رَهی نو

فاصله اصفهان تا یاسوج

تعداد بازدید: ۲۳۰۲۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۱

یاسوج یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که هم از لحاظ طبیعت و هم تاریخ، بسیار غنی است. آبشار یاسوج، تنگه مهریان، روستای کرکیک، پارک کوهستان و پیست اسکی کاکان تنها تعدادی از دیدنی‌های یاسوج هستند که باید در سفر به آنجا، به این مکان‌ها سر بزنید.

در این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو مسیرها و روش‌های رسیدن به یاسوج از اصفهان را بیان می‌کنیم. چنانچه قصد سفر به اصفهان از یاسوج را دارید، می‌توانید از مسیرهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

 

فاصله اصفهان تا یاسوج از نظر مسافت و زمان

برای اینکه فاصله اصفهان تا یاسوج را طی کنید، می‌توانید از سه مسیر مختلف استفاده کنید. برای مسیر اول، باید وارد خیابان هزار جریب شوید و بزرگراه شهید وحید دستجردی را ادامه دهید. سپس وارد اتوبان خلیج فارس شوید و از کنار بهارستان عبور کنید. حال باید از اتوبان اصفهان شیراز، به سمت شهرضا حرکت کنید.

زمانی‌که به شهرضا رسیدید، باید بزرگراه شهرضا سمیرم را ادامه دهید. پیش از اینکه به سمیرم برسید، وارد کمربندی شوید تا به جاده یاسوج سمیرم برسید. در این مسیر از کنار شهرهای میمند، بیژگن، پاتاوه و ساران عبور خواهید کرد تا درنهایت به شهر یاسوج برسید. اگر برای رسیدن به یاسوج،  این مسیر را انتخاب می‌کنید، باید حدود 4 ساعت 30 دقیقه زمان بگذارید.

 

در مسیر دوم، باید خود را به بزرگراه ذوب‌آهن برسانید. در این مسیر از کنار شهرهای فلاورجان و فولادشهر عبور می‌کنید تا به زرین‌شهر برسید. سپس از خیابان جانبازان وارد شهر شوید و اتوبان علامه طباطبایی، بلوار کشاورز و اتوبان صیاد شیرازی  را پشت سر بگذارید و از شهر خارج شوید و در جاده ورنامخواست سفید دشت قرار بگیرید.

 

فاصله اصفهان تا یاسوج

 

پس از رسیدن به سفید دشت، وارد جاده شهرکرد بروجن شوید. پیش از اینکه به بروجن برسید، از کمربندی غرب، به سمت جاده بروجن لردگان خوزستان حرکت کنید. با عبور از شهرستان گندمان، وارد بزرگراه خلیج‌فارس می‌شوید. زمانی‌که به شهر کوشکی رسیدید، باید از بزرگراه خلیج‌فارس خارج شوید و به سمت چنار محمودی بروید. در این مسیر از کنار شهرهای ده رشید، خسرو آباد، سیله، چنار محمودی، دالورا، گلابی، کلواری و قرح عبور خواهید کرد تا پس از گرداب سفلی، به مسیر شماره 1 برسید و ادامه راه را از این مسیر بروید. مسیر شماره 2 نیز حدود 4 ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

اگر می‌خواهید برای پیمودن فاصله اصفهان تا یاسوج و همچنین دیدن جاذبه های گردشگری یاسوج، از مسیر شماره 3 حرکت کنید، باید از خیابان هزارجریب به سمت سپاهان شهر حرکت کنید. سپس وارد بزرگراه خلیج‌فارس شوید و اتوبان اصفهان شیراز را ادامه دهید. در این مسیر از کنار شهرضا عبور خواهید کرد. پیش از اینکه به سورمق برسید، وارد جاده اقلید سورمق شوید. سپس از مسیر بلوار ابطحی، بلوار جهاد و بلوار امام رضا، خود را به جاده اقلید یاسوج برسانید. در این مسیر از کنار شهرهای سده و دژکرد رد می‌شوید تا به مقصد برسید. این مسیر به زمانی حدود 5 ساعت و نیم نیاز دارد.

 

فاصله اصفهان تا یاسوج چند کیلومتر است

همان‌طور که در قسمت قبلی بیان شد، سه مسیر برای پیمودن فاصله اصفهان تا یاسوج وجود دارد. مسیر اول 325 کیلومتر، مسیر دوم 312 کیلومتر و مسیر سوم 421 کیلومتر است.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا یاسوج

در این قسمت قصد داریم روش‌های پیمودن فاصله اصفهان تا یاسوج را بررسی کنیم.

 

مسافت اصفهان تا یاسوج با اتوبوس

اگر می‌خواهید بدون اینکه رانندگی کنید، فاصله اصفهان تا یاسوج را طی کنید، می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. برای این منظور باید در ساعت مشخص، به ترمینال صفه اصفهان بروید. اتوبوس از مسیر 325 کیلومتری به یاسوج می‌رود که حدود 4 ساعت زمان می‌برد.

 

مسافت اصفهان تا یاسوج با خودروی شخصی

همان‌طور که در ابتدا مقاله گفته شد، برای اینکه با خودروی شخصی از اصفهان به یاسوج بروید، می‌توانید از سه مسیر مختلف استفاده کنید. اگر بتوانید با ماشین شخصی خود به یاسوج بروید، هرکدام از مسیرها را می‌توانید انتخاب کنید و در هرجایی که دلتان خواست، استراحت کنید و یا حتی در بین راه، در مکانی دیگر اقامت کنید. بسته به اینکه از کدام مسیر حرکت کنید، فاصله اصفهان تا یاسوج بین 312 تا 421 کیلومتر است.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان یاسوج

اگر فاصله اصفهان تا یاسوج را از مسیر شماره 1 و 3 طی کنید، به شهرضا می‌رسید. جاهای دیدنی زیادی در این شهر در کنار هتل های یاسوج، انتظار شما را می‌کشند! کاروان‌سرای امین‌آباد، زر چشمه، بازار تاریخی شهرضا، امامزاده شاه رضا، مسجد جامع شهرضا، کاروان‌سرای ملک و مسجد نو جزو جاهای دیدنی شهرضاست. مسجد نو از دوران صفوی باقی‌مانده و دو شبستان و 9 ستون سنگی دارد که محراب مسجد نیز با مقرنس‌کاری تزیین شده است. زر چشمه هم برای فصل‌های بهار و تابستان انتخاب خوبی برای شماست.

 

مسافت اصفهان تا یاسوج

شهر سمیرم در مسیر شماره یک است که جاهای دیدنی زیادی دارد. تعدادی از این مکان‌ها شامل آبشار آب ملخ، آبشار سمیرم، روستای خفر، آبشار بی بی سیدان، چشمه بابا زرنگ، آبشار خفر، چالقفا، سد قره قاچ، غار دنگزلو، چشمه ناز، منطقه بکر حنا علی‌شاه، چشمه نول، غار یخ، غار پلنگ سمیرم و آبشار پی دنی هستند.

اگر فاصله اصفهان تا یاسوج را  از مسیر شماره 2 می‌روید، از شهر فولادشهر عبور خواهید کرد. این شهر دارای یک سیتی‌سنتر است که امکانات زیادی همچون پارک آبی، سالن ورزشی، شهربازی سرپوشیده، پارک بازی کودکان، هایپرمارکت، مجموعه غذایی و غیره است که هنوز تمام قسمت‌های آن تکمیل نشده است. جنگل فولادشهر، پارک معلم، دریاچه مصنوعی هم جزو مواردی هستند که می‌توانید برای استراحت در این مناطق توقف کنید.

زرین‌شهر یکی دیگر از شهرهایی است که در مسیر شماره 2 قرار دارد و جاهای دیدنی زیادی همچون پارک ساحلی، پل کله، کبوترخانه باغ برج و آبشار شاه لر دارد. کبوترخانه از زمان قاجار باقی‌مانده است.

چه از مسیر شماره 1 حرکت کنید و چه از مسیر شماره 2، از پاتاوه عبور خواهید کرد. پاتاوه دارای یک پل تاریخی است که در گذشته یکی از مسیرهای مهم و پرتردد به‌حساب می‌آمده است. این پل تاریخی در گذشته فضایی زیبا و سرسبز داشته است. چشم‌انداز دلنشین این فضای تاریخی سبب ایجاد مکانی مناسب شده که امروزه به دلیل عدم آگاهی مردم، آسیب دیده است. روستای میمند و لما علیا نیز در نزدیکی پاتاوه قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

در مسیر شماره 3 نیز می‌توانید به قلعه ایزدخواست سر بزنید. این مکان که در دوران ساسانیان ساخته شده، بین شهرضا و آباده قرار دارد. انتخاب دیگری که در این مسیر دارید، عمارت کلاه فرنگی فیروزی آباده است که در آباده قرار دارد. این بنا از دوران قاجار به‌جامانده و معماری آن به‌صورت دایره‌ای است.

اگر قصد سفر و اقامت در یاسوج را دارید، می توانید هتل های یاسوج مانند هتل پارسیان یاسوج را با بهترین قیمت از رهی نو رزرو کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله مسیرهای اصفهان یاسوج و جاذبه‌های گردشگری آن در طول مسیر را مورد بررسی قرار دادیم. لازم به ذکر است که مسیر برگشت یعنی از یاسوج به اصفهان نیز به همین صورت است. باتوجه به اینکه مسیرهای مختلفی برای رفتن از اصفهان به یاسوج وجود دارد، شما کدام مسیر و روش را ترجیح می‌دهید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
دنا ۱۴۰۲/۸/۸

مسیر پاتاوه به پل قره- سمیرم بسیار زیبا و دل انگیز و بکر هست.

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۹

دنای عزیز بله کاملا درست حق باشماست شهر سمیرم بسیار زیبا و مسیر پاتاوه به پل قره هم همچنین

سوسن میرتهامی ۱۴۰۲/۷/۲۹

مسیر اصفهان یاسوج با خودروی شخصی بنظرم از مسیر شهرضا برید که جذابتر هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱

سوسن عزیز ممنون از پیشنهادتون امیدواریم که مورد استفاده عزیزان قراربگیرد که حتما همینطوره

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...