رَهی نو

مرکز خرید ارگ تجریش

تعداد بازدید: ۴۹۶۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

از هر کجای تهران که به حوالی میدان تجریش می‌رسید، طیف بزرگی از بازار و دیدنی‌های جذاب در مسیرتان وجود دارد. نمی‌دانید سری به جاذبه‌های دیدنی این حوالی بزنید یا چرخی در بازار تجریش زده و با کلی خرید و وسیله خودتان را خوشحال کنید.

یکی از بهترین گزینه‌هایی که هنگام خرید کردن به سر تهرانی‌ها می‌زند، گشت و گذار در بازار سنتی تجریش است. به میدان تجریش که برسید، روبه‌روی بازار سنتی در ضلع شمالی میدان تجریش، چشم‌تان به ساختمان بزرگی می‌خورد که با معماری جذابش توجه‌تان را جلب می‌کند. جلو که می‌رویم، سر در آن تابلوی"ارگ تجاری" را می‌بینیم. نمای بیرون این مرکز تجاری مشتاق‌مان می‌کند که برای یک‌بار هم که شده به داخلش سرکی بکشیم. به مجتمع تجاری ارگ تجریش خوش آمدید!

مرکز خرید ارگ تجریش

آدرس مرکز خرید ارگ تجریش

پاساژ ارگ تجریش با ساختمان چشم نواز و منحصر به فردش در یکی از خوش آب و هواترین و پرترددترین میدان شمالی شهر و در ضلع شمالی میدان تجریش قرار گرفته است. نبش خیابان سعدآباد، این پاساژ را با معماری فوق العاده‌اش می‌بینید. مسیر دسترسی به ارگ راحت است. فقط کافیست خودتان را به میدان تجریش برسانید. از بی آرتی گرفته تا مترو و خودروی شخصی راه دارید تا به اینجا برسید.

می‌توانید سوار بی آرتی‌های خط راه آهن-تجریش شوید و میدان تجریش پیاده شوید. متروی تجریش هم ساده‌ترین مسیر برای متروسوارها است. البته اگر طاقت طی کردن پله‌های طولانی و طاقت فرسای مترو تجریش را دارید! با خودروی شخصی هم از هر کجای تهران که باشید به برکت وجود اپلیکیشن‌های مسیریاب همچون ویز یا بلد، می‌توانید به ارگ برسید.

ساعت کاری مرکز خرید ارگ تجریش

هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب می‌توانید از این پاساژ دیدن کنید. منتها در ایام کرونا به دلیل محدودیت‌های تردد، نهایتا تا 8.30 بعد از ظهر فعال است.

آشنایی با پاساژ ارگ تجریش

پاساژ تجاری ارگ تجریش دارای 10 طبقه در زمینی به وسعت 75 هزار متر مربع ساخته شده است. در ارگ تجریش شاهد 5 طبقه دارای فروشگاه‌های تجاری هستید و 5 طبقه مابقی آن، پارکینگ مجموعه را تشکیل داده است. با 5 طبقه پارکینگ و با ظرفیت 1000 ماشین، دیگر مشکل جای پارک در حوالی میدان شلوغ تجریش را ندارید و با خیال راحت می‌توانید ماشین‌تان را در پارکینگ پارک کنید و به قسمت‌های مختلف مثل فودکورت، رستوران، کافی شاپ، مراکز خرید و ... سر بزنید. راستی بام سبز ارگ تجریش را از دست ندهید.

ارگ تجریش، ساختمانی کاملا فلزی با سقفی از فولاد است که ایمنی و امنیت بازدیدکنندگان و مغازه داران را فراهم کرده است. پاساژ ارگ را باید در شب ببینید. چنان دیدنی است که اگر تا به حال داخل آن را ندیده باشید، احتمالا همان جذابیت نورپردازی بیرونی، شما را به داخل بکشاند.

از سیر تا پیاز هرچه که بخواهید، می‌توانید در این مجتمع تجاری ببینید. در واقع تقابل بازار مدرن و سنتی که بین ارگ تجریش و بازار تجریش به وجود آمده، هرچه که بخواهید از لباس و کیف و کفش، سیسمونی، عطر لوازم خانه و ... را برایتان فراهم کرده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر بنا باشد دست کسی را بگیرید و به بهترین و کامل‌ترین مراکز خرید تهران ببرید، اولین گزینه‌ای که می‌توانید در نظر بگیرید، سر زدن به تجریش است. از بازار سنتی تا ارگ بزرگ تجریش!

مالک ارگ تجریش

به طور دقیق مالک این پاساژ مشخص نیست اما احتمالا شرکت صبا میهن و آقای رضا طباطبایی مالک این ساختمان تجاری است. مرکز خرید ارگ تجریش در سال 93 به پایان رسید. این معماری زیبا، ساخته دست طراحان هنرمند این ساختمان علیرضا شرافتی و پانته‌آ اسلامی بوده که در گروه معماری آرش، طراحی ارگ تجریش را به عهده گرفتند.   

برندهای موجود در مرکز خرید ارگ تجریش

بسته به اینکه قصد دارید از کدام بخش‌های ارگ تجریش خرید کنید، می‌توانید معروف‌ترین برندهای دنیا از جمله چیکو، ادل، گراد، کلارس، ایران اپل مارکت، پیرگاردین، ریباک، اسکچرز، ویمن سیکرت، رولکسِ، جگوار و...دیدن کنید. در واقع پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید پوشاک و کیف و کفش، ساعت، زیورآلات و کالاهای برند و لوکس را دارید، خرید از اینجا را انتخاب کنید. ال سی وایکیکی، یکی از بزرگترین فروشگاه‌های این پاساژ است که در هر طبقه که باشید می‌توانید از آن دیدن کنید.  

بخش‌های مجتمع خرید ارگ تجریش

در ارگ تجریش، برندهای معروفی را می‌بینید که در هر طبقه به صورت پراکنده وجود دارد. به داخل پاساژ که بروید، می‌توانید به واسطه فضای خالی که بین پله‌های پاساژ وجود دارد، از وضعیت طبقات دیگر باخبر شوید. در اینجا با فضایی مدرن و لوکس روبرو هستید که مغازه‌ها دورتا دور شما را گرفتند. مغازه‌های لباس فروشی، اکسسوری، زیورآلات و .. را در اکثر طبقات می‌بینید.

پاساژ ارگ تجریش، پاتوق برندپوش‌ها و خوش استایل‌هایی است که حتی در لباس‌های روزمره‌شان، به دنبال بهترین پوشاک برند هستند. ال سی وایکیکی نیز در همین پاساژ قرار گرفته است.

اگر قصد خرید لوازم دیجیتال دارید، در طبقه همکف سری به فروشگاه اپل مارکت بزنید. حتی اگر قصد خرید ندارید جدیدترین تکنولوژی‌ها در این بخش شما را به هیجان می‌آورد.

در طبقه اول می‌توانید خریدهای مربوط به کیف و کفش‌تان را انجام دهید. در اینجا از چرم گرفته تا لباس، اکسسوری‌های فشن، لوازم دیجیتال، کفش و... را می‌توانید ببینید. طبقه دوم ساعت فروشی و زیورآلات را در خود جای داده است. اینجا به طرز عجیب و غریبی خلوت است که البته می‌تواند بخاطر قیمت‌های بالای کالاها باشد.

از شلوغ‌ترین طبقات ارگ، طبقه سوم این مجتمع تجاری است. در واقع خیلی‌ها به ارگ تهران می‌آیند تا به طبقه سوم برسند. پردیس سینمای ارگ، شهربازی، فودکورت از جذابیت‌های این طبقه است که  باعث لذت شما از این طبقه می‌شود. یک پنجشنبه آخر هفته را در این طبقه در کنار خانواده فوق‌العاده بسازید.

رستوران‌ها و کافه مرکز خرید ارگ تجریش

دو رستوران پیکاسو و روکا در طبقه اول آماده است تا با یک غذای خوشمزه و تازه، خستگی‌تان را برطرف کند. در همان طبقه همکف اول، اگر بعد از گشت و گذار دل‌تان هوس یک قهوه داغ یا شیک کاکائویی کرد، کافه‌های ویونا و فیلیکوری، از ورودتان استقبال می‌کنند. دمی بنشینید و با دوستان و عزیزان‌تان، خوشمزه‌ترین طعم‌ها را در این کافه ارگ تهران تجربه کنید.

رستوران‌ها و کافه مرکز خرید ارگ تجریش

شهربازی ارگ تجریش

از جذاب‌ترین بخش ارگ تجریش، که می‌توانید در کنار خانواده، لحظات فوق العاده‌ای در آن سپری کنید، شهربازی ارگ است. از هیجانات طبقه سوم که با وسایل بازی، برای تمام افراد خانواده از پیر تا جوان، مناسب است. بنابراین چه کودک 2 ساله‌تان، چه پدر بزرگ‌تان می‌تواند همزمان در این شهربازی، اوقاتی شاد و مفرح بگذراند. 125 دستگاه بازی مختلف در اینجا قرار دارد تا شما را سرگرم کند. البته نه به هیجان شهر بازی ارم، اما هیجانی در حد شهربازی ارگ تهران هم دیدنی است.

شهربازی ارگ تجریش

روف گاردن ارگ تجریش

یکی از اصلی‌ترین طبقه‌ای که به هیچ عنوان نباید دیدنش را از دست دهید، روف گاردن ارگ تجریش است. یک طراحی فوق العاده و بی‌نظیر در پشت بام که با وجود رستوران در فضای سبز، منظره‌ای تماشایی را برایتان به ارمغان می‌اورد. دنج‌ترین نقطه پاساژ در دل تجریش، حس آرامشی را به شما هدیه می‌کند که وامدار آرامش و زیبایی روف گاردن است.

روف گاردن ارگ تجریش

سینما ارگ تجریش

هنوز جذابیت طبقه سوم ارگ تمام نشده است. پردیس سینمای ارگ از معروف‌ترین پردیس سینماهای تهران است که با سالنی جمع و جور و راحت، فیلم دیدن را برایتان به یادماندنی می‌کند.

سینما ارگ تجریش

دیدنی‌های اطراف پاساژ ارگ

حالا که تا اینجا آمدید، حیف است بدون خوردن آش دایی و فلافل‌های بازارچه تجریش یا دیدن بازارهای اطراف از اینجا بروید. میدان تجریش، از شلوغ‌ترین میدان‌های بالا شهر است که راه ارتباطی چندین مرکز خرید و مکان دیدنی است. حالا که به ارگ آمدید، سری به مکان‌های زیر هم بزنید.

بازار سنتی تجریش

معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بازار تهران، بازار سنتی تجریش است. از رومیزی گرفته تا لباس، از نقل و نبات تا سیب دماوند، از لیف تا سنگ پا را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. معماری باصفا و قدیمی بازار از یک طرف و اقلام و مایحتاج مورد نیاز بازار، از طرف دیگر، این جا را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین بازارها کرده است.

امامزاده صالح

اگرچه پاساژ ارگ دارای نمازخانه است، اما حالا که به اینجا آمدید، اگر خواستید یک زیارتی هم بکنید، می‌توانید به امامزاده صالح رفته و دمی خلوت کنید. البته اگر شانس بیاورید که خلوت باشد.

از دیگر بازارهای تجریش که در اطراف ارگ تهران به چشم می‌خورد بازار قائم و پاساژ تندیس است. این بازارها با وجود بازار سنتی تجریش و ارگ تهران، برای جذب مردم چندان موفق عمل نکردند. با این حال کالاهای آن از کیفیت بالایی برخوردار است که به بازدید از آن می‌ارزد.

در پاساژ ارگ تهران می‌توانید مغازه‌های مختلف را ببینید و با کلی خرید شیک و باکیفیت و البته گران، خودتان را خوشحال کنید. بعد از آن سری به فودکورت و کافه‌های خوش طعم ارگ بزنید و زمانی که جانی تازه کردید، به شهربازی رفته و خودتان را به هیجان و تفریح دعوت کنید. پردیس سینمایی ارگ را از دست ندهید. اگرچه تنوع فیلم‌هایش چندان بالا نیست، اما لحظات به یادماندنی را در کنار عزیزان‌تان با فیلم‌هایش خواهد ساخت. اگر اهل کتاب و کتابخوانی هستید، شهر کتاب ارگ با انواع کتاب‌های متنوع انتظارتان را می‌کشد. تجربه رفتن به ارگ تهران را دارید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهلا ۱۴۰۲/۹/۶

عاشق روف گاردنشم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۷

مهلاجان ممنون از ابراز احساستون شاد باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...