رَهی نو

معرفی انواع هتل ها + تصویر

تعداد بازدید: ۱۱۵۳ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

هتل، مجموعه‌ایی است که به عنوان یک اقامتگاه موقت برای سفرهای تفریحی، کاری، زیارتی و... شناخته می‌شود و افراد هنگام رفتن به شهر یا کشورهای مختلف برای اسکان خود انتخاب می‎‌کنند. هتل‌‎ها سالانه پذیرای میهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط جهان هستند و با در اختیار قرار دادن امکانات، خاطره‌ای به یادمانی برای آن‌ها رقم میزند.

به عبارتی دیگر، هتل یک نوع محل اجاره‌ای است که مدت اقامت افراد در آن کوتاه و در حدود چند روز یا نهایتا چند هفته است. در اینجا به معرفی انواع هتل‎‌ها از نظر دسته بندی، تعداد ستاره، امکانات و نوع اتاق‎‎‌ها می‌پردازیم.

 

انواع-هتل-1

 

 

معرفی انواع هتل‌ها

 

همان طور که می‌دانید، انواع هتل‌ها از لحاظ امکانات رفاهی، تجهیزات، کیفیت، زیبایی و استانداردها رتبه‌بندی شده و از یک ستاره تا پنج ستاره تقسیم بندی می‌شوند. کیفیت و مجلل بودن یک هتل مشخصه‌ایی است که تعداد ستاره را تعیین می‎کند. هرچه خدمات رفاهی، امکانات، خدمات تفریحی و.. بیشتر باشد، ستاره بیشتری به آن تعلق می‌گیرد. با این تفاسیر، هتلی که پنج ستاره باشد، در دسته لوکس‎ترین و بهترین هتل قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید، شما می‌توانید از طریق سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو، باتوجه به مقصدتان، بودجه و مدت اقامت خود هتل مدنظرتان را انتخاب کنید.

 

انواع-هتل-2

 

در این مقاله، متداول‌ترین گزینه‌های اقامتی در قالب راهنمایی بیان شده است تا مشکل سردرگمی گردشگران، برای انتخاب مکانی مناسب و اقامتی آسوده را برطرف کند. بدون تردید، اکثر افراد هنگام رزرو هتل، با اصطلاحاتی مانند: هتل یک، دو یا پنج ستاره برخورد می‌کنند. می‌دانیم که یک هتل پنج ستاره مجهزتر از دو ستاره است. امروزه دنیای اقامت نسبت به گذشته گسترده‌تر شده است و بیش از 20 نوع هتل وجود دارد که هر کدام تعریف خاص خود را دارند اما؛ از میان این همه تنوع، چندین مورد دیگر در ایران وجود دارند که در سال‎‌های اخیر شکل گرفته‌اند. در این مطلب، قصد داریم با برخی از انواع هتل‌ها شما را آشنا ‌کنیم.


بسیاری از مردم هتل‌ها را فقط براساس ستاره‌های آن می‌‎شناسند و احتمالا کمتر کسی از وجود انواع مختلف اقامتگاه آگاهی دارد. در هر صورت با تغییر روند سفر، شکل اقامتگاه‌ها نیز متحول شده است. لازم به ذکر است، تنها هتل‌های ستاره‌‎دار نیستند که خدمات اقامتی به مسافران ارائه می دهند، بلکه به‌جز آن‎‌ها مجموعه‌‌های دیگری مانند: هتل آپارتمان، پانسیون، بوتیک هتل و.. نیز در سراسر جهان وجود دارند.

 

ستاره‌های هتل از کجا تعیین می‌شوند؟

 

هتل‌ها، براساس کیفیت درجه‌بندی شده و نسبت ستاره‎‌هایی که به آن‎‌ها اختصاص داده می‌شود، هویت پیدا می‌کنند البته؛ وجود ستاره منحصر به دنیای هتلداری نیست و در مورد رستوران‌‎ها هم صدق می‎‌کند. در حالت کلی، هتل باید واجد ویژگی‌ها و امکانات اولیه یک اقامتگاه باشد اما در مراحل بعد، مشخصه‌هایی همچون: امکانات، چشم انداز اتاق‌ها، موقعیت مکانی، کیفیت رستوران هتل، امکانات تفریحی برای کودکان، وجود استخر، سونا، جکوزی و غیره مورد ارزیابی قرار گرفته و براساس میزان سنجش، از 2 تا 5 ستاره به آن‌‎ها تعلق می‌گیرد.

 

ستاره-هتل

 


دسته‎‌بندی هتل از نظر ستاره:

 

گروه اول، هتل‌‌‎های یک ستاره هستند که معمولا کوچک بوده و در ملک شخصی فرد واقع‌ شده‌اند. فضای این هتل‌ها بیشتر شخصی است و خدمات ابتدایی ارائه می‌دهند. این مجموعه در نزدیکی مراکز تجاری، پایانه‌های حمل و نقل عمومی، رستوران‌ها و مناطق پر ازدحام قرار دارند. سرویس‎‌ بهداشتی و حمام مشترک، اتاق‎‌های کوچک و محدود، ویژگی‌های عمرانی هتل بوده و امکانات خیلی کمتری نسبت به دیگر هتل‌های ستاره‌دار دارد.

 

 

یک-ستاره

 

 

گروه دوم، هتل‎‌های 2 ستاره نام دارند. معمولا بخشی از هتل‌های زنجیره‌‎ای به شمار می‌‎روند که دارای امکانات قابل قبول، ولی محدود هستند. اتاق‌‎های کوچک یا متوسط دارند که مجهز به تلفن و تلویزیون است. درون اتاق خدماتی عرضه نمی‌شود و معمولاً یک رستوران کوچک، با قابلیت سرو صبحانه و گاهی وعده‌های غذایی دیگر اما با منوی محدود، در فضای هتل وجود دارد. وجود کمد، حوله، صابون، تخت با اندازه معمولی و نظافت روزانه جزو امکانات هتل 2 ستاره محسوب می‌شوند.

                                                             

 

دو-ستاره

 

 

هتل‌های سه ستاره گروه سوم بوده و معمولا فضای بزرگ‎تر، لابی شیک‎‌تر و مجهزتری نسبت به هتل‎‌های دو ستاره دارند همچنین، سوئیت لوکس در کنار سایر اتاق‌ها برای اقامت راحت‎‌تر گردشکران طراحی شده است. رستوران هتل‌های سه ستاره سطح متوسطی دارد و خیلی بزرگ نیستند. در این هتل، ‏شخصی برای حمل کردن چمدان‌‎های مسافران وجود ندارد.
 

صبحانه، به ‏صورت بوفه سرو می‎‌شود و در بعضی از هتل‎‌های سه ستاره، ناهار و شام نیز با پرداخت هزینه ‏جداگانه قابل سفارش است. ناگفته نماند، در برخی از آن‌ها احتمال وجود باشگاه ورزشی و استخر وجود دارد. معمولا این مدل هتل‌ها، کادر پرسنل بیشتری دارند و بخش روابط عمومی، سامانه انتقادات و پیشنهادات برای مدیریت قرار داده شده است. پذیرش در هتل 3 ستاره، 14 ساعت فعال بوده و تلفن مجموعه 24 ساعت شبانه روز در دسترس خواهد بود.

 

 

سه-ستاره


‏ ‏ ‏

نوبتی هم که باشد، نوبت به هتل‎‌‌های 4 ستاره می‎رسد. این هتل‎‌‎ها دارای امکانات باکیفیت‌‎تر و متنوع‌تری نسبت به هتل‌های قبلی است. اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید اقامتی راحت داشته باشید و از خدمات بالایی بهره‌‎مند شوید، انتخاب هتل‌های 4 ستاره بهترین گزینه برای شما خواهد بود و اصولا در نزدیکی مراکز خرید و مناطق دیدنی شهر قرار دارند. ساختمان آن‌ها با هال ورودی لوکس تزیین شده و گل‌های طبیعی و فرش‌های جذاب به چشم می‌خورند.


وجود رستوران مجهز، منوی گسترده و غذاهای عالی همچنین، داشتن کافی‌ شاپ در سالن عمومی جزو امکانات برجسته آن محسوب می‌شوند. لازم است بدانید، ارائه خدمات تفریحی مانند: استخر، سونا، زمین بازی و سالن ورزشی نیز از دیگر ویژگی‌های هتل‌های 4 ستاره به شمار می‌آیند.

 

4-ستاره

 

 

 

بخش نهایی ستاره‌ها، مختص هتل‌‎های 5 ستاره است که در ردیف اول قرار دارند. مقررات و استاندارد مربوط به هتل پنج ستاره بسیار حائز اهمیت بوده و باید ثابت باشد. این هتل‌ها، بیش از 100 باب اتاق در انواع مختلف دارند. معماری و دکوراسیون منحصر به فرد این مجموعه‌ها، نظر مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده و افراد را ترغیب به رزرو آن می‌کند.

فضای عمومی این مکان، زیبا، لوکس، فرش شده با بهترین فرش‌ها و تزئین شده با وسایل هنری است که محو تماشای آن خواهید شد. این نوع هتل، معمولا دو یا چند رستوران و کافی شاپ در قسمت‌های مختلف به همراه کیفیت غذایی بسیار بالا و متنوع، انواع نوشیدنی‌ها و دسرها دارد همچنین، باشگاه‌‎های ورزشی مجهز، استخر با امکانات بی‌نظیر، حتی شهربازی و دیگر امکانات تفریحی بخشی از خدمات قابل ارائه هتل شمرده می‌شوند.

 

 

پنج-ستاره

 

یک نوع هتل، سرویس‌دهی مناسبی دارد و خدماتی مانند: پذیرش در دو شیفت ، کارکنان چند زبانه، حمل بار مسافر، خدمات مهمان‌داری در بالاترین سطح ممکن، سرو غذا و نوشیدنی در اتاق یا رستوران و کافی شاپ به صورت شبانه‌روزی و... عرضه می‌کند. همچنین کارکنان هتل 5 ستاره، همگی دارای یونیفرم شیک، منظم و روابط عمومی عالی هستند که نسبت به برطرف کردن نیازهای مهمانان، متعهد بوده و خدمات ارائه می‌دهند. یکی از این هتل‌ها، هتل اسپیناس پالاس تهران نام دارد که در زمان اسکان در آن، اقامتی لوکس و مجلل برایتان رقم خواهد زد. 

 

/پنج-ستاره-اسپیناس

 


دسته بندی هتل‌‎ ها از نظر نوع کاربری

 

پیش از این، به ویژگی‌ها و تفاوت‌های تعداد ستاره‌های هتل اشاره شد. حال، لازم است به انواع دسته‌بندی هتل‌ها نیز نگاهی بیندازیم. هتل‌ها از منظرهای مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در این‌جا، چند نوع از بخش‌ها و کاربردهای مهم را بررسی خواهیم کرد.

هتل‌های زنجیره‌ای

 

یکی از رایج‌‎ترین نوع در جهان، هتل‌های زنجیره‌ای است. این هتل‌ها، در گروه اقامتگاه‌هایی که تحت عنوان یک شرکت، برند یا شخص فعالیت می‌کنند اختصاص دارند. برای مثال: شرکت هیلتون، جزو همین مجموعه‌های بزرگ بوده که از چندین برند مجزا نظیر: دابل تری، امبسی سوئیتس، همپتون، هوم وود سوئیتس و هوم تو سوئیتس تشکیل شده است. 

 

 

هتل-زنجیره-ایی

 


ریزورت


ریزورت به معنی استراحتگاه، از دیگر مکانی است که سعی دارد مشابه هتل، تمامی نیازهای اقامتی و تفریحی گردشگران، اعم از خورد و خوراک، خرید و سرگرمی را تامین کند.
این اقامتگاه‌ها، نزدیکی مقاصد محبوب و پرطرفدار در جهان قرار گرفته، وسعت بسیار بالایی دارند و خدمات آل اینکلوسیو به مسافران ارائه می‌دهند. یعنی امکان پرداخت تمامی هزینه‌های امکانات رفاهی هتل را در هنگام رزرو برای میهمانان فراهم می‌سازد.

 

 

ریزورت

 

 


به طور کلی، از کلمه "ریزورت" برای اقامتگاه‌‎هایی که در مناطق خوش آب و هوا و ساحلی قرار گرفته‌اند استفاده می‌شود. مسافران این مکان، علاوه‎‌بر اقامت می‌توانند از خدمات رفاهی دیگر همچون: استخر، ساحل اختصاصی، فضاهای مشترک ورزشی و مواردی از این دست، در طول مدت اسکان بهره‌مند شوند. 


مهمان سرا

 

این اقامتگاه، از نوع اقتصادی در ابعادی کوچک‌تر و امکانات کمتر از هتل‌های استاندارد تشکیل شده است که معمولا خارج از شهر و به صورت شخصی یا خانوادگی اداره می‌شود. این گزینه‌ اقامتی، اگرچه از امکانات رفاهی محدودی برای میزبانی برخوردار است اما؛ فضای دل‌نشین و باصفایی همانند حس حضور در خانه را برای مهمانان تداعی می‌کند. 
طراحی خاص و چیدمان منحصربه‌فرد واحدها در مهمان‌سرا، موجب شده است بسیاری از مسافرانی که در حال گذشتن از شهری به شهر دیگر هستند، در میانه راه توقف کرده و این نوع اقامت را انتخاب کنند.

 

 

مهمانسرا

 

 


هتل آپارتمان


همان‌طور که از نامش پیدا است، ترکیبی از هتل و آپارتمان است. در واقع، اقامت در هتل آپارتمان مانند این است که مهمانان می‌توانند برای مدت طولانی آن‌جا را رزرو کنند که این زمان ممکن است از چند روز تا چند ماه متغیر باشد. نکته قابل توجه این است که مبلغ رزرو آن، به ازای افزایش مدت اقامت، کاهش پیدا می‌کند.
فرض کنید، شما یک آپارتمان را برای مدتی اجاره کنید بدون اینکه نیازی به قرارداد داشته باشید. این می‌تواند یکی از ویژگی‎‌های برجسته هتل آپارتمان باشد یعنی؛ هر زمان که بخواهید محل اقامت را ترک کنید. در هتل آپارتمان همه چیز در اختیار خودتان قرار دارد، می‌توانید آشپزی کنید و هر امکاناتی که در خانه شخصی‎تان دارید، در آن داشته باشید. 

 

 

هتل-آپارتمان

 


پانسیون


پانسیون یکی از پرترددترین مرکز اقامتی است که در آن قوانین خاصی برای ورود و خروج، حتی صرف غذا وجود ندارد. این نوع از اقامتگاه‌ها در داخل شهر ساخته شده‌اند و از کمترین امکانات برخوردارند. 
پانسیون، به صورت ماهانه یا سالانه اجاره داده می‌شود و بیشتر برای دانشجوها یا افرادی که برای مدتی در شهر فعالیت دارند مناسب است. ناگفته نماند، در پانسیون‌ها کتابخانه، سالن مطالعه و اتاق تلویزیون هم قرار داده می‌شود که شباهت زیادی به اقامتگاه‌های دانشجویی دارد. نکته دیگر اینکه، سرو غذا، تنها برای تعداد افراد حاضر در این مجموعه بوده و کسی خارج از این لیست پذیرفته نمی شود.

 

 

 

پانسیون

 


هتل تفریحی


هتل‌های تفریحی، نوع خاصی از هتل‎‌های لوکس هستند که امکانات تفریحی متنوعی مانند: پارک آبی، استخر، سالن ورزشی و... را در اختیار میهمانان قرار می‎‌دهند یا در نزدیکی جاذبه‎‌هایی از جمله: ساحل ، چشمه های آبگرم، پیست اسکی و طبیعت بکر قرار دارند.


به عبارت دیگر، گردشگران با انتخاب این نوع هتل‎‌ها، مدتی را در این مکان به استراحت پرداخته، از امکانات و خدمات مجلل استفاده می‎‌کنند و از گشت و گذار در جاذبه‌های اطراف هم بهره‌مند می‌شوند.

 

 

 

هتل-تفریحی

 

 


هتل فرودگاهی


هتل فرودگاهی، چنانچه از نام آن پیدا است، برای مسافرانی که پرواز آن‎‌ها کنسل شده، تاخیر طولانی دارند یا می‌خواهند به شهرهای مختلف سفر کنند، مناسب است البته؛ کارکنان فرودگاه یا خلبانان نیز اجازه اقامت در این نوع هتل‌ها را دارند و می‌توانند از تمامی خدمات و امکانات موجود در آن‌‎ها استفاده کنند.

برای مثال: هتل رکسان (نووتل سابق) تهران، یکی از همان مجموعه‌‎‏هایی است که مشتریان خاص خود را داشته و برای اقامتی چند ساعته تا چند روزه بسیار پسندیده است.
به طور کلی، هتل‌های فرودگاهی هزینه‌‎های مربوط به اقامت را، به صورت ساعتی از مشتریان دریافت می‌‎کنند. برخی از این هتل‌‎ها، امکاناتی نظیر ترانسفر رایگان بین هتل و فرودگاه نیز برخوردار هستند به همین دلیل، معمولا در فاصله اندکی از فرودگاه ساخته می‌شوند.

 

 

هتل فرودگاهی

 

 


بوتیک هتل


بوتیک هتل‎‌ها دارای سبک معماری و دکوراسیون بسیار متفاوتی هستند که نظر هر بیننده‎‌ای را به خود جلب می‎‌کنند. این مجموعه مکانی نسبتا کوچک بوده که فضایی صمیمی و خودمانی دارد. در این نوع هتل، از یک ویژگی خاص در طراحی مبلمان داخلی یا حتی نقاشی ساختمان استفاده می‌‎شود. مثلا، برخی از آن‌‏ها تاریخی و برخی برروی عناصر ویژه‎‌ای مانند یک رنگ یا یک شخصیت معروف تمرکز می‌کنند.
گفتنی است، افرادی که به بوتیک هتل‌ها علاقه دارند، می‌توانند در هر نقطه از جهان آن‌‎ها را پیدا کرده و اقامت متفاوتی را تجربه کنند. بعضی از این بوتیک‌ها، در بازارهای حومه شهر قرار دارند و برخی درست در مرکز شهر واقع شده‏‌اند اما؛ عموما به دلیل خدمات عالی و باکیفیت، در لیست بهترین هتل‌‎ها دیده می‌شوند.

 

 

بوتیک-هتل

 

 


متل


وقتی نام متل شنیده می‌‎شود، شاید اول فکر کنید، امکانات کمی دارد اما؛ متل‌ها نیز امکاناتی شبیه به هتل دارند و به دلیل قرار گرفتن در کنار جاده یا در فاصله میان شهرها، امکانات آن ساده‎‌تر بوده و قیمت‌شان نسبت به هتل ارزان‌تر است.
این نوع از اقامتگاه ها، برای افرادی که با اتومبیل شخصی سفر می‌کنند و خارج از شهر را برای اقامت ترجیح می‌دهند، مناسب هستند. متل‌ها دارای امکانات حداقلی جهت اقامت و پارکینگ‌هایی بزرگ بوده و قیمت آن در مقایسه با دیگر جاها، پایین‌تر و به‌صرفه‌تر است.

 

 

متل

 

 


متل ترکیبی از دو کلمه موتور و هتل است که از لحاظ معماری، خدمات، قیمت و مدت اقامت تفاوت‌هایی با هتل‎های معمولی دارد. در واقع این مکان نهایتا یک یا دو طبقه دارد و میهمانان به طور مستقیم از پارکینگ به اتاق‌ها دسترسی خواهند داشت. خدمات متل‌ها شامل یک اتاق معمولی بدون امکانات رفاهی خاص بوده و بیشتر برای اقامت کوتاه مدت در نظر گرفته شده‌اند.


هاستل


در حقیقت هاستل اقامتگاهی است که در آن فضایی صمیمی را تجربه خواهید کرد پس، نباید انتظار تشریفات منحصر به فرد و لوکس هتل‌ها را داشته باشید. به طور کلی، هر اتاق هاستل چیزی حدود 2 تا 8 تخت دارد و سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز بیرون از اتاق و به صورت مشترک قابل استفاده است. 

 

 

هاستل

 

 


این مدل از اقامتگاه، کاربرد خوابگاهی و اسکان کوتاه مدت را دارد، که تنها به عنوان جایی برای خواب مسافران مناسب است. پیشنهاد می‌شود، زمانی که گروهی با دوستانتان سفر می‎‌کنید، هاستل اجاره کرده و در هزینه‌های خود صرفه جویی داشته باشید. اگر با افرادی که می‌شناسید اتاق را رزرو کنید، دیگر نگرانی بابت هم اتاق شدن با افراد غریبه را نخواهید داشت و اتاق به صورت اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

دسته بندی انواع هتل براساس اتاق

 

علاوه‌بر ذکر انواع هتل‎‌ها از نظر ستاره و امکانات، با اتاق‎‌های مختلفی نیز در یک اقامتگاه مواجه می‎‌شوید. امکان دارد با اصطلاحات و عباراتی در هنگام انتخاب اتاق روبه‌رو شوید که تا به حال نشنیده باشید پس، با در نظر گرفتن این موضوع بهتر است کمی با انواع اتاق‌‎ها آشنا شوید.

 

 

دسته-بندی-اتاق

 

 

 

اتاق یک نفره یا سینگل دارای یک تخت در فضای بین 37 تا 45 مترمربع است و با نشان اختصاری SGL نشان داده می‌شود. امکانات رفاهی این اتاق به تعداد ستاره‌های هتل بستگی دارد و جالب است بدانید، در برخی از هتل‌ها قیمت اتاق یک نفره از دیگر اتاق‌های دو یا حتی سه نفره نیز بیشتر است چراکه، بعضی از سرویس‌های قابل ارائه مختص آن است.

اتاق سینگل جزو محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین اتاق‌ در میان دیگر اتاق‌های هتل به شمار می‌آید.

 

 

 

سینگل1

 

 


اتاق دو نفره که دارای دو نوع دبل و توئین است، برای دو فرد طراحی شده که به‌راحتی می‌توانید در آن اقامت داشته باشید. دبل به معنای اتاقی است که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و توئین، اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و به اختصار با نشان DBL نشان داده می‌شود. 

 

دونفره-تویین

 


اتاق سه نفره هم تریپل نامیده می‌شود. معمولا 3 تخت تک نفره یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده دارد و اختصارا با نشان TPL نشان داده می‌شود. این اتاق مشابه دیگر اتاق‌ها بوده و تنها تعداد تخت‌های آن متفاوت است. 

اتاق‌های سه نفر معمولا فضای بیشتر و بزرگ‌تری دارند و قیمتشان از دیگر موارد بالاتر است.

 

 

سه-نفره-تریپل

 


یکی از کامل‌ترین و مجهزترین نوع اتاق، سوئیت نام دارد که بخشی از آن به عنوان پذیرایی در نظر گرفته شده و در پشت آن اتاق خواب وجود دارد. در بعضی از هتل‎‌‌ها، پذیرایی در فضای پایین تعبیه شده و چند پله بالاتر، اتاق خواب و حمام طراحی شده‌اند.

سوئیت‌ معمولا امکانات رفاهی خوبی دارد و برای اقامت خانوادگی بسیار پسندیده است چراکه، مانند یک خانه تجهیز شده و خاطره‌ای به‌یادماندنی در ذهنتان ثبت می‌کند.

 

سوئیت-هتل

 


آپارتمان عبارت است از، یک هال و پذیرایی به همراه یک تا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است. در صورتی که آپارتمان دو اتاقه باشد، معمولا یک اتاق دو نفره و اتاق دیگر توئین خواهد داشت. هر مجموعه یک حمام مشترک و یک آشپزخانه کوچک دارد همچنین، در بخش پذیرایی به تعداد کافی صندلی یا مبل راحتی قرار داده شده است.

 

آپارتمان-اتاق

 

 


استودیو به اتاق‎‌هایی اطلاق می‎‌شود که در بدو ورود، به شکل اتاق پذیرایی دیده می‌شود ولی؛ در صورتی که مبل‎‌ها یا کاناپه‌ها به‌صورت تختخواب‎ باشد، حکم اتاق خواب را خواهند داشت.
از این جهت، اتاق استودیو روزها به عنوان پذیرایی و شب‎‌ها برای خواب قابل استفاده است. لازم به ذکر است، کاناپه‌‎ها طوری ساخته شده‌‎اند که می‌توانید بالشت، پتو و ملحفه را درون آن جای دهید. این اتاق حمام دارد و بعضا آشپزخانه کوچکی هم درون آن قرار دارد.

 

اتاق-استودیو

 

 


کانکتد روم، به معنای اتاق متصل است. این اتاق‌‎های تودرتو، به راهرو اصلی هتل راه دارند و هرکدام به تنهایی یک اتاق کامل هستند. حمام آن‎‌ها جدا بوده و توسط یک در میانی به هم وصل شده‌اند. این اتاق برای یک خانواده چهار نفره بسیار مناسب است چراکه؛ کودکان در یک اتاق و پدر و مامان در اتاق دیگر اقامت خواهند داشت همچنین، دو اتاق از طریق درب وسط، می‎‌توانند با یگدیگر در ارتباط باشند.

 

کانکد-روم

 


کابانا در بین اتاق‎‌های متنوع هتل، یکی از لوکس‌ترین و گران‌‎ قیمت‌ترین نوع محسوب می‌شود و کمتر در ایران وجود دارد. این مدل اتاقی است در بخش هم کف، که پنجره آن به محوطه‎‌ای باز می‌‎شود که پیوسته به استخر شنا است. ساکنین چنین اتاقی می‎‌توانند برای تعویض لباس از اتاق اختصاصی خود استفاده کنند.

 

اتاق-کابانا

 

 


فیستا سوئیت معمولا در هتل‎‌هایی قرار دارند که دارای سالن عروسی است. بعد از پایان مجلس، برای استراحت و خواب در اختیار عروس و داماد قرار می گیرد و شب به‌یاد ماندنی برایشان رقم می‌خورد. اصولا اگر بخواهید از این اتاق استفاده کنید، در هزینه‌‎های مجلس عروسی منظور گردیده و حساب جدایی ندارد.

 

 

فیستا-سوئیت

 

 


جمع‌بندی


در این مقاله، تمامی موارد مرتبط با انواع هتل‎‌ها بیان شده است. به صورت کلی، هتل نوعی‌ خانه مسکونی است که برای استراحت و تفریح در اختیار افراد قرار می‎گیرد. هتل‎ها از نظر نوع سرویس‌ها و خدمات، دارای امتیاز هستند و براساس استانداردها ستاره‌دار می‌‎شوند. 
 ما در این مطلب به چند گونه متداول گزینه‌های اقامتی اشاره کرد‌ه‌ایم، اما ممکن است انواع دیگری از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، به‌خصوص در صنعت میزبانی وجود داشته باشند که در این‌جا از قلم افتاده‌اند.
اگر موارد بیشتری را می‌شناسید یا در آن‌جا اقامت داشته‌اید با مخاطبین ما درمیان بگذراید.

 

سوالات متداول


آدرس هتل اسپیناس پالاس کجا است؟


تهران، سعادت آباد، میدان بهرود، خیابان 33، هتل اسپیناس پالاس

 

آدرس هتل رکسان (نووتل سابق) کجا است؟


کیلومتر 30 بزرگراه خلیج فارس، ضلع جنوبی بلوار اصلی فرودگاه امام خمینی، روبروی ترمینال مسافر بری

 

انتخاب کدام اقامتگاه مناسب تر است؟

 

تصمیم‌گیری در مورد محل اقامت، حتی برای مدت زمان کوتاه بسیار اهمیت دارد. انتخاب اقامتگاه به عواملی مختلف مانند: نوع سفر، بودجه، تعداد نفرات، هدف از سفر، مدت زمان و دیگر موارد از این قبیل بستگی دارد. پس، با در نظر گرفتن همه جوانب، باید اقامتگاه مورد نیاز خود را رزرو کنید.

 

برای سفرهای کاری کدام اقامتگاه پیشنهاد می‌‎شود؟

 

معمولا برای سفرهای کاری، انتخاب یک اقامتگاه کم هزینه با دسترسی راحت برای رفع خستگی در اولویت قرار دارد. شما می‎توانید با توجه به تعداد نفرات، یک سوئیت یا اتاق در هتلی 3 یا 4 ستاره رزرو کرده و از امکانات آن استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهیار اسلامی ۱۴۰۲/۷/۱۰

هتل هایی که شهر بازی دارن البته برای بچه دارها خیلی خوبه و بسیار قابل استفاده ست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۲

مهیارجان کاملا موافقیم با نظرات شما این از مواردی هست که برخی مسافران از ما میپرسند و راهنمایی میشوند. شاد و پیروز باشید

فائزه ۱۴۰۲/۲/۳۰

بسیار عالی بسیار خوب شد که این مقاله رو خوندم و خیلی واجب هست برای کسانی که میخواهند هتل رزرو کنند این اطلاعات رو داشته باشن تا بابت هزینه ای که میکنن انتظار معقول داشته باشن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۳۰

فائزه عزیز خیلی ممنون که نکته سنجی و دقت نظرتون رو به ما اعلام نمودید بله دقیقا همینطور که گفتید مسافران عزیز باید با قوانین هتل ها آشنا باشن تا هزینه و انتظارشون از هتلی که رزرو میکنند تطابق داشته و بدین ترتیب تجربه سفر خوبی داشته باشند باز هم ممنون از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...