رَهی نو

فاصله تهران تا جیرفت

تعداد بازدید: ۱۱۸۸۹ ۱ تیر ۱۴۰۰

اگر شما هم به قصد سفر به یکی از باستانی‌ترین و کهن‌ترین شهرهای ایران، کوله‌بارتان را بسته و آماده حرکت هستید، به شما تبریک می‌گوییم. چون قرار است به یکی از تاریخی‌ترین شهرهایی پا بگذارید که حکایت‌های زیادی برای گفتن دارد. به‌خصوص که در هر گوشه آن راز و رمزی از یک اثر باستانی در دل خاک خوابیده است. اگر اصطلاح شهر دقیانوس را شنیده باشید، با حفاری‌هایی که در جیرفت انجام شد و به دنبال پیدا کردن چند اثر باستانی خاص و قدیمی، می‌توان وجود آن را اثبات کرد. بنابراین اگر نظریه شهر دقیانوس واقعیت داشته باشد، در کنار هلیل رود نیز شهری قدیمی وجود داشته که حتی از تمدن بابل و بین النهرین هم قدیمی‌تر است. کشف آثار تاریخی مربوط به آن زمان نیز توانسته این نظریه را به اثبات برساند. اگر به‌عنوان دانشجوی زمین‌شناسی یا دوستدار و علاقه‌مند به آثار باستانی و یا یک گردشگر خوش مشرب تاریخ دوست قصد سفر به جیرفت از تهران را دارید، در این مطلب با رهی نو همراه باشید.

فاصله تهران تا جیرفت از نظر مسافت و زمان

مسافتی که از تهران تا جیرفت وجود دارد، چیزی حدود 1200 کیلومتر راه است. بنابراین برای طی این مسیر، با خودروی شخصی و سرعت عادی و مسیری بدون ترافیک در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن حدود 13 ساعت در راه هستید.

فاصله تهران تا جیرفت

فاصله تهران تا جیرفت چند کیلومتر است؟

برای سفر از تهران تا جیرفت می‌توانید از دو مسیر پیش بروید. مسیر اول از تهران، قم، کاشان، یزد، رفسنجان، کرمان و درنهایت جیرفت می‌گذرد. این مسیر تقریباً سر راست است. با این وجود برای طی مسافت 1199 کیلومتری آن حدود 13 ساعت در راه هستید. مسیر دیگری که می‌توانید برای سفر به جیرفت از تهران آغاز کنید، از مسیر قم، کاشان، نجف‌آباد، یاسوج، شیراز، سیرجان، کرمان می‌گذرد و شما را به جیرفت می‌رساند. در صورتی که می‌خواهید در مسیرتان سری به دیدنی‌های نصف جهان و گز و پولکی خوشمزه اصفهانی بزنید و با فالوده شیرازی کنار حافظیه خاطره‌سازی کنید، می‌توانید این مسیر را انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید، به طور معمول و یک ضرب اگر حرکت کنید از تهران تا جیرفت در این مسیر، حدود 19 ساعت در راه هستید. بنابراین، توصیه می‌کنیم تنها اگر به هدف گردشگری و ایرانگردی حرکت می‌کنید، این مسیر را انتخاب نمایید تا در بازه‌های زمانی و شهرهای مختلف، بتوانید توقف کرده و استراحت کنید.

روش‌های سفر از تهران تا جیرفت 

راه‌های سفر به جیرفت از تهران، به سه طریق امکان‌پذیر است. در صورتی که خودروی شخصی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید به یکی از دو طریقی که در بالا به آن اشاره کردیم، مسیر مقصد را پیش گرفته و خود را به آن جا برسانید. اما اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به جیرفت برسید، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید.

مسافت تهران تا جیرفت با اتوبوس

برای تهیه بلیط اتوبوس تهران جیرفت، می‌توانید از پایانه بیهقی یا ترمینال جنوب در تهران، بلیط جیرفت را تهیه کرده و در پایانه ترمینال جیرفت پیاده شوید. مسلماً این روش زمان و انرژی بیشتری از شما می‌گیرد. چراکه ساعت‌های طولانی ناچار هستید در اتوبوس بنشینید تا به مقصد برسید.

مسافت تهران تا جیرفت با خودروی شخصی 

اگر خودروی شخصی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید در هر شهر و در هر گذری که برایتان جذاب بود، توقف کرده و آبی به سر و صورتتان بزنید. بعد از نوشیدن یک شربت بهارنارنج خنک و یا هندوانه شیرین، گرمای مسیر را برای خودتان قابل تحمل‌تر کرده و ادامه راه را طی کنید.

مسافت تهران تا جیرفت با هواپیما

برای سفر به جیرفت از تهران، اگر می‌خواهید آن مسافت طولانی و خستگی راه را تجربه نکنید، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با هواپیما نیز به این شهر برسید. برای سفر از تهران به جیرفت با هواپیما، بایستی به فرودگاه مهرآباد رفته و بلیط به مقصد فرودگاه جیرفت تهیه کنید. فرودگاه جیرفت راه ارتباطی با شهرهای جنوبی کرمان است. اغلب پروازهای تهران جیرفت در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه در این فرودگاه برقرار است. بعد از طی مسافت حدود 14 کیلومتر به مرکز شهر می‌رسید که به‌راحتی می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاهی این مسافت را طی کنید.

جاذبه‌های مسیر تهران جیرفت

در صورتی که مسیر اول را انتخاب کنید، بعد از خروج از تهران و گذر از قم، می‌توانید از دیدنی‌های بی‌نظیر شهر کاشان لذت ببرید. به‌خصوص اگر در اردیبهشت و فصل گلاب‌گیری راهی جیرفت شده باشید، می‌توانید در راه سری هم به گلاب‌گیری کاشان بزنید و از عطر گلاب سرمست شوید. شهر کاشان خود دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری از جمله روستای زیبای ابیانه است. به مردم خونگرم یزد که رسیدید می‌توانید خودتان را به سوغاتی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه یزدی دعوت کنید. شهر تاریخی یزد نیز با صفای وجود مردم خونگرمی که دارد، پر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است که هرسال گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در صورتی که مسیر دوم یعنی مسیری را انتخاب کنید که از شیراز و اصفهان می‌گذرد، می‌توانید برای حداقل چند ساعتی هم شده دلتان را به دیدنی‌های این دو شهر زیبا بسپارید. در صورتی که قصد اقامت در هر یک از این شهرها را داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی و در عرض چند ثانیه، هتل مورد نظرتان را از سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو انتخاب کنید.

جاذبه‌های مسیر تهران جیرفت

به 18 کیلومتری شهرستان جیرفت که می‌رسید، منطقه‌ای به نام مارون وجود دارد که یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کرمان است؛ اینجا با نام غار شعیب معروف شده است. برخی عقیده دارند حکایت اصحاب کهف و شعیب، در این غار سپری شده است. با این حال این روایات در بین مردم محلی چرخیده است. قطعاً تماشای آن برای شما گردشگران عزیز لذت‌بخش خواهد بود. در فاصله 40 کیلومتری جیرفت نیز، سد معروف جیرفت با چشم اندازی شبیه به تصاویر کارت پستال انتظارتان را می‌کشد. این سد بر دامنه کوه‌های زاگرس بسته شده و یکی از بزرگترین دریاچه‌های کرمان است. بعد از گذر از جاذبه‌های دیدنی مسیر، به شهرستان جیرفت می‌رسید. از جاذبه‌های دیدنی جیرفت می‌توان به آبشار دره ده والی، ییلاقات در بهشت، آبشار سرنکوه، آبشار دره گلم دخترکش، روستای سرمشک یا روستای گراغان اشاره کرد.

مسیر تهران تا جیرفت یکی از طولانی‌ترین و در عین حال زیباترین مسیرهایی است که می‌تواند مقصد گردشگران ایرانی و خارجی باشد. تجربه شما از این مسیر چه بوده است؟ به کدام یک از جاذبه‌های دیدنی آن سر زدید؟ برایمان از تجربه‌هایتان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مشکینی ۱۴۰۲/۹/۴

شهر دقیانوس پس این جریانش میگن برای اهل دقیانوس چه جالب نمیدونستم داستانش رو

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

مشکینی عزیز خوشحالیم از اینکه مقاله رو مطالعه نموده و به اطلاعاتتون افزوده شد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...