رَهی نو

فاصله رشت تا یاسوج

تعداد بازدید: ۲۰۵۳ ۵ بهمن ۱۴۰۱

یاسوج بهترین مکان برای علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگری است. طبیعت یاسوج در تابستان آن‌قدر سرسبز و دیدنی‌ است که داغی و خشکی تابستان را از ذهن شما پاک می‌کند. ما در این مطلب قصد داریم تا با شما در سفری به فاصله رشت تا یاسوج همراهیتان کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از مقاصد علاقه‌مندان به کوهنوردی و اسکی است. این شهر که رشته کوه دنا آن ‌را در دل خود جا داده است، پر از مناطق و کوه‌های بکر برای علاقه‌مندان به این فعالیت است. روی تابلوی ورودی این شهر نوشته است «به شهر آبشارهای خروشان خوش آمدید»، با خواندن این جمله متوجه می‌شوید، به سرزمین کوه‌ها و چشمه‌ها و آبشارها وارد شده‌اید. این شهر که تاریخ آن به عصر مفرغ و آهن برمی‌گردد، گنجینه‌های ارزشمند فراوانی در خاک خود جای داده‌ است. یاسوج یکی از مقصدهای گردشگری در نیمه اول سال به حساب می‌آید. در ادامه تمامی اطلاعات مورد نیاز برای سفر از رشت به یاسوج را برای شما فراهم کرده‌ایم.

 

فاصله رشت تا یاسوج از نظر مسافت و زمان

فاصله رشت تا یاسوج 948 کیلومتر است و مدت زمانی که شما در سفر خواهید بود به نسبت وسیله نقلیه شما متفاوت است. مدت زمان سفر شما از رشت یاسوج ممکن است چیزی حدود 12 ساعت به طول انجامد.

 

فاصله رشت تا یاسوج

 

فاصله رشت تا یاسوج چند کیلومتر است

شما در مسیر رشت به یاسوج از شهرهای سراوان، رودبار، منجیل، قزوین، ساوه، دلیجان، اصفهان و بروجن گذر می‌کنید سپس به یاسوج می‌رسید. همانطور که در قسمت قبل گفته شد، فاصله رشت تا یاسوج حدود 950 کیلومتر (948) است.

 

روش‌های سفر از رشت تا یاسوج

در حال حاضر امکان سفر از رشت تا یاسوج با هواپیما یا قطار وجود ندارد. شما می‌توانید برای طی کردن فاصله رشت تا یاسوج، یا از رشت سوار اتوبوس‌های این شهر شوید؛ یا با خودروی شخصی سفر کنید. اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید می‌توانید از جاذبه های دیدنی مسیر رشت تا یاسوج که در ادامه برای شما آورده‌ایم دیدن فرمائید.

 

مسافت رشت تا یاسوج با اتوبوس

مسافت رشت تا یاسوج به وسیله اتوبوس حدودا 12 ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد. که همانطور که گفتیم باید از رشت سوار اتوبوس‌های یاسوج شوید و در پایانه این شهر پیاده شوید.

 

مسافت رشت تا یاسوج با خودروی شخصی

طی کردن فاصله رشت تا یاسوج با خودروی شخصی حدودا 12 ساعت طول می‌کشد. شما علاوه بر سریع‌تر رسیدن به مقصد با این روش، می‌توانید از جاذبه‌ها و مناطق دیدنی شهرهای در مسیر نیز لذت ببرید.

 

جاذبه های مسیر رشت یاسوج

فاصله رشت تا یاسوج پر از مناطق بکر و دیدنی، یک طبیعت دل انگیز، به همراه آثار تاریخی فوق‌العاده شگفت انگیز است! در این سفر همراه شما هستیم تا جاذبه‌های مسیر رشت تا یاسوج را از همان ابتدا که از رشت خارج می‌شوید تا شهر آبشارها یعنی یاسوج به شما معرفی کنیم.

 

  • منجیل

بعد از طی کردن 75 کیلومتر بعد از رشت به منجیل می‌رسید. در منجیل باید حتما از سفید رود و دریاچه سد سفید رود دیدن کنید. رودخانه سفید رود به عنوان دومین رود بلند کشور مقصد بسیاری از دوست‌داران طبیعت است. یادتان نرود که در منجیل از سرو هزارساله هرزویل نیز دیدن نمائید؛ ناصر خسرو و ناصرالدین شاه نیز از این سرو دیدن کردند.

 

  • قزوین

مهمترین شهر بعدی که در فاصله رشت تا یاسوج قرار دارد قزوین است. در هر قسمت از این شهر تاریخی و زیبا جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده شگفت انگیزی از دوره‌های مختلف تاریخ وجود دارد. کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجد جامع و بازار قزوین از مکان‌های فوق‌العاده زیبا خود شهر قزوین هستند؛ قدمت این مکان‌ها به دوران صفویه و قاجار و قدمت مسجد جامع قزوین به سال 192 و دوران حکومت هارون‌الرشید بر می‌گردد. اما اگر واقعا عاشق مکان‌های تاریخی هستید، باید حتما از قلعه الموت دیدن کنید. این قلعه که به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد و متعلق به دولت اسماعیلیان و حسن صباح است.

 

رشت تا یاسوج

 

  • ساوه

شهر بعدی که به آن می‌رسید ساوه است که می‌توانید به تماشای جاذبه‌های زیر بروید:

اگر به دنبال یک مکان با طراوت و شاد برای تفریح و گردش می‌گردید حتما از دریاچه مصنوعی ساوه دیدن کنید و از قایق سواری و استفاده از شهربازی این مجموعه لذت ببرید.

تپه تاریخی آوه که به آن شهر زیرزمینی آوه نیز می‌گویند، درحاشیه آزادراه ساوه سلفچگان قرار دارد. این تپه زیبا و باستانی که سابقه‌ای چند هزارساله و از قبل از اسلام دارد، در بعد از اسلام به عنوان دومین قطب تشیع جهان محسوب می‌شده است.

 

  • اصفهان

یکی از شهرهایی که جاذبه‌های گردشگری آن نیاز به معرفی ندارند و هر گردشگری از آن لذت می‌برد اصفهان است. در فاصله رشت تا یاسوج باید حتما در این شهر بایستید و گوشه به گوشه آن نهایت لذت را ببرید.

 

  • بروجن

شهر بعدی که به آن میرسیم «بام ایران» بروجن نام دارد؛ این شهر با آب و هوای مطلوب خودش در فصل تابستان، میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است. تالاب‌های فوق‌العاده زیبا و متعدد و چشمه‌های شگفت انگیز را می‌توانید در هر گوشه از این شهر زیبا ببینید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را در سفر از رشت تا یاسوج همراهی کنیم. شما بازدید از کدام یک جاذبه‌های گردشگری بین مسیر رشت تا یاسوج را ترجیح می‌دهید؟ دوست دارید بین راه به کدام شهرها بروید و فرهنگ مردم آن را از نزدیک ببینید؟ لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمیرا ۱۴۰۲/۷/۱۶

سد منجیل هم زیباست و ما همیشه اونجا توقف میکنیم و خاطرات خوشی از دوران کودکی هم اونجا دارم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۷

سمیرا جان از بیان خاطرتون در سایت رهی نو خوشحال هستیم امیدواریم سفرهای خوشی در پیش داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...