مجهز به تله سیژ است و در لیست بهترین پیست‌های اسکی ایران قرار دارد. در کنار پیست امکان آموزش اسکی و اجاره وسایل اسکی و مهمانپذیر دیده شده است.

6. روستای بیله درق سرعین

روستای بیله درق یا ویلا دره سرعین روستایی در شمال سرعین است که به‌دلیل آب و هوا و طبیعتش همواره مورد توجه گردشگران منطقه است. این روستا دارای چشمه‌های آب طبیعی و آبشار و طبیعتی سرسبز است. در بهار و تابستان هوای دره بسیار خنک است و این آب و هوا و جاذبه های سرعین مسافران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

7. تپه باستانی آناهیتا

ایرانیان در دیرباز پیرو مکتبی بودند که در آن زن بالاترین درجه در میان مخلوقات را داشت و پرستش مختص زن بود. در این فرهنگ زمین و زایش گیاهان در آن را مظهر زن بودن زمین در نظر می گرفتند و از همین روی برای آب و خاک ارزش زیادی قائل بودند. بخشی از اعتقادات این مکتب بعدها در مکتب زرتشت نیز تکرار شد.

تپه آناهیتا در غرب شهر سرعین یکی از آثار ملی به ثبت رسیده و از دیدنی های سرعین  است که قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد و تاریخ‌دوستان در طول سال به این محل مراجعه می‌کنند.

8. مسجد جامع سرعین

مذهب همواره در شهر‌های ترک‌نشین ارزش و قرب بالایی داشته و همین امر باعث شد که مسجدی زیبا و کوچک در این شهر ساخته شود. مسجد جامع سرعین در ساعات نماز بسیار شلوغ است و تلنگری میزند به شهرهای بزرگ با مساجد نیمه پرشان، گویی هرچه طبیعت بکر و دست نخورده تر باشد،  روح انسان نیز با خدا انس بیشتری دارد.

9. چشمه آب گرم شابیل لاهرود

چشمه آب گرم شابیل مرتفع‌ترین چشمه آب گرم در سرعین و کل ایران است. ترکیب دو مقوله هوای سرد در ارتفاعات و دمای بالای آب (50 درجه) باعث شده است که این چشمه آب گرم مخاطبان بسیاری را به سمت خود بکشاند.

پنیر بز و عسل یکی از مقوی‌ترین صبحانه‌های شهر سرعین است. این صبحانه طرفداران زیادی در اردبیل دارد. خامه و سرشیر سرعین در تمام ایران از شهرت بالایی برخوردار است.و به‌دلیل طرفداران زیادی که دارد عموما از دلایل مسافرت به این شهر زیبا نیز محسوب می‌شود.

اقامت در سرعین

هتل‌های بسیاری در سرعین وجود دارند که می‌توانید برای اقامت در این شهر زیبا، بسته به هزینه‌ای که برای اقامت‌تان درنظر دارید، یکی از آنها را رزرو کرده و از دیدن جاذبه های گردشگری سرعین لذتب ببرید. از هتل‌های ارزان قیمت تا هتل‌های 4 ستاره سرعین مانند هتل رویال پارک سرعین، هتل رضوان سرعین، هتل لاله سرعین، هتل آپارتمان پدرام سرعین و بسیاری دیگر از هتل‌ها را می‌توانید در رهی نو با راحت‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن رزرو کنید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...