رَهی نو

فاصله اصفهان تا آبادان

تعداد بازدید: ۱۰۲۵۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

شهر آبادان، مرکز شهرستان آبادان، در 53 کیلومتری خلیج فارس و در استان خوزستان واقع شده است. آبادان با تاریخ درخشان خود، یکی از مهم‌ترین و زیباترین شهرهای ایران با قدمتی طولانی است. شهری که با داشتن نخستین خط اتوبوس شهری، نخستین تاکسی تلفنی، نخستین پیست ماشین‌سواری در ایران، نخستین سینمای روباز و بسیاری نخستین‌های دیگر، از پیشرفته‌ترین و بهترین شهرهای ایران محسوب می‌شد، در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی، مورد حملات متعدد قرار گرفت و پس از آسیب‌های فراوان، در عملیات ثامن الائمه، آزاد شد.

شهر زیبای آبادان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی است که از میان آن‌ها می‌توان به مسجد رنگونی‌ها، کلیسای سورت گاراپت، موزه بنزین، بازار ته لنجی آبادان، سینما رکس و رودخانه بهمن‌شیر اشاره کرد. در ادامه این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  از فاصله اصفهان تا آبادان، راه‌های رسیدن به این شهر و جاذبه‌های واقع در مسیر آن صحبت خواهیم کرد.

بهترین مسیر اصفهان تا آبادان

شهر زیبای آبادان با وسعت 2796 کیلومتر، از سمت شمال به شادگان، از شمال شرق به شهر خرمشهر، از غرب و جنوب به خلیج فارس و از جنوب شرقی و شرق به کشور عراق محدود می‌شود. این شهر در دشت واقع شده و با وجود صحراهای بزرگ کشورهای عربستان و عراق، آب‌وهوای گرم و بیابانی دارد، اما در فصل زمستان، بهشت گردشگران است. آبادان مانند جزیره‌است که رودها در گرداگرد آن جریان دارند. فاصله این شهر تا استان اصفهان، مسیری 651 کیلومتری است که در ادامه به بررسی ویژگی‌های این مسیر و جاذبه‌های دیدنی آن می‌پردازیم.

بهترین مسیر اصفهان تا آبادان

فاصله اصفهان تا آبادان چند کیلومتر است؟

از مرکز استان اصفهان به شهر آبادان، مسیری 651 پیش روی خود دارید که فاصله زمانی آن حدود 8 ساعت و 30 دقیقه است که البته با توجه به این که با چه وسیله‌ای و با چه سرعتی در حرکت باشید، این عدد می‌توان متفاوت باشد.

روش‌های سفر از اصفهان تا آبادان

برای رسیدن به شهر آبادان از استان اصفهان، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی مثل اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید که هرکدام مزایا، معایب و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

مسافت اصفهان تا آبادان با اتوبوس

یکی از راحت‌ترین روش‌های سفر، سفر با اتوبوس است. هنوز هم با وجود انواع وسایل نقلیه دیگر، بسیاری از افراد سفر با اتوبوس را به دلایل اقتصادی، دسترسی راحت‌تر به آن و همینطور دیگر دلایل شخصی خود، به سایر روش‌ها ترجیح‌ می‌دهند. سفر با این وسیله نقلیه انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.

اتوبوس‌ها با تنوع زیاد، امکان انتخاب صندلی را به مسافران خود می‌دهند و برای هر ساعت و مقصدی، آماده حرکت هستند.  از معایبی که در سفر با اتوبوس می‌توان اشاره کرد، طول مدت سفر است. سفر با اتوبوس عموما مدت زمان زیادی طول می‌کشد. فاصله استان اصفهان تا شهر آبادان با اتوبوس، 651 کیلومتر است که در مدت زمانی حدود 8 ساعت و 38 دقیقه طی می‌شود؛ البته لازم است بگوییم این میزان با توجه به توقف‌های اتوبوس در طی مسیر می‌تواند متفاوت باشد.

مسافت اصفهان تا آبادان با اتوبوس

مسافت اصفهان تا آبادان با خودروی شخصی

از دلایلی که سفر با خودرو شخصی را انتخاب بهتری نسبت به دیگر وسایل نقلیه تبدیل می‌کند، راحت‌تر بودن رفت‌وآمد با ماشین شخصی در داخل شهر است. دلیل دیگر، انتخاب مسیر سفر و دیدن جاذبه‌های واقع در آن است. از استان اصفهان به سمت شهر آبادان، مسیری 651 پیش روی خود دارید که فاصله زمانی آن حدود 8 ساعت و 30 دقیقه است.

مسافت اصفهان تا آبادان با هواپیما

فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان، واقع در ضلع غربی این شهر، جزو اولین فرودگاه‌های کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شد. فاصله هوایی اصفهان به آبادان 1 ساعت و 20 دقیقه است که البته با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع هواپیما، مدت زمان پرواز از مدت زمان 55 دقیقه‌ای الی 1 ساعت و 20 دقیقه متغیر است.

 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان آبادان

از اولین جاذبه‌هایی که در مسیر خود از مرکز استان اصفهان به شهر آبادان پیش رو دارید، قلعه تاریخی ضرغام السلطنه فرادنبه است. این قلعه‌ یکی از قلعه‌های تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است و با نظر به کتببه آجری کنار دروازه آن، زمان ساخت این قلعه به سال 1279 هجری قمری (دوران قاجار) برمی‌گردد. تالاب زیبای گندمان که یکی از 10 تالاب برتر پرنده‌نگری ایران است، یکی دیگر از دیدنی‌های واقع در این مسیر است. دریاچه چیرو (قلب آبی)، پل شالو ایذه و مجموعه باستانی کولفرح از دیگر جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند که اندکی توقف برای دیدن آن‌ها، خالی از لطف نیست.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان آبادان

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی مسیر اصفهان تا آبادان و راه‌های مختلف رسیدن به آن شهر از استان اصفهان را مورد بررسی قرار دهیم، تا اگر قصد سفر به این شهر تاریخی و پرجاذبه را دارید، مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید. شما نیز اگر تجربه‌ای در سفر به این شهر دارید با ما به اشتراک بگذارید. اگر قصد سفر و اقامت در آبادان را دارید می توانید بهترین تا ارزان ترین هتل های آبادان را  مانند هتل پارسیان آبادان، با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
زیباسرودی ۱۴۰۲/۸/۱۰

جاذبه های ابادان قلب آبی و قلعه ضرغام که شما هم اشاره کردید خیلی زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۳

زیبای عزیز ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مقاله رو مطالعه نمودید خدمات رهی نو در خدمت شماست

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...