رَهی نو

کارالند مشهد ؛ شهری با شغل های واقعی برای کودکان

تعداد بازدید: ۲۶۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر مشهد، شهر مشاغل است که به کارالند مشهد شهرت دارد. کودکان در این شهر می‌توانند مشاغل مختلفی را امتحان کنند. این پارک اولین پارک جامعی است که در مشهد افتتاح شده و هدف از تاسیس آن آموزش مشاغل متنوع به کودکان است. در این پارک هرنوع شغلی که به فکرتان برسد، وجود دارد. اگر قصد دارید تا کودکان خود را به این مکان فوق‌العاده جذاب ببرید، پیشنهاد می‌کنیم با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این مورد به شما ارائه دهیم.

کارالند مشهد کجاست؟

کارالند به‌عنوان شهر مشاغل در مشهد قرار دارد که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران به آنجا می‌روند. برای رفتن به کارالند، بعد از ورود به شهر مشهد، باید وارد بلوار هفت تیر شوید. در این بلوار به خیابان گلشن بروید که نبش این خیابان، برج آرمیتاژ را خواهید دید. در طبقه سوم این برج، کارالند قرار دارد. شما می‌توانید علاوه‌بر اتومبیل شخصی خود، از وسایل نقیله عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو برای رفتن به کارالند مشهد استفاده کنید.

کارالند مشهد چگونه جایی است؟

کارالند مشهدی در سال 1396 و در فضایی به مساحت 1000 مترمربع، در دو طبقه برای کودکان 3 تا 12 سال تاسیس شده است. در این پارک مشاغل واقعی مانند خلبانی، خوانندگی، آشپزی و ... برای کودکان طراحی شده تا آنها بتوانند این مشاغل را امتحان و تجربه کنند. کارالند به‌گونه‌ای طراحی شده که اداره‌کنندگان آن کودکان هستند و هدف از تاسیس آن، تجربه کسب درآمد، تفکر اقتصادی، تقویت روحیه تیمی و استقلال شخصیتی کودک است. در واقع کودک حس مستقل بودن در این مشاغل را تجربه کرده و برای شاغلان واقعی آنها احترام قائل خواهد شد.

شغل های گوناگون در کارالند مشهد

کنجکاوی کودکان باعث شده تا آنها بخواهند سر از همه چیز دربیاورند. مشاغل مختلفی در دنیا وجود دارد که شاید هر کودکی نیاز به امتحان و تجربه آنها داشته باشد. باتوجه به این موضوع، کارالند مشهد بیش از 20 شغل مختلف را باتوجه به رده سنی کودکان شبیه‌سازی کرده که در این بخش می‌خواهیم آنها را معرفی کنیم.

اتاق پزشک

اتاق پزشکی

شغل رویایی بیشتر کودکان، پزشکی است. در کارالند اتاق‌هایی با تجهیزات کامل پزشکی وجود دارد. کودکان در این بخش لباس‌های مخصوص پزشکی را پوشیده و بیماران را معاینه می‌کنند. در این بخش در کنار اسباب‌بازی‌های پزشکی، برخی از لوازم پزشکی واقعی نیز وجود دارد. به این ترتیب کودکان باور می‌کنند که در حال درمان بیماران هستند.

خانه باربی

خانه باربی

در یکی از بخش‌های خانه مشاغل مشهد، آشپزخانه کوچکی قرار دارد که کودکان در آنجا با لوازم آشپزی پخت‌وپز می‌کنند. دکور این خانه کوچک به رنگ صورتی و با میز و صندلی‌های کوچک است که اتاق باربی نیز در این خانه قرار دارد. کودکان در این بخش می‌توانند به تماشای کارتون، خاله‌بازی، آشپزی، خانه‌داری و پذیرایی از مهمانان بپردازند.

پمپ بنزین

در کارالند، برای اینکه خیابان‌ها واقعی‌تر جلوه کنند، بخش‌هایی مثل ایستگاه پمپ بنزین اضافه شده است. کودکان با پوشیدن لباس‌های مخصوص، کار سوخت‌گیری را برای اتومبیل‌ها انجام می‌دهند.

بانک

شاید کودکان به کارهای اداری مانند بانکداری علاقه نداشته باشند، اما در کارالند، بانکی ساخته شده تا کودکانی که به حسابگری علاقه دارند، در آنجا مشغول بازی شوند.

ایستگاه آتش نشانی

ایستگاه آتش نشانی

یکی از شغل‌های مهیجی که اغلب پسربچه‌ها به آن علاقمندند، آتش‌نشان است. در کارالند ایستگاه‌های آتش‌نشانی قرار دارد که کودکان با پوشیدن لباس‌های ماموران آتش‌نشانی شروع به فعالیت می‌کنند. کودکان در این بخش، اصول اولیه آتش‌نشانی را یاد می‌گیرند و با تجهیزات خاموش کردن آتش از نزدیک آشنا می‌شوند. همینطور مهارت‌هایی مانند رویارویی با حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را می‌آموزند. آنها بعد از آموزش به مکانی که دچار آتش‌سوزی شده اعزام می‌شوند تا به‌شکل نمادین آتش را خاموش کنند.

دندانپزشکی

از دیگر مشاغلی که کودکان در کارالند مشهد آن را تجربه می‌کنند، داندانپزشکی است. کودکان در سنین کم با افتادن دندان‌های شیری خود روبرو می‌شوند؛ به همین علت از فضای دندانپزشکی دور نیستند. در این بخش، کودکان با لباس‌های پزشکی و تجهیزات دندانپزشکی از نزدیک آشنا می‌شوند. شاید تجربه این شغل باعث شود که کودکان به دندانپزشکی علاقمند شوند.

خلبانی

یکی دیگر از شغل‌های مورد علاقه کودکان، خلبانی است که کودکان می‌توانند در کارالند آن را از نزدیک لمس کنند. در این پارک کودکان می‌توانند با اجزاء هواپیما آشنا شوند، کاپیتان شدن را تجربه کنند و میزان مهارت خود را در این شغل بسنجند. 

رانندگی

کارالند مشهد بخشی به نام آموزشگاه رانندگی دارد که در آنجا کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند. همینطور با نشستن پشت فرمان می‌توانند رانندگی را به‌صورت واقعی تجربه کنند. چنانچه کودک این آموزش‌ها را بطور کامل یاد بگیرد، می‌تواند از آموزشگاه، گواهینامه رانندگی دریافت کند.

کلانتری

کلانتری

در پارک مشاغل مشهد، کودکان در کلانتری می‌توانند نقش پلیس و فعالیت‌های مربوط به او را هم ایفا کنند. بطور مثال با تعقیب و گریز سارق و دستگیری او می‌توانند دزد را به دادگاه تحویل دهند. در کلانتری کارالند مشهد، کودکان با وظایف و خدماتی که یک پلیس به مردم ارائه می‌دهد، آشنا می‌شوند.

مینی پارک

مینی پارک

کودکان در کنار تست مشاغل مختلف در کارالند مشهد می‌توانند در پارک کوچک این مجموعه، بازی کنند. لوازم بازی زیادی در این پارک وجود ندارد و فقط دو سرسره و تاب در آنجا قرار داده شده است.

سینما

در کارالند مشهد علاوه‌بر تدارک مشاغل مختلف برای کودکان، سینمای کوچکی هم ساخته شده است. در این سینما کودکان می‌توانند کارتون‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود را به‌صورت سه بعدی تماشا کنند. 

پیست دوچرخه سواری

کارالند مشهد فقط مختص به تجربه مشاغل مختلف نیست. در این پارک سرگرمی‌های متنوعی مانند دوچرخه سواری نیز وجود دارد. کودکان در این پارک مهارت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، اهمیت استفاده از دوچرخه و همینطور رعایت کردن قوانین مربوط به دوچرخه‌سواری را نیز می‌آموزند.

شهرهای مشاغل کودکان در ایران

علاوه‌بر مشهد، تهران نیز شهر مشاغل دارد که از میان آنها می‌توان به شهر مشاغل کاربازیا در برج میلاد، شهر مشاغل هانی لند در پیروزی و سرزمین رویایی لی لی پوت در تهرانپارس اشاره کرد.

مکان های دیدنی نزدیک کارالند

جاهای دیدنی زیادی در نزدیکی کارالند مشهد وجود دارد که شامل پارک وکیل‌آباد، هلیوم پارک، پارک ملت، پارک خورشید و تونل صبا هستند. اگر از شهرهای دیگر به کارالند مشهد می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از هتل‌های مشهد مانند هتل ارم مشهد را از طریق سایت رهی نو برای استراحت خود رزرو کنید.

نکات بازدید از کارالند مشهد

•    ورود کودکان 2 تا 12 سال به کارالند مشهد امکان‌پذیر است.
•    ورود به پارک مشاغل مشهد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 23 امکان‌پذیر است.
•    در هر غرفه امکان ورود 6 کودک بطور همزمان وجود دارد.
•    کارالند مشهد در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای لذت بردن بیشتر کودکتان در روزهای غیرتعطیل به این پارک بروید.
•    لوازم و بازی‌های این پارک بگونه‌ای طراحی شده که کودکان از نظر قد و قامت با محدودیت روبرو نباشند.

سخن پایانی

کارالند مشهد یکی از شهرهای مشاغل در ایران است که کودکان در آنجا امکان تجربه شغل‌های مختلف را دارند. بازی و لمس مشاغل مختلف از نزدیک، باعث می‌شود تا کودکان خاطره خوشی از این پارک داشته باشند. اگر به شهر مشهد سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما کودکان خود را برای داشتن یک روز خوب و مفرح به این کارالند ببرید.

سوالات متداول در مورد کارالند مشهد

کارالند مشهد کجاست؟

برای رفتن به این پارک اید وارد بلوار هفت تیر شوید. سپس به خیابان گلشن بروید که نبش این خیابان، برج آرمیتاژ را خواهید دید. در طبقه سوم این برج، کارالند مشهد قرار دارد.

دلیل ساخت پارک مشاغل مشهد چیست؟

هدف از ساخت کارالند، آشنایی و تجربه کودکان با شغل‌های گوناگون از طریق شبیه‌سازی این مشاغل است.

چه مشاغلی در کارالند شبیه‌سازی شده است؟

خلبانی، پزشکی، رانندگی، آشپزی، کلانتری، بیمارستان، نانوایی، بانک و نجاری.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...