رَهی نو

فاصله اصفهان تا بروجرد

تعداد بازدید: ۷۷۴۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

شهر بروجرد واقع در استان لرستان، یکی از شهرهای بزرگ ایران است که با قدمتی دست کم سه هزارساله و طبیعت زیبا و بی‌نظیرش، به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور تبدیل شده است. این شهر در دامنه کوه زاگرس و در کنار کوه گرین واقع شده و چشمه‌های پرآب و دره‌های پردرختی دارد. در محدوده شهرستان زیبای بروجرد، تعداد زیادی سایت‌های باستانی از دوره‌های پیش از تاریخ تا دوران معاصر قرار دارند. منابع تاریخی همه از اهمیت این شهر در دوران اشکانی و ساسانی و همینطور دوران اسلامی خبر می‌دهند. گلدشت بروجرد، پل قلعه حاتم، تنگه کپرگه، تپه چغا، ارگ بروجرد، تپه قرق، مسجد جامع بروجرد و پل چالانچولان تنها تعدادی از جاذبه‌های این شهر تاریخی هستند.

 

فاصله اصفهان تا بروجرد از نظر مسافت و زمان

شهر زیبا و خوش‌ آب‌وهوای بروجرد در غرب ایران و منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده، از سمت شمال با شهرستان‌های ملایر و نهاوند در استان همدان، از شرق با شهرستان شازند در استان مرکزی، از سمت جنوب با شهرستان دورود و از غرب با شهرستان‌های سلسله و دلفان و از جنوب غربی با خرم‌آباد همسایه است. بروجرد از قدیم‌الایام با موقعیت ارتباطی ویژه‌اش و امروزه نیز با قرارگیری این شهر در سر راه تهران و جنوب، بسیار پرتردد است.

 

فاصله اصفهان تا بروجرد

 

فاصله اصفهان تا بروجرد چند کیلومتر است

برای رسیدن به شهرستان بروجرد از استان اصفهان، دو مسیر در پیش رو دارید. مسیر اول به طول 361 کیلومتر، از جاده داران – تیران، الیگودرز – ازنا و بزرگراه خرم‌آباد - بروجرد می‌گذرد و فاصله زمانی آن نیز حدود 4 ساعت و 41 دقیقه است؛ مسیر دوم به طول 389 کیلومتر، از بزرگراه اصفهان – دهق – گلپایگان می‌گذرد و بعد از گذر از شهر اراک، از جاده بروجرد – اراک به بروجرد می‌رسد؛ فاصله زمانی آن نیز حدود 5 ساعت و 6 دقیقه است.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا بروجرد

برای رسیدن به شهر بروجرد از استان اصفهان، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی مثل اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید. متاسفانه شهر بروجرد فاقد فرودگاه و راه‌آهن است و اگر قصد دارید با هواپیما و یا قطار سفر کنید، باید از نزدیک‌ترین فرودگاه و ایستگاه قطار به این شهر استفاده کنید. نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر بروجرد، فرودگاه اراک با فاصله 100 کیلومتری و نزدیک‌ترین ایستگاه راه‌آهن به شهر بروجرد، ایستگاه دورود در 60 کیلومتری آن است.

 

مسافت اصفهان تا بروجرد با اتوبوس

اگر به دنبال سفری کم‌هزینه و اقتصادی و در عین حال راحت هستید و زمان نیز برایتان اهمیتی ندارد، سفر با اتوبوس بهترین گزینه است. می‌توانید کتابتان را در دست بگیرید و یا هدفونتان را در گوش بگذارید و از تماشای پیچ‌ و خم‌های جاده لذت ببرید. در مسیر اصفهان به بروجرد از ترمینال کاوه در اصفهان، انواع و اقسام اتوبوس‌ها، از اتوبوس‌های وی‌آی‌پی با صندلی‌های تختخواب‌شو تا اتوبوس‌ها معمولی با انواع قیمت‌ها، در حال حرکت و جابجایی مسافرین خود هستند. در این مسیر، اتوبوس از چند شهر در بین راه خود عبور می‌کند و پس از طی کردن حدود 361 کیلومتر در زمانی حدود 5 ساعت به شهر اهواز می‌رسد.

 

مسافت اصفهان تا بروجرد با خودروی شخصی

شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که با وجود انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی، همچنان سفر با وسیله نقلیه شخصی خود را به دیگر وسایل حمل‌ونقل ترجیح می‌دهید و دوست دارید که سفرتان را خودتان برنامه‌ریزی کنید. از استان اصفهان به سمت شهر بروجرد، می‌توانید یکی از این دو مسیر را انتخاب کنید: مسیر اول از جاده داران – تیران، الیگودرز – ازنا و بزرگراه خرم‌آباد - بروجرد به طول 361 کیلومتر و مسیر دوم از بزرگراه اصفهان – دهق – گلپایگان و جاده بروجرد – اراک به طول 389 کیلومتر.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی بروجرد | جاذبه ها و تفریحات بروجرد با عکس و آدرس


مسافت اصفهان تا بروجرد

جاذبه‌های مسیر اصفهان بروجرد

در مسیر بین استان اصفهان و شهرستان بروجرد، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از شهرها و روستاهای متعددی هم عبور می‌کنید و با جاذبه‌های بسیاری روبرو می‌شوید که حتما باید برای تماشای آن‌ها مدتی را توقف کنید. از اولین جاذبه‌هایی که در مسیر خود از اصفهان به بروجرد در پیش دارید، آبشار زیبای نوغان است. این آبشار در امتداد رودخانه انار بار و در دو کیلومتری روستای نوغان قرار دارد. دره حوض، سد حوضیان، روستای زیبا و خوش آب‌وهوای دربند و روستای کلکله از دیگر جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

اگر قصد سفر و اقامت به بروجرد را دارید می توانید بهترین تا ارزان ترین هتل های بروجرد را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
منوچهر ۱۴۰۲/۸/۱۰

آبشار زیبای نوغان در مسیر بروجرد زیبایی خاصی داره پیشنهاد میکنم حتما برنامه ریزی کنید و توقف داشته باشید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۳

منوچهر عزیز چه عالی که شما این آبشار زیبا رو دیدید و به دوستان دیگر نیز پیشنهاد دید ممنون از ثبت نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...