رَهی نو

معرفی طرقبه مشهد به همراه آدرس و تصاویر | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۹۰ ۳ بهمن ۱۴۰۲

اگر اهل ایران‌گردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفر به شهر مشهد، از شهرهای دیگر آن مانند طرقبه مشهد هم دیدن کنید. نام این شهر به گوش کمتر کسی خورده است. به‌همین دلیل افراد زیادی با این منطقه چهار فصل که به ریه‌های تنفس مشهد معروف است، آشنا نیستند. 
اگر به شهر مشهد می‌روید، دیدن این منطقه زیبا و حیرت‌انگیز را که در آن جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد، از دست ندهید. چنانچه به اطلاعاتی در مورد طرقبه مشهد نیاز دارید، این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو را از دست ندهید.

از طرقبه مشهد چه می دانید؟

طرقبه مشهد یکی از مکان‌های دیدنی مشهد است که احتمالاً به گوش کمتر کسی خورده باشد. این شهر به‌دلیل داشتن آب و هوای چهار فصل، کوهستانی و سرسبز، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در استان خراسان رضوی است.  بهار و تابستان این منطقه زیبایی چشم‌نواز خود را در قالب سرسبزی و طراوت خود به چشمان بیننده هدیه می‌دهد و زمستان پر برفش هم با پوشاندن لباسی از برف بر تن طبیعت بکرش، چشم‌ها را مسحور خود می‌کند. اگر برای زیارت حرم امام رضا به مشهد مقدس می‌روید، برنامه‌های طبیعت‌گردی مانند طرقبه را هم در برنامه خود بگنجانید تا سفر برای شما تمام و کمال باشد. در این منطقه می‌توانید ساعت‌ها در کنار رودخانه وقت بگذرانید و از دیدن مناظر بی‌نظیر این منطقه لذت ببرید.

طرقبه مشهد کجاست؟

طرقبه یکی از مکان‌های دیدنی شهرستان شاندیز است که در جنوب غربی شهر مشهد و در مسیر جاده جاغرق قرار دارد. طرقبه از شمال و غرب به کوه تخت رستم و کوه بینالود راه پیدا می‌کند. از دلایلی که موجب شده این شهر گردشگران را به سمت خود جلب کند، جذابیت‌های تفریحی و گردشگری و روستاهای خوش آب‌و‌هوای اطراف آن است.

طرقبه مشهد کجاست

چگونه به طرقبه برویم؟

اگر برای رفتن به طرقبه اتومبیل شخصی دارید، باید به خیابان وکیل آباد بروید و درنهایت با رفتن به بلوار امام رضا و در انتهای آن  بعد از نیم ساعت، به بلوار طرقبه برسید. اگر با مترو قصد رفتن به طرقبه را دارید، باید در ایستگاه ترمینال غربی از مترو پیاده شده و مابقی راه را با تاکسی یا اتوبوس به سمت طرقبه بروید.

معرفی رستوران های طرقبه مشهد

چه اهل غذا باشید و چه نباشید، با دیدن منوی رنگارنگ این رستوران‌ها و پیچیدن بوی ناب غذا در مشامتان، محال ممکن است که بتوانید از این غذاها دست بکشید. غذاهایی که در رستوران‌های شهر طرقبه سرو می‌شود، کیفیت بسیار بالایی دارد، به‌همین دلیل حیف است اگر طعم این غذاها را نچشید. کیفیت این غذاها زمانی بالا رفت که تعداد توریست‌های این شهر افزایش پیدا کرد. در ادامه می‌خواهیم بهترین رستوران‌های طرقبه را به شما معرفی کنیم.

رستوران سران

از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های طرقبه می‌توان به رستوران سران اشاره کرد. این رستوران 5 ستاره در سه طبقه، انواع غذاهای ایرانی و فست‌فود را در منوی خود دارد. همچنین اگر می‌خواهید مراسمی در این رستوران برپا کنید، می‌توانید از تالار پذیرایی این رستوران استفاده کنید. درضمن اگر هوس یک نوشیدنی گرم یا سرد کردید، کافی‌شاپ این رستوران آماده سرویس‌دهی است. قیمت غذاهای رستوران سران نسبت به دیگر رستوران‌ها بالا است، اما درنظر داشته باشید که کیفیت غذاهای آن نیز به مراتب بالاتر از دیگر رستوران‌ها است.

رستوران سران

رستوران تشریفات

از دیگر رستوران‌هایی که کیفیت غذای مناسبی دارد، رستوران تشریفات است. از بهترین غذاهای این رستوران می‌توان به شیشلیک اشاره کرد که قطعاً نمی‌‍شود از آن گذشت. غذاهای بین‌المللی آن هم از دیگر مواردی است که حتماً باید طعم آنها را بچشید. 
این رستوران دارای کافی‌شاپ، سالن‌های متفاوت، پارکینگ با ظرفیت 1500 اتومبیل و 14 آلاچیق با دکوراسیون خاص است. طراحی این رستوران به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید هر مراسمی را در هر فصلی برپا کنید. به‌نظر می‌رسد چنین امکاناتی برای انتخاب یک رستوران کافی باشد.

رستوران آرتیمان

اگر می‌خواهید در طرقبه در رستورانی غذای خود را میل کنید که منظره روبروی شما آبشار و آب‌نما باشد، بهترین انتخاب، رستوران آرتیمان است. بودن در یک فضای زیبا و صرف غذاهای باکیفیت در آلاچیق‌هایی که مشرف به آبشار هستند، آن غذا را برای شما دلچسب‌تر خواهد کرد.
ظرفیت رستوران آرتیمان بالای 1000 نفر است و چنانچه قصد برگزاری مراسم دوستانه و یا خانوادگی را دارید، می‌توانید برپایی این مراسم را به این رستوران بسپارید. از بهترین غذاهای این رستوران می‌توان به خورشت گوشت و شیشلیک آن اشاره کرد که نمی‌توان از آن گذشت.

رستوران آرتیمان

فست فود دیدار

اگر در شهر طرقبه هوس یک فست‌فود باکیفیت در یک فضای مدرن را کرده‌اید، پیشنهاد ما به شما فست فود دیدار است. آلاچیق‌های این فست‌فود در کنار یک رودخانه مصنوعی قرار داده شده که ظرفیت آنها بالای 2000 نفر است. همچنین برای رفاه حال مشتریان، پارکینگ بزرگی هم در این رستوران وجود دارد.

فست فود دیدار

چه تفریحاتی در طرقبه وجود دارد؟

در طرقبه چندین مجموعه تفریحی برای گردشگران ساخته شده که از میان آنها می‌توان به مجموعه گردشگری چالی دره و ویلاشهر اشاره کرد. این مجموعه‌ها نزدیک به طرقبه هستند؛ به‌طوری‌که با طی یک مسیر 10 دقیقه‌ای می‌توان به آنجا رسید. با ما همراه باشید تا تفریحات طرقبه را به شما معرفی کنیم.

پیست اسکی

اگر در فصل زمستان به طرقبه می‌روید، حتما از پیست اسکی آن نیز بازدید کنید. در مجموعه تفریحی ویلاشهر می‌توانید به اسکی روی برف پرداخته و یک روز پر هیجان را تجربه کنید.

پیست اسکی

پیست اتومبیل رانی

چنانچه طرفدار رانندگی با سرعت بالا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به پیست‌های اتومبیل‌رانی مجموعه‌های تفریحی طرقبه بروید. لازم به‌ذکر است که اتومبیل‌رانی یکی از تفریحات نسبتاً گران و البته با هیجان بسیار بالا است.

پیست اتومبیل رانی

اسب سواری

از دیگر تفریحات جذاب و البته گران‌قیمت، اسب‌سواری است که در مجموعه‌های تفریحی طرقبه وجود دارد. قطعاً چنین تفریحاتی سفر را به کامتان شیرین‌تر خواهد کرد.

اسب سواری

مراکز و جاهای دیدنی طرقبه

زمانی‌که به طرقبه سفر می‌کنید، به دلیل تنوع زیاد جاذبه‌های گردشگری سردرگم می‌شوید که کجا بروید. دیدن این جاذبه‌ها حس خوبی به شما خواهد داد و سفرتان جذاب‌تر خواهد شد. در ادامه این مطلب گوشه‌ای از جاهای دیدنی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

چنار کهنسال و مسجد پاچنار

یکی از جذابیت‌های طرقبه، چنار کهنسال 700 ساله است. در دو طرف مسجد، دو چنار قرار دارد که شبیه به مناره‌های مسجد هستند. قطر هر کدام از این چنارها به 3 متر می‌رسد که در دسته جاذبه‌های شهر طرقبه قرار دارد.

چنار کهنسال و مسجدچنار

بند گلستان

در روستای حصار گلستان سدی به نام بند گلستان وجود دارد که از دوره تیموریان به‌جا مانده است. از آب سد گلستان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات استفاده می‌شود. شما در هنگام بازدید از این سد‌، می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی اطراف آن هم دیدن کنید.

رودخانه طرقبه

رودخانه طرقبه با گذر از مسیرهای مختلف، باغ‌های مختلفی را آبیاری می‌کند. این رودخانه در مسیر خود با به‌وجود آوردن دره‌ای مسحورکننده، منطقه بکر و دست‌نیافتنی ایجاد کرده که چشم هر بیننده به آن خیره می‌شود. آب‌وهوای بی‌نظیر آن در کنار طبیعت دست‌نخورده‌اش موجب شده تا گردشگران و حتی افراد بومی، این منطقه را برای سفرهای یک‌روزه خود انتخاب کنند.

رودخانه طرقبه

روستای کنگ

شاید در نگاه اول به روستای کنگ به یاد روستای ماسوله در استان گیلان بیافتید. خانه‌های این روستا به‌شکل پلکانی در بالادست خانه دیگری ساخته شده و منظره بسیار جالبی به‌وجود آورده است. باغ‌های گردو و گیلاس این روستا و همچنین رودخانه آن موجب شده تا ساعاتی را به بودن در این مکان بگذرانید. در روستای کنگ با کمی قدم‌زدن آبشار حمام‌ گیر را خواهید دید. همچنین چند امامزاده و قلعه تاریخی نیز در این روستا وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

روستای کنگ

روستای حصار

از دیگر روستاهای طرقبه می‌توان به روستای حصار اشاره کرد. این روستا به‌دلیل ییلاقی بودن، آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد و باغ‌های میوه در آن به فراوانی دیده می‌شود.

روستای حصار

پارک جنگلی وکیل آباد

اگر به پارک‌های جنگلی علاقمندید، در زمان سفر به طرقبه حتماً از پارک جنگلی وکیل آباد دیدن کنید. این پارک با داشتن 250هزار مترمربع مساحت، یکی از پارک‌های قدیمی این شهر محسوب می‌شود. از امکانات پارک جنگلی وکیل آباد می‌توان به رستوران، آلاچیق و بوفه اشاره کرد.

پارک جنگلی وکیل آباد

مجتمع تجاری گیلاس طرقبه

مگر می‌شود در زمان سفر از خرید چشم پوشید؟ یکی از شیرینی‌های سفر، قسمت خرید آن است. مجتمع تجاری گیلاس طرقبه یکی از مراکز خرید است که در ده طبقه ساخته شده و در آن فروشگاه‌های متنوع، کافی‌شاپ و فودکورت نیز وجود دارد. اگر قصد خرید سوغات را دارید، مطمئن باشید در این مرکز خرید آنچه که بخواهید، پیدا می‌کنید.

بازار بعثت

از قدیمی‌ترین مراکز خرید طرقبه می‌توان به بازار بعثت اشاره کرد. این بازار که به‎‌عبارتی یک مجتمع تجاری است، بهترین گزینه برای خرید سوغات است. البته در این مجموعه امکاناتی از جمله شهربازی کوچک، سینما چند بعدی و مونوریل نیز برای مشتریان وجود دارد.

در زمان سفر به طرقبه کجا اقامت داشته باشیم؟

محل اقامت یکی از مهم‌ترین مواردی است که در زمان سفر باید آن را مدنظر داشته باشید. هرچه امکانات محل اقامت شما کامل‌تر باشد، قطعاً سفر برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد بود. از هتل‌هایی که در این سفر می‌توان در آن اقامت داشت، هتل درویشی مشهد است. این هتل 5 ستاره بهترین امکانات رفاهی را در اختیار میهمانان قرار خواهد داد.

سخن پایانی
شهر مشهد با داشتن جاذبه‌های توریستی، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از این مکان‌های دیدنی طرقبه است که مناطق زیبا، بکر و ییلاقی آن باعث شده که طبیعت‌گردان زیادی آن را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
اگر به شهر طرقبه بروید، قطعاً با داشتن مناظر زیبا، آب‌وهوای بی‌نظیر، جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و دیدنی آن حوصله‌تان در این سفر سرنخواهد رفت. حتی اگر در شهر مشهد اقامت دارید، باتوجه به نزدیک بودن طرقبه به مشهد می‌توانید از این منطقه بکر هم دیدن کنید. 

سوالات متداول در مورد  طرقبه  مشهد

طرقبه در کدام بخش مشهد قرار دارد؟

طرقبه یکی از مکان‌های دیدنی شهرستان شاندیز است که در جنوب غربی شهر مشهد و در مسیر جاده جاغرق قرار دارد.

رستوران‌های معروف طرقبه کدامند؟

رستوران تشریفات، رستوران سران و رستوران آرتیمان.

چه تفریحاتی در طرقبه وجود دارد؟

پیست اتومبیل‌رانی، پیست اسکی و اسب‌سواری. 

جاهای دیدنی اطراف طرقبه کدامند؟ 

بند گلستان، رودخانه طرقبه، روستای کنگ، پارک جنگلی وکیل آباد، مجتمع تجاری گیلاس طرقبه.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...