رَهی نو

فاصله تهران تا سوادکوه

تعداد بازدید: ۳۹۲۳۸ ۴ آبان ۱۴۰۰

فاصله تهران تا سوادکوه نسبت به بسیاری از شهرهای شمالی کشور کمتر است. به همین دلیل بسیاری از تهرانی‌ها ترجیح می‌دهند این منطقه تفریحی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند، به خصوص اگر قصد داشته باشند برای دو الی سه روز به شمال بروند. سوادکوه یکی از روستاهای شرقی استان مازندران است که به اندازه یک شهر جاذبه گردشگری دارد! البته این شهر به دریا نمی‌رسد و اکثر جاذبه‌های آن جنگل، رودخانه، آبشار و جاذبه‌های کوهستانی است. برای دیدن دریا هم می‌توانید به شهرهایی چون بابلسر یا فریدون‌کنار بروید که حدود ۸۰ کیلومتر با سوادکوه فاصله دارند.

در این مقاله قصد داریم فاصله تهران تا سوادکوه و روش‌های سفر به این روستا را بررسی کنیم.

 

فاصله تهران تا سوادکوه از نظر مسافت و زمان

یکی از جذابیت‌های شهرهای شمالی این است که مسیرهای مختلفی برای دسترسی به آن‌ها وجود دارد. برخی از مسیرها اتوبانی هستند و پیچ و خم کمتری هم دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد آن‌ها را ترجیح می‌دهند. اما برخی دیگر در دل جنگل قرار دارند و همراه با پیچ و خم کوه‌ها و دره‌ها بالا و پایین می‌روند؛ بعضی از گردشگران این روش مسافرت را بیشتر دوست دارند و از مسیر هم لذت می‌برند. طی کردن فاصله تهران تا سوادکوه از راه اصلی حدود سه ساعت و نیم طول می‌کشد و از شهر بومهن عبور می‌کند. البته در روزهای تعطیل که رفت و آمد بیشتر است احتمال ترافیک در جاده وجود دارد؛ درنتیجه احتمال اینکه زمان بیشتری در مسیر بمانید وجود دارد.

 

فاصله تهران تا سوادکوه

 

فاصله تهران تا سوادکوه چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا سوادکوه حدود ۲۳۰ کیلومتر است. برای رسیدن به سوادکوه دو مسیر وجود دارد و وابسته به اینکه در کدام منطقه از تهران ساکن هستید، می‌توانید یکی از این دو را انتخاب کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که هر دو مسیر در روستای جابان به هم می‌رسند.

مسیر اول از همان ابتدای خروج از تهران وارد جاده تهران- فیروزکوه می‌شود. برای رسیدن به این جاده باید از راه بزرگراه یاسینی یا اتوبان زین‌الدین به جاده دماوند برسید. بعد از آن وارد آزادراه تهران- پردیس شوید. البته مسیر را می‌توان از جاده دماوند هم ادامه داد، اما رانندگی در آزادراه تهران- پردیس ساده‌تر است. بعد از پارک فناوری پردیس باید از کنارگذر جنوبی به سمت بومهن خارج شوید و به جاده فیروزکوه برسید. اگر از جاده دماوند این مسیر را طی کرده‌اید، نیاز به خروج نیست؛ انتهای آن به جاده تهران- فیروزکوه منتهی می‌شود. بعد از رسیدن به فیروزکوه باید مسیر خود را در جاده فیروزکوه- شیرگاه- قائم‌شهر ادامه دهید. بعد از ۶۹ کیلومتر به سوادکوه می‌رسید.

اگر قصد دارید مسیر دوم که از بزرگراه امام رضا شروع می‌شود را انتخاب کنید، باید از یکی از اتوبان‌های بسیج، آزادگان، خاوران یا بعثت به بزرگراه امام رضا برسید. بعد از رسیدن به شهرستان ایوانکی به سمت جاده گیلان بپیچید. بعد از رسیدن به دوراهی دوآب به سمت راست بپیچید و به سمت دوآب و مقانک بپیچید. این جاده را تا انتها ادامه دهید تا به روستای جابان برسید. بعد از آن وارد جاده فیروزکوه- قائم‌شهر- شیرگاه می‌شوید و می‌توانید مسیر خود را تا سوادکوه ادامه دهید.

 

روش‌های سفر از تهران تا سوادکوه

سوادکوه جزو شهرهای بسیار کوچک ایران است که ترمینال مسافربری ندارد. به همین دلیل بهترین راه برای مسافرت به این شهر، استفاده از خودروی شخصی یا قطار است. البته اگر قصد دارید از طریق ناوگان مسافربری به سوادکوه برسید هم می‌توانید برای شهرهای نزدیک بلیط بگیرید و سپس با آژانس یا تاکسی به سوادکوه بروید. در ادامه روش‌های هرکدام از آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

مسافت تهران تا سوادکوه با اتوبوس

سوادکوه ترمینال مسافربری ندارد. اما تاکسی‌ها به صورت دربستی آماده جابجایی مسافران از ترمینال‌های تهران یا درب منزل مسافران تا سوادکوه هستند. همچنین می‌توانید با تاکسی‌های سواری شیرگاه یا قائم‌شهر بروید و در سوادکوه پیاده شوید. قائم‌شهر ترمینال مسافربری دارد و چند روز در هفته اتوبوس از تهران به قائم‌شهر و قائم‌شهر به تهران حرکت می‌کند. اگر اتوبوس‌ها از مسیر فیروزکوه به سمت قائم‌شهر بروند، شما می‌توانید در میانه راه و در روستای سوادکوه پیاده شوید. همچنین فاصله بین قائم‌شهر تا سوادکوه ۳۸ کیلومتر است که می‌توانید این مسیر را با سواری برگردید.

 

مسافت تهران تا سوادکوه با خودروی شخصی

همان‌طور که گفتیم فاصله تهران تا سوادکوه با خودروی شخصی ۲۳۰ کیلومتر است و این ساده‌ترین راه برای مسافرت به این روستا محسوب می‌شود. شما برای گشت‌وگذار در جنگل‌ها و جاهای دیدنی سوادکوه هم به خودروی شخصی خود نیاز خواهید داشت.

 

مسافت تهران تا سوادکوه با هواپیما

بابلسر و ساری نزدیک‌ترین شهرهای نزدیک به سوادکوه هستند که فرودگاه دارند. اگر قصد دارید به صورت هوایی از تهران به سوادکوه بروید، ابتدا باید به یکی از این شهرها سفر کنید و سپس با خودروی دربستی به سوادکوه برگردید. فاصله هر دو شهر تا سوادکوه حدود ۸۰ کیلومتر است و یک ساعت طول می‌کشد.

 

مسافت تهران تا سوادکوه با قطار

مسیر تهران شمال، به تنهایی یک جاذبه گردشگری است و قطارهای گردشگری هم کار می‌کنند تا این جاذبه‌ها را به مسافران نشان دهند. قطارهای گردشگری از مبدأ تهران حرکت می‌کنند و از یک مسیر رؤیایی به سوادکوه می‌رسند. جالب است بدانید که در مسیر هم چند ایستگاه برای توقف وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها گردش کنید، عکس بگیرید و از طبیعت بکر لذت ببرید. پل ورسک، تونل ۵۵ گدوک، سه خط طلایی و روستای شوراب از جمله دیدنی‌هایی هستند که در مسیر تهران به سوادکوه با قطار تفریحی می‌بینید. البته این قطارها فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل حرکت می‌کنند. در روزهای عادی باید با قطارهایی که به مقصد شیرگاه می‌روند، به سوادکوه برسید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران سوادکوه

فاصله تهران سوادکوه از بعد از فیروزکوه بسیار کوتاه به نظر می‌رسد؛ زیرا جنگل‌ها و جاذبه‌های طبیعی به اندازه‌ای شما را مسحور می‌کنند که متوجه نمی‌شوید چه زمانی به مقصد رسیدید! روستای مختلف در مسیر تهران به سوادکوه قرار دارد. در میان جاده هم می‌توانید ریل قطار و سازه‌های عمرانی بی‌نظیر ریلی را ببینید. اگر هم با قطار تفریحی به سمت سوادکوه می‌روید، از روی این پل‌ها رد می‌شوید و احساسی شبیه به فیلم‌های کلاسیک را تجربه خواهید کرد!

 

جاذبه‌های مسیر تهران سوادکوه

 

فاصله تهران تا سوادکوه را هم می‌توان بدون توقف پیش رفت و سه ساعته به مقصد رسید و هم می‌توان آهسته و پیوسته رفت و از دیدنی‌های مسیر لذت برد که در این صورت هرچقدر بخواهید می‌توانید در مسیر بمانید و لذت ببرید. ما در رهی نو راهنمای جامعی ارائه می‌دهیم که از ابتدا تا انتهای یک سفر و حتی در طول مسیر با شما همراه است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
بنفشه ریاحی ۱۴۰۲/۸/۲۱

جاذبه مسیر تهران سوادکوه دقیقا همینطوره مسیر پل ها بسیار زیباست و به قول شما مثل فیلم های کلاسیک هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

بنفشه عزیز همینطوره ممنون از توجه و ثبت نظرتون خوشحال میشیم از خدمات رهی نو نیز بهره ببرید

مهیار ۱۴۰۰/۹/۲۵

سوادکوه شهرستانه روستا نیست از سه شهر تشکیل میشه شهر پل سفید_زیراب_شیرگاه در ضمن فاصله اولین شهر که پلسفید باشه تا تهران ۱۸۰ کیلومتر میباشد لطفا اطلاعات غلط را ویرایش کنید ممنون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...