رَهی نو

فاصله اصفهان تا اهواز

تعداد بازدید: ۳۸۳۴۰ ۱ مرداد ۱۴۰۱

شهر اهواز، هفتمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان‌شهرهای ایران است. این شهر یکی دیگر از شهرهای چهارفصل کشور است که در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، آن را تبدیل به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کرده است. این شهر توسط رود کارون، به دو بخش تقسیم شده که در هر بخش آن می‌توانید شاهد ویژگی‌های متفاوتی از آن باشید.

رود کارون، نرگس‌زارهای بهبهان، بازار عبدالحمید، پل سفید و آرامگاه علی بن مهزیار تنها تعدادی از جاذبه‌های این شهر هستند. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو، به معرفی مسیرهای اصفهان به سمت شهر اهواز، فاصله اصفهان تا اهواز و روش‌های سفر به آن و جاذبه‌های واقع در این مسیر می‌پردازیم.

بهترین مسیر اصفهان تا اهواز

شهر اهواز در جنوب غربی ایران و بخش جلگه‌ای استان خوزستان واقع شده، از سمت شمال به استان لرستان، از شمال شرقی به استان اصفهان، از شمال غربی به استان ایلام و از شرق و جنوب شرقی به استان چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد محدود است.

فاصله اصفهان تا اهواز

وجود رشته‌کوه‌ زاگرس در شمال شرقی استان باعث پر پیچ و خم شدن مسیر زمینی اهواز به شهرهای دیگر شده است. فاصله اهواز تا تهران 817 کیلومتر و تا استان اصفهان 511 کیلومتر است. در ادامه، سعی داریم تا فاصله اهواز تا شهر اصفهان، بهترین راه‌های دسترسی به آن و همینطور جاذبه‌هایی که در این مسیر واقع شده‌اند، آشنا شویم.

فاصله اصفهان تا اهواز چند کیلومتر است

برای رسیدن به شهر اهواز از استان اصفهان، سه مسیر پیش روی خود دارید. مسیر اول به طول 516 کیلومتر، از جاده اصفهان – مبارکه - بروجن، بزرگراه خلیج فارس و جاده ایذه - دهدار می‌گذرد، کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان اصفهان است و مسافت زمانی آن حدود 7 ساعت و 13 دقیقه است.

مسیر دوم به طول 723 کیلومتر، از سمت شمال غربی استان اصفهان، جاده الیگودرز – داران، الیگودرز – ازنا، بزرگراه دورود – خرم‌آباد، آزادراه خرم‌زال و بزرگراه اندیمشک - اهواز می‌گذرد؛ مسافت زمانی این مسیر حدود 9 ساعت و 4 دقیقه است.

مسیر سوم از سمت جنوب استان اصفهان، با طول 756 کیلومتر، از بزرگراه – شهرضا - سمیرم، کمربندی یاسوج، جاده گچساران - شیراز، جاده کمربندی رامهرمز و رامهرمز - اهواز می‌گذرد و فاصله زمانی آن نیز حدود 10 ساعت و 1 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله تقریبا 520 الی 750 کیلومتری بین استان اصفهان و شهر اهواز، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

روش‌های سفر از اصفهان تا اهواز

برای رسیدن به شهر اهواز از استان اصفهان، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی مثل اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید که در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

مسافت اصفهان تا اهواز با اتوبوس

در مسیر اصفهان به اهواز انواع اتوبوس با انواع قیمت‌ها، از اتوبوس‌های وی‌آی‌پی با صندلی‌های تخت خواب‌شو تا اتوبوس‌ها معمولی، در حال حرکت و جابجایی مسافربن هستند. در این مسیر، اتوبوس از چند شهر در بین راه خود عبور می‌کند و پس از طی کردن حدود 520 کیلومتر در زمانی بین 8 تا 9 ساعت به شهر اهواز می‌رسد. در هر دو شهر چند پایانه مسافربری وجود دارد که لازم است در هنگام تهیه بلیط پیش از هرچیز به انتخاب پایاته دقت کنید.

مسافت اصفهان تا اهواز با خودروی شخصی

از استان اصفهان به سمت شهر اهواز، می‌توانید یکی از این سه مسیر را انتخاب کنید: مسیر اول از جاده اصفهان – مبارکه - بروجن، بزرگراه خلیج فارس و جاده ایذه - دهدار به طول 516 کیلومتر، مسیر دوم از سمت شمال غربی استان اصفهان، جاده الیگودرز – داران، الیگودرز – ازنا، بزرگراه دورود – خرم‌آباد، آزادراه خرم‌زال و بزرگراه اندیمشک - اهواز به طول 723 کیلومتر و مسیر سوم از بزرگراه – شهرضا - سمیرم، کمربندی یاسوج، جاده گچساران - شیراز، جاده کمربندی رامهرمز و رامهرمز - اهواز به طول 756 کیلومتر.

مسافت اصفهان تا اهواز با قطار

قطار، همچنین یکی از ایمن‌ترین، راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین وسایل نقلیه است و همین باعث شده تا بسیاری از افراد همچنان قطار را به عنوان وسیله سفر خود انتخاب کنند.ایستگاه راه‌آهن اهواز یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور است که در بخش مرکزی این شهر واقع شده است.

مسافت اصفهان تا اهواز

مسافت اصفهان تا اهواز با هواپیما

هواپیما انتخاب افرادی است که به دنبال سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای سفر خود هستند و زمان برای آن‌ها اهمیت دارد. فرودگاه بین‌المللی اهواز در 20 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. فاصله هوایی اصفهان تا اهواز 319 کیلومتر و مدت زمان پرواز حدود 1 ساعت است که این عدد با توجه به شرایط آب‌وهوایی می‌تواند متفاوت باشد.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان اهواز

از اولین جاذبه‌هایی که در مسیر خود به سمت شهر اهواز دارید، روستای سلطان ابراهیم و آبشار او اسپید است. چشمه درازه رود، درخت بهشتی، کاروانسرای دهدز، سد کارون جاده ایذه – دهدز، مجموعه تاریخی اشکفت سلمان و کوشک نورآباد در شهرستان ایذه نیز از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در مسیر خود به سمت اهواز پیش رو دارید.

شهر ها و جاذبه_های مسیر اصفهان اهواز

در این مقاله سعی کردیم تا فاصله استان اصفهان تا شهر اهواز و راه‌های مختلف رسیدن به آن را مورد بررسی قرار دهیم، تا اگر قصد سفر به این شهر پرجاذبه را دارید، مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید. شما نیز اگر تجربه‌ای در سفر به این شهر دارید با ما به اشتراک بگذارید.  اگر قصد سفر و اقامت به اهواز را دارید می توانید هتل های اهواز  را مانند هتل پارس اهواز از رهی نو با بهترین تخفیف بصورت آنلاین رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...