رَهی نو

مزایا و معایب رزرو آنلاین هتل

تعداد بازدید: ۵۶۴۴ ۸ اسفند ۱۳۹۶

 

رزرو هتل: آیا شما بهتر است از یک نمایندگی آنلاین استفاده کنید یا مستقیم بروید؟
رزرو آنلاین هتل‌ها یکی از امکاناتی است که اخیراً بسیاری از آژانس‌های رزرو آنلاین هتل و یا تورهای مسافرتی، هتل‌ها و سایت‌های بین‌المللی برای آسان کردن امکان انتخاب محل اقامت پیش از سفر، ارائه می‌کنند.

 

 

 

نحوه رزرو آنلاین هتل‌ها چگونه است؟

با وجودی که آژانس‌هایی امکان رزرو آنلاین هتل را ارائه می‌دهند درصدی از قیمت را به عنوان کمیسیون خود نگه می‌دارند، اما به این معنی نیست که شما در رزرو آنلاین مبلغ بیشتری نسبت به رزرو حضوری می‌پردازید. چه تبلیغی مخرب‌تر از این برای یک هتل وجود دارد که یک مسافر در وبلاگ خود بنویسد: من برای رزرو هتلم ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کردم در حالی که شخصی که پشت سر من بود و اتاقش را حضوری می‌گرفت ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کرد؟!!  قطعاً مدیران هتل از این نوع نظرها و نوشته‌ها و آثار مخرب آنها مطلع هستند و تمایلی به تجربه آن ندارند. پس دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد؟ در ادامه در مورد بهترین روش برای اقامت در هتل در سفر اطلاعاتی مفید را آورده‌ایم:

 

مقایسه رزرو آنلاین و رزرو حضوری هتل

 

بهترین روش رزرو هتل


رزرو هتل های 5 ستاره مشهد با بیشترین تخفیف و قیمت عالی


1. پایین‌ترین قیمت برای بهترین اقامت

تقریباً هر کسب و کاری تخفیف‌های ویژه‌ای برای مشتریانی که زودتر خرید می‌کنند، در نظر می‌گیرد. زیرا آنها ترجیح می‌دهند درآمد خود را تضمین کنند تا کنترل موجودی حساب‌های خود را داشته باشند. هتل‌ها مایلند اتاق‌های خود در اسرع وقت پر کنند. کمیسیون سایت‌های رزرو آنلاین در ساختار قیمت هتل‌ها در نظر گرفته شده است بنابراین بسیار خوشحال می‌شوند تمام اتاق‌های خود را حتی با نرخ‌های تخفیف خورده از قبل رزرو شده ببینند!

چانه زنی برای اقامت در یک هتل برای مسافر تازه وارد چمدان به دست
مسافرینی که حضوری به هتل مراجعه می‌کنند، امکان چانه زنی نخواهند داشت. هتل‌ها می‌دانند که این مسافران هیچ انعطاف‌پذیری ندارند و مجبورند اتاق انتخاب کنند. مسافر چمدان به دستی را تصور کنید که همراه خانواده و حتی چند کودک وارد هتل می‌شود! احتمال اینکه این مسافر بخواهد قیمت هتل‌ها را مقایسه کند و کمترین قیمت را انتخاب کند، خیلی کم است. حتی در این صورت هم امکان این که هتل‌ها بخواهند با هم رقابت کنند و قیمت را پایین بیاورند نیز پایین است چرا که می‌دانند همه بازنده خواهند بود.

2. اطلاعات کامل در مورد محل اقامت، وضعیت و امکانات هتل

اما کسانی که در سایت‌های آنلاین هستند، می‌توانند قیمت، مکان و امکانات همه هتل را به سادگی و در کمترین زمان ممکن مقایسه کنند.  این بدان معنی است که تقریباً تمام اطلاعات مورد نیاز در دسترس آنها قرار دارد و این هتل‌ها هستند که باید در قیمت و کیفیت با هم رقابت کنند. به عبارت دیگر کسب و کار هتل آنلاین به یک مزایده معکوس تبدیل شده است که تمام هتل‌ها سعی می‌کنند پایین‌ترین قیمت ممکن را پیشنهاد دهند.


رزرو هتل های 5 ستاره کیش با بیشترین تخفیف و قیمت عالی


 

3. امکان مقایسه و انتخاب بهترین هتل و بهترین اتاق

تا اینجا تمام تأکید بر قیمت بود، اما در رزرو آنلاین مسائل دیگری هم هست که نسبت به مراجعه حضوری به هتل برتری دارد. غیر از مقایسه قیمت، در رزرو آنلاین امکان بررسی و مقایسه اتاق‌ها و امکانات هتل نیز در دسترس است. شما می‌توانید به سادگی با دیدن عکس اتاق‌ها، آنها را مقایسه کنید و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید. امکانات هتل‌های مختلف و دسترسی آنها به مراکز اصلی نیز قابل بررسی است که به شما امکان می‌دهد بهترین هتل را با توجه به قصد سفر خود انتخاب کنید.

4. استفاده از نظرات و تجربیات مسافران قبلی

در کنار همه این‌ها باید در نظر داشته باشید که نظرات آنلاین برای هتل‌ها بسیار مهم است.
امروزه در سایت‌های رزرو هتل‌ها امکان ثبت نظرات وجود دارد که برای اکثر مردم بسیار قابل اعتماد است. هتل‌ها از این موضوع آگاهند و می‌دانند که بسیاری از مسافران مایلند نظر خود را در این سایت‌ها با دیگران به اشتراک بگذارند.
اگر هتلی بتواند یک سلسله نظرات مثبت درباره خود بسازد، می‌تواند شهرت خوبی کسب کند و بر عکس آن نیز صادق است. حتی هتل‌های چهار ستاره نیز ممکن است به خاطر یک یا دو نظر منفی، مسافرین زیادی را از دست بدهند و این در رفتار هتل کاملاً تأثیر گذار است و با مسافرینی که آنلاین رزرو انجام داده‌اند رفتار بهتری می‌شود تا کسانی که حضوری مراجعه کردند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ملاباشی ۱۴۰۲/۹/۱۵

البته که انتخاب هر راهی مزایا و معایبی دارد مگر اینکه انقدر تکرارشه که تجربه و اطلاعاتت تکمیل بشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۸

ملاباشی عزیز به نظرم کاملا درست میفرمایید و زمانی که تجربه و دانش در هر راهی کامل میشه موفقیت به دست میاد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...