رَهی نو

فاصله اصفهان تا ارومیه

تعداد بازدید: ۸۸۶۹ ۱ مرداد ۱۴۰۱

ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی و در شمال غرب ایران واقع شده است. آثار باستانی به دست آمده از ارومیه و مناطق اطراف آن، نشان‌ از قدمت بالای این شهر دارند. علاوه بر آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی این شهر، آن را به مقصدی جذاب برای گردشگران طبیعت بدل کرده است.

 

پارک جنگلی شیخ‌تپه، پارک تخم مرغی، دهکده ساحلی چی چست، یخچال دو قوز پله، مسجد جامع ارومیه، خانه انصاری و غار تمتمه تنها تعدادی از جاذبه‌های متعدد شهر ارومیه هستند. در این مقاله، به معرفی مسیرهای استان اصفهان به سمت مرکز استان آذربایجان غربی ، فاصله اصفهان تا ارومیه و روش‌های سفر به آن و جاذبه‌های واقع در این مسیر می‌پردازیم.

 

فاصله اصفهان تا ارومیه از نظر مسافت و زمان

ارومیه، شهر مرزی و مهمی است که در گوشه شمال غربی ایران واقع شده است. این شهر از سمت شمال با شهر سلماس، از جنوب با شهر نقده، از شرق با دریاچه ارومیه و از غرب با کشور ترکیه و در بین کوه‌های آذربایجان غربی محصور شده است. این شهر به دلیل موقعیت ویژه آن، تحولات تاریخی متعددی را به خود دیده است. فاصله این شهر تا استان تهران 765 کیلومتر و تا استان اصفهان 1038 کیلومتر است. در ادامه، با فاصله این شهر تا استان اصفهان و ویژگی‌های این مسیر بیشتر آشنا می‌شویم.

 

فاصله اصفهان تا ارومیه

 

فاصله اصفهان تا ارومیه چند کیلومتر است

از استان اصفهان تا شهر ارومیه، دو مسیر در پیش رو دارید. مسیر اول به طول 1045 کیلومتر، از آزادراه میمه – دلیجان، آزادراه شهید قاسم سلیمانی، جاده ساوه – بوئین‌زهرا، آزادراه زنجان – قزوین می‌گذرد و بعد از گذر از شهر تبریز، از آزادراه تبریز – ارومیه، به ارومیه می‌رسد. مسافت زمانی این مسیر نیز حدود 11 ساعت و 42 دقیقه است.

 

مسیر دوم با طول 1026 کیلومتر، در آزادراه ساوه – همدان از مسیر اول جدا می‌شود و بعد از گذر از آزادراه بیجار – همدان، جاده بیجار – دیوان‌دره، جاده ارومیه – مهاباد به شهر ارومیه می‌رسد؛ فاصله زمانی آن نیز حدود 12 ساعت و 40 دقیقه است. البته لازم به ذکر است که این فاصله تقریبا 1038 کیلومتری بین استان اصفهان و شهر ارومیه، با توجه به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا ارومیه

برای رسیدن به مرکز استان آذربایجان غربی، شهر ارومیه از استان اصفهان می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی و یا به وسیله اتومبیل شخصی خود سفر کنید که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

 

مسافت اصفهان تا ارومیه با اتوبوس

اتوبوس به خاطر ارزان‌تر بودن و داشتن بیشترین و راحت‌ترین دسترسی، همچنان انتخاب بسیاری از گردشگران برای سفر است. هرروزه اتوبوس‌هایی در پایانه کاوه استان اصفهان به سمت پایانه ارومیه آماده حرکت هستند. این مسیر 1035 کیلومتری با اتوبوس به مدت 11 ساعت و 19 دقیقه طی خواهد شد.

 

مسافت اصفهان تا ارومیه با خودروی شخصی

برای سفر به شهر ارومیه از استان اصفهان به وسیله خودروی شخصی خود، از بین این دو مسیر می‌توانید با توجه به ترجیح خودتان، یکی را انتخاب کنید: مسیر اول، از آزادراه میمه – دلیجان، آزادراه شهید قاسم سلیمانی، جاده ساوه – بوئین‌زهرا، آزادراه زنجان – قزوین و آزادراه تبریز – ارومیه به طول 1045 کیلومتر و مسیر دوم، از آزادراه بیجار – همدان، جاده بیجار – دیوان‌دره، جاده ارومیه – مهاباد به طول 1026 کیلومتر.

 

مسافت اصفهان تا ارومیه

 

مسافت اصفهان تا ارومیه با هواپیما

هواپیما یکی از محبوب‌ترین وسایل در بین دیگر وسایل حمل‌ونقل است. سفر با هواپیما سریع و راحت است و خدمات‌رسانی بهتری به نسبت دیگر وسایل نقلیه عمومی دارد. فرودگاه بین‌المللی شهید باکری شهر ارومیه، در فاصله 15 کیلومتری از این شهر قرار گرفته است. فاصله هوایی 810 کیلومتری استان اصفهان و شهر ارومیه، به مدت 1 ساعت و 10 دقیقه طی خواهد شد که البته این عدد با توجه به شرایط آب‌وهوا یا مسیرهای هوایی می‌تواند متفاوت باشد.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان ارومیه

یکی از مهم‌ترین تجربه‌های هر سفر، مسیر و جاذبه‌های واقع در آن مسیر است. در مسیر تقریبا طولانی بین استان اصفهان و شهر ارومیه، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از شهرها و روستاهای متعددی نیز عبور می‌کنید و با جاذبه‌های گردشگری بسیاری روبرو می‌شوید که خوب است مدتی را برای تماشای آن‌ها توقف کنید.

 

موزه رختشویخانه شهر زنجان، جاذبه‌های طبیعی آزاد راه زنجان تبریز، بقعه بایزید بسطامی، چمنزار ذولبین، قیز قلعه خسروشاه و چشم‌انداز طبیعی دریاچه ارومیه از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

 

شما در سفرتان از شهر اصفهان به شهر ارومیه، کدام مسیر را طی کردید و برای دیدن کدام جاذبه‌های این مسیر زمانی را اختصاص دادید؟ از تجربه خود برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
زهره ۱۴۰۲/۸/۱۳

اصفهان که شهر توریستی و ارومیه هم که بخاطر دریاچه ای که البته قبلا داشت خیلی جذاب بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۴

زهره عزیز همانطور که اشاره کردید اصفهان و ارومیه از شهرهای توریستی جذاب است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...