رَهی نو

ارزان‌‎ترین شهر ایران برای مسافرت + عکس

تعداد بازدید: ۱۳۳۵۹ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

یکی از پارامترهای اصلی و مهم در خصوص تصمیم‌گیری برای رفتن به مسافرت، هزینه سفر است. زمانی‌ که اسم سفر در میان باشد، بعد از انتخاب مقصد اولین چیزی که به آن فکر می‌کنیم، هزینه‌هایی است که باید بابت سفر کردن بپردازید. 
بعضی وقت‌ها با یک محاسبه ساده، مخارج سفر به قدری زیاد می‌شود که ممکن است پشیمان شوید و برای زمان دیگری موکول کنید اما؛ همیشه‌ راه‌هایی برای سفر کم هزینه و ارزن در ایران وجود دارد که می‌توانید از آن‌‎ها کمک بگیرید.

 

 

سفر-ارزان1

 

 

شما می‌توانید با بررسی و داشتن اطلاعات کافی، سفری ارزان رفته و خاطرات خوشی را برای خودتان رقم بزنید همچنین، می‌توانید از طریق سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو، بهترین و ارزان‌ترین هتل شهر مدنظرتان را انتخاب کرده و از اقامت‌تان لذت ببرید. در این مقاله نگاهی خواهیم کرد به چندین شهر ایران که در فصول مختلف می‌توانید به آن‌جا سفر کنید.


ارزانترین شهر ایران برای مسافرت


آیا می‌دانستید تهران یکی از شهرهای ارزان برای مسافرت است؟ شاید باورش سخت باشد! اما براساس آمار و ارقام، یکی از ارزان‎ترین شهر ایران برای سفر، تهران است. اکثر افراد، تهران را شهری گران، شلوغ و پرترافیک می‌شناسند و از رفتن به آن‎‌جا دوری می‌کنند. این تصور اشتباه است، چراکه؛ در روزهای تعطیل خیابان‌‎های پایتخت خلوت و هوا تمیز است و هتل‎‌های ارزانی برای اقامت پیدا می‌شوند.

 

سفر-ارزان1-تهران

 


تهران شلوغ؛ اما زیبا


شهر تهران با داشتن امکانات متنوع تفریحی، توریستی و اقامتی، مقصدی کم هزینه برای سفر است. دیدن محله‎‌های قدیمی و بناهای تاریخی، قدم زدن در پارک‎‌ها و مراکز خرید افراد را ترغیب به ساعت‎‌ها گشت و گذار در تهران می‎‌کند.
لازم به ذکر است، برخی از این جاذبه‌‎ها عبارتند از: باغ موزه قصر، میدان‌حسن آباد و مشق، کاخ‌های گلستان، سعدآباد و نیاوران، مدرسه و مسجد میرزا ابوالحسن خان ایلچی، سپه‌سالار و دارالفنون، بازار بزرگ تهران، سبزه میدان و... که می‌‎توانید از ‌آن‎‌ها بازدید کنید و تجربه‌های متفاوتی به دست آورید.

 

سفر-ارزان2-تهران

 

 

موزه‌های ملی ایران، جواهرات، پست، سکه،‌ ملک،‌ سیزده آبان، آبگینه و سفالینه ایران، رضا عباسی،‌ تاریخ طبیعی، نقاشی پشت شیشه، فرش، هنرهای معاصر و دفینه از دیگر مکان‎‌های جذاب برای آشنایی با زندگی گذشتگان است.
به‌غیر از از مکان‎‌های تاریخی و قدیمی، جاذبه‌‎های گردشگری بسیار زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید از دیدن آن نهایت لذت را ببرید. برج‌ میلاد و برج آزادی، بازار تجریش و امامزاده صالح، دریاچه چیتگر یا همان شهدای خلیج فارس، باغ‎‌ فردوس و پرندگان نام‎‌های معروف این جاذبه‌‎ها هستند.

 

 

سفر-ارزان4-تهران

 

 

ایلام؛ سفری هیجان انگیز و ارزان

 

یکی دیگر از پیشنهادهای سفر ارزان، سفر به شهر زیبای ایلام است. هزینه سفر و اقامت در استان‌های زیبا و کوهستانی بسیار به‌صرفه‌ بوده و سرشار از جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی است. با این وجود، طبیعت کوهستانی و هوای فوق‎‌العاده خنک ایلام در فصل تابستان، سفری خاطره‌‎انگیز برای شما رقم خواهد زد. 

 

 

سفر-ارزان1-ایلام

 

 


جاذبه‎‌هایی همچون: کوه قلاقیران، غار طلسم خان، قلعه قیران، تپه چغاگلان، شهر باستانی سیروان، موزه تاریخ طبیعی، تنگه بهرام چوبین، قلعه والی، کوه مانشت و خیلی از مکان‌های دیدنی را فراموش نکنید و لحظه‌های شادی را در کنار عزیزانتان بسازید. با اقامت در یک اقامتگاه بوم گردی در ایلام به دیدن جاذبه‌های این شهر زیبا بروید.

 

 

سفر-ارزان2-ایلام

 

 

اگر برای سفر ارزان و کم‌ هزینه در ایران، دنبال یک مقصد مناسب و جذاب هستید و دوست دارید در دشت‌‎های سرسبز کنار جنگل‌های بلوط قدم بزنید، ایلام یکی از ارزان‌ترین شهرهای ایران برای سفر است. لازم به ذکر است، هزینه حمل و نقل هوایی آن نسبت به بسیاری از شهرها کمتر بوده و پروازها به این شهر محدود است اما؛ می‌‎توانید از اتوبوس‎‌های بین شهری نیز بهره‌مند شوید. 
به یاد داشته باشید، این استان هتل‌‎های چهارستاره و دو ستاره‌ایی دارد که می‌توانید از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو، شهر ایلام را انتخاب کنید. از جمله: هتل زاگرس، دالاهو و ماداکتو اقامتگاه‌های به‌صرفه ایلام به شمار می‌آیند.

 

 

سفر-ارزان3-ایلام

 

 

کرمانشاه؛ سفری ارزان و خوش آب و هوا

 

استان دیگری که می‌توان برای یک سفر ارزان انتخاب کرد، کرمانشاه است. این شهر در غرب ایران قرار گرفته و آب‌وهوای مطلوبی دارد. شما با توجه به هر فصل، می‌توانید مقصد‌های متفاوتی را انتخاب کنید، چراکه؛ برخی از شهرهای این استان در فصل‌های گرم، خنک‌ بوده و بعضی‌ها در فصل‌ سرما از بقیه جاها گرم‎‌تر هستند. جاذبه‌های گردشگری مختلفی از جمله: کاروانسراها، حمام‌ها، کاخ و خانه‌های تاریخی،  پل‌ها و بناهای مذهبی در کرمانشاه وجود دارند که جزو معروف‌ترین مکان‎‌های دیدنی کرمانشاه محسوب می‌شوند.

 

 

سفر-ارزان1-کرمانشاه

 

 

 

اگر زمان کافی برای سرزدن به تمام جاذبه‌های این شهر را ندارید، از بین جاهایی مانند: چهارطاقی، قلعه‌های یزدگرد، پیران ویسه، یزدگرد، غار‌های سنگی حسین کوهکن، شکارچیان و دو اشکفت، قوری قلعه، کاخ‌های ساسانی قصر شیرین، شاپور، سراب‌های روانسر، صحنه، نیلوفر، مسجدهای عماد‌الدوله، حاج شهباز‌ خان، پراو، کاوات، ورواسی، کاروانسرا‌های عباسی، شاهزاده، جامع کرمانشاه و... چندین مورد را برای بازدید انتخاب کرده از سفرتان نهایت لذت ببرید همچنین، امتحان کردن غذاهای محلی و خرید صنایع دستی مشهورش را فراموش نکنید.

 

سفر-ارزان2-کرمانشاه

 


 
به یاد داشته باشید، شهر کرمانشاه میزبان کتیبه و سنگ نوشته بیستون بوده و آب و هوای ایده‌‎آل این شهر در نیمه اول سال، میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است. در کنار تمام این موارد، هزینه اقامت در هتل‌های کرمانشاه، مقرون به صرفه‌تر از سایر شهرهای ایران است به همین دلیل، اگر به کرمانشاه سفر کرده‎‌اید، یک سفر ارزان قیمت را در این منطقه تجربه خواهید کرد.

 

 

سفر-ارزان3-کرمانشاه

 

 


یکی از پیشنهادهای جذاب و شگفت‌‎انگیز برای مسافران این شهر، انتخاب و رزرو هتل لاله بیستون کرمانشاه است. این هتل 5 ستاره در کاروانسرای عباسی واقع شده که بافت قدیمی دارد و به شکل کاملا سنتی و تاریخی طراحی شده است. شما با اقامت در این هتل، علاوه‎بر استفاده از خدمات و امکانات ویژه، ماندن در کنار یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی ایران "کوه بیستون" را تجربه خواهید کرد.

 

 

سفر-ارزان4-کرمانشاه

 

 


به استان کردستان، ارزن سفر کن

 

یکی دیگر از مقاصد ارزان و کوهستانی، کردستان است. این استان با جاذبه‌های تاریخی فوق‌العاده‌ و طبیعت بی‎نظیرش، می‌تواند انتخاب خوبی برای یک سفر هیجانی و کم‌هزینه باشد. بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی، جزو مهم‎ترین کارهایی است که در بدو ورود به کردستان باید انجام دهید. 

 

 

سفر-ارزان1-کردستان

 

 

 

زمانی که کردستان را به عنوان مسافرت انتخاب کرده باشید، رفتن به جاهای دیدنی مانند: دریاچه‌های زریوار و سد وحدت، رودخانه سقز یا چم سقز، آبشار‌بل و آبشار کویله،‌ عمارت‌های وکیل‌الملک و مشیر دیوان، روستای پلکانی پالنگان، منطقه اورامان، قلعه قمچقای بیجار، غار کوفتو ، کوه آربابا بانه، موزه سنندج، بازار سنندج، کلیسای سنندج، سراب قروه و سینمای روباز پارک جنگلی آبیدر، چهل چشمه، پل قشلاق را از دست ندهید.

 

 

سفر-ارزان2-کردستان

 

 

 

استان کردستان در میان افراد به خوبی معرفی نشده است و نسبت به دیگر استان‌ها شناخت کمتری به آن دارند. این استان در فصل بهار و تابستان، دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است و هر کدام از شهرها و روستاها، با جاذبه‌هایی که دارند به نوعی شما را شگفت زده خواهند کرد. به طور کلی، انتخاب کردستان، یکی از سفرهای ارزان در ایران به حساب می آید. 

 

 

سفر-ارزان3-کردستان

 

 

چنانچه به این استان زیبا رفته‌اید، در بزرگترین سینمای روباز جهان یعنی سینمای روباز پارک جنگلی آبیدر، حتما خود را به تماشای یک فیلم در این مکان مهمان کنید. به خاطر داشته باشید، هدف اصلی‌تان در کردستان، روستا گردی باشد. چراکه؛ علاوه‌بر زیبایی‌‎هایی که دارد، کردها برای مهمانان ارزش بسیار بالایی قائل هستند و یکی از مهمان‎نوازترین قوم‌های ایرانی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید برای مستقر شده در کردستان، یکی از، اقامتگاه‎‌های بوم‌گردی، اجاره واحد مسکونی یا هتل را انتخاب کنید.

 

 

همدان شهری ارزان برای دیدن آثار ملی

 

از بین کم هزینه‌ترین شهرهای ایران برای سفر، همیشه نام همدان شنیده می‌شود. این شهر را که با غار علی‎صدر" بزرگترین غار آبی دنیا "، مقبره ابن سینا و بابا طاهر می‌شناسند، قطعا می‌تواند مقصد ایده‌‎آلی برای مسافرت باشد.

 

 

 

سفر-ارزان1-همدان

 

 

 


همدان، بازار وسیعی از سوغات و صنایع دستی با قیمت مناسب دارد، که قدم زدن و خرید کردن خالی از لطف نیست همچنین، برای رفتن به جاذبه‎‌های منحصر به فرد تاریخی، می‌توانید از تاکسی‌‎های درون شهری استفاده کنید و نیاز به صرف هزینه بالایی برای رفت و آمد نخواهید داشت. 

 

 

سفر-ارزان2-همدان

 

 

 

نکته قابل توجه برای اقامت در این شهر، هتل‎، سوئیت آپارتمان، مسافرخانه و اقامتگاه‎‌های بوم گردی هستند که مورد آخر، در نیمه اول سال بسیار محبوبیت دارد. برای رزرو هتل در همدان، هیچ نگرانی بابت هزینه‌ها نداشته باشید زیرا؛ هتل‌های به‌صرفه و باکیفیت، از تنوع بالایی برخوردار هستند و به‌راحتی می‌توانید هرکدام را که بخواهید انتخاب کنید.

 

 

سفر-ارزان3همدان

 

 

 

هتل بین‌المللی امیران 1،هتل خاتم، هتل آرین، مجتمع اقامتی عباس آباد، هتل وندیک، هتل ایران و... نام‌های آشنایی هستند که اقامت خوشی را برای شما تداعی خواهند کرد. در این میان هتل پارسیان همدان، که در میدان قائم، بلوار ارم قرار گرفته و هتلی 4 ستاره است، یکی از بهترین مجموعه‌ها شناخته می‌شود. هتل پارسیان باتوجه به ستاره‎‌هایی که دارد، امکانات و خدمات باکیفیتی را به میهمانان ارائه می‌دهد.

 

 

سفر-ارزان4-همدان

 

 


این هتل جذاب و باشکوه که از نظر کاربران امتیاز خوبی دارد، یکی از هتل‎‌های مقرون به صرفه برای گردشگران است. ناگفته نماند، همجواری با بوستان ارم و بلوار ارم از مشخصه‎‌های برجسته هتل محسوب می‌شود که می‌توانید در آن‌جا پیاده‌روی، دوچرخه سواری و حتی اسب سواری کنید. پس برای اطلاعات بیشتر در مورد هتل پارسیان همدان، به سایت رهی نو مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

 

ما در این مطلب، برخی شهرهای ارزان ایران را به همراه جاذبه‌های گردشگری‌اش معرفی کرده‌ایم. برای داشتن سفری ارزان، شهرهایی را انتخاب کنید که در روز‌های شلوغ و تعطیلات، نسبت به جاهای دیگر به‌صرفه‌تر و هزینه اقامت در آن‎ها کم‌تر باشد پس، فرصت را از دست ندهید و با انتخاب یک مقصد مناسب سفر ارزان‌تان را شروع کنید. اگر به هرکدام از شهرهای ایران سفر کرده‌اید، لطفا تجربه‌‎تان را با مخاطبین ما نیز به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

 

آدرس هتل لاله بیستون کرمانشاه کجا است؟

 

این هتل در 25 کیلومتری کرمانشاه، محوطه داخلی سایت جهانی بیستون (کاروانسرای عباسی) قرار دارد.

 

آیا تهران جزو شهرهای ارزان ایران است؟

 

اگر در اطراف یا خود تهران زندگی می‌کنید، می‌‎توانید سفر‌های یک روزه را برای خود برنامه‌ریزی کنید. با انتخاب مسافرت‌های نزدیک و کوتاه تا حد زیادی در هزینه‌هایتان صرفه جویی می‌شود.

 

بهترین زمان برای مسافرت چه زمانی است؟

 

اگر مقصدتان را مشخص کرده باشید، باید حواستان به زمان سفر باشد چراکه؛ تاثیر زیادی روی هزینه‌های شما دارد. همان‌طور که می‌دانید، در ایام تعطیلات رسمی مانند نوروز، سفرتان پرخرج بوده و هزینه‌های بیشتری بردوش‌تان خواهد بود. پس روزهای عادی و غیرتعطیل بهترین زمان برای مسافرت ارزان است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محمدعلی ۱۴۰۲/۵/۱۴

طبیعت کوهستانی و هوای خنک ایلام در فصل تابستان باعث میشه که سفر خوبی رو در این فصل به ایلام تجربه کنیم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۵

محمدعلی جان طبیعت دوستی شما قابل تحسین و ستایش است امیدواریم در کنار رهی نو بهترین ها رو تجربه کنید

نیما ۱۴۰۲/۲/۲۷

ارزانترین شهر ایران برای مسافرت میتونه تهران باشه ولی بستگی داره در کدام منطقه اقامت کنید و یا چطور غذا تهیه کنید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۷

همره عزیز رهی نو بله کاملا درست گفتید و همانطور که اشاره کردیم میشه از اقامتگاه های ارزانتر استفاده کرد. همراهیتون خوشحال و سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...