رَهی نو

معرفی سرزمین موج های آبی مشهد به همراه آدرس و تصاویر | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۹۸ ۱ بهمن ۱۴۰۲

شهر مشهد علاوه بر اینکه مکانی زیارتی به شمار می‌رود از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است. یکی از این مکان‌ها که هم در میان مسافران هم در میان ساکنین شهر پر طرفدار بوده سرزمین موج های آبی است. مخصوصا بدلیل اینکه این پارک تمام استاندارد‌های جهانی را دارد، جزو امن‌ترین پارک‌های آبی ایران محسوب می‌شود. ما در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به معرفی این مجموعه پرداختیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

معرفی سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد اولین پارک آبی سرپوشیده ایران است که در سال 1386 افتتاح شد. این پارک با فاصله 19 کیلومتری از حرم در قاسم آباد مشهد قرار دارد و یکی از مجهزترین و با کیفیت‌ترین پارک‌های آبی‌ ایران به شمار می‌رود. وسعت این پارک 23000 و زیربنای آن 8460 متر مربع جزو بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه است. 

در ابتدا این پارک فقط میزبان اقایان بود؛ ولی پس از گذشت چند ماه بعضی روزهای خاص را نیز به بانوان اختصاص داد. در سال 97 شرکت موج‌های آبی سالنی ویژه برای بانوان ساخت و فاز دوم مجموعه ویژه بانوان افتتاح شد. 

موج‌های آبی مشهد علاوه بر پذیرش همزمان بانوان و آقایان در دو سالن مجزا، بخاطر امکانات زیادی مانند سرسره‌های تک نفره، دونفره، چهار نفره، سونا جکوزی، کافه، رستوران و.. یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به شمار می‌رود. همچنین این پارک از نظر بهداشت در سطح بالایی قرار دارد.  در این مجموعه از اصولی‌ترین روش‌های تصفیه آب، شست‌وشوی منظم تمامی سطوح پس از اتمام هر سانس، سرسره‌ها و راه پله استفاده می‌شود. این مجموعه همه‌روزه از ساعت 11 تا 21 در حال فعالیت است. 

معرفی سرزمین موج های آبی

امکانات سرزمین موج های آبی 

این پارک دارای سرسره‌های متنوعی است که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. 

سرسره سوپر لوپ: در سال 1401 این سرسره با طول 140 متر و ارتفاع 14 متر در این مجموعه نصب شد. 

سرسره جت موج: این سرسره با طول 300 متر و ارتفاع 14 متر به عنوان طولانی‌ترین سرسره ایران شناخته می‌شود.

سرسره سقوط آزاد: در این سرسره شما می‌توانید هیجان کامل را حس کنید. این سرسره با ارتفاع 14 متر در سرزمین موج‌های آبی مشهد نصب شد. 

سرسره تورنادو: شما با این سرسره می‌توانید سوار شدن گروهی در یک سرسره را تجربه کنید. ارتفاع 14 متر و طول 130 متر است که در سال 1391 در این مجموعه قرار گرفت. 

سرسره تویستر: طول این سرسره تک نفره‌ی پر پیچ و خم 220 متر است. 

سرسره تاپسی

سرسره تاپسی: این سرسره ساخت کشور کانادا با طول 115 متر و ارتفاع 11 متر، برنده بهترین سرسره آبی از طرف انجمن پارک‌های آبی جهان شد. 

سرسره بومرنگ: این سرسره با طول 110 متر فقط در قسمت بانوان است که سرعت زیادی دارد با سوار شدن بر آن هیجان خالص را تجربه می‌کنید. 

سرسره سفینه: سرسره سفینه دارای تیوب‌های دو نفره است که در طول مسیر سربالایی‌ دستگاه‌هایی ویژه آن‌ها را هدایت می‌کنند.

استخر موج: یکی از پرطرفدار‌ترین استخرهای این مجموعه استخر موج است. این استخر به وسیله دستگاه‌های مخصوص، موج‌هایی شبیه موج دریا ایجاد کرده و به همین دلیل شنا در آن حس خوبی دارد.  

استخر موج

چاله فضایی: این مورد یکی از پر هیجان‌ترین سرسره‌های موج های آبی به شمار می‌رود. 

از سرسره‌ها و امکانات دیگر این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

سرسره کامیکاز
سرسره مار کبری
سرسره خانواده
سرسره موج
سرسره‌های آهسته
سرسره‌های سرعتی 
سرسره یو
استخر کودکان و بزرگسالان
حمام سنتی
سونای خشک و بخار
جکوزی
اتاق ماساژ
دوش 
رختکن
فروشگاه لوازم ورزشی
سیستم گرمایشی کف 

قوانین سرزمین موج های آبی 

عدم امکان عودت وجه 

ممنوعیت همراه داشتن تلفن همراه در داخل پارک آبی 

ممنوعیت ورود افراد باردار به مجموعه 

عدم پذیرش افراد دارای سابقه بیماری (قلبی، پوستی و..)

در همگام ورود همه اشیا قیمتی و زیورآلات را به صندوق امانات دهید

ممنوعیت ورود خوراکی و نوشیدنی به داخل پارک آبی 

عدم امکان استفاده افراد زیر 15 سال از سونا

عدم امکان استفاده بلیت آقایان برای بانوان و بالعکس

ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی برای بانوان 

استفاده از کلاه برای افراد دارای موهای بلند الزامی است.

ممنوعیت ورود افراد در صورت داشتن جوش، زخم، التهاب چشم و هر عفونت دیگری به پارک 

دیدنی های نزدیک به موج های آبی مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری در فاصله تقریبی 8 کیلومتر از موج‌های آبی مشهد قرار دارد. این بوستان در الهیه، بلوار سجادیه، بعد از میدان ولیعصر، بین بلوار اقدسیه و خیابان سلیمی است.  این پارک در منطقه ۱۲ شهر مشهد واقع شده است و اولین پارک مینیاتوری شرق ایران در استان خراسان رضوی به حساب می‌آید.

در این پارک انواع بناهای تاریخی و فرهنگی کشور، در ابعاد کوچک‌تر و به‌صورت مینیاتوری در یک فضای مشخص جمع‌آوری شده است. پارک مینیاتوری برای افرادی که امکان سفر به همه شهرها و بازدید از تمام مکان‌های تاریخی به‌صورت مجزا را ندارند گزینه مناسبی است.  این بوستان در سال 1395 افتتاح شد و ماکت‌های آثار زیادی در آن قرار دارد. این ماکت‌ها شامل آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار نیشابوری، ماهان کرمان، تخت‌ جمشید، ارگ بم، پل خواجو و … می‌شود. 

بوستان مینیاتوری

پارک ملت مشهد

یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌ها و جاهای دیدنی مشهد پارک ملت است که یکی از بزرگترین استخر‌های رو باز مشهد در آن قرار دارد. شهربازی این پارک به‌عنوان اولین شهربازی مشهد در سال 1351 افتتاح شد و دارای یکی از بلندترین چرخ و فلک‎‌های خاورمیانه است.  این بوستان در بزرگراه وکیل آباد، بین بزرگراه آزادی در بلوار امامت قرار دارد و حدود 11 کیلومتر با موج‌های آبی مشهد فاصله دارد. 

شهر بازی

باغ گل‌ها مشهد

این باغ به‌عنوان یکی از زیباترین باغ‌های گل کشور شناخته می‌شود. طرح این باغ از روی گل بنفشه الهام گرفته شده است. به این‌صورت که اگر از بالا به آن نگاه کنید، طرح یک گل بنفشه با هشت گلبرگ را می‌بینید که هر گلبرگ آن، مجموعه‌ای از گل‌های متفاوت را در خود جای داده است. این باغ در بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳ قرار دارد و تا سرزمین موج‌های آبی مشهد حدود 10 کیلومتر فاصله دارد. 

باغ گل

سرزمین موج های آبی کجاست؟

این مجموعه در شمال غربی مشهد قرار داشته و تا مرکز شهر 15 کیلومتر و تا حرم 19 کیلومتر فاصله دارد. سرزمین موج‌های آبی مشهد در قاسم آباد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه واقع شده است. 

 

هتل های نزدیک موج های آبی مشهد

هتل بین المللی قصر طلایی مشهد به یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل کشور، با معماری خاص و باشکوه طراحی شده است. هتل قصر طلایی مشهد در سال 89 در خیابان امام رضا (ع) افتتاح شد. امکانات این هتل پنج ستاره شامل انواع رستوران های سنتی و بین المللی، مرکز خرید، استخر، سالن بیلیارد و.. می‌شود. فاصله این هتل تا سرزمین موج‌های آبی مشهد حدود 22 دقیقه است و دسترسی به آن راحت است. 

هتل قصر طلایی

کلام پایانی 
سالانه مسافران زیادی به مشهد سفر می‌کنند برای در نظر داشتن یک روز پر نشاط برای خود و خانواده یکی از بهترین انتخاب‌ها رفتن به پارک آبی است. شما می‌توانید یک روز خاطره‌انگیز و پر هیجان در این پارک داشته باشید و از تمامی امکانات آن بهره‌مند شوید. 

سوالات متداول در مورد موج های آبی مشهد

فاصله مرکز شهر تا سرزمین موج‌های آبی چقدر است؟

این مجموعه تا مرکز شهر 15 کیلومتر فاصله دارد. 

امکانات موج‌های آبی مشهد شامل چه چیزهایی می‌شود؟

شامل انواع سرسره‌ها، استخر کودکان و بزرگسالان، حمام سنتی، سونای خشک و بخار، جکوزی، اتاق ماساژ، حمام ترکی، رختکن، فروشگاه لوازم ورزشی و… می‌شود.

سرزمین موج‌های آبی مشهد کجاست؟

سرزمین موج‌های آبی در قاسم آباد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه قرار دارد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...