رَهی نو

فاصله تهران تا گرگان

تعداد بازدید: ۱۸۳۶۱۹ ۶ بهمن ۱۳۹۸

فاصله تهران تا گرگان از نظر مسافت و زمان

اگر مقصدتان گرگان است، تبریک می‌گوییم. یک جاده سرسبز و یک هوای عالی پیش رو دارید که برای مدتی از دود و دم تهران نجات پیدا کرده و به بهشت مسیرهایی که به گرگان ختم می‌شود، وارد می‌شوید. گرگان از شهرهای شمال شرقی ایران است و مانند سایر شهرهای شمالی، آب و هوای آن در فصل بهار معتدل و عالی و در فصل تابستان شرجی و گرم است. بارتان را بسته و آماده حرکتید؟ بسته به جاده‌ای که برای پیمودن فاصله تهران تا گرگان انتخاب می‌کنید، خودتان را برای طی مسافتی 5، 6 و یا حتی 7 ساعته آماده کنید. تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با ما همراه باشید.

فاصله تهران تا گرگان

بهترین مسیر تهران تا گرگان

مسیر اول از جاده فیروزکوه می‌گذرد و مسافتی حدود 415 کیلومتر دارد و بعد از گذشتن از شهرهای قائمشهر، ساری و بهشهر به گرگان می‌رسید. با این مسیر حدود 5 ساعت و 45 دقیقه در راه هستید. مسیر دومی که شما را به مقصد می‌رساند از سمت جاده چالوس است که بعد از گذشتن از شهرهای شمالی آمل و بابل به ساری می‌رسید.

بعد از آن همانند مسیر اول، بعد از بهشهر، مهمان گرگانی‌ها خواهید بود. این مسیر حدود 5 ساعت و 40 دقیقه زمان می‌برد. مسیر سومی که می‌توانید به عنوان نقشه راه انتخاب کنید، از شهرهای گرمسار و جاده زیبای سمنان می‌گذرد. بعد از گذراندن دامغان و شاهرود، طی 7 ساعت شما را به شاهرود می‌رساند. مسافت این مسیر حدود 544 کیلومتر است و طولانی‌تر از مسیرهای دیگر است. البته به زیبایی جاده سمنان و خرید پسته دامغان می‌ارزد.

فاصله تهران تا گرگان از نظر مسافت و زمان

فاصله تهران تا گرگان از فیروزکوه که حرکت می‌کنید، با وجودی که کمی دورتر نسبت به هراز است، اما امنیت بیشتر و ترافیک کمتری نسبت به جاده هراز دارد. از تهران به سمت بومهن حرکت کنید و از آن‌جا با طی مسافتی حدود 17 کیلومتر به شهر دماوند می‌رسید. اینجا که رسیدید، از سیب‌های سرخ و شیرین و آبدار دماوند به عنوان میوه بین راهتان غافل نشوید.

حدود 100 کیلومتر دیگر که برانید به شهر فیروزکوه می‌رسید. بعد از گذشتن از پل سفید، زیرآب و شهرستان سرسبز شیرگاه در سوادکوه، به قائمشهر می‌رسید. در مسیرتان سری به دریاچه شورمست زده و لب دریاچه دمی استراحت کنید. پل معروف ورسک و آبشار ورسک را نیز در همین مسیر می‌توانید ببینید.

اما اگر فاصله تهران تا گرگان از جاده هراز می‌خواهید بروید، بسته به اینکه کدام فصل سال و در کدام روز هفته قصد حرکت دارید وضعیت متفاوت است. با اینکه جاده هراز زیباتر از فیروزکوه است اما همیشه در تعطیلات و آخر هفته‌ها، یکی از شلوغ‌ترین و پرتصادف‌ترین جاده‌هایی است که به سمت شمال کشور می‌رود.

برای گذشتن از این جاده از سمت اتوبان بابایی حرکت کنید. در این جاده تا رسیدن به آمل از 15 تونل خواهید گذشت که قله دماوند را در همین جاده از نزدیک‌ترین فاصله خواهید دید. امام زاده هاشم، نیز در جاده هراز قرار گرفته است و می‌توانید برای رفع خستگی، در مجتمع رفاهی اطراف امامزاده، استراحت کنید. آبشار، آب گرم، قلعه‌های تاریخی، غار، امامزاده همه از جاذبه‌های این جاده است که خستگی مسیر را برایتان شیرین‌تر می‌کند. به همین خاطر از شلوغ‌ترین جاده‌هایی است که مردم برای رفتن به شمال کشور انتخاب می‌کنند.

بهترین مسیر تهران تا گرگان

روش های سفر از تهران تا گرگان

در مسیر رفتن به تهران تا گرگان، شما می‌توانید با خودروی شخصی، اتوبوس، هواپیما، قطار به مقصد برسید. در ادامه انواع روش‌های رسیدن به گرگان را گفتیم:

روش های سفر از تهران تا گرگان

مسافت تهران تا گرگان با ماشین شخصی

اگر با ماشین یا اتوبوس و از راه زمینی می‌خواهید به گرگان بروید به طور متوسط حدود 410 کیلومتر مسافت تا مقصد دارید. اما با توجه به اینکه در نهایت بین جاده فیروزکوه، جاده هراز، جاده گرمسار کدام را انتخاب می‌کنید مسافت و زمان به مقصد رسیدن‌تان متفاوت است.

اگر فاصله تهران تا گرگان از فیروزکوه را انتخاب کردید، با گذشتن از دماوند، فیروزکوه، پل سفید، زیرآب، قائمشهر، ساری، نکا، بهشهر و کردکوی به گرگان خواهید رسید. با ماشین، خودتان را برای مدت زمانی حدود 6 ساعت آماده کنید. اگر خواستید از جاده سرسبز سمنان بگذرید تا با دیدن جنگل‌ توسکستان، روح‌تان زنده شود، مسافتی حدود 540 کیلومتری در پیش دارید که از مسیر شهرهای گرمسار، سرخه، سمنان، دامغان و شاهرود می‌گذرد.

به گرمسار که رسیدید، خربزه‌های شیرین و انارهای قرمز این شهر را از دست ندهید. نان پیازی سمنان خیلی معروف است. این نان پیازی‌های خوشمزه را گرفته تا با پسته‌هایی که در شهر بعدی تهیه می‌کنید، در وعده صبحانه میل کنید. بعد از آن هم به قطب انواع پسته پوستی، خشک و بوداده وارد می‌شوید، که سوغاتی لاکچری محسوب می‌شود و تنقلات خوبی در حین سفر است. در مسیرتان به شاهرود حتما سری به باغ انگورهای شاهرود بزنید. انگورهای نابی که در هیچ کجای ایران مثل این انگورها را نخواهید دید.

پیشنهاد ما به شما این است که یکی از هتل های گرگان را مانند هتل آذین گرگان   را رزرو کنید تا بعد از رسیدن به این شهر خوش آب و هوا در هتلی مناسب خستگیتان را رفع نمایید. خوبی سفر با ماشین شخصی همین است که هر کجا و از هر مسیری که بخواهید می‌روید و هر اندازه که بخواهید می‌توانید در راه توقف کرده و استراحت کنید.

نقشه فاصله تهران تا گرگان از جاده فیروزکوه

فاصله تهران تا گرگان با هواپیما

در صورتی که شرایط حرکت با اتوبوس یا ماشین را ندارید و از طرفی می‌خواهید خیلی سریع به مقصد برسید، یک بلیط هواپیما خریداری کنید و طی مدت زمانی حدود 50 دقیقه با طی فاصله هوایی 299کیلومتر خودتان را به فرودگاه بین المللی گرگان برسانید.

از فرودگاه به مرکز شهر هم 15 دقیقه‌ای می‌رسید. بلیط هواپیما به مقصد گرگان از حدود 190 هزار تومان تا 230 هزار تومان است که بستگی به روز انتخابی شما دارد. با وجودی که سریع‌ترین راه رسیدن به گرگان، هواپیما است اما اگر ضرورتی برای زود رسیدن ندارید، لذت بردن از مسیر از راه‌های به صرفه اتوبوس، قطار و ماشین شخصی بهترین راه است.

فاصله تهران تا گرگان با قطار

حوصله رانندگی ندارید و از طرفی هزینه‌ بلیط هواپیما، طوری نیست که بتوانید با هواپیما بروید؟ بهترین و زیباترین راهی که برای رسیدن به گرگان از تهران در پیش رویتان است، استفاده از قطار است. زیباترین و جذاب‌ترین مسیر ریلی ایران، همین مسیر تهران گرگان است.

خیلی راحت شما حدود 10 ساعت و نیم در کوپه‌تان می‌نشینید و استراحت می‌کنید در حالی که منظره روبرویتان، مسیر پر پیچ و خم و سرسبز در دل رشته کوه البرز و پل تاریخی ورسک و سه خط طلا است. در حالی که نوشیدنی‌تان را می‌نوشید و هنذفری در گوش‌ و موزیک موبایل‌تان را پلی کردید، با گذشتن از کنار آبشارها و قله‌های مرتفع و تونل‌های هیجان برانگیز، از چشم‌اندازهای دیدنی و جاذبه‌های سرسبز مسیر لذت می‌برید.

در فاصله تهران تا گرگان با قطار تعداد 95 تونل در مسیرتان است. اگر می‌خواهید زیبایی مسیر ریلی تهران تا گرگان را لمس کنید، ساعت‌ بلیط‌تان را در ساعات اول روز رزرو کنید که با لذت بردن از مسیر سرسبزی که پیش رویتان است، نهایتا تا 4 بعد از ظهر به مقصد رسیده باشید.

اگر با قطار حرکت می‌کنید، از تونل گندوک که طولانی‌ترین تونل راه آهن ایران است، می‌گذرید. سه خط طلا، مسیر ریلی است که از ایستگاه گدوک و کوه ورسک می‌گذرد و از دور شبیه به سه خط موازی شده که آن را معروف به سه خط طلا کرده است. سپس به جذاب‌ترین ایستگاه سواد کوه یعنی ورسک خواهید رسید. بعد از گذر 70 سال همچنان میزبان مسافران تهران شمال بوده است.

اگر می‌خواهید به دریاچه شورمست بروید باید در ایستگاه بعدی که پل سفید است، پیاده شوید. بعد از ایستگاه ورسک، به جنگل‌های انبوه شیرگاه نزدیک می‌شوید. پل سرتپه را از دل کوه و مناظر طبیعی رد کنید به قائم شهر می‌رسید. حال و هوای شمال و بوی شن‌های لب دریا کم کم به مشام‌تان می‌رسد. بعد از آن که به گرگان رسیدید، طی حدود 10 دقیقه از راه آهن گرگان به مرکز شهر می‌‌رسید. بلیط قطار به مقصد گرگان از تهران حدود 60 هزار تومان برایتان آب می‌خورد.

فاصله تهران تا گرگان با اتوبوس

اما اگر خودرو ندارید و یا ترجیح می‌دهید با روش به صرفه و اقتصادی به سمت این مسیر خوش منظره حرکت کنید، سفر با اتوبوس گزینه بهتری است. می‌توانید با پرداخت حدود 56 هزار تومان سوار اتوبوس‌های وی آی پی شوید که مدت زمان 5 ساعته تا رسیدن به گرگان برایتان سخت نگذرد.

اتوبوس‌های اسکانیا حدود30 هزار تومان برایتان آب می‌خورد که با وجودی که شاید نسبت به اتوبوس‌های ولو سخت‌تر است، اما هزینه سفرتان کمتر می‌شود. از ترمینال آرژانتین یا ترمینال شرق سوار اتوبوس شده و در ترمینال گرگان به مقصد می‌رسید. اتوبوس‌ها معمولا مسیر ثابت از تهران، قائم شهر، ساری، بهشهر و گرگان را از جاده فیروزکوه طی می‌کنند و به طور متوسط حدود 409 کیلومتر مسافت است.

فاصله تهران تا شهرهای نزدیک گرگان

فاصله تهران تا بندر ترکمن

اگر می‌خواهید به معروف‌ترین و زیباترین شهر گرگان سفر کنید و لباس‌های رنگی و روسری‌های ترکمنی قواره‌دار یا نمد و قالیچه‌های معروف بندر ترکمن را سوغات ببرید، نزدیک‌ترین مسیری که می‌توانید فاصله تهران تا گرگان را طی کنید و به مقصد مورد نظر خود برسید، 389 کیلومتر است و حدود 5 ساعت و 20 دقیقه با ماشین در راه خواهید بود که از همان مسیر فیروزکوه، شیرگاه، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، گلوگاه و بندر ترکمن می‌گذرد.

مسیر دوم 506 کیلومتر است و طی 6 ساعت و چهل و پنج دقیقه زمان می‌برد و بزرگراه امام رضا را به سمت افتر طی کرده و بعد از گذشتن از گورسفید و کمند به جاده قائم شهر رسیده و ادامه مسیر را طی می‌کنید. بندر ترکمن در 40 کیلومتری گرگان قرار گرفته که در زمان پهلوی به بندر شاه معروف بود. اینجا یه دل سیر ماهی شور و چکدرمه خوشمزه بخورید و چای چوک محلی ترکمنی‌ها را در یک عصر دل‌انگیز به همراه چای میل کنید.

نقشه فاصله تهران تا بندر ترکمن

فاصله تهران تا علی آباد کتول

علی آباد کتول که با سریال پایتخت شناخته‌تر شد، مقصد سفر شما است. آبشار زیبای کبودوال در شهر علی آباد کتول از باصفاترین شهرهای گرگان است. این شهر بعد از گرگان و گنبد کاووسیه از بزرگترین شهرهای استان گلستان است.

شاید منطقه جنگلی و سرسبز زرین گل شما را به این شهر بکشاند که از تهران مسافتی حدود 448 کیلومتر را در پیش دارید و مدت زمان 6 ساعت طول می‌کشد. این شهر در ضلع شرقی گرگان قرار گرفته است. آش ترشو و ترشه پلو از غذاهای خوشمزه این شهر است که حتما آن را تجربه کنید. این شهر بعد از گرگان قرار گرفته که با گذشتن از فاضل آباد و شهرک فرهنگیان، به علی آباد خواهید رسید.

نقشه فاصله تهران تا علی آباد کتول

فاصله تهران تا گنبد کاووس

بعد از علی آباد کتول، خریدن سوغاتی و لباس‌های محلی، سراغ دریاچه سیب با آب و هوای مدیترانه‌ای گنبد کاووس می‌رویم که از تهران حدود 503 کیلومتر مسافت دارد. از تهران تا خود گنبدکاووس 7 ساعته می‌رسید. بعد از پیمودن فاصله تهران تا گرگان و رسیدن به گرگان، طی مدت زمانی یک ساعت و نیم به این شهر خواهید رسید.

تا اینجا هستید از مراسمات دیدنی مردم محلی گنبد کاووس دیدن کنید. حال و هوای دیدن عروسی‌ها و مراسماتی مثل رقص خنجر، جشن 63 سالگی، جشن آق قویون و مراسمات مربوط به عید نوروز، خاطره سفرتان به حوالی گرگان، یعنی شهر گنبد کاووس به یاد ماندنی‌تر می‌کند. برای رفتن به گنبد کاووس از تهران، با قطار یا هواپیما باید در شهر گرگان پیاده شده و از آن‌جا با ماشین به سمت گنبد کاووس حرکت کنید.

 

نقشه فاصله تهران تا گنبد کاووس

 

کلام پایانی

ما در این مقاله اطلاعات کامل مسافت و فاصله تهران تا گرگان هوایی، ریلی، با ماشین شخصی و اتوبوس برحسب کیلومتر و زمان به همراه نقشه فاصله تهران تا شهرهای گرگان و اطلاعات مفید برای سفر به این شهر را توضیح داده‌ایم. 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
جلال ۱۴۰۲/۱۱/۹

خیلی ممنون مقاله خوبی بود و مسیر تهران به گرگان را توضیح کاملی دادید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۱۰

جلال عزیز ممنون از توجه شما شاد و پیروز باشید

NN ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

از توضیحات کامل درخصوص مسیرهای سفر ممنون.در توضیحات مسیر سمنان، مشخصا نام شهری که در استان سمنان است و دارای انواع پسته و تنقلات مرغوب و مناسب سفر می باشد ذکر نشده است. ممنون

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۲۶

دوست عزیز ممنون از شما و توجه تون بفرمایید منظورتون کدام شهر است

شب گرد تنها ۱۴۰۰/۲/۳

با عرض سلام مرسی واقعا مفید و کامل بود

  مدیر سایت۱۴۰۰/۲/۹

دوست عزیز رهی نو سلام، از اینکه تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم خیلی خرسندیم.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...