رَهی نو

هتل های بروجرد

اطلاعات مفید در مورد بروجرد

بروجرد از شهرهای بزرگ و تاریخی استان لرستان، دارای آثاری تاریخی و طبیعتی زیباست که در غرب ایران یکی از مقاصد جذاب گردشگری می‌باشد. این شهر در بین مسافران داخلی و خارجی به بهشت گردشگری ایران شهرت یافته است و دارای فرهنگ غنی همراه با جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های بی‌نظیر انتخاب خوبی برای مسافرت و بازدید از آن به خصوص در فصل بهار می‌باشد. 
بروجرد در منطقه کوهستانی رشته کوه زاگرس واقع شده و در این شهر و پیرامون آن آثار باستانی متعددی مانند تپه‌های باستانی و کهن می‌باشد که برخی باستان شناسان معتقدند قدمت آن حداقل به 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. گویش بیشتر مردم آن گویش بروجردی است و بیشتر در جنوب و جنوب غربی آن به گویش لری خرم‌آبادی، سیلاخوری و لکی صحبت می‌کنند. همچنین در برخی روستاهای شرقی آن زبان ترکی هم صحبت می‌شود.

 

رزرو هتل و اقامت در بروجرد

 

اقامت و رزرو هتل در بروجرد


اگر قصد سفر به شهر بروجرد را دارید می‌توانید بر اساس هزینه پرداختی خود یکی از هتل‌های زاگرس، هتل هالیس و هتل امیرکبیر را انتخاب کنید که سه هتل موجود در این شهر هستند. 

1. هتل زاگرس: هتل بین المللی چهار ستاره در شهرستان بروجرد است که قرار گرفتن هتل در بام بروجرد، تپه چغا  نزدیکی به جاده گلدشت موقعیت هتل زاگرس را منحصر به فرد کرده است. این هتل از امکانات رفاهی و استاندارهای بین المللی برخوردار است و جزو مهمترین مرکز اقامتی شهرستان بروجرد می‌باشد. امکاناتی مانند فروشگاه صنایع دستی، چایخانه سنتی، پارکینگ پوشیده و رستورانی با غذای باکیفیت از جمله مزیت‌های این هتل است. قیمت اقامت برای هر شب در هتل زاگرس جهت رزرو اتاق دو تخته 200.000 تومان می باشد.

2. هتل هالیس: هتلی سه ستاره است که در فرودین ماه 1394 افتتاح شده است. این هتل دارای چشم اندازی به رشته کوه‌های زاگرس می‌باشد و از مزیت‌های آن نزدیک بودن به آبگرم‌های معدنی و طبی است. این هتل دارای امکانات تفریحی از جمله استخر مجهز به سونا و جکوزی، باشگاه بدنسازی، ایروبیک با جدیدترین تجهیزات ورزشی می‌باشد. در این هتل، هزینه اقامت در هتل بروجرد به ازای هر شب از 118.000 تومان شروع می‌شود.

3. هتل امیرکبیر: این هتل سه ستاره در سال 1393 افتتاح شد. هتل امیر کبیر دارای دسترسی آسانی به مراکز تجاری، خرید و اداری دارد. این هتل از تجهیزات رفاهی مناسبی برخوردار است و دارای دو تالار پذیرایی مجلل است. علاوه بر این، در هتل امیر کبیر می‌توانید بهترین غذاهای محلی را نوش جان کنید. همچنین کافی شاپ این هتل با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد آماده پذیرایی از میهمانان خود می‌باشد. هزینه اقامت در این هتل از 160.000 تومان شروع می‌شود.

 

امکانات و تفریحات بروجرد

از اصلی ترین اماکن تفریحی بروجرد، تپه چغا است که به بام بروجرد معروف می‌باشد. از بالای این تپه می‌توانید چشم انداز بی‌نظیری را از تمام شهر بروجرد مشاهده کنید و لحظات خوشی را در آنجا بگذرانید. از دیگر امکانات تپه چغا داشتن حیات وحش، انواع وسایل بازی، شخصیت‌های اسطوری مانند آرش کمانگیر، دریاچه مصنوعی و گلزار شهدای گمنام است. یکی از کهن‌ترین مساجد غرب ایران، مسجد جامع بروجرد است؛ قسمت قدیمی مسجد جامع بروجرد، شبستان جنوبی و گنبد آن است که شبیه چهار طاق‌های دوران حکومت ساسانیان بنا شده است. بر اساس کتیبه‌های بدست آمده از این مسجد، قدمت ساخت بنا به دوران شاهان صفوی می‌رسد. عمده‌ترین مرکز تجاری سنتی شهر بروجرد، بازار بزرگ آن است که نقش عمده‌ای در تجارت منطقه‌ای در استانهای لرستان، مرکزی و همدان دارد. بازار بروجرد شامل راسته بازارها، کاروانسراها و مراکز جانبی مانند حمام و مسجد است. راسته بازارها عمدتاً به مشاغل خاص اختصاص دارند و با همان نام شناخته می‌شوند مانند بازار مسگرها، بازار علافها، بازار زرگرها و بازار چلنگرها. از دیگر اماکن تفریحی و دیدنی بروجرد می‌توان به تنگه کپرگه، بازار بزرگ بروجرد، موزه اسناد مردم شناسی بروجرد، چشمه سراب کرتول، پارک سماور،مجموعه تفریحی بوستان فدک، پل چالانچولان، امامزاده جعفر، پل قلعه حاتم اشاره کرد. 

 

جاذبه های گردشگری بروجرد


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...