رَهی نو

آشنایی با ییلاق شاندیز مشهد | عکس و آدرس

تعداد بازدید: ۱۸۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲

هر گردشگری که به شهر مشهد سفر می‌کند، تمایل دارد در کنار زیارت حرم امام رضا (ع)، سیاحتی نیز به مکان‌های دیدنی این شهر داشته باشد. شهر مشهد و مناطق اطراف آن، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی زیادی دارد که با رفتن به آنها می‌توانید سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای خود بسازید. یکی از این مناطق گردشگری، شهر ییلاقی شاندیز است که قصد داریم در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو اطلاعات کاملی به شما ارائه کنیم تا چنانچه به این منطقه سفر می‌کنید، بتوانید از تمامی تفریحات آن استفاده کنید.

تاریخچه شهر شاندیز 

شاندیز مشهد در گذشته به شاه دیز یا شاه دژ معروف بود که معنای شاه قلعه را داشت. مردم این منطقه در سالیان دور برای اینکه از جان خود محافظت کنند، در این قلعه زندگی می‌کردند. سرانجام در سال 800 هجری قمری تغییر مکان داده و به شهر شاندیز مهاجرت کردند. شهر شاندیز با درخت چناری که در حدود 2700 سال قدمت دارد، معروف است. داخل تنه درخت به‌اندازه‌ای وسیع بود که در آن کفاشی، قصابی و مغازه‌های مختلف وجود داشت. پیش از ورود اسلام، این منطقه قابل سکونت بود که البته در زمان قاجار و حکمرانی حسام‌السلطنه به توپ بسته شد.
پیشرفت گردشگری شاندیز مشهد به‌اندازه‌ای بود که در سال 1333 از منطقه روستایی به منطقه شهری ارتقا پیدا کرد. شاندیز به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی و همینطور آب‌وهوای دل‌پذیر، همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

معرفی شهر شاندیز

همانطور که گفتیم منطقه شاندیز یکی از بهترین مکان‌ها برای گردشگری محسوب می‌شود و در آن درختان سربه فلک کشیده، آب‌وهوای مطبوع و رودخانه‌های پرآبی مانند مغان، مایان، جاغرق، کنگ و زشک جریان دارد که این بخش را به یک منطقه ییلاقی تبدیل کرده است. منطقه ییلاقی شاندیز با وسعتی نزدیک به 37.825 کیلومتر مربع، در فاصله 15 کیلومتری شمال غربی شهر مشهد قرار گرفته و آب‌وهوای معتدلی دارد. زمستان‌های این منطقه بسیار سرد و تابستان آن  خنک است. از جاهای دیدنی شهر شاندیز می‌توان به بقایای قلعه تاریخی شاهان، آرامگاه اخی علی قتلقشاه، آرامگاه شیخ حافظ ابرده ای و درخت بید شاندیز اشاره کرد. 

شهر شاندیز کجاست؟

 

شاندیز مشهد کجاست

 

برای رفتن به شهر شاندیز می‌توانید علاوه‌بر اتومبیل شخصی خود، از دیگر وسایل نقلیه مانند قطار و هواپیما نیز استفاده کنید. زمانی که وارد شهر مشهد شدید، به انتهای بزرگراه وکیل آباد بروید و در نهایت با رسیدن دوراهی طرقبه و شاندیز، به سمت شاندیز حرکت کنید.

امکانات تفریحی و رفاهی شاندیز مشهد

شهر شاندیز علاوه‌بر مکان‌های تاریخی، امکانات تفریحی و گردشگری زیادی دارد؛ بنابراین زمانی که به این منطقه سفر می‌کنید، می‌توانید از تفریحات و هیجاناتی که در این مجموعه‌های گردشگری وجود دارد، لذت ببرید. جاذبه‌های این شهر آنقدر زیاد است که شهروندان مشهدی نیز در آخر هر هفته، خود را مهمان این منطقه بکر و طبیعی می‌کنند. از این مکان‌های معروف تفریحی می‌توان به رصد نجوم رضوی، تله کابین، پارک جنگلی شاندیز، مجموعه توریستی گلستان شاندیز و پیست موتور سواری اشاره کرد. اگر به این شهر سفر می‌کنید حتما در برنامه‌های خود رفتن به مجموعه گردشگری رستوران های پدیده شاندیز را قرار دهید و خود را به بهترین شیشلیک‌هایی که در این رستوران‌ها تهیه می‌شود، میهمان کنید. این غذا یکی از معروف‌ترین غذاها است که شهرت جهانی دارد. همینطور در کنار سرو غذا می‌توانید از شنیدن موزیک زنده در این رستوران لذت ببرید.

پیست اسکی شیرباد 

 

پیست اسکی شیرباد

 

اگر اهل اسکی کردن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در نزدیکی شهر شاندیز به انتهای دره بینالود بروید. در این منطقه پیست اسکی شیرباد برای افرادی که به این ورزش علاقمندند، احداث شده است.
اگر اهل اسکی کردن نیستید، ولی به برف‌بازی علاقه دارید، می‌‎توانید از این فرصت استفاده کرده و در پیست اسکی شیرباد سفری خوش را برای خود رقم بزنید. شاید تصور کنید که استفاده از پیست اسکی، فقط مختص به روزهای سرد و فصل زمستان است. اما می‌توانید در تمام فصول سال از پیست اسکی استفاده کنید و از بودن در این مکان لذت ببرید. در این پیست، امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران درنظر گرفته شده که شامل موارد زیر هستند: 
در این پیست اقامتگاه‌های لوکسی برای مسافران درنظر گرفته شده که مکان مناسبی برای اقامت شبانه به‌شمار می‌روند. اما اگر می‌خواهید امکانات بیشتری در محل اقامت خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم هتل درویشی مشهد را رزرو کنید. همچنین اگر به اسکی کردن علاقه دارید، امکانات آموزشی نیز برای شما وجود دارد.
در پیست اسکی شیرباد، بازی‌های هیجان‌انگیز دیگری مانند زیپ‌لاین و سورتمه‌سواری  وجود دارد. چنانچه به ورزش اسکی علاقمند نیستید، انجام این بازی‌ها می‌تواند لحظات خوشی را در این منطقه برای شما رقم بزند.
رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلفی در پیست اسکی شیرباد برای افراد وجود دارد. همینطور یک نمازخانه و استراحتگاه برای کسانی که می‌خواهند لحظاتی را در یک محیط آرام بگذرانند، قرار داده شده است.

پاراموتور شاندیز مشهد

 

پاراموتور شاندیز

 

اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید، پاراموتور تفریح مناسبی برای شما در شهر شاندیز است. پاراموتور، یک چتر گلایدر است که در قسمت پشت صندلی آن، یک موتور برای حرکت قرار داده شده که به شما کمک می‌کند تا در آسمان پرواز کنید. اگر از بودن در ارتفاع لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از پاراموتور که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور است، استفاده کرده و یک تجربه امن و خاص داشته باشید.    

نکات مهم برای استفاده از پاراموتور

چنانچه می‌خواهید اوج هیجان را در این سفر با پاراموتور تجربه کنید، بهتر است به نکات مهمی توجه کنید. بهترین زمان برای پرواز، صبح و یا ابتدای روز است تا بتوانید حس آرامش بیشتری تجربه کنید. زمانی که وارد شهر مشهد شدید، به انتهای بزرگراه وکیل آباد بروید و در نهایت با رسیدن به دوراهی طرقبه و شاندیز، به سمت شاندیز حرکت کنید.

پارک جنگلی شاندیز 

 

پارک جنگلی شاندیز

 

پارک طبیعی شاندیز یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های این شهر است که به پارک جنگلی پردیس شاندیز هم شهرت دارد. وجود درختان سربه‌فلک کشیده، این پارک را به یک فضای دل‌انگیز تبدیل کرده است. زمانی که مشغول قدم زدن در این پارک هستید، رودخانه‌های جاری که سرچشمه آنها رشته‌کوه بینالود است را می‌بینید. شنیدن صدای پرندگان، این مکان را بسیار شگفت‌انگیز کرده است. اگر اهل عکاسی هستید، می‌توانید دوربین خود را برداشته و با رفتن به این پارک جنگلی، لحظات زیبایی را برای خود ثبت کنید.
در پارک جنگلی شاندیز امکانات مختلفی برای مسافران درنظر گرفته شده که شامل زمین بازی برای کودکان، باربیکیو، سرویس بهداشتی، سوپرمارکت، نمازخانه و پارکینگ هستند. همچنین فضایی برای اقامت گردشگرانی که قصد دارند زمان بیشتری در پارک بمانند، درنظر گرفته شده است.

پارک کوهستانی شاندیز 

یکی دیگر از مناطق شگفت‌انگیز در شهر شاندیز که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، پارک کوهستانی شاندیز است. از دیگر مناطق تفریحی در شاندیز می‌توان به پارک معروف دوچرخه کوهستان اشاره کرد که در نزدیکی رستوران پدیده شاندیز قرار دارد.

پارک مشاهیر شاندیز

پارک مشاهیر شاندیز از دیگر جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود که با داشتن محیطی امن و آرام، مکان بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران است. 

رصدخانه نجوم رضوی

 

رصدخانه نجوم رضوی

 

اگر به مطالعه و رصد ستاره‌ها و سیارات علاقمندید، خبر خوشی برای شما داریم. در منطقه شاندیز رصدخانه‌ای به نام رصدخانه نجوم رضوی وجود دارد که با ورود به آن می‌توانید تجربه جدید و لذت‌بخشی کسب کنید. در این رصدخانه تلسکوپ‌های بسیار قدرتمندی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید شگفتی‌های بی‌نظیر آسمان را تماشا کنید. 

موج ‌های آبی مشهد

 

موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های سرپوشیده‌ تفریحات آبی در ایران است. در این مجموعه انواع سرسره‌ها و بازی‌های آبی وجود دارد که با ورود به آن، می‌توانید یک روز هیجان‌انگیز برای خود رقم بزنید. از امکانات موج های آبی مشهد می‌توان به لیزر تگ، سقوط آزاد، سرسره‌های آبی متعدد، زیپ لاین، ترامپولین، سالن‌های ماساژ، سالن اسپا، مرکز خرید، رستوران، فضاهای مجزا برای بانوان، آقایان و کودکان و پارکینگ اشاره کرد.


سخن پایانی
در این مقاله به معرفی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر مشهد یعنی ییلاق شاندیز پرداختیم. امکانات تفریحی و گردشگری زیادی مانند اماکن تفریحی، انواع رستوران‌ها، پارک‌های جنگلی و ... برای مسافرانی که به این منطقه شگفت‌انگیز سفر می‌کنند، درنظر گرفته شده است. اگر می‌خواهید سفری خوش و خاطره‌انگیز از این شهر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که از میان هتل‌ها، هتل قصر طلایی مشهد را از طریق سایت رهی نو رزرو کنید.


سوالات متداول در مورد منطقه ییلاقی شاندیز

چگونه می‌توان به منطقه ییلاقی شاندیز رفت؟

زمانی که وارد شهر مشهد شدید، به انتهای بزرگراه وکیل آباد بروید و در نهایت با رسیدن دوراهی طرقبه و شاندیز، به سمت شاندیز حرکت کنید.

چه جاذبه‌های تاریخی در ییلاق شاندیز وجود دارد؟

قلعه شاهان، آرامگاه شیخ حافظ ابردهی و سنگ نگاره شتر سنگ. 

بهترین مکان‌های تفریحی و دیدنی شاندیز مشهد کدامند؟

مجموعه موج های آبی، پیست اسکی شیرباد، رصدخانه نجوم صفوی، پارک کوهستانی مشاهیر و پاراماتور.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...