رَهی نو

فاصله بروجرد تا خرم‌آباد

تعداد بازدید: ۱۳۲۸۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

شهر خوش‌ آب‌وهوای خرم‌آباد، مرکز استان لرستان و بزرگ‌ترین شهر لرنشین ایران است. این شهر تاریخی در میان دره‌های زاگرس قرار گرفته و با داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای، ششمین مرکز استان پربارش در ایران است. آثار تاریخی بر جای مانده در این شهر نشان‌دهنده‌‌ی اهمیت بالای آن به عنوان یکی از شهرهای مهم غربی در تاریخ و فرهنگ ایران، به خصوص در دوران ساسانی است. خرم‌آباد جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی از جمله قلعه فلک‌افلاک، مناره آجری و دریاچه کیو است. در ادامه به معرفی مسیرهای بروجرد به سمت خرم‌آباد و فاصله بروجرد تا خرم ‌آباد می‌پردازیم.

 

فاصله بروجرد تا خرم آباد از نظر مسافت و زمان

شهر کوهستانی خرم‌آباد در میان دره‌های سرسبز زاگرس، ارتفاع 1300 متری از سطح دریا و در دامنه جنوبی سفیدکوه قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا شهر بروجرد 110 کیلومتر، تا تهران 490 کیلومتر و تا اهواز 390 کیلومتر است. خرم آباد همینطور به دلیل قرارگیری در سر راه تهران – خوزستان، دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. در ادامه، سعی داریم تا با فاصله این شهرستان تا شهر بروجرد، بهترین راه‌های دسترسی و همینطور با جاذبه‌هایی که در این مسیر واقع شده‌اند، آشنا شویم.

 

فاصله بروجرد تا خرم آباد

فاصله بروجرد تا خرم آباد چند کیلومتر است

خرم‌آباد و بروجرد هر دو از شهرهای بزرگ استان لرستان هستند، بنابراین مسیری کوتاهی پیش رو دارید؛ مسیری به طول 108 کیلومتر که از بزرگراه بروجرد – خرم‌آباد می‌گذرد و مسافت زمانی آن نیز، 1 ساعت و 31 دقیقه است.

 

روش‌های سفر از بروجرد تا خرم آباد

برای رسیدن به شهرستان خرم‌آباد از بروجرد، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنید که در ادامه به ویژگی‌های این مسیر و معرفی جاذبه‌های آن می‌پردازیم.

 

مسافت بروجرد تا خرم آباد با خودروی شخصی

برای رسیدن به شهر خرم‌آباد از شهر بروجرد، بهترین انتخاب، استفاده از وسیله نقلیه شخصی است. از بروجرد به سمت شهر خرم‌آباد، همان‌طور که در بالا گفتیم مسیری 108 کیلومتری در پیش دارید و مسافت زمانی 1 ساعت و 31 دقیقه در راه هستند. 


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی خرم ‌آباد | جاذبه ها و تفریحات خرم ‌آباد با عکس و آدرس 


جاذبه‌های مسیر بروجرد خرم آباد

در مسیر تقریبا کوتاه بین شهر بروجرد تا شهر خرم‌آباد، جاذبه‌های گردشگری برو وجود دارند که توقف در این مسیر برای دیدن این جاذبه‌ها خالی از لطف نیست. مقبره و تنگه تاریخی زاهد  شیر کمالوند از اولین جاذبه‌هایی است که در این مسیر پیش رو دارید. این اثر تاریخی که مربوط به سده 7 و 8 هجری قمری است، در جاده خرم‌آباد – بروجرد و در سر سه‌راه پلیس راه کمالوند واقع شده است. سراب نرکه، طبیعت بکر و آبشار زیبا و شگفت‌انگیز حشوید که در دره حشوید و در مجاورت روستایی به همین نام واقع شده است، از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

 

اگر قصد سفر به بروجرد و اقامت در این شهر را دارید می توانید بهترین تا ارزان ترین هتل های خرم آباد را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نفیسه ۱۴۰۲/۱۱/۲۲

لرستان بخصوص خرم اباد بی شک قشنگترین استان ایرانه.. بهشته :))

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۲۳

نفیسه عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو با شما موافق هستیم

پریچهر ۱۴۰۲/۸/۸

مگه زیباتر از خرم اباد و لرستان هم داریم تو ایران خداییش هرکی جنوب میره دیگه دوست نداره شمال بره البته اینو شوخی میکنم شمال هم خیلی زیباست ولی به پای لرستان نمیرسه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۹

پریچهر عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو امیدواریم که همه هموطنان عزیز بتونن همه جای ایران رو ببینند و فرصت و امکان این سفرها براشون فراهم باشه

رضا بیرانوند ۱۴۰۲/۳/۱۲

بسیار سپاسگزارم مختصر مفید و کاربردی

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۱۶

رضای عزیز بسیار ممنون از شما که مطالعه نموده و نظرتون رو بیان نمودید شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...