رَهی نو

فاصله اصفهان تا ابیانه

تعداد بازدید: ۸۴۸۴ ۲۲ تیر ۱۴۰۱

اصفهان، پایتخت فرهنگی ایران، دارای جاذبه‌های بسیاری است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر، نه تنها فقط از دیگر شهرهای ایران، بلکه از سرتاسر دنیا برای دیدن آن‌ها، به این شهر سفر می‌کنند. اما جاذبه‌های این شهر فقط به شهر اصفهان محدود نمی‌شود. اطراف این شهرستان نیز جاذبه‌های گردشگری وجود دارد که به اندازه دیدنی‌های شهر اصفهان، تماشایی‌اند.

 

یکی از این جاذبه‌های جذاب و تماشایی، روستای تاریخی ابیانه است. در ادامه فاصله اصفهان تا ابیانه و راه‌های مختلف دسترسی به آن را بررسی می‌کنیم تا اگر قصد دیدن این روستای زیبا را دارید، مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید.

 

فاصله اصفهان تا ابیانه از نظر مسافت و زمان

روستای تاریخی ابیانه، در 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان نطنز در استان اصفهان و 80 کیلومتری شهر کاشان واقع شده و در دامنه کوه کرکس قرار دارد. معماری این روستای تاریخی، با شکل بومی‌اش و ساختار حلزونی‌شکل خانه‌های روستا، مربوط به سه دوره سلجوقی، صفوی و قاجار است و بناهای تاریخی متعدد و متنوعی از دوران هخامنشیان تا دوران معاصر، در آن وجود دارد.

 

فاصله اصفهان تا ابیانه

 

اگر به شهر اصفهان سفر می‌کنید، حتما باید دیدن این روستای زیبا را در برنامه خود داشته باشید. در این مطلب، سعی داریم تا فاصله این روستا تا شهر اصفهان را بررسی کنیم و با بهترین راه‌های دسترسی به آن از این شهر و همینطور جاذبه‌هایی که در این مسیر واقع شده‌اند، آشنا شویم.

 

فاصله اصفهان تا ابیانه چند کیلومتر است؟

هم از مسیر جاده کاشان – نطنز و هم از طریق اتوبان کاشان – اصفهان، می‌توان از شهر اصفهان به روستای ابیانه دسترسی پیدا کرد. برای عزیمت از اصفهان به سمت ابیانه، از دو مسیر می‌توان استفاده کرد؛ مسیر اول با مسافت 174 کیلومتری و به مدت زمان حدود 2 ساعت و 20 دقیقه، و مسیر دوم با مسافت 235 کیلومتر، به مدت زمان حدود 3 ساعت طول می‌کشد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا ابیانه

برای رسیدن به روستای ابیانه از شهر اصفهان، از وسایل حمل‌ونقل متنوعی می‌توان استفاده کرد که البته هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

مسافت اصفهان تا ابیانه با اتوبوس

برای رسیدن به روستای ابیانه از مبداء شهر اصفهان با اتوبوس، باید برای مقصد کاشان از ترمینال کاوه، بلیط تهیه کنید و در مسیر اتوبان کاشان - اصفهان پس از عبور از شهرستان نطنز، در روستای ابیانه پیاده شوید. مقدار مسافت از مبدا ترمینال کاوه در اصفهان تا روستای ابیانه، 170 کیلومتر است و حدود 2 ساعت نیز طول می‌کشد.

 

مسافت اصفهان تا ابیانه با خودروی شخصی

برای رسیدن به ابیانه از شهر اصفهان، بهترین انتخاب، استفاده از وسیله نقلیه شخصی است، چرا که می‌توانید از هر کدام از دو مسیر، طبق نظر خود یکی را از آن‌ها را انتخاب کنید و از جاذبه‌های بین راهی آن‌ نیز دیدن کنید. مسیر اول با مسافت 174 کیلومتری، حدود دو ساعت، و مسیر دوم با مسافت 235 کیلومتری حدود سه ساعت طول می‌کشد.

 

مسافت اصفهان تا ابیانه

 

مسافت اصفهان تا ابیانه با قطار

اگر می‌خواهید از طریق قطار از شهر اصفهان به روستای ابیانه برسید، باید در ایستگاه بادرود پیاده شوید و از آن ایستگاه به سمت روستای ابیانه حرکت کنید. فاصله‌ی ایستگاه راه‌آهن اصفهان تا ایستگاه بادرود، حدود 165 کیبومتر است و 2 ساعت طول می‌کشد.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان ابیانه

در مسیر اصفهان تا به روستای تاریخی ابیانه، جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارند که توقف در این مسیر برای دیدن این جاذبه‌ها خالی از لطف نیست. روستای قدیمی و تاریخی دُنبی با قدمت چندهزارساله، محیط بکر و جاذبه‌های گردشگری خود مانند کاروانسرای آجری سنگی روستای دنبی و قلعه و برج مَرغ، یکی از آن‌هاست. از دیگر جاذبه‌های این مسیر، می‌توان به آرامگاه امام‌زاده سلطان حسین واقع در روستای ابیازن در شهرستان نطنز اشاره کرد که با دیوارهای پوشیده از نقاشی، قدمت آن به عصر صفویه می‌رسد.

 

روستای تاریخی میلاجرد، روستای زیبای خفر که به علت پربرفی به جهنم سفید معروف است، روستای تاریخی هنجن، روستای یارند با قدمت 2000 ساله، روستای کلهرود که به بهشت گمشده گردشگران معروف است، روستای تاریخی برز که مردم آن به زبان پهلوی (فرس قدیم) و فارسی صحبت می‌کنند و همین‌طور روستای زیبای طره با گورستانی با قدمت 2500 سال، از دیگر جاذبه‌های این مسیر هستند که همگی قدمتی بسیار دارند و آثار تاریخی و طبیعی متنوع و دیدنی را در دل خود جای دادند که بازدید از آن‌ها تجربه گردشگری فوق‌العاده‌ای را برای شما می‌سازد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
احسانی ۱۴۰۲/۸/۱۴

جهنم سفید روستای زیبای خفر شاید تا حالا کمتر کسی به اینجا رفته باشه ولی جای دیدنی و جذاب

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۵

احسانی عزیز ممنون از مطالعه مقاله و اینکه نظرتون رو برای ما نوشتید حتما مورد استفاده دیگر دوستان قرارمیگیره

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...