رَهی نو

مراکز خرید مشهد؛ لوکس‌ ترین پاساژهای مشهد

تعداد بازدید: ۶۲۵ ۶ آبان ۱۴۰۲

آیا با مراکز خرید مشهد آشنایی دارید؟ مشهد شهری مذهبی، تاریخی و فرهنگی است که زیبایی‌های چشمگیر ِآن بسیاری از گردشگران و زائران را به سمت خود جلب می‌کند. اگر برای اولین بار است که به شهر مشهد سفر می‌کنید، یا علاقه دارید به جز بازدید از مکان‌های زیارتی و تفریحی آن، تجربه‌ی خرید در این شهر را داشته باشید باید به سراغ پاساژهای مشهد و مراکز خرید ِبزرگ آن بروید.

مشهد یکی از بهترین شهرهای ایران از لحاظ تنوعِ مرکز خرید است؛ میزانِ شهرت این شهر در زمینه‌ی تنوع مراکز خرید بسیار زیاد است و مجموعه‌های فرهنگی و تجاری آن به عنوان بهترین مراکز خرید و تفریح در ایران شناخته می‌شوند. بازارهای سنتی شلوغ، مراکز خرید مدرن و واحد‌های تجاری ارائه دهنده‌ی برندهای بین‌المللی، مشهد را به یک بهشت برای علاقه مندان به پاساژ گردی و خرید تبدیل کرده است. در این مقاله، ما بهترین مراکز خرید این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. آماده اکتشاف هستید؟ با سامانه رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید تا به شما تصویری کامل از بُعد تجاری این شهر ارائه دهیم.

مراکز-خرید-مشهد

معرفی مراکز خرید مشهد

مراکز خرید مشهد را در ادامه به ترتیب معروف بودنشان با یکدیگر بررسی می‌کنیم. این مراکز عموما دارای بخش‌های مختلف مانند واحد‌های تجاری، رستوران و کافه، بانک و ... هستند. شما می‌توانید طی یک روز کامل در این مراکز تجاری به تفریح، خرید و وقت گذراندن با خانواده یا دوستان خود مشغول باشید. مشهد شهر مناسبی برای خرید لباس، محصولات چرمی، مبلمان و وسایل چوبی، طلا و همچنین ادویه‌های متنوع است. تمامی این اقلام در پاساژهای مشهد و برج‌های تجاری این شهر عرضه می‌شوند.

مجتمع تجاری الماس شرق

کمتر گردشگری در مشهد وجود دارد که نام مرکز خریدِ «الماس شرق» را نشنیده یا دست کم یک مرتبه از خیابانی که این مرکز خرید در آن واقع شده است عبور نکرده باشد. در الماس شرق هیچ نوع واحد تجاری که شما به دنبالش باشید و آن را پیدا نکنید، وجود ندارد. الماس شرق در 6 طبقه با واحدهای تجاری مختلف با معماری داخلی زیبا و چشم نواز طراحی شده است. واحد‌های تجاری الماس شرق در حوزه‌ی فروش لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش و مصنوعات چرمی، کامپیوتر و تجهیزات جانبی، زیورآلات، صنایع دستی، ادویه و ... فعالیت می‌کنند. 

هنگامی که از خرید خسته شدید می‌توانید به سراغ رستوران، کافی شاپ، آبنمای جامپینگ و فست فود فروشی‌ها بروید. در این مرکز تجاری یک مرکز تفریحی به اسم «سرزمین عجایب» واقع شده است که یک شهربازی سرپوشیده برای کودکان است. بزرگسالان می‌توانند در این شهر بازی، تجربه‌ی انجام گیم‌هایی مانند بولینگ، بیلیارد، اسنوکر، دستگاه‌های کنسولی رایانه‌ای و ... را داشته باشند. بعد از بازی و تفریح، خانواده‌ها می‌توانند از تماشای فیلم در سینمای شش بعدی، اتاق عکاسی، کارگاه خلاقیت و اتاق گریم لذت ببرند.

معماری مرکز خرید مشهد الماس شرق در نوع خود بسیار جالب توجه است. این مرکز خرید شبیه یک انگشتر بسیار غول پیکر طراحی شده که نگین آن سبز رنگ است. شما با ورود انتهای بلوار خیام به راحتی می‌توانید این مرکز خرید را از روی شکل و شمایلش تشخیص دهید.

آدرس مجتمع الماس شرق به همراه ساعات کاری: 

این مرکز از صبح ساعت 10 الی 9 شب باز است. به دلیل قرار گیری مجتمع الماس شرق در منطقه گردشگری سپاد، شما می‌توانید با رسیدن به انتهای بلوار خیام شمالی به این مرکز خرید دسترسی پیدا کنید.

مرکز-خرید-الماس-شرق

مرکز خرید وصال در مشهد

مراکز خرید مشهد همچون مرکز خرید وصال، دارای واحدهای تجاری با برند‌های بین المللی هستند. بنابراین اگر به فکر خرید کالاهای برند و اصل هستید می‌توانید به این مرکز خرید مراجعه کنید. اغلب واحدهای تجاری وصال برای فروش مبلمان چوبی و دکوراسیون منزل اختصاص داده شده‌اند. شما با جستجو در طبقه اول تا چهار ِمجتمع وصال می‌توانید برای خرید مبلمان منزل و سایر وسایل چوبی اصل و با کیفیت اقدام کنید. بسیاری از ساکنان شهر مشهد برای خرید لوازم منزل خود به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند. انواع مبلمان، میزهای ناهار خوری، میز تحریر، میز تلویزیون و ... در نوعِ کلاسیک و مُدرن در مجتمع وصال برای خرید عرضه می‌شوند.

اگر برای خرید لوازم چوبی منزل به سراغ این مرکز خرید در مشهد نمی روید و دوست دارید سوغاتی‌های مشهد همچون خشکبار یا لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش یا عطر خریداری کنید، می‌توانید به سراغ سایر طبقات این مرکز تجاری بروید. این مرکز دارای 6 طبقه است. سایر واحدهای مجتمع وصال همچون ‌هایپر مارکت، مجموعه علمی تفریحی پروفسور بازیما، پارکینگ طبقاتی، نمازخانه و .. این مرکز را به مکانی مناسب برای تفریح و گردش تبدیل کرده‌اند.

اگر از جستجو در این مرکز خرید خسته شدید می‌توانید به سایر مکان‌های تفریحی که در نزدیکی این مجتمع واقع شده‌اند، همچون پارک ساحلی آفتاب یا باغ پرندگان، مراجعه کنید. شما همچنین می‌توانید در هتل پردیسان مشهد که در فاصله 20 دقیقه‌ای با این مرکز خرید و بسیاری دیگر از مراکز تجاری مشهد قرار گرفته است اقامت داشته باشید.

آدرس مرکز خرید وصال مشهد به همراه ساعات کاری:

این مرکز نزدیک به سایر مراکز خرید مشهد همچون الماس شرق و بازار بین المللی سپاد قرار گرفته است. شما با ورود به بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد و سپس ورود به بلوار بهارستان می‌توانید به این مجتمع دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که ساعات کاری این مرکز از 9 صبح تا 8 شب است.

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

مرکز-خرید-آرمیتاژ

یکی از مراکز خرید مشهد که به اندازه الماس شرق معروف است اما وسعت ِآن بیشتر و بسیار چشمگیر‌تر است، مرکز خرید آرمیتاژ گلشن مشهد است. این مرکز خرید 34 طبقه دارد؛ حتی یک روز کامل برای جستجو در این مرکز خرید مدت کمی به نظر می‌رسد. باید چند روز را برای پاساژ گردی و دیدن تک تک واحدهای تجاری این مجتمع اختصاص دهید.

این مرکز خرید مشهد دارای چندین طبقه‌ی منفی و سه طبقه‌ی عادی است. این طبقات به طور خاص برای واحد‌های تجاری عمومی اختصاص داده شده‌اند. مجتمع آرمیتاژ به طور خاص دارای واحد‌های تجاری برای فروش کالای خواب، وسایل خانه و آشپزخانه، دکوراسیون و هایپرمارکت است که همگی در طبقه منفی یک قرار گرفته‌اند. در طبقه همکف می‌توانید برای خریدِ کالاهای شخصی اقدام کنید؛ از جمله آنها می‌توان به عطر، لباس، جواهرات و عینک اشاره کرد. یک طبقه بالاتر، یعنی در طبقه اول می‌توانید پوشاک و محصولات چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین طلا خریداری کنید. 

اگر به فکر تغییر دکوراسیون خانه خود هستید، طبقه‌ی دوم این مرکز خرید مشهد برای شماست. در این طبقه کلیه واحد‌های تجاری مخصوص فروش مبلمان و دکوراسیون تزئیناتی منزل که غالبا چوبی هستند قرار گرفته‌اند. طبقه سوم به طور خاص به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. در این طبقه می‌توانید کالای خواب کودک، پوشاک کودک و اسباب بازی خریداری کنید. همچنین در طبقه سوم فضای بازی و کافی شاپ مطابق با روحیات کودکان ساخته شده است. شما همچنین می‌توانید به سراغ رستوران بین المللی یا فست فود برج که در این ساختمان تجاری واقع شده است مراجعه نمایید.

آدرس مرکز خرید آرمیتاژ گلشن مشهد به همراه ساعات کاری:

از هر نقطه‌ی مشهد به راحتی می‌توانید به این مرکز خرید دسترسی پیدا کنید. این مرکز خرید مشهد دارای سه ورودی از دو خیابان مختلف به نام‌های هفت تیر و گلشن است. یک پل ورودی به صورت روگذر در خیابان هفت تیر قرار گرفته است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی وارد طبقه دوم این مرکز تجاری شوید و از طریق آن به سایر طبقات دسترسی داشته باشید. این مرکز از ساعت 10 صبح تا 10 شب از روزهای شنبه تا چهارشنبه و در روزهای تعطیل و پنجشنبه از ساعت 10 الی 11 شب باز است.

مرکز خرید پروما در مشهد

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد، پروما است که در سال 83 ساخته شده است. این مرکز یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین مجتمع‌های تجاری در مشهد است و در بلوار فردوسی مشهد واقع شده است. مرکز خرید پروما 4 طبقه دارد و در هر طبقه واحد‌های تجاری گوناگون قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز برای خرید کیف و کفش، لباس‌های شب و مجلسی، خرید انواع ادکلن و عطر، بدلیجات، لوازم کادویی، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه اقدام کنید. یک سوپرمارکت بسیار بزرگ و کامل در این مجموعه قرار دارد که کلیه اقلام خوراکی اعم از مواد پروتئینی، میوه‌ها، شیرینی، نان و حتی برخی سوغاتی‌های شهر مشهد در آن به فروش می‌رسند.

یک شهربازی سرپوشیده، سالن بیلیارد و بولینگ در طبقه سوم مجتمع تجاری پروما قرار گرفته است. این مکان دارای یک پارکینگ بزرگ و سرپوشیده، فروشگاه کتاب و کافی شاپ و فست فود است که به گردشگران اجازه می‌دهد بعد از انجام خرید در آنها استراحت کنند و غذایی بخورند.

آدرس مرکز خرید پروما در مشهد به همراه ساعات کاری:

همانطور که اشاره کردیم این مرکز خرید در بلوار فردوسی مشهد واقع شده است. پس از ورود به این بلوار باید به سمت میدان جانبازان حرکت کنید. شما در روزهای کاری از شنبه تا پنجشنبه ساعت 10 و نیم صبح الی 12 شب می‌توانید در این مرکز خرید لوکس وقت بگذرانید.

مرکز-خرید-پروما

مرکز خرید آلتون در مشهد

یکی از جدیدترین مراکز خرید مشهد که تازه تاسیس است، مجتمع تجاری آلتون است. این مجتمع از زمان آغاز به کار نزد بسیاری از گردشگران مشهور و محبوب شده است. این برج جمعا 25 طبقه دارد که 3 طبقه از آن دارای واحدهای تجاری عمومی هستند. بسیاری از کالاهای صوتی و تصویری، پوشاک و زیورآلات در این واحد‌ها به فروش می‌رسند. اغلب برند‌هایی که در این واحد‌های تجاری عرضه می‌شوند، معتبر هستند؛ خصوصا کالاهای چرمی و «برند شناخته شده‌ی چرم مشهد» در این مجتمع تجاری عرضه می‌شوند. از این رو اگر به دنبال خرید از برندهای معتبر هستید، حتما به مجتمع تجاری آلتون سر بزنید. 

تنوع قیمت‌ها و برند‌ها باعث ترغیب اکثر مشتریان به خرید از واحدهای تجاری این مرکز شده است. اگر بعد از خرید کردن، نیاز به صرف وعده‌های ناهار یا شام داشتید به راحتی می‌توانید به طبقه چهار مراجعه کنید. در این طبقه رستوران بسیار معروف «پسران کریم» قرار گرفته است. بسیاری از گردشگران صرفا به دلیل حضور این رستوران در مرکز خرید آلتون به این مجتمع مراجعه می‌کنند تا تجربه‌ی چشیدن طعم غذاهای سنتی آن را از دست ندهند.

در طبقه‌ی منفی یک مجتمع تجاری آلتون فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپر فامیلی واقع شده‌اند. شما می‌توانید از غرفه‌های مختلف ِاین فروشگاه‌ها گوشت، شیرینی، لبنیات و مواد پروتئینی، خشکبار و ... خریداری کنید. اگر هوس نوشیدن ِقهوه، چای، آب میوه و غیره به سرتان زد، می‌توانید در همین طبقه به سراغ کافی شاپ آلتون بروید. سایر بخش‌های موجود در این مرکز تجاری که در دسترس عموم هستند شامل سرویس بهداشتی، پارکینگ طبقاتی و آسانسور شیشه‌ای می‌شوند.

آدرس مرکز خرید آلتون در مشهد به همراه ساعات کاری:

مرکز خرید آلتون در بلوار دانشگاه و بین خیابان‌های 22 و 23 واقع شده است. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 شب از این برج بزرگ و واحدهای تجاری آن دیدن کنید.

مرکز-خرید-آلتون

مرکز خرید کیان سنتر در مشهد

مرکز خرید کیان سنتر یکی از مجتمع‌های بسیار پرطرفدار و البته لوکس بین گردشگران و اهالی شهر مشهد محسوب می‌شود. این مکان مُتشکل از دو مجتمع است که به نام‌های کیان 1 و 2 نامگذاری شده‌اند. در 6 طبقه‌ی این مجتمع شما می‌توانید برای خرید پوشاک، مراجعه به فوت کورت، شهربازی، لوازم تزیینی، لوازم منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... اقدام کنید. همچون بسیاری از مجتمع‌های تجاری موجود در مشهد، کیان سنتر نیز دارای شهربازی است. با مراجعه به فوت کورت می‌توانید از فضای روباز یا سرپوشیده استفاده کنید؛ در فضای روباز دو پرده سینمایی برای پخش فیلم و مسابقات ورزشی اختصاص داده شده است. این فودکورت در طبقه پنجم قرار گرفته است. 

شهر آجری یا لگو سیتی این مجموعه دارای بیشتر از 50 بازی مختلف از جمله بولینگ، سورتمه، بازی‌های ویدئویی و کنسولی، سینما هفت بُعدی و ... است. شما به همراه کودکتان می‌توانید در این بخش از مجتمع مشغول بازی و تفریح شوید. برای خرید نان‌های فانتزی در طعم‌ها و شکل‌های گوناگون، لوازم خانگی، پوشاک و ... می‌توانید به‌هایپر مارکت باما که در مجتمع کیان سنتر قرار گرفته است مراجعه کنید؛ این‌هایپر مارکت در نوع خود بسیار کم نظیر است زیرا غرفه‌های فراوانی دارد.

آدرس مرکز خرید کیان سنتر در مشهد به همراه ساعات کاری:

مجتمع کیان سنتر به عنوان یکی از مراکز خرید مشهد همه روزه از ساعت 11 صبح الی 10 صبح به روی عموم مردم باز است. برای رسیدن به این مرکز باید از طریق بلواز جانباز در مشهد به سمت تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی حرکت کنید

برج-های-کیان-سنتر

لوکس‌ ترین مراکز خرید مشهد

اغلب مراکز خرید مشهد که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، لوکس هستند؛ مراکزی مانند کیان سنتر، آلتون، الماس شرق، پروما و ... که دارای بیش از 3 طبقه با واحد‌های تجاری مختلف هستند و طراحی امروزی و کاملا مدرن دارند، مراکز مناسبی برای خرید سوغاتی، لوازم شخصی، لوازم منزل و استراحت یا بازی و تفریح به حساب می‌آیند.

نمایی-از-شهر-مشهد

سایر مراکز خرید در مشهد مانند بازار رضا، بازار غدیر، بازار امین، مرکز خرید آرمان، بازار بزرگ مرکزی و مرکز خرید شرق زیست، جزو مراکز خریدِ نزدیک به حرم امام رضا (ع) به حساب می‌آیند. به طور کلی مراکز خریدِ نزدیک به حرم قدیمی‌تر بوده و جزو  بازارهای سنتی شهر به حساب می‌آیند. شما می‌توانید بازدید از اماکن تفریحی، مراکز خرید لوکس و بازارهای سنتی مشهد را در برنامه‌ی سفر تان قرار دهید.

کلام آخر

مراکز خرید مشهد به دو گروه «لوکس یا مدرن» و «سنتی یا قدیمی» تقسیم بندی می‌شوند. پیشنهاد ما به شما بازدید از هر دوی این گروه بازارها است، به خصوص مراکز خرید لوکس مشهد که در واحدهای تجاری‌شان اقدام به عرضه کلیه‌ی کالاهای ضروری اعم از پوشاک، خوراکی، بهداشتی و آرایشی، طلا و بدلیجات، لوازم خانگی و ... می‌کنند. از جمله این بازارها می‌توان به الماس شرق، کیان سنتر، آلتون، پروما، وصال و ... اشاره کرد. اغلب این مراکز خرید دارای شهربازی، کافی شاپ، رستوران، فود کورت، سرویس بهداشتی، آسانسور و پارکینگ چند طبقه جهت رفاه حال گردشگران هستند.

سوالات متداول

آیا مشهد مراکز خرید معروفی دارد؟

بله، مشهد دارای مراکز خرید معروفی مانند «الماس شرق»، «کیان سنتر»، «وصال» و «آلتون» است.

چه نوع محصولاتی در مراکز خرید مشهد موجود هستند؟

در مراکز خرید مشهد می‌توانید لباس‌ها، زیورآلات، فرش‌های دستباف، محصولات مذهبی و سوغاتی از جمله زعفران و ادویه‌جات مختلف را خریداری کنید.

آیا مراکز خرید مشهد در روزهای تعطیل باز هستند؟

اغلب مراکز خرید مشهد حتی در روزهای تعطیل باز هستند، اما ساعات کاری‌شان ممکن است متغیر باشد. بهتر است از قبل در مورد باز یا بسته بودنِ مرکز خرید موردنظرتان اطمینان حاصل کنید.

آیا در مراکز خرید مشهد شهربازی برای کودکان و خانواده‌ها وجود دارد؟

بله، کلیه‌ی مراکز خرید مشهد که مدرن و لوکس طراحی شده‌اند دارای واحد‌های تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها هستند.

آیا برای خودروها در مراکز خرید مشهد پارکینگ موجود است؟

اکثر مراکز خرید مشهد دارای پارکینگ برای خودروها هستند.

آیا مراکز خرید مشهد امکان خرید آنلاین دارند یا فقط به صورت فیزیکی اقدام به فروش محصولاتشان می‌کنند؟

بسیاری از مراکز خرید مشهد دارای وب سایت مستقل جهت ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص ساعات کاری، آدرس، نوعِ خدمات و غیره هستند. معمولا فروش آنها به صورت حضوری است. ممکن است هر واحد تجاری به صورت مستقل اقدام به فروش تلفنی یا آنلاینِ محصولات خود نماید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...