رَهی نو

فاصله اصفهان تا خوانسار

تعداد بازدید: ۸۸۷۵ ۱ مرداد ۱۴۰۱

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران شهر خوانسار از توابع استان اصفهان است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام می‌رسد. خوانسار در لغت به معنی چشمه‌سار است و نام‌گذاری این شهر به دلیل وجود چشمه‌های فراوانی است که در گذشته در این شهر بوده‌اند. طبیعت سبز و زیبای این منطقه و آب‌وهوای همیشه معتدلش آن را تبدیل به مقصد سفر بسیاری از گردشگران طبیعت کرده است.

 

خوانسار به غیر از جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تپه آریایی، خانه حبیبی‌ها، خانه ابهری‌ها و مسجد جامع خوانسار اشاره کرد. در ادامه، فاصله شهر اصفهان تا خوانسار و راه‌های مختلف رسیدن به آن شهر را بررسی می‌کنیم، تا اگر از شهر اصفهان قصد سفر به این شهر خوش آب‌وهوا را دارید، مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید.

 

فاصله اصفهان تا خوانسار از نظر مسافت و زمان

خوانسار، مرکز شهرستان خوانسار و از توابع استان اصفهان است و در شمال غرب این استان در فاصله حدود 190 کیلومتری از شهر اصفهان قرار گرفته است. خوانسار با داشتن وسعتی حدود 900 کیلومتر مربع، در دامنه رشته کوه‌ زاگرس و در مناطق مرکزی ایران واقع شده و به دلیل ارتفاع زیاد این شهر از سطح دریا، دارای شرایط ییلاقی است. در ادامه این مطلب، به مسافت بین شهر‌های اصفهان و خوانسار، راه‌های رسیدن به خوانسار از شهر اصفهان و جاذبه‌های واقع در مسیر بین این دو شهر می‌پردازیم.

 

فاصله اصفهان تا خوانسار


هتل در خوانسار | رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های خوانسار


فاصله اصفهان تا خوانسار چند کیلومتر است؟

برای رسیدن به شهرستان خوانسار از شهر اصفهان، سه مسیر پیش رو دارید. مسیر اول به طول 178 کیلومتر، از کمربندی تیران، آزادراه داران – تیران و داران – خوانسار می‌گذرد، کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان اصفهان است و مسافت زمانی آن حدود 2 ساعت و 24 دقیقه است.

 

مسیر دوم به طول 174 کیلومتر، از آزادراه علویجه - دهق و آزادراه گلپایگان – دهق - اصفهان می‌گذرد و بعد از رد کردن آزادراه خوانسار – دهق - اصفهان، به شهر خوانسار می‌رسد. مسافت زمانی این مسیر حدود 2 ساعت و 27 دقیقه است.
مسیر سوم با طول 189 کیلومتر، از آزادراه نجف‌آباد - فولادشهر می‌گذرد و در آزادراه نجف‌آباد – تیران به مسیر اول می‌پیوندد و فاصله زمانی آن نیز حدود 2 ساعت و 28 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله تقریبا 190 کیلومتری بین مرکز استان اصفهان و شهرستان خوانسار، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا خوانسار

برای رسیدن به شهرستان خوانسار از مرکز استان اصفهان با اتوبوس و یا با وسیله نقلیه شخصی خود باید سفر کنید که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

 

مسافت اصفهان تا خوانسار با اتوبوس

دلایل زیادی وجود دارد که هنوز هم اتوبوس‌ها بین مردم محبوب هستند. علاوه بر از ارزان‌تر بودن این وسیله نقلیه، بر خلاف سفر با ماشین شخصی، در سفر با اتوبوس در هزینه‌های بنزین، هزینه عوارض و دیگر هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید.
همین‌طور برای تهیه بلیط اتوبوس برخلاف هواپیما و قطار که مسافران باید زودتر برای رزرو بلیط آن‌ها اقدام کنند، برای هر زمانی که بخواهید می‌توانید به آسانی به هر مقصدی بلیط تهیه کنید. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه در شهر اصفهان به سمت شهر خوانسار آماده حرکت هستند. مسافت این مسیر حدود 170 کیلومتر است و در مدت 2 ساعت و 3 دقیقه طی می‌شود.

 

مسافت اصفهان تا خوانسار با خودروی شخصی

از مرکز استان اصفهان به سمت شهرستان خوانسار، می‌توانید از بین این سه مسیر یکی را انتخاب کنید: مسیر اول از از کمربندی تیران، آزادراه داران – تیران و داران – خوانسار به طول 178 کیلومتر، مسیر دوم از آزادراه علویجه - دهق و آزادراه گلپایگان – دهق - اصفهان به طول 174 کیلومتر و مسیر سوم از آزادراه نجف‌آباد - فولادشهر به طول 189 کیلومتر. البته لازم به ذکر است که مسیر سوم در آزادراه نجف‌آباد – تیران به مسیر اول می‌پیوندد.

 

مسافت اصفهان تا خوانسار

جاذبه‌های مسیر اصفهان خوانسار

در مسیر بین مرکز استان اصفهان و شهرستان خوانسار، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی وجود دارد که خوب است در مسیر خود زمانی را برای دیدن این جاذبه‌های گردشگری در نظر بگیرید. دریاچه رضوانشهر، سد خمیران، چشمه مرغاب عسگران، دریاچه (سد خاکی) کردعلیا و چشمه شاهی، از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

 

در این مقاله سعی کردیم تا فاصله مرکز استان اصفهان تا خوانسار و راه‌های مختلف رسیدن به آن شهر از شهر اصفهان را مورد بررسی قرار دهیم، تا اگر قصد سفر به این شهر خوش آب‌وهوا را دارید، مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید. شما نیز اگر تجربه‌ای در سفر به این شهر دارید با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین بهرامی ۱۴۰۲/۸/۱۳

خوانسار فصل بهار برید دامنه رشته کوه زاگرس پر از گلهای زیبا و وحشی میشه عالیه این فصل ماه اردیبهشت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۴

حسین عزیز کاملا با نظرتون موافق هستیم فصل بهار قطعا زیباترین فصل برای رفتن به دامنه کوههاست

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...