رَهی نو

هتل های شوش

اطلاعات مفید برای سفر شوش

 

شهر باستانی شوش ، پایتخت ایلام در استان خوزستان است . شوش پیش از اسلام شهری مهم و پر رونق به شمار می رفت. حفاری های باستان شناسی که توسط باستان شناسان فرانسوی در سال ۱۸۹۱ در این شهر تاریخی آغاز شد بقایای بسیار مهمی از تمدن پیش از تاریخ را به نمایش گذاشت هاست . اشیاء مسی کشف شده در این مکان ، نشان میدهد که قدمت این شهر به عصر مس می رسد  همچنین سفال های رنگی که نقوشی از حیوانات و طراحی های هندسی روی آنها مشخص است، وجود صنایع سفالگری را در ایران از حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح اثبات میکند. به جز این اشیاء ، سنگ های قیمتی و تزئینی، سلاح های فلزی و همچنین نقوشی از انسان و حیوانات تا کنون در این محل کشف شده اند. منطقه باستانی شوش از نظر اهمیت باستان شناسی به چهار بخش تقسیم شده است و در هر بخش آثار فراوانی از جمله سفال، اشیاء تزئینی، ابزار آلات جنگی و ... یافت می شود. 

 

سفر و اقامت در شوشتر


شوش در زمان هخامنشیان پایتخت زمستانی پادشاهان بوده ولی در زمان حمله مغولان تا حد زیادی تخریب شده است. اکنون اکثر مردم آن عرب زبان هستند.
شوش از مناطق گرمسیر ایران است و تابستان ها دمای هوا بالای چهل درجه خواهد بود اما در اواخر زمستان و اوایل بهار هوای معتدل و دلپذیری دارد که سفر را لذت بخش می کند. 

بهترین وسیله برای سفر به شوش

فاصله تهران تا شوش حدودا ۷۰۰ کیلومتر است و مسیر زمینی آن نزدیک به هفت سال خواهد بود. به جز ماشین شخصی و اتوبوس مسیر مستقیم دیگری برای رسیدن به این شهر تاریخی وجود ندارد. اما می توان با قطار تا اهواز رفت و از آنجا با ماشین عازم شوش شد. نزدیک ترین فرودگاه به شهر نیز فرودگاه دزفول است که ۲۵ کیلومتر تا شوش فاصله دارد.

 

اقامت در شوش

هتل های ارزان شوشتر

 

شهر باستانی شوش که هرساله میزبان علاقمندان به تاریخ و آثار باستانی است، گزینه های متنوعی برای اقامت به میهمان خود ارائه می کند. برخی هتل های سنتی شهر ، خود مانند موزه ای از تاریخ و فرهنگ این سرزمین هستند و اقامت در آنها علاوه بر سکونت در محلی سنتی و دلنشین، به نوعی آشنایی با فرهنگ بومی و معماری سنتی نیز به شمار می رود. در ادامه برخی از مکان های اقامتی و امکانات آن را معرفی می کنیم : 

هتل سنتی طبیب شوشتری :  هتل سه ستاره طبیب شوشتری، خود از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. این خانه که در محله تاریخی دلدل قرار دارد متعلق به دوران قاجار بوده و در سال ۹۵ مورد مرمت و بازسازی قرا رگرفته است . تزئینات به کار رفته در هتل، محیطی سنتی و دلنشین برای سفری خاطره انگیز فراهم کرده است.هتل در نزدیکی بازار صنایع دستی شوش قرار  گرفته و امکانات آن شامل پارکینگ، اینترنت، صندوق امانات، خدمات تور و تهیه بلیط، لاندری، تاکسی سرویس و صبحانه است. اقامت برای کودکان زیر سه سال رایگان و برای بازه سنی سه تا هفت سال نیم بهاست.

هتل سنتی عمارت افضل : عمارت افضل یکی از بناهای تاریخی شوش است که در زمان قاجار و  به دست رجبعلی افضل ساخته شد. این مجموعه باستانی که به نوعی موزه بوم شناسی به شمار می رود، در سال ۹۳ بازسازی شد و اکنون آماده پذیرایی از مسافران است. امکانات آن شامل پارکینگ، صندوق امانات، تاکسی سرویس، کتابخانه، صرافی ، خدمات تور، اینترنت و کافی نت، تلویزیون و  لاندری است عمارت افضل با سه رستوران موزه مستوفی، دیزه سرای فیروزه و پردیس سلمان  آماده سرو انواع غذاهاست. اقامت در این عمارت برای کودکان زیر شش سال رایگان و برای بازه سنی شش تا دوازه سال نیم بهاست.

هتل سنتی سرابی : هتل سنتی سرابی متعلق به دویست سال پیش و دوره قاجار است که در سال ۹۲ بازسازی شد. این هتل سه ستاره در بافت تاریخی شهر شوش واقع شده است و فضای سنتی آن اقامت در این هتل را دلپذیر می کند. امکانات آن شامل صرافی، اینترنت، پارکینگ، خدمات تور و تهیه بلیط، لاندری ، تاکسی سرویس، صبحانه و تلویزیون است. اقامت برای کودکان زیر دو سال رایگان و برای بازه سنتی دو تا شش سال نیم بهاست.

هتل آپادانا: هتل تک ستاره آپادانا در مرکز شهر واقع شده و به مراکز تاریخی شوش دسترسی آسان دارد. امکانات آن شامل پارکینگ، اینترنت، کافی شاپ، صندوق امانات، رستوران و لاندری است. اقامت برای کودکان زیر هفت سال رایگان است.

اقامتگاه بوم گردی بوعلی : اقامتگاه بوم گردی در نزدیکی معبد زیگورات  ساخته شده است و همانطور که از نام آن مشخص است ، اقامت در آن مسافران را از نزدیک با فرهنگ و زندگی بومی مردم این شهر باستانی آشنا می کند. انواع غذاهای محلی، برنامه های خاص آئینی و نزدیکی به آثار تاریخی از ویژگی های خاص این اقامتگاه است. با وجود بومی بودن این مکان اما کلیه امکانات رفاهی شامل  برق ، آب، گاز  و دیگر امکانات مانند پارکینگ، غذای سنتی و بومی، فضای سبز، اینترنت، یخچال و سفره خانه است.
 

جاذبه های گردشگری شوش


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...